1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777855 inlägg · 7967 ämnen
« · 215853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV71-Brynäs IF
Jompe: samma på swehockey. Hade visst rätt enl Radion. Brynäs hade spelat PP i4 min..

boldten: Undrar om det är en dubbelutvisning. Hockey Direkt brukar dubblera informationen ibland.

Jompe: dubbelutvisning på en HV-lirare. Skjut mål nu grabbar...

PP nu! Häng en balja nu!

...och nu pratar sportrsadion om schlagerfestivalen. Världen är galen.

BP direkt i början av andra. Kösa ut.

Sv: Ny Sportchef
Lilljanne: Å andra sidan hade ni ett företag som är väldigt likt det företag i Karlstad som helt klart är en bidragande faktor till lagets framgångar. Men ni har ju sålt iväg i princip hela företaget till en massa, i det här sammanhanget, helt ointresserade amerikanare vars enda uppgift är att omvandla svensk valuta i dollartecken. Felet ligger inte i företagandet eller befolkningsmängden. Mer i att Brynäs sköts på samma sätt som på stenåldern.

Läste som hastigast AB-artikeln om Ahlgren. Med honom som klubbdirektör och Virus som sportchef skulle man ju faktiskt kunna börja tro på en framtid för den gamla anrika föreningen. På tal om Virus--jag tror Lilljanne och ni andra har rätt. Virus säger inget eftersom han inte tillfrågats. Jag tolkar det positivt; hade han varit totalt ointresserad hade han sagt nej direkt.

Virus hade varit perfekt.

Kåm igen Brynäs kom igen !

Tips tilla alla som inte läst inne på brynäs hemsida vad gunnar tror om matchen!!!

www.brynas.se och in för HV

Perioden slutde 0-0

boldten: Viktigt läge. 0-1 i slutet av första lär få HV-nerverna att dallra.

Brynäs kommer attt vinna mtchen mot Hv men Gunnar P tror det blir tufft!

Jompe: PP ingen. Undrar om de kan få till något denna gång...

westerlind: Välkommen ombord, westerlind. Hoppas Du har rätt.

Jompe, prosten m fl: Ja, då fortsätter vi segertåget. Idag del 2. Spännande...

Jompe: Han är Brynäsare han med och det var han som fick mig att inse att Brynäs är bäst. Det var för 11 år sedan när Smurfkedjan härjde som värst. Så sambon och jag är lika hockeytokiga båda två. Just nu för han mest otur med sig när han sitter framför datorn och läser inlägg på hockeysnack, därför har jag portat honom.

boldten: Där ligger han förmodligen bra. Kollade Du inte upp hans hockeypreferenser på ett tidigt stadium? OK, hustrun är leksing, så jag ska inte säga något. Kärleken förblindar...

Jompe:PP nu...

På tal om Rodrigues pratade jag med honom för någon timme sen; han är i Jönköping och är full av optimism.

Jompe: Klockrent.

Jompe: Han är portad från datorn.... Brynäs släpper bara in mål då. Fast han ligger/sitter i soffan här bredvid...

boldten: Men tjenare, boldten. Så karlsloken låter Dig följa hockeyn idag?

70 Rodrigues: Självklart blir det vinst. Jag tror på 4-2 till Brynäs

Jompe: BP igen.....

BP efter 3 minuter. Börjar ju bra, det här...

Lilljanne: Håller inte helt med vad gäller Frölundas ordförande. Klubben var 25 mille back och spelade trist hockey när han tog över. Drt är självklart så att marknadsunderlaget i Göteborg är mycket, mycket större än i Gävle. Men tidigare styrelser hade inte förmått använda sig av den marknaden. Jag tror att det finns en del att lära av fallet Ahdrian; a) ny kille kommer in och ser som sin främst uppgift att ge organisationen en vision och ett mål som alla kan ta till sig, b) ny kille får infllytande över andra nyckelposter i klubben, fr a tränarjobbet, c) ny kille har förmåga att levandegöra och förverkliga visionen. Där har vi något att lära. Vi behöver inte en förvaltande styrelse utan en förnyande styrelse, som har kraften och viljan att formulera en djärv vision och sälja den till organisation, sponsorer, spelare, medlemmar.

