1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777851 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
magr: eftersom bergfors hade ork att resa på sig och slåss efter Sigalets tackling så visar det att det inte ens går att jämföra med Paille tacklingen. lite enögd ska man vara men så jävligt så känns diskussionen inte seriös längre

{8785}: tycker det är ganska uppenbart att Danielsson inte hänger med i tempot. Tack för det 3-årskontraktet bz

Mattson: Jepp, klasskillnad idag. Brynäs har en handfull spelare som klarar av att spela det spel dom vill spela. Helt annan kraft och fart i Dif.

Gomorron
Är det någon som vet hur det är med Granström? Han nämndes i ett text i någon av kvällsblaskorna och jag undrar hur han mår. Där har vi en kille jag verkligen saknar, hans tekningar, hans fysiska spel och förmågan att komma in under skinnet på motståndarna. Även om vi inte får se honom i Brynäströjan igen hoppas jag att han inte får några bestående men av hjärnskakningarna och kan leva ett bra liv efter hockeyn. Tack Jonathan Granström för tiden i Brynäs.

Fa-an vad fin han är, Greg Scott!

Back: riktigt bra tredje ändå. Fantastisk målvakt har vi i alla 3 perioder.

Sv: SILLY SEASON 2019
Bra uppfattat av Ingman med chippen och sen en lovande straff från Desch.

Zappaholic: Underbart att se Anton visa känslor.
En underbar kapten.

{8399}: Lasse Ekstrands insändare är den perfekta kombinationen av fullständig galenskap och humor... Har sällan läst något så vansinnigt...

Räknar Brynäs med att få hem Boqvist? Danielsson-Sallinen verkar vara en tänkt andrakedja och sist var Forslund tredjelänk, nu Solem. Känns som man väntar in någon där? Eller vem är det annars om inte Boqvist?

Huge: Nej, ditt konstanta käftande med folk om de mest meningslösa sakerna bevisar min poäng att du har alldeles för lite att göra. Men nu vill jag mest se hur länge du orkar fortsätta.

Allt ska vara så jävla genus så det är helt sjukt idag. En fundering, om nu tjejer ska spela på samma villkor som herrar, varför måste tjejer ha galler och inte herrar? Det lär väl vara det mest förnedrande av allt :)

Min analys: Ersson e grym i mål, bäckis är stor och svinbra, deschenau är het runt kassen, scott har bra skills och mycket huvud, Lill-tjejen är svinbra, Zetterberg skjuter hårt, Oscar Lindblom är också svinbra, Adam Boqvist har grymma handleder och järnkrok är grymt snabb. Det är mina intryck....och silfverberg får gärna komma hem

{7536}: Herregud! Att ens jämföra... En mångmiljardär går in å satsar på damhockeyn. Lätt att slå sig på bröstet och som förening hävda att man jobbar rätt etc då... Vakna!

Lesky:
Det är bedrövligt att tjejer på elitlagsnivå ska behöva jobba för att få ekonomin att gå runt.

Men det är en sak.

Men att förbundet inte kan gå in och betala för förlorad arbetsinkomst så att stjärnorna i ligan, som inte kan leva på sin idrott, som följd går back ekonomiskt på att ställa upp för landslaget,
ja det är för jävla dåligt,
ffa med tanke pp de pengar som florerar inom denna sport.

Hoppas herrarna går in och bojkottar landslaget på samma sätt som damerna tills detta blir löst till tjejernas favör.

Jag kan lätt missa svensk närvaro vid internationella turneringar för den här sakens skull.

Skäms!!!

Brynäsgubbe: Scysst debut av Sigalet.

Lindelöf blir forecheckad vid ett par tillfällen men spelar sig ur situationerna på ett bra sätt. Sånt man vill se från de nya backarna.

ellis: Nu är det väl inte direkt någon ”kritisk granskning” han kritiserar utan mer att kommentarerna är mer utav slaget negativa rygradsreflexmässiga kommentarer utan någon som helst analys.

Skönt att det äntligen drar igång igen. Rykten säger att Leksands förstakedja imorgon är

Zackrisson - Wännström - Ritola

Den sistnämnde är tydligen spelklar tills imorgon, det trodde iaf inte jag

Lycka till imorgon Brynäsare ;)

Vore inte Brodecki en bra ersättare till Boqvist?

Brodecki har hög potential och är säkert rätt billig, vilket gör att vi antagligen har råd med boqen om han kommer hem med.

Dessutom är Brodecki Brynäsare.

Skrubben: Tror nyckeln blir att få till åtminstone två producerande enheter. Det blir per automatik mycket större press på toppspelarna om det bara finns en toppkedja. Rödin bör förstås producera en hel del poäng, men Brynäs måste också kunna vinna matcher utan att han och Scott levererar. Blir också intressant att se hur Blomqvist reagerar på att bli petad som kapten.

Brynäsgubbe: Kilström, Norin och Asklöf är helt spelklara och har inga sviter av förra säsongens skador. Sundquist tycker att laget ser taggat och revanschsugna ut.

