1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777863 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja:
Haha stackare tjecken... Forslund har åkt och dumpat puck hela matchen också.

Hade varit skapligt less om jag var Cerverny

{8675}: Kom ihåg att vi har en treårsplan!

Jag ser inte ens matchen på TV idag. Väljer bort bara.

Har aldrig hänt förr...

Brynäsgubbe:
Om Jocke är krasslig så namn jag förstå varför han inte står, men alla andra anledningar är tjänstefel. Igen.

Huge: Haha herregud..

Du har all rätt att ifrågasätta andra skribenters inlägg och resonemang. Aldrig hävdat motsatsen. Det du däremot ska akta dig för är att ifrågasätta skribenters kompentens och kalla dom nedvärderade ord eftersom inte DU håller med. Ifrågasätt så mycket du vill på saklig grund, men håll någon form av nivå och respekt i inläggen, bete dig.

Skagge: Ok. Om vi ser rent krasst på läget just nu så ligger vi i nedre regionen av tabellen och spelar den sämsta och mest fantasilösa hockeyn på 15-20 år. Vi förlänger då med tränaren som ger oss den hockeyn samt förlänger med spelare som ingår i truppen som spelar denna bedrövliga hockey. Prognosen ser allt annat än bra ut...
Men visst, vi ska ge tränare/GM och spelare en chans nästa säsong. Precis som vi ska ge den nya tränaren som tar över den trasiga ekan i november en chans, och den nya GM, som tillträder då det upptäcks att Dacke kanske inte hade de verktyg som krävs, ska få en chans... O.s.v...... o.s.v.

Mattson: Jag tycker inte att Brynäs gör allt rätt, men det är märkligt hur många Brynäsfans alltid letar fel hos den egna föreningen. Ibland verkar det nästan som att en gruppering tävlar om att leta efter fel. Nästa gång Brynäs publicerar veckans lunchmeny kommer väl sura röster om att de minsann inte publicerar lunchmenyn för deras lokala restaurang, typ.

Den här känns spot on. Exakt mina känslor just nu.

Detta måste Sveriges mest missköta föreningar, så många felbeslut och missade möjligheter. Det är så pinsamt, utan alla räddningsplankor hade vi fått kvala oxå. Det värsta med allt är att vi huvudlöst förlängde med en tränare helt i onödan, fanns ingen anledning. Felbesluten fortsätter..

Mycket har man stått ut med genom åren, men detta är INTE mitt Brynäs IF! Föreningen måste ha tagits över av gröna ödlor eller något. Jag skiter snart i detta, varför inte? Klubben pissar ju på oss supportrar. Är så grymt uppgiven nu!

Anders Hansson: Ser nyktert på den här situtionen😂😂😂
Ni lever i en sagovärld alt så är ni så långt ifrån nyktra som går att bli....

munkas: Upp med hakan, munkas. Två raka segrar mot Örebro och Mora så är vi med i striden igen. Vi blir jobbiga att möta i ett slutspel, det har MS sagt, så det måste ju stämma.

ellis: Men snälla du, hemmamatch inför publik ger intäkter även om det bara blir en.

Charles: Tycker du sammanfattar det rätt bra. Det mest känns skit runt Brynäs just nu. Det snackas om en treårsplan. Det snackas om att man vill spela ishockey som Brynäs gjort tidigare MEN man anställer en tränare som inte vill spela den ishockeyn och inte nog med att man anställer honom, man förlänger i TRE år också. Var är den röda tråden i hur Brynäs vill jobba?

Anders Berg: Riktigt uselt och respektlöst mail tycker jag. Du har rätt till din åsikt, men varför inte behandla ledare/spelare i föreningen du hejar på med respekt?

Man behöver knappast tjafsa med motståndarfans nu för tiden, de värsta spyorna kommer från våra egna led.

Huge: Haha ett taggat HV71, ge mig styrka 🙄

Pigalle: hade ju varit kul att se upprinnelsen till detta😂 fan va jag ser fram emot Rödin i Brynäs igen, en av min all time favorit i Brynäs tröjjan.

Enaranger: Tycker nog man kan konstatera att Jocke E har höjt målvaktsspelet också. Han gör en riktig monstersäsong hittills. Inte bara att han räddar mycket - han är lugn och trygg också.

Blomman avstängd 3 matcher Timråiten 2 matcher . För blindsiden på Blomman . Andersen fick 5 . Hmm

Skrubben: Har roat mig med att jämföra siffror Sjödda vs MS
Här kommer svart på vitt. Visst det är inte lika många matcher som underlag. Men ändå en tydlig tendens.

