1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777863 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Kinnvall drar en tung suck och tänker: "ska jag behöva stanna här ännu en säsong?"

Sv: SILLY SEASON 2019
{8399}: Och du ska som vanligt käfta med allt och alla...

Kinnvall som "ersättare" för Gunde ser jag som en bra ersättare.

Det surras lite om att Johan Larsson kan bli Brynäs Jacob Josefsson till nästa år. Bra ersättare för Kellman isf.

Sen hoppas jag Linus Ölund kommer hem och kör med oss. Bra ersättare för Sallinen.

Tredje center tror jag kan bli Emil Molin.

Något sånt här då?

Ersson - Eriksson

Kinnvall - Bertilsson
Rödin - Larsson - Wännström

Söderström - Andersén
Boqvist - Ölund - Danielsson

Norin - Kilström
Zetterberg - Molin - Rohdin

Lindelöf - Ersson
Forslund - Blomqvist - Alcén

(Mannberg - Asklöf - Solem)

PP1:
Kinnvall
Rödin
Boqvist
Larsson
Danielsson

PP2:
Söderström
Molin
Wännström
Ölund
Zetterberg

Tycker jag ser intressant ut! Idel svenska spelare.

mattias - 74: Slagskott som en AIK:are råkade styra in är ingenting som imponerar på mig. Gunnarsson kan ni behålla nästa säsong också.

Huge: Alltid denna läsförståelse magistern, skönt att ha ett sånt evighetskort att ta till. När man var liten var det "min pappa är starkare än din", den minns du!

Huge: "Tyson har varit borta en hel del och sen fått svårt att ta en plats när laget började gå riktigt bra i slutet av säsongen."

Undra varför... 🙄

Huge: På vilket sätt är dom intressanta?

Clarence: Haha, och ditt patetiska tjatande om nyförvärv känner vi också igen varje silly season.

Jag fattar inte vad som är problemet? Du har 4 spelare som enligt media är klara. Plus sportchef och en tränare. Vad spelar det för roll om Brynäs väntar med att släppa dessa nyheter? Vi är inte ens inne i april.

Skrubben:

Boqvist måste väl lämna innan han kommer hem igen.

Sen tror vi uppenbarligen olika om Blomqvist. Jag ser absolut honom som ett alternativ i en tredjekedja. Det var inte Blomqvist som var problemet med årets tredjekedja.

Sen att du skriver att han kraftigt dalat de senaste säsongerna stämmer ju inte. Han hade en svag säsong i år, men säsongen 17/18 gjorde han sin bästa säsong i karriären och 25 poäng. Endast säsongen i Leksand gjorde han fler poäng (26) och då spelade han i förstakedjan med Ryno och Johansson. På dig låter det som du försöker göra det till ett mönster som en glasklar analys. En säsong är inget mönster. I synnerhet inte med tanke på vilken säsong Brynäs haft.

{8356}: leksand vill jag aldrig ha upp i shl. Dom kan lika gärna försvinna från hockeysverige.

Huge: "Och vad säger att Molin, med de kunskaper och erfarenheter han skaffat sig i KHK och nu tar med sig tillbaka, inte skulle kunna ha förmågan att bidra till att Brynäs tar nästa steg i utvecklingen"

Ställ frågan såhär: vad talar för att han ska kunna bidra? Det han åstadkommit i Karlskrona? Inte särskilt imponerande. Innan du skriver att kunnigt yrkesfolk vet bättre än oss läktarcoacher, så fundera över om Ove är den bäst lämpade i ett urval av flera kandidater? Jag tror inte att Brynäs ens kollat på andra kandidater, och återigen kunnigt yrkesfolk har kanske gjort det eller kanske inte. Du vet inte och jag vet inte. Men man har inte hört ett enda rykte om någon annan kandidat än Ove. Jag tycker det är skumt. Ove uttalar sig i tidningen att han fått ett förslag från Brynäs. Märkligt att endast hans namn "läckt ut" och att det kommer mindre än en vecka efter att Brynäs säsong är slut. Min slutsats är att Brynäs inte ens bemödat sig med att kolla andra alternativ och blir då Ove anställd pga kompetens eller att han varit i klubben tidigare.

Samma sak är det med Sundlöv, man hör inga andra rykten till sportchefsjobbet än honom. Fan, Dacke har ju i stort sett redan sagt att det blir han. Återigen hur ska man hitta rätt kompetens om man inte ens tittar efter fler möjliga namn? Gör inte alla arbetsplatser så att man tittar på fler än ett alternativ till en tjänst. Inte konstigt att folk ifrågasätter Brynäs agerande

Lite upprepning här men ´lika var det när Dacke blev sportdirektör, man "pratade" med flera namn, sas det - men det blev Dacke till sist. Det enda andra namn som läckte ut var Johan Lindström, återigen gammal Brynäsare.

