1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777818 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Sommen: Jag tror vi klarar det. Leksand, Oskarshamn och Linköping blir räddningsplankor. Jag tror vi kniper 11:e platsen. Kontraktet säkrat ett år till!

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
{8624}: Wikegård är obehaglig. Han tar på sej rollen som storinkvisitor och dömer ut hockeyspelare som fuskare på ren känsla. Han har inte en susning om hur Brodecki mådde. Samtidigt som han är hockeyns egen influencer och får svagsinta leksandssupporters att köpa allt han säger.

Sv: A proposito de nada
Chanzone: om jag får lägga mig i lite. IDAG SKA VI SLÅ LEKSANDS IF. snälla.

Huge:
Men det där ör ju redan förklarat i massmedia.

Clark sa han inget hört från Bif - även agenten sa att de inte hört något från Bif/fanns inget att ta ställning till.
Bengtzen, som du försvarat med näbbar o klor, sa att han inte erbjöd kontraktförlägning åt Clark
Så ja det var tjänstefel, stort sådant, ffa att inte ens ge ett skambud att ta ställning till åtminstone.
Det har du fått överbevisat från flertalet förr med länkar - ändå detta försvarsdravel.

Sedan då Clark fick kicken i khl ville Bif ge kontraktsförslag - men då är resan lika lång tillbaka till Bif som framåt mot pengar någon annanstans.
Dessutom, har någon fått kicken fast denne gjort det bra, så självklart ville denne ha lite att stoppa in på upprättelsekontot.

Grunden var hsh lagd iom ett stort tjänstefel från kunnigt yrkesfolk, fast dit räknar jag inte bengtzen

Brynäsgubbe: Dackell presenterade ju jeadon och jämnförde honom med Clark - kanske inte Clark behövs i ett framtida Bif.. .,iaf inte i teorin!

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
Skrubben: Grymt att se dina inlägg! Håller med dig fullt ut!
En sak som jag reagerade lite på igår som du också nämner.
I andra och tredje perioden hade vi precis haft inne våran andrakedja efter att vår förstalina varit inne. Då blev det tekning i offensiv zon och powerbreak.

Då har jag så jäkla svårt att förstå varför MS inte sätter in vår förstafemma på en offensiv tekning när de trots allt vilat hela andrakedjans byte samt hela powerbreaket. Det är ju knappast så att de går in och lirar i en minut.

Tycker i många lägen igår att MS har chansen att lira förstafemman klart oftare och framförallt i offensiv zon.
Är ganska övertygad om att detta är en liten, liten detalj som kan göra att Rödin, Scott & JD kan komma igång på allvar.
Räcker med att titta igår hur ofta vid offensiva tekningar som Abbott sätter in Everbergs kedja.
Han spelade en hel del med kedjorna likt 1-2-3 sen körde han återigen första dvs 1-2-3-4.. Att fjärde mest var inne på en hel del "stödbyten".

Exakt samma sak har jag sett i Frölunda, kanske inte att de lirat så som ovan, men väldigt ofta vid offensiva tekningar så går förstakedjan in OM de vilat tillräckligt länge som kanske behövs.

HitTheLights: Mannberg är absolut inte het och har inget spelsinne fick jag förklarat för mig när jag tyckte att han skulle få chansen i 2a linan innan det var klart att Molin anslöt.
Tycker fortfarande att han gör det bra. Konstigt nog.

pekka85: Leksand har åtta raka torsk

mattiask: Va fan sitter kommentatorn och yrar om. Han ska fan inte elda på Abbott. Den tar axel mot överkropp på puckförande spelare. Skön vinst iaf och jag tycker Ersson gör en solid insats och ger med det ett lugn till vårt yra försvarsspel. Nu blir det en skön fredag och sen ska vi ha gruvlig revansch på Leksand. Nu blir det en whiskey👍🏻

Rödin1912: Klockren tackling på Curran...kommentatorn och Abbott är såklart överens om att den träffar huvudet. Tar initialt i axeln/bröstet vad jag kan se.

Nu fick man se tacklingen i repris i en bättre kamera. Klockren tackling i bröst, även om armen/axeln är hög.
Tycker defintivt att första träffen tar solklart i bröst.

Riktigt gott med två pinnar och ett väldigt fint avslut av Rödin!

{8399}: SÅDÄR gör en målskytt!!

Rödin gör mål! Då jävlar har det vänt!

Hoppas Brynäs kollat på Hockeylabbet... Den passningskartan i PP ger mig nervryck.

bradberry: Handen på hjärtat - är det något alls som Sunken verkar ha koll på. Absolut inget har ju gått bra sedan säsongen startade och även stora delar av förra säsongen var ju katastrof.