Sjödda 15 matcher
Corsi 48,23% och PDO 97,19%
Skott mot eget mål = 26,4 i snitt per match.
Skott mot eget mål från skottsektorn = 16,3
Räddningsprocent = 89,14
Boxplay 66,67%

Offensivt
Skott mot mål = 27,66 i snitt per match
Skott mot mål från skottsektorn = 14,34

Magnus Sundqvist 27 matcher
Corsi 42,81% och PDO 101,99
Skott mot eget mål = 31,88 i snitt per match.
Skott mot eget mål från skottsektorn = 19
Räddningsprocent = 92,68
Boxplay 87,5

Offensivt
Skott mot mål = 24,8 i snitt per match
Skott mot mål från skottsektorn = 13,37

En match med mycket känslor idag. Kvalitetsmässigt är det nog en av de 10 sämsta matcherna på SHL-nivå som jag sett i hela mitt liv. Tappade puckar, missade passningar, obegripliga ageranden, fult spel, spelare som krockar hit och dit och skadar varandra.,, Den där muschfinnen trivdes nog som fisken i vattnet. Satan vilken kantig spelare och fruktansvärt ovårdad på isen...

Våra två tjecker säljer sig så jävla billigt på Timrås 1-0 att jag nästan förordade omedelbar bänkning...

Söderström spelar med för högt huvud just nu. Alldeles för svårt. Han skulle behöva återgå till grunderna alternativt vila ett par matcher för att hitta tillbaka...

Gunderson spelar för svårt han oxå...

En ny insats som speglar Brynäs anno 2019. Ett kämpande kollektiv utan egen offensiv spelidé. Det är faktiskt ingen underhållning att se Brynäs spela ishockey just nu. Det är direkt tråkigt. Och frustrerande....

Sallinen är kanske bäste forward idag. En ljuspunkt i mörkret...

Instämmer med föregående skribenter att en Rhodin bör degraderas i hierarkin. Forslund har ju självförtroende så han borde definitivt få chansen...

Morningstar: Perfekt läge att matcha Kedbrandt nu, bara positivt detta. Blomman kan må bra av att vila lite.

Jävlar vad bra Forslund är just nu, men måste också ge beröm till Sallinen som faktiskt vågar hålla i pucken så Forslund får åka upp lite fart o inte bara slänger ivägen den i panik

Rudolf åker från ett bottenlag till ett annat.

SWEATT: Örebro leder . 9 före nu. När ska det lyfta Huge mfl?!

{8305}: Två timråspelare kör ihop.. Publiken vill ha utvisning...

Dags att ställa Dacke å company mot väggen och fråga vad dom ser Sundqvist ska åstadkomma i 3 år! Detta är så jävla USELT!!!!

Forsberg 1978: Jalasvara kommer snart att orsaka ytterligare hjärnskakningar. Idiot!

Respektlös tackling av finnen i Timrå.

Wikegård fullkomligt SÅGAR domarna i SHL, bra där!!! Nu väntar vi på att cmore tar upp filmaren Shinnimin under lupp också...

Nån som vet om Rudolf tar plats i nån av PP-kedjorna ikväll? Bönar och ber att han tar Rhodins plats i andra.

Jahapp då blev det ingen ersättare för Kellman, denna säsong är kööööörd.....

pekka85: Det har du mitt ord på / moderator

{8656}: Sunkan fortsätter biljera med sina laguttagningar...

3 matcher för klubban i nyllet på Boken, fattar fortfarande inte hurfan Andersen kunde få 5 matcher för sin knuff..

Huge: Nu faller du tillbaka i gamla synder Huge. Fin e du! Fin som kallar andra verklighetsfrånvända?! Den var riktigt rolig! Dina analyser efter matcherna är det mest verklighetsfrånvända du kan hitta på internet idag. Sen är alltså Brynäs felbyggda säger du?! Skulle vi inte ha tillit till kunnigt yrkesfolk? Detta yrkesfolk som Brynäs sparkar till höger och vänster de senaste åren.

Skrubben: När Sundquist får sparken i november bör Dackell täcka hans lön kontraktstiden ut.

Huge: Det finns alltid undanflykter efter förluster, det är du ju väl införstådd med.

Vad sägs om sanningen?

Tyvärr har vi ett lag som är totalt felbyggt därför förlorar vi denna match och flertalet av de vi tidigare torskat.

Domare snedstudsar skador otur kan du fortsätta köra med om du vill det är ändå ingen som tror dig.

Huge: "Vi jobbar bra sett till förutsättningarna" har vi sämre förutsättningar än andra lag? Förutsättningar ät väl något som kunnigt yrkesfolk skapar åt sin klubb?

Svårt att se att en handfull spelare från J20 skulle göre det sämre än vad:
Blomman
Alcen
Lundgren
Mannberg
Forslund
Nilsson
Rohdin
Gör det...…

Tränar ens Brynäs A-lag på tacklingar & sargspel?

Forsberg 1978: Hehe! Angående MFF - Chelsea, på radion i morse trodde dom att MFF skulle vinna skottstatistiken.....Det skjuts ju så mycket i Malmö

Sv: Silly season 18/19
Spännande spelare denna Červený. Snacka om "late bloomer", spelade i tjeckiska andraligan så sent som säsongen 2012/2013, som 23-åring. Verkar vara mer målskytt än framspelare och skottet har vi ju fått exempel på. Hoppas vi kan sätta upp honom i lägen. Blir det han och Sallinen och Kousal tillsammans?