Verkar som att rekrytering i Brynäs handlar om att läsa i gamla laguppställningar.

Och innan jag kallas gnälligt dagisbarn så vill jag skriva att när man framför underbyggd kritik så gnäller man inte. Dom som skriver här klagar inte bara för att vara kärringen mot strömmen (nåja vissa gör det, ingen nämnd ingen glömd). utan för att man bryr sig om vad som händer i Brynäs och man hoppas att föreningen verkligen ska ta steg framåt - och inte fortsätta på inslagen väg ned mot kvalserien - och vi har lika mycket rätt att kalla oss för supportrar som någon annan

Stefan R 63: Yes! Kom igen, nu snackar vi hockey och Brynäs kommande match istället.
Är det 9:e eller 10:e augusti svarta mot vita är?

Pettisbif: hetsjakten står Huge själv för.

Skrubben: Trots det spelade han två minuter mer per match den här säsongen än vad han gjorde säsongen 16/17 och fyra minuter mer per match än 15/16.
Blomqvist är inte problemet, den generella kvalitén på truppen är problemet. Vi ska vara jävligt glada att vi fortfarande har spelare som brinner för klubben och står för någon form av konitinuitet.

Blomqvist fyller 33 år detta år. Tittar man på hans poängskörd är det inget snack om att utförsbacken har börjat. Denna säsong blev han uppflyttad till tredjekedjan, efter att alltid ha varit fjärdecenter. Trots det, plus att han fått spela PP vilket inte varit fallet tidigare år, så har poängskörden försämrats markant.

Har Brynäs några som helst ambitioner nästa säsong ska han inte vara tredjecenter.

mattias - 74: Lider med Tommy. Fyfan. Sparkad av Brynäs, Björklöven och nu LHC. Hans tränarkarriär är nog över.

munkas: Jag tänkte samma tanke.
”Undrar hur länge det dröjer innan TJ presenteras som den tredje länken”

”Han har ett stort brynäshjärta och omtyckt av spelare”
Haha.
Inte ens Dacke kan vara så galen!!!

lapad: Jo, många var positiva till att Sundlöv slutade, eftersom man antog att gräset var grönare på andra sidan. BZ kom utifrån och var en "handlingarnas man", men när man sammanfattar hans tid i klubben levde han mycket på Bulans skicklighet som tränare, tycker jag. Det var då, och egentligen bara då, som framgångarna kom. Visst fick han till en och annan värvning, men föreningen var mer välmående när BZ anslöt än när han lämnade. Viktigt att förstå i sammanhanget att BZ skrev på för en klubb med stort eget kapital och en välfungerande ungdomsverksamhet.

När Sundlöv blev sportchef var Brynäs en konkursmässig klubb med massa mediokra importspelare. När han lämnade hade Brynäs ett gediget eget kapital, många egna produkter, en välfungerande ungdomsverksamhet och tagit ett SM-guld under resans gång. Så visst gjorde han i det stora hela ett väldigt bra jobb, måste man säga. Nu behöver klubben göra samma resa inte bara nå toppen en säsong utan också lyckas stanna där.

{8399}: Troligt ungefärligt scenario på Sillyn.....
Ett klargörande att det satsas på 3 år planen idag, några namn som inte får förlängt delges, sen händer inget, inget , inget ,inget. Efter kritik i forum säger Sportchefen ? vi måste vara oerhört noga med spetsvärvningar - Inge hjälper till att scanna i hela världen? sen händer inget, inget, brunkare, inget , inget, okänd spets ........

riggen: Tycker Blomqvists reaktion är fullt naturlig. Intervjun sker direkt efter slutsignalen. Det går inte att förvänta sig att någon är lugn och sansad i det läget.

Huge: Du var bara tvungen att lägga dig i.... knip käften istället för att komma med ditt jävla tjat om medgångare hit och dit! En medgångare för mig är att när det går dåligt så bojkottar man och varken ser matcherna live eller på tv eller bryr sig inte! Jag ser varenda match och har inte missat en match på år och handlade i brynässhopen för över 2000 spänn så sent som förra veckan men vill du kalla mig b.l.a för medgångare bara för att jag gnäller när det är en katastrof säsong deluxe samt en förening på dekis, så fine....

Är du på plats eller kör du 377?

Åh kommer sakna dig gunderson :( vilken jävla säsong han gjort

Tar misären slut ikväll? Man vill ju såklart se Brynäs i slutspel, samtidigt vill jag inte se en sekund till av det här laget...

Mattson: Vi är inte värda å vinna när vi är så jävla genomusla i 3 mot 3. Det spelet går ut på att hålla pucken inom laget. Vi gör allt utom det...Hela tiden...