Nu till matchen!

Lilljanne: Sved det till i ögat på er nu när ahdrian bara bekräftade fakta?
För övrigt tror jag inte brynäs klarar kvalserien.

lindberg: Exakt. Av Virus uttalande drar väl de flesta slutsatsen att han inte HELT utesluter ett ja som svar.
Men nu har vi ju med en sportjournalist på Sportbladet att göra, så vi kanske får ha lite överseende....

Igor: Det vore skönt om nån i ledande ställning i Brynäs nån gång kunde ge sken av att ha koll på läget. Typ: "vi har en god uppfattning om vem vi vill ha på tjänsten och kommer att noggrannt pröva alla förslag". Eller: "det namn du föreslår är bland dom vi överväger". En floskel som säger: vi har koll, inte: va, det hade jag ingen aning om. Annars undrade jag bara om vi ska ha två chefstjänster som sportansvarig. För övrigt tror jag inte Frölunda vinner SM i år - heller.

Lilljanne: He he, Tomas Ros på Sportbladet gjorde tydligen likadant som jag själv, glömde läsa Arbetarbladet i morse.. :-)
Klubbdirektörsgrejen om Ahlgren (positivt och bra) var ju egentligen mycket mer intressant i detta läge , med tanke på att Sportchefssnacket hittills varit gammal "skåpmat", om än inte ointressant, förstås...
F.ö så verkar våra sportjournalister för dagen vara ett under av objektivitet och kunskap jämmfört med sina engelska kollegor.
Nu hudflängs Svennis efter den senaste träningskampen. Är man motarbetad av de stora klubbarna så underlättar väl detta knappast ens jobb som förbundskapten. Dessutom, en träningslandskamp trodde jag hade det syftet som namnet vill påskina, nämligen att just få TRÄNA på lite nya saker och pröva lite nya spelare.
Jaså, VF:s ordförande vill påskina att vår styrelse är obegåvad.
Nåja, dom har väl gjort sina misstag, som alla andra. Att vi ändå lyckats ta fler guld än VF i modern tid tyder väl ändå på ett visst mått av kompetens. Med tanke på de resurser som VF haft tillgång till, jämfört med oss, så kanske det vore lite mer klädsamt av deras ordförande att vara en aning mer självkritisk.

Lilljanne: Det är väl snarare intressant att Virus inte väljer att uttala sig, bor inte han i Umeå (gjorde för några år sedan iallafall), han skulle ju kunna säga nej direkt med tanke på det.

Man kan inte anklaga Henning för att vara dyrg i media iallafall, tar till sig alla tips..

Lilljanne: Det är väl bra att tidningarna tipsar Brynäs om direktörsnamn hur ska dom annars hitta någon? VF:s ledning genom åren må ha varit begåvade men inte på att skapa ett vinnande hockeylag. Hur många SM har VF egentligen vunnit? En skam med alla dom pengarna. Gäller HV också i allra högsta grad.

Huge: Äh, som alla skittidningar vill dom ju bara hitta en säljande rubrik. Dom har snackat med tre stycken, varav en har jobb i en konkurrentklubb och en väljer att inte uttala sej. Kalle Anka-journalistik! Intressantare är att Henning via en lokaltidning får tips om en lämplig kandidat till klubbdirektörsjobbet. Är tanken att vi ska ha både sportchef och klubbdirektör?

Frölundas ödmjuke (näää) ordförande berättar i Aftonbladet hur man leder en hockeyförening. (Bla säger han indirekt att styrelsen i Brynäs är obegåvad.) Göteborg har 250 tusen invånare, hur många företag som helst och ett hockeylag. Måste vara svårt att ragga pengar till klubben. Kunde han få ett fattigt landsortsgäng som Brynäs på fötter kan han börja snacka.

Huge: Riktigt. Både AB och AB skriver att Virus inte är intresserad för att några rader ner skriva att han inte tagit ställning än. Kluvna tungor där...