Kanadickerna ansluter till laget på Söndag.

Det var väl typ allt.

Brynäsgubbe:

Goda nyheter.

Inte en fis i havet att Boqvist går in på tre kedjor nu.

Hall - Hirshier - Palmieri
Simmonds - Hughes - Gusev
Bratt - Zajac - Coleman

...

Möjligen att Boqvist kan konkurrera ut spelare i fjärdedjan på offensiva meriter. Men i en fjärdedja så väger alltid defensivt ansvar och erfarenhet tyngst.

Lägg ner personangreppen. Diskussionerna/spekulationerna/förlöjligandet om Huge, Brynäsgubbe eller någon annan skribent vore bäst lämpad som sportchef får ni ta i bubbla.
Kommer ta bort allt trams som skrivs från och med nu.
Tänkte skriva "gå ut i solen och njut" men kom på att man kan skriva inlägg från stranden nuförtiden, bara att göra't via mobilen :)
/ Moderator

Jan Grismöbel:Ja vi är överallt. Var i LA för några veckor sedan - såg en kille som hade en bag med Brynäsemblem.

{8399}: Med all ödmjukhet, kan du inte ta och börja skriva hans namn korrekt. Har sett det tidigare också. Han heter Boqvist. Inte Bogvist. Gör om, gör rätt. Då blir inte minst magister Huge strålande...

Kevin47: Som truppen ser ut just nu är den nog god för plats 10-12. Den stora skillnaden i år är att det nu andas en positivism runt föreningen och en ny fin 3-årsplan är sjösatt. Sen pratas det om att kioskerna ska börja sälja Daim till hösten. Det tar vi med oss.

Thias30: Haha! Uppsalas "nya" arena skulle vara klar runt 2006 om jag inte minns fel?
Sen att hålla på Leksand när de möter andra lag än Brynäs?! Svär inte i kyrkan!
Håller alltid på alla lag som möter Leksand och hoppas att Leksand alltid ska förlora - men så är jag även uppväxt i Falun där en stor del av befolkningen höll på Leksand; bara döda fiskar flyter med strömmen, som bekant.

majk: Nu får du lugna dig lite. DIF är inte ett topplag med det där laget. Ni har endast en vass kedja och det är förstakedjan. Berglund-Josefsson-Bemström.
Andrakedjan skulle tex Färjestad kunna ha som fjärdekedja och tredjekedjan finns det nog inte många lag som är avundsjuka på.
Riktigt klen målvaktssida men backsidan är väl helt ok. Två toppbackar i Hultström och Högström men sen är det inte många backar som håller toppklass.
Nja det blir en tuff säsong för Djurgården

xxx BIF xxx: du kanske ska låta planen slutföras innan du tar fram sågen?! I alla fall låta det gå ett tag. Det är juli och sommar. Sluta grina.

Rumpelstiltskin: Bra inlägg. Lägg till Norin som visade riktigt fina takter när han väl kom tillbaka efter skadan som höll honom borta från i stort sett hela säsongen.
Laget känns klart mer balanserat idag jämfört med förra säsongen.
Som Peja redan varit inne på: Sunkan tvingades utifrån resurserna och materialet att spela en mer defensiv hockey än vad han hade räknat med från början, nu har han ett bredare material framåt att jobba med och det känns riktigt intressant det här.
Som du säger: bakåt står och faller vi knappast med en ev förlust av Söderström.
Skillnaden mellan honom och Ingman tror jag är betydligt mindre än vad många verkar befara.
Sen kan du nog inte räkna med att (över)engagerade fans ska ha tålamod, det brukar dom aldrig ha.
Som nån redan varit inne på: Sundlöv var ju en idiot i deras ögon, som tyckte att man inte borde sitta med armarna i kors och vänta in besked från Scott och Ölund.
Säger väl rätt mkt om hur mkt man bör lyssna på den typen av fans....

pekka85:

Jag tror att Brynäs lär hamna mellan 1-8, det är sån otrolig jämn hockey nuförtiden som spelas. Det såg vi även förra året, även om Brynäs slutade långt ner. Det gäller att ha marginalerna med oss.

Scott och rödin ser jag som betydligt bättre och jämnare spelare än Kellman och Boqvist. Tycker hela föreningen andas i en mer positiv stämning än tidigare. Hemvändare i både spelartruppen och tränarsidan. Sen har vi Tomi Sallinen som kommer in frisk och med en bra försäsongsträning. Glöm inte Linus och jaedon som ser otrolig spännande ut, framförallt unga och hungriga.

Sen verkar folk har glömt bort Andersen och kilas i försvaret. Två av de stabilaste backarna i SHL, enligt mig

Jag känner mig nöjd med Brynäs Silly än så länge. Tappar vi Söderström och får in ingman istället, så är det inte hela världen. Tråkiga är att vi tappar en ”egen-produkt”. Jag har en känsla att Johan Larsson kommer tillbaka också.