Oj...lite hederliga vitsar i HS :) fick man dra på smilbandet så här på morgonen:)
Hoppas att det blir klart med något/några nya spelare idag

Vet du hur man ser att någon är från Polen..polacken
Mannen målade om staketet vitt,det var vitsen

KulaShaker: Taffe är ju ren center. Tror inte det är aktuellt.
Har inte hört mer om Anton. Det är 7 siffrigt o få hem han med skatt osv i år. Davos är beredd o släppa i år iallafall vad jag hört.

Inkazar: Robert och Rudolf kan bli ett bra radarpar 😀

Skagge: Inte för att vara sådan men hjärta för klubben tar en ingenstans om man inte gör saker rätt eller bra. Inte för att så kommer vara fallet... Men hur bra man tänker hockey definieras inte av hur mycket man bryr sig om klubben. Faktum är att det är otroligt tveksamt om Molin eller Sundlöv hade varit speciellt påtänkta för dessa jobb om dom inte varit i klubben tidigare, är Brynäs-ikoner, och dessutom är polare med Dackell. Molin har till och med fått sparken från klubben tidigare.

Jag tror till och med Sundlöv och Molin skulle kunna ha fått dessa jobb även om dom presterat väldigt dåligt i Modo respektive KHK.

Jag säger inte heller motsatsen, att det automatiskt blir dåligt för det. Det kan bli bra, det kan bli dåligt. Men det säger inte så mycket om hur bra man kommer göra jobbet i slutändan. Visst är det bra med personer i klubben med stort hjärta men det blir inte automatiskt bra att alltid ha det på ledande positioner, ungefär.

Skrubben:
Har Alcén gjort nått rätt sen han blev nykontrakterad?? Nilsson är ju inte ens en andra line spelare i allsvenskan och Blomman har ju varit kass hela säsongen. Bedrövlig trio. Bjurström på tok för färsk för SHL. Mannberg blir jag inte klok på. Hoppas kontraktet bryts. Likaså Lundgren fan som inte kan slå en bra pass eller åka skridskor. Typisk Bz värvning. Sen har vi Sallinen som skulle vara vår ersättare för Kristo och fan vet om inte jag hade föredragit Kristo framför Sallinen.. Rohdin är en brunkare och kommer aldrig vara spets. Att han fått spela i PP under hela säsongen bevittnar bara det faktum att vi är sjukt trubbiga framåt. Nicke D trodde man skulle frälsa med sitt skott men det är ju där han missar som mest. Kousal ser ruskigt less ut på sina kedjekamrater och har ett bedrövligt kroppsspråk varje gång han ska byta. Dom enda SHL mässiga forwarden är våra Tre Kronor boys. Kellman och Boqvist.

Sen backsidan. Andersén ser ut att ha ätit semlor som frukost hela sommarn. Lundgren har jag nämnt. Ersson skulle förmodligen inte platsa i ett topp 6 lag. Vi har 6 spelare som skulle gå in i nått av SHLs topp lag. Det är Jocke i mål, Gunde, Berra och Victor på backen samt Boken och Joel. Bra lagbygge Bz...

Hittar ingenting i detta lag som gör att dom går till kvart i år. Gör om gör rätt och rensa ordentligt inför nästa säsong. Hade inte SHL varit så dåligt i år så hade jag förmodligen varit livrädd för kval. Tur att egentligen alla lag blandar och ger så mycket som dom gör. SHL går ner sej år efter år. Vilket även märks på poängligan.

Tråkigt jävla hockey år!

pekka85: Det jag är mest besviken på är inställningen att VINNA! Att verkligen KRIGA. Att VÅGA gå för det. Att visa att det här är våran Borg - ingen motståndare ska bara komma hit och hämta poäng.

Kontraktet är ju redan säkrat. Nu ska vi kriga om slutspelsplatsen. Var finns desperationen?? Viljan att vinna närkamper, att gå på mål och skapa oreda. Så jäkla ledsamt att man bara kan plocka fram det sista minuterna när man ligger under i en match, eller sista 2-3 matcherna på säsongen.

Det måste vara en ledningsfråga eller? Eller är det så att vi helt saknar vinnarskallar i laget?

För övrigt är det tveksamt om Blomman verkligen ska vara kapten, han är ju för tillfället helt under isen. Även om han nu inte har någon lätt omgivning. Svårt för honom att dra med sig laget när han är bland dom sämsta på isen.

munkas: Det kan ju inte ens va kul om Brynäs vinner för dig Munkas?

Håller tummarna att inställningen är på topp och att 2a kedjan gör 2 mål ikväll=)

{8399}: Man har väl mer eller mindre varit ute efter förstärkning sen Kristo lämnade. Antingen måste spelarmarknaden den här säsongen vara sällsynt undermålig eller så har vår sportchef väldigt svårt att komma till skott...

munkas: Jag är villig att hålla med dig, en spelare måste bara in efter sparkningen av Jensen. Är det så att Brynäs sparkar spelare för att spara pengar så är det riktigt illa.