Synd... Laget känns spelmässigt på gång och hade vi fått igång någon målskytt i ett ev. slutspel hade vi ev kunnat hota om en kvartsfinalplats.

I teorin är det inte kört men....

Detta är den absolut värsta säsongen jag upplevt med Brynäs. Värre än kvalseriesäsongerna fanimej. Det GÅR INTE att få ett glädjeämne... Det står LOOSERS i pannan på hela laget... Hela säsongen är en lång jävla misär,.,

{8624}: Lider lite med grabbarna. De trummar på, sliter och jobbar och kör över LHC. Men LHC vinner perioden med 2-0...

25 skott på mål

nyb: Hahaha, då kör vi hjärtat säger vinst med 3-1!

Pettisbif: Det var kul kuriosa.

Back: "Om det fanns en smula chans att behålla Kellman så stängde glappkäften Dackell den dörren för gott igår."

Saxat från GD:

"Enligt Expressen lämnar Kellman efter säsongen, något som sportdirektör Andreas Dackell också bekräftar, och har hört både från Kellman själv och hans agent, Johan Altberg.

– De har meddelat mig att jag inte ska räkna in honom i truppen nästa säsong, säger Andreas Dackell till Expressen.

När Sporten och Hockeypuls stöter på Dackell i första pausen mellan Brynäs och Malmö säger han samma sak till oss.

– Jo, men det kunde man räkna med. Det är Joel förtjänt av efter den här säsongen, säger Dackell till Sporten och Hockeypuls.

Enligt Expressen spelar han nästa säsong i en annan liga, och Dackell berättar att det rör sig om de allra största.

– Ryssland eller kanske till och med NHL, är vad vi fått till oss. Så det är vad vi utgår från nu, säger Andreas Dackell till Expressen."

Den där dörren du snackar om hade nog varit både stängd och låst, oavsett om Dackell öppnat käften eller inte.
Det är Kellman och hans agent som gått ut med uppgiften och inte Dackell.
Borde tyda på att det är solklart att Kellman är förlorad.
Så att det skulle ha funnits en liten chans att Kellman skulle bli kvar om Dackell bara hållit käften, tror jag inte ett dugg på.
Gnället på Dackell känns mer som ett uttryck av besvikelse från fansen för att Kellman är förlorad och borde isf riktas mer mot Kellman själv och hans agent, som är de som gått ut med uppgifter som DOM borde ha hållit för sig själva till allt blivit klart.

Peja: Ja vilken kemi de hade igår Sallinen och Cerv, jag tyckte de var magnifika.

Zzz: Kan bara hålla med angående Dackell. Finns absolut ingen anledning att kommentera kontraktsförhandlingar i media. Om det fanns en smula chans att behålla Kellman så stängde glappkäften Dackell den dörren för gott igår.

Huge: ""Jag å andra sidan vill nog inte se Brynäs bli förnedrade."

Ingen har väl tvingat dig eller nån annan medgångssupporter att titta, vad jag vet..."

Och följer man Brynäs via text-tv sidan 377 så ser man inte heller Brynäs bli förnedrade. Där kan man tydligen se att Brynäs spelat ok under många matcher.

Och står man på huvudet när man läser tabellen är Brynäs ett topplag.

Brynäsgubbe: Klart vi vill ha slutspel oavsett, en till hemmamatch med minst 6000 på läktaren och det är bra för ekonomin och nästa sässe. Kom igen nu Brynäs!!!

Forsberg 1978: Läser på twitter och somliga ser faktiskt helst att Brynäs tar sig till slutspel... Jag å andra sidan vill nog inte se Brynäs bli förnedrade. Ingenmansland vore bäst. Annars kommer Brynäs säga att det var en framgång att ta sig till slutspel. Kan se det framför mig.

Huge:
Jo, men nu talade jag inte om nåt scratchläge, utan hur hur det ser ut i nuläget och med det lag vi har att tillgå idag.
Och då är det ju jävligt märkligt att så många ¨sitter och gnäller över hur uselt lag vi har och vilken värdelös hockey vi spelar, och samtidigt gnälla över och förvänta sig ett bättre spel och vinst mot ett lag som FBK.
Som sagt: underbar logik var ordet....

Hur menar du nu?

Vilka fler tongivande spelare är borta förutom Kellman?
Kihlström?

Vilka fler saknar du?
Det är ju detta lag som Brynäs har.
Det fattas ju bara Joel. Är Joel lösningen på alla problem?
Då måste det med din logik bli samma spel som i november då?
Och blir det inte det, vad är felet då?
Självförtroende? Ja det är klart.
Men faktum kvarstår ju att det är ett ”skitlag” iår.

Du sitter där med din logik om att alla som inte hyllar är gnälliga.
Det handlar inte om att man är gnällig!!!!
Man är förbannade och helt legitimt oroade över utvecklingen i Brynäs.
Årets silly kommer att avgöra om Brynäs spelar i SHL om 3 år.