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
lapad: Jag gillar att Dackell tar hem de egna produkterna, nu saknar vi Larssons son. Ta hem honom med.

Våra fostrade spelare ska inte spela för andra SHL-klubbar, det tycker iaf JAG. Särskilt om de visat att de är så pass duktiga som 51 poäng på 52 matcher i MODO..

Om Molin kan komma tillbaka till den formen är det en klockren värvning för framtiden.

Det är ingen hemlighet att jag föredrar ett lag byggt med stadens produkter framför ett lag fylld till bredden av okända legoknektar. Visst det är segrar som räknas. Och kalla mig gammaldags, men det blir ju så enormt opersonligt när vissa icke nämnda SHL-lag ställer upp med typ 10 okända Nordamerikaner..

SWEATT: Håller han sig frisk och presterar lär han bli kvar, dock till ett högre pris. Bra att inte chansa.

Spajderman: Ett patetiskt inlägg på alla sätt och vis. Troligtvis lever skribenten kvar i de gamla tiderna och inte hängt med i dagens utveckling. Känns som en krönika som är till för att provocera likt som Schulman gjorde med JVM för något år sedan.

Jag tycker Sankens är guld!

Tillbaka efter ett dygns avstängning så kan jag bara konstatera att detta forum har nått en ny bottennivå.
Herregud vilket käbbel det är, jag har aldrig varit med om maken.
Notera att jag inte hänger ut något enskilt alias här utan det är mer en generell bedömning över kvalitén på forumet som sådant i dagsläget.

Huge: "Jo, men det hade det ju även varit med okunnigt och oerfaret läktarfolk i ledningen, så vad är din poäng?
Att ett lag som åker ur, därför inte kan ha haft kunnigt och erfaret yrkesfolk i ledningen?"

Det du skrev måste ju alltså betyda att det inte är någon skillnad om man har kunnigt yrkesfolk eller inte.

Intressant!

dAVydov: Nätet vimlar av överengagerade gaphalsar som utan nån som helst erfarenhet av att bygga eller leda ett elithockeylag, på allvar tror sig veta bättre än yrkesfolk med både kunskap, insyn och erfarenhet.
Det är lätt att förledas och tro att dom här gaphalsarna representerar en majoritet av alla supportrar bara för att dom hörs mest men så är det förstås inte.

Huge:
Du är så svår att förstå:
Menar du Molin från KHK, Molin från Malmö eller den Molin som du sett i Luleå under Bulan?

Varmt välkommen hem Emil Molin, tror detta kommer att bli bra 🙂

Ove Myling: I 7 av 11 matcher har vi gjort 1 mål eller mindre. Det finns lite att skruva på... Men först gäller det att ha tålamod och vänta. Sen vänta lite till. 12 poäng upp till 6:e platsen nu. Det kommer ta lite tid att klättra i tabellen när man gör 1 mål eller mindre i matcherna men tålamod är som sagt vår bästa vän just nu.

Sv: Brynäs IF - IK Oskarshamn 2019-10-17
Ölund, Mannberg, Danielsson och Sallinen var bra idag. Förstakedjan kräver jag mer av, fint mål till 4-1 dock.

Kändes lite typiskt för oss att det stod 2-1 efter två perioder. 4-0 hade varit den normala utdelningen. Brodecki bra idag, men avsluten..nä, där får han jobba. Tycker Mannberg ska ha cred här, när han får lägen så krånglar han inte, han drar ett högt handledsskott, samma mot Frölunda.

Söderström blandar briljans med en del riktigt huvudlösa grejer. Det blir nog jämnare nivå på honom framöver.

Skönt med 3 poäng igen.

Blå grottan: satan vad Linderlöf är långsam

Oh shiiit Lindelöf kan verkligen inte åka skridskor...

Har läst en del i er bok på sistone, och tycker inte att ni pratat så mycket statistik. Förvisso bara 67 poäng inspelade, men om man kikar på det underliggande så har ni presterat mer än godkänt, iaf när det kommer till att skapa målchanser. Close corsi ligger ni på en femteplats med dryga 53%.
Motsvarande siffra för Oskarshamn är bedrövliga 37%. Som referenspunkt landade vi på ca 45% förra året, och vi vet alla hur det gick.