Ny Sportchef
Enligt Sportbladet idag så har både Salming, Masken och Virus tackat nej till jobbet. Andemeningen i artikeln verkar vara att det skulle vara svårt att få ngn att ta jobbet. Både Salmings och Maskens nejmotiveringar är väl OK tycker jag. Att Virus skulle ha tackat nej vet jag inte om det stämmer riktigt. Hur är det med researchen på tidningen? Vad jag förtår så har väl Virus inte velat uttala sig förrän han fått en konkret förfrågan från ngn ansvarig i föreningen. Just nu jobbar man väl med att få ihop olika namn, vad jag förstår, en helt normal procedur helt enkelt.
Virus verkar ju annars som klippt och skuren för jobbet.
För att citera bandariljärerna och picadorerna i "Tjuren Ferdinand"
på julafton: "Hurraaaa....den tjuren skall vi haaa" :-)

Jompe: Tyvärr, fick inte med den 3:e kategorin i mitt inlägg.
Får väl säga som Sundbybergsbon i "Lorry": "Tänkte inte på dé...."
HV idag kommer nog att bli en hård nöt att knäcka. Vi kommer (som vanligt, höll jag på att säga..) att få möta ett taggat lag som förlorat de 3 sista och som ju faktiskt riskerar att missa slutspelet.
Har lite onda aningar då läget är lite liknande det som Malmö stod inför när de mötte oss sist. Dom hade väl 5 raka torskar innan utdelningen kom, mot oss, naturligtvis.
Undrar ändå om inte Rodrigues närvaro väger tyngre i detta fall.
Hans mer eller mindre säsongslånga förbannelse verkar ju vara bruten. Karl´n måste ha Haitiblod i ådrorna, voodoon därborta skall man inte underskatta... ;-)
Spelar vi som mot SSK så är chansen mkt stor att vi tar en 3-poängare idag. Detta förutsätter förstås att smålänningarna försöker kliva fram så vi kan kontra på dom med snabba spelvändningar. Gör dom inte det, riskerar det att bli en stök-och-bökmatch, ngt som tyvärr inte brukar gynna oss.
Tills sist vill jag travestera westerlinds paroll:

Högsta fart framåt Brrrryyyyyynääääääääs!!!

Anrell saknar all trovärdighet i mina ögon, och det har inte med den senaste krönikan om Brynäs att göra. En man som utger sig för vara expert på fotboll, schlager, sikta mot stjärnorna, grekisk-romersk brottning, tennis, partiledare, hockey och frimärkssamlingar är förmodligen inte expert på något. Det finns inget, inget i hans Brynäsartikel som inte skrivits hundra gånger redan, men i hans huvud är det som om problemen--ja hela Gävle stad--börjar existera när han kommer dit och försvinner igen så snart han åker därifrån.

Anrell är och förblir fattigmans Mats Olsson.

Lycka till allihop i Jönköping idag! För HV är detta en måste-match, och inga vet väl bättre än vi vad det betyder för krativitet och spelkvalitet. Jag tror vi har en god chans.

Medgångs- och motgångssupporters... Hmm, låt oss se nu; en medgångssupporter hejar på laget när det vinner och pratar skit om det när det förlorar. OK, vi har några sådana. En motgångssupporter är en som hejar på laget också när det går dåligt. Yes, vi har ett gäng sådana också. Men sen har vi en tredje kategori, som inte alla klubbar kan stoltsera med, segerkritikern: "asså jag vill inte dissa laget men OK, så dom vann idag, det var f**n i mig på tiden, 7-1 borta mot Frölunda, vaddå va, det är ju inte lönt, vi ligger ju typ där vi ligger, OK Miettinen hängde typ fyra baljor men missade TVÅ frilägen!!!!! Var f**n scoutade dom fram honom, egentligen...Och varför kastar inte typ GP in flaskor på isen, kolla alla andra lag, deras tränare kastar ju för f***n in backar direkt vid första utvisningen, men vår GP, nä han bara står där, ingen aggressivitet alls...7-1 mot Frölunda--ni är kanske impade men då fattar ni inte hockey..."

Sv: Brynäs - Leksand!!
70 Rodrigues:TAck grabben! Kul att din förbannelse är bruten. Fast jag läste lite längre ner att det tänker kasta ut dig om HV är elaka mot Aspen. Fast det behöver du som sagt inte oroa dig för...

boldten: Du behöver inte vara nervös idag, vi vinner!!!