{8399}: "Ersson, Wänna och Rödin, är ens någon av dem klara? Är Sundlöv klar?"

Ersson ska av dessa vara inofficiellt vara "klar" enligt Sasse på GD. Som ej får säga källa enligt källskyddet som journalist.

Sen har jag hört "rykte" om att Ölund är påväg in.
Har ju snackats om honom tidigare och han är ju en center också.
Jag själv tror att chansen är skapligt stor att han joinar Brynäs redan till nästa säsong.

xxx BIF xxx: Sent svar om Wänna. Vore självklart bäst om Brynäs enbart tar in toppspelare, men med tanke på hur säsongen har varit för Wänna, så är han nog prisvärd och han är mycket bättre än många som finns i dagens lag. Ser honom alltså inte som ett alternativ till en toppspelare utan som en förbättring av bredden som är alldeles för dålig i dagsläget. Brynäs behöver både mer spets och BÄTTRE bredd.

Ove Myling: Summering av säsongen 18/19

-Vi möter ett väldigt bra lag.
-Nu har vi snackat ihop oss.

{8179}: Brynäs är alltid fattigast i Sverige. Dessutom öser vi pengar på allsvensk kvalitet och har alltid 3-4 tränare på lönelistan. MEN, vi har en plan.

Stefan R 63: Ja alltså Ludvig är ju miserabel, ingen puckkontroll inget spelsinne. Bäst är han på att stå framför målet i PP, nä han spelar i fel serie men ska ha kred ändå för sin arbetsinsats varje match.

nyb: Håller med. En bra comeback av Blomman idag så fick träff på Skellefteå med sin rivighet. Cerveny visade också bra inställning och tog för sig fysiskt, fin straff också.

Vad fan gör Eriksson? Lämnar ju kassen halvt öppen på två gånger om...

mk: Det är absolut bra att man tänker långsiktigt, kontinuitet inom idrott är underskattat.

Nu har man inte sett 3-årsplanen och det man egentligen vet är att man vill spela en "offensiv och anfallsinriktad hockey"

Men man undrar ju över personerna som ska genomföra den här planen.

Man söker typ en GM och kommer fram till att Dackell som redan finns i klubben är den bästa.

Man har en tränare som inte rosat marknaden, han ska vara med under dom här 3 åren.

Sen kollar man efter sportchef och ass tränare. Ryktet säger Sundlöv och Molin.

Som betraktare utifrån undrar man då: är dessa herrar dom bäst lämpade för att verkställa och sköta den här 3-årsplanen?

Nya planer men samma gamla gubbar. Jag menar man gör en stor grej av den här planen men det är gammal skåpmat som ska utföra jobbet.

Min känsla är att man, återigen, har stora planer men fuskar i rekryteringsarbetet när man ska hitta dom bästa personerna som kan utföra detta.

Huge: Klassiskt Hugecitat.

Båda två säger ju indirekt till Johansson att dra åt helvete med dina korkade frågor, kom igen när du själv har spelat hockey och är besviken och frustrerad i slutet av en redan förlorad match som känts jobbig att tappa

Så du menar att de enda som får ställa frågor är journalisters om spelat själva?

Kolla på ”Under Solen” på SVT play.
Det måste vara ditt favoritställe.
Ingen får ifrågasätta och ledarna vet alltid bäst.

Det handlar om Nordkorea......

{8681}: Hånen av 3-årsplanen påminner mycket om hur Sundlöv & co hånades några år innan 2012. Förstår inte hur Brynäsare kan bli så energiskt hånfulla mot den egna föreningen. Måste verkligen finnas ett avstånd mellan klubb och supportrar när man hånar Brynäs som du gör. Noll respekt gentemot klubben.

Forsberg 1978: Eftersom du nu tycker att Brynäs är en pajasförening så har jag satt ihop en lista på andra lag du kan heja på, som garanterar nästan inga motgångar alls.

Sävehof (damhandboll)
Manchester City
Pittsburgh Penguins
Real Madrid
FC Barcelona
New England Patriots.

Lycka till !

Dackell (med all respekt som spelare) Sundqvist Campese och övriga städa ur era kontor och försvinn och visa er aldrig mer😠😠😠

Peja:
Haha stackare tjecken... Forslund har åkt och dumpat puck hela matchen också.

Hade varit skapligt less om jag var Cerverny

{8675}: Kom ihåg att vi har en treårsplan!

Jag ser inte ens matchen på TV idag. Väljer bort bara.

Har aldrig hänt förr...

Brynäsgubbe:
Om Jocke är krasslig så namn jag förstå varför han inte står, men alla andra anledningar är tjänstefel. Igen.