Om ni håller upp de siffrorna så bör ni börja plocka mer poäng, iaf om man enbart fokuserar på corsi

Forsberg 1978: Äh, ta ett djupt andetag och inse att säsongen är över. Finns ingen poäng att hetsa upp sig så. Vi är inom kort 20 poäng bakom toppen och bör vara glada om vi når ingenmansland, framförallt nu när MS av någon obegriplig anledning har fullt förtroende trots helt bedrövlig statistik. Måste slagit slint i skallen på ledningen om de fortfarande tror att han är mannen för jobbet, men det är verkligheten vi står inför.

Tyvärr kommer man slösa en lördag för att åka till Gävle senare i månaden för att se Leksand hemma, för oavsett om vi vinner den matchen kommer man åka hem med vetskapen att vi fortfarande sitter rejält i skiten.

Har ni märkt att Skrubben försvunnit? Han kanske lagt ner för i år han med.

mattiask: Jag är så tudelad. Å ena sidan stinker det riktigt illa om Brynäs sparkar ytterligare en huvudtränare, å andra sidan tror jag inte MS är mannen att föra in Brynäs i framtiden, mot nya sm-guld.

Skulle Sundlöv få korn på Wallson, så hugg. Erbjud karln ett femårskontrakt. Det visar kontinuitet och långsiktighet och då kommer även spelare vilja komma hit.

Sluta tro att ni är bättre än alla andra soffcoacher, vi alla håller på Brynäs IF här, bara lägg ner. Diskutera matcherna och spekulera kring omständigheterna kring världens finaste lag och sluta mäta balle.

Leonardo: Dom dammar av Janne Larsson . Så får han chans å vara huvudtränare också. Håll det inom familjen .

Forsberg 1978: Snart har vi sämst BP, PP, mest insläppta mål, minst gjorda mål och en 14:e plats i tabellen. Kanske ett tecken på att något bör göras...?

Back: det kallas för supporterskap!! man kan helt enkelt inte sluta att hoppas!! och man är sitt lag trogen!!
Tvåla nu dit Skaik idag!!!! SKÅL!!!!!!!

Mike.F

Men va i HELVETE!!! Om du / ni som skickar hat sms till spelare läser här inne så önskar jag att jag möter dig någon gång era fega jävla kräk!!!
FYFAN jag går igång på alla jävla cylindrar av sådant här, visst ge kritik kan man göra men detta är så jävla lågt så klockorna stannar!!!

Brynäsgubbe: Jag tycker det är jävligt illa när folk hackar på sina egna spelare även här på forumet. Det blir legitimt att håna och skriva skit och så är steget plötsligt kortare till att skicka mail, sms till tränare och spelare.

Nu tror inte jag att några här på forumet sänkt sig till sån grottmänniskonivå. Här är ändå nivån ganska ok.

Sv: Luleå HF - Brynäs IF 2019-10-10
Huge: Vad är viktigast för att ta ett beslut angående Sundkvist? Hans 3 vinster på 17 matcher i SHL, eller hans försäsong mot allsvenska lag, och att du tycker att han lett laget till en bra prestation 5 av 8 matcher, där 3 av de 5 bra prestationerna ändå ledde till förlust. För mig är det ganska självklart vilken av variablerna jag skulle använda för att utvärdera Sundkvist som tränare. Fortsätter Sundkvists usla vinstprocent finns det faktiskt en risk att Brynäs åker ur SHL för första gången!

5 vinster på de senaste 22 seriematcherna.
Ibland är statistik brutalt tydlig.

Sundqvist hade en klump i halsen.
Känner nog att Dacke putsar upp stöveln.
Inte bara hans fel. Verkligen inte.

En hel jävla spetskedja i konkurrensnivå med scodin-jeadon, en tung fysisk spetsback med bössa och sikte är vad vi behöver.
Vi har gått ner oss i självförtroende. Behövs färskt blod som oförstörd kan gå in med självförtroende och lyfta spelet och sprida självförtroende. Det hittar vi inte i HA just nu,

Sänk inte bilan över Sundqvist ännu.
Han får ju inte ens leda på det sett han tror på, Det är ju dackes spel han ska implementera.

Dacke började bra, kickade SB, men sen har det varit mest mantran om att tro på det man gör och 50-50 flipp och flopp på värvningar.
Att ta in sundlöv och Molin gav bitter eftersmak.

Campese tror man kan värva guldlag utan att öppna plånboken.
Öppen dialog med fansen, visst - bra, men med satta mål känns det tyvärr lekstuga över det hela.

mk: likt en papegoja måste jag upprepa. Ligger vi botten fyra efter de första 8-10 omgångarna är det ca 75% chans att vi är kvar där när serien är slut.
Att Växjö och OIK kommer gå åt olika håll känns ganska klart men i övrigt?
Krävs att Boqvist kommer tillbaka och någon åtgärd på backsidan för att inte bara lita på slumpen och Sunken.
Sen vill jag f.ö. se Desch tillbaka i förstafemman. Bättre att vi är en fungerande anfallstrio än ingen alls....