Sen om vi kollar det övriga lagen i SHL, så år det inte många som skrämmer mig. Möjligtvis yrgården.

Men folket härinne måste ha tålamod! Det tar tid att sätta ett grundspel.

xxx BIF xxx: haha ni är alldeles för roliga. Jaja, i för sig så har dysterkvistarna trott att vi ska åka ur serien sen 15-20 år tillbaka.

Som sagt, ni är alldeles för roliga. Så otroligt underhållande att läsa det här forumet!

Silfverkroken: 4 stk från Västerås i höstens trupp . Blir Västerås light. Fyfan Målsättning = Bara snack å ingen verkstad .

Huge: Har du märkt att varje gång du börjar skriva här igen så uppstår tjafs, meningslösa debatter och allmän otrivsel på sidan?

Polaren ringde upp mig. Han är nära vän med Jocke Rohdin. Han var iofs lite på lyset men sa att Johan Larsson är klar för oss. Nyheten släpps imorn. Jag vet inte om man kan lita på honom då han är en lurig liten fan.. Men den som lever får se. Nu godnatt och imorn golftävling. Sist jag tävlade blev Scott klar. Hoppas på liknade med Johan Larsson. Hörs och natti!

3e juli och tyst kring Johan i Nhl iaf ;)

Fantastisk lyssning med två förbannade Örebroare 😀

Clarence: 9 mål från en brunkare tycker jag ändå är rätt bra. Vad förväntar du dig av Forslund? 30 poäng?

Makita: En hel försäsong att nöta in klungförsvaret tror jag kommer göra underverk.

Spajderman: Ointressant tyvärr. Någon frågade om treårsplanen och Campese svarade att det är att nå kvart, semi, final. Tog alltså över ett år att sätta den planen? Jag trodde vi skulle få se typ ett 40 sidor långt dokument.

Dackell tyckte det var bra att man missade slutspel. Då fick man tid att diskutera vad som behöver förbättras. Vad man kom fram till under dom veckorna? *TRUMVIRVEL*
”Vi behöver kämpa mer”

Jan Grismöbel: Is i magen är ledorden. I oktober kryllar det av spets på marknaden. Det är sen gammalt.

Makita: Du väljer själv om du vill se läget svart eller vitt. Antingen beskriver man läget som du gör, eller så kan man se det på följande sätt:

Även om agenten sa som han sa, så tror jag ändå att sannolikheten är stor att Scott spelar i Brynäs kommande säsong. Agenter snackar alltid massa skit. Abrahamsson skrev att "det mesta tyder på spel i SHL". Det litar jag mer på. Ölund är "klar" enligt alla möjliga källor. Där verkar det inte ens vara någon diskussion om något annat. Så honom kan vi skriva hem. Varför Brynäs inte presenterar honom kan man spekulera i, finns många tänkbara orsaker, liksom fallet var när dom väntade med att presentera Sigalet. Och Boqvist kommer komma hem om han inte platsar i NHL. Det verkar du helt glömt bort i din text.

Om Boqvist kommer hem, och om Brynäs landar Ölund och Scott är jag riktigt nöjd med denna silly. Det tror jag dom flesta håller med om. Till och med du och Munkas bör vara nöjda då med tanke på hur kontraktsläget såg ut efter Bengtzén. Dackell sa dock i intervjun att "minst 2 spelare till ska värvas". Inte omöjligt alltså att dom jagar Boqvists ersättare redan nu.

Truppen ser väl inte särskilt stark ut i dagsläget, men jag sätter lite hopp till att de sista värvningarna är stabila och kanske att Boqvist kommer hemåt efter ett tag.

För övrigt tycker jag att Frölunda ser starkare ut än Växjö Kommuners.

{8785}: Nr 1 pettis , så mycket har du inte skinit inne här så att du har statusen att komma med nån översittar kommentar ;) presenteras inte för han har ryss outs :-)

Skrubben: jag säger: Ja, tack!

En stark hockeyprofil som behövs i ett lag enligt mig.

Kul att det ingår i treårsplanen att Brynäsifiera hallen :)

"Jag vill med detta att Brynäs IF ska hedra ?Hockeyprofessorn? Tommy Sandlin med antingen en byst
av honom i entréhallen. Eller en vepa i taket (om tränare får hänga där).
Styrelsens yttrande över motionen:
Styrelsen tackar för din motion. Styrelsen har behandlat frågan och den ingår i den nya
verksamhetsplanen för den operativa verksamheten.
I den är ett prioriterat område, över en treårsplan, att arbeta med fokusområdet: "Brynäsifiera
arenan". Vilket involverar motionen".

Nu brukar Sasse Sandström inte vara den mest pålitliga journalisten som har källor in i Brynäs. Men känns ändå riktigt bra att höra att mer och mer tyder på att både Scott och Ölund är på G in.

Clarence: Fast vilka SHL-klubbar tappar inte nyckelspelare till NHL/KHL?

Det vore ett stort svaghetstecken om Brynäs trupp inte innehöll spelare som NHL/KHL vill ha.