Sv: Brynäs - Hv71 2019-10-05
Chris11: Det snackas mycket om puck possession och många tror att det är enkelt att spela den typen av hockey men ack nej, det krävs otroligt mycket för att inte bli sönderkontrade som Brynäs blivit några matcher.
Laget får inte bli för långt utan det gäller att hålla ihop, få backarna att följa med i rätt lägen och anfallarna vara villiga att backchecka hårt vid pucktapp.
Tittar vi på defensiven så blir det väldigt ihålligt för Brynäs när vi tappar puck.
Vi har dessutom flertalet backar som gång på gång blir slagna i man man situationer. Här har jag sett att det stirras puck istället för att gå på kropp (Kihlström igår tex).
Sluta stirra puck, gå på kropp och backchecka så att vi slipper dessa 2 mot 3, 2 mot 1 osv. Inga konstigheter men det är detaljer som måste korrigeras.

Lindström: Frågan är ju också varför det är kaos i Brynäs år efter år när det gäller tränare.

Verkar som att spelarna har för mycket att säga till om, har gått och blivit bekväma. Man har sin i många fall sin 6-siffriga månadslön och har problem med att vara påkopplad? Ja det hade ju inte fungerat på ett mindre företag oavsett vem som är chef.

Sen så självklart MS en stor del i detta, men jag tror inte att allt är så svart eller vitt. Finns nog flertal faktorer som spelar in.

SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD SM GULD

Zappaholic: jag säger dock, sparka inte MS förens ni hittat en tränare med erfarenhet och tydlig spelidé 0 jävla idé att sparka MS och lyfta upp Molin räcker inte med att promota assisterande och tro att han är skitbra för det går bra 10 matcher efter bytet. vill inte se samma visa igen

Huge: Om du bara visste. Ditt motgångarliv är väl desto behagligare?

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Mattson: Ah... En artikel jag sätter ett stort fett
A M E N till... Exakt så är det. Skönt att de sätter fingrarna på det och jobbar med det...

Skönt med något konstruktivt istället för att bara prata dålig inställning etc.

Skänker hopp... Trots allt...

{8399}: ”Jesper Boqen Boqvist var utanför fyra kedjor på sista träningen inför premiären”

- Jag var nära ”gillaknapoen”... Men man skäms ju lite... Ska ju unna killen framgång därborta såklart... Men....Ah!....nu var jag nära igen...loggar ut...

Jag är också ganska oförstående till att MS ska sparkas. Visst förstår man att många skriver mycket i ren frustration men samtidigt bör man sansa sig en aning.

Jag brukar i många fall använda uttrycket att det är otroligt svårt att trolla med skit.

Framåt ska sägas att vi har x antal spelare som vi kan kalla för spets.
Men i övrigt har vi för många spelare som dels är för lika, men framförallt har de inte den här lilla spetsen i sitt spel (läs Alcén, Forslund, Mannberg, Rohdin med flera) utan de är ganska enkelspåriga. Detta leder ju också till att vi med fyra kedjor mot motståndarnas fyra kedjor inte kan sätta tryck på samma sätt som vi oftast gör med våran förstakedja.
Motståndarna har helt enkelt bättre spelare i sina två "sista" kedjor.

Sen är det bara inse vad gäller backsidan.
Norin är en duktig spelare framåt - men han håller inte i sin defensiv.
Samma sak gäller Ingman. Men skillnaden är att jag tror att Ingman kommer bli en större tillgång över lång tid.
Lindelöf, Ersson och Lundgren är helt enkelt tre backar som IDAG inte tillför Brynäs tillräckligt mycket.
Deras defensiv och framförallt på de två förstnämnda är på tok för dåligt.
Då spelar det ingen jättestor roll vilken typ av grundspel, taktik eller vad man nu ska säga att MS försöker inpränta när vi tex släpper in den typen av mål som vi gör idag.
Titta bara på Örebros 3e, 4e och 5e mål och titta där på tex Lindelöfs samt Erssons försvarsspel.
HUR ska vi med sådant försvarsspel kunna ta klivet fram i vår utveckling och över tid sluta exempelvis topp sex till att börja med?

Lindström: Ett Brynäs i spillror efter 6 omgångar. Inte ens en realistisk pessimist som jag hade trott på det bottenrekordet...

Såja, 1-1 i bjudningar.
Nu fattas bara att nån skadar Boucher rejält utan nån åtgärd så känns det mer rättvist...