HV71-Brynäs IF
Tänkte kolla in läget här på GB:n innan man åker ner till Kinnarpsarena!! Eftersom förbannelsen är bruten så blir det vinst med 3-2 i em! Ha en bra dag!!!

Huge: Håller helt med dig angående dessa medgångssupporters. Men tråkigt nog kommer det alltid att finnas folk som vänder kappan efter vinden vad man än håller på med, inte bara i sportvärlden...

Sen en hälsning till Bisset och Rodrigues, min sambo har nog tur då han har en hockeygalning och idrottsgalning i övrigt till sambo så han behöver i princip aldig välja bort sport pga av mig....

Till alla er som ska till Kinnarpsarena idag och heja fram våra grabbar: ta i så att taket lyfter!!!!

Själv får man sitta framför datorn och vänta och vara nervös....

Sv: HV-BIF
På eftermiddagen vänder skutan åt rätt håll. Efter stort besvär o mycket möda avgår Brynäs med en bortavinst. Samtidigt som Färjestad gör sin plikt i mörkaste Skåne. Vips o vi behöver inte förlita oss på andra resultat längre. Tror FBK vinner lätt borta mot MIF. Brynäs däremot hakar på sig "blåstället" och gnetar ihop en tretaggare till oss behövande. Mitt scenario till senare idag! Någon dj...a gång måste ju mina tips slå in också. Tänk så här!! Ju fler ggr du tippar på V75, ju närmre 7:an kommer du! Eller äre samma där att man tippar m hjärtat o tar ut hästar m namn som "sist i målinen", därav uteblivna förmögenheter ?

Sv: HV-BIF
Godnatt för mig för nu skall batterierna laddas inför resan till Kinnarp där jag och Rodriques mfl skall skrika fram Brynäs till en säker seger. Med förbehåll att Tony åker ut ifrån hallen om HV börjar att jävlas med Aspen.

Jag tippar 4-2 till Brynäs.

westerlind: ha ha 2-5 i förlängningen? Ja den var ny he he!
Fan Hv kommer att vara taggade som fan alltså! Blir ett helvete igen att sitta med text-tv och radio sporten! Vissa av dom där reportrarna snackar så jäkla fort och man hetsar upp sig , sen undrar man när det ska bli mål och sen visar det att pucken bara var i mittzon ;)

Tomas HOCKEY: ...och Ove Molin sätter 2-5 i förlängningen.

Fan va skönt att dom vann när jag hade min polare (leksingen) med mig! Han höll tyst dom ca 5 milen hem ha ha! Men jag hade inte hjärta att reta honom, vet ju hur det är att loosa!

Ööööööööööös på mot HV 71!!!

Tips: 2-4 vid full tid

Lilljanne: Om man blir glad när Brynäs vinner och deppar när dom förlorar så är det inte alls liktydigt med att vara ngn medgångssupporter. I så fall är jag själv också en sådan.
Det jag kallar medgångssupportrar är dom som under match t.ex öser galla och skit över laget (naturligtvis utan att ha sett matchen)
När laget sedan vänder matchen (trots att man ju är så fruktansvärt dåliga) så försvinner man från GB:n som en oljad blixt. En liten eloge och även cred till laget kanske hade varit på sin plats i detta läge, men icke sa nicke....
Skall man deppa så gäller det att deppa konstruktivt, tycker jag...
(även om t.o.m jag kan ha svårt för detta ibland, SSK-matchen t.ex tillhörde en av de mer svårsmälta förlusterna i år)

Challe tycker jag har haft hyggligt rätt i sina analyser tidigare under säsongen. Anrell däremot har jag lite svårt för, även om han har rätt denna gång ang Brynäs möjligheter till fortsatt ES-spel.
Även en blind höna, etc....
Däremot kan jag inte förstå att han blir förvånad över att det inte är ngt klapp-klappspel för dagen. Vad hade han väntat sig i vår position? Dessutom i ett klassiskt derby, där skönspelet väl till 99% alltid brukar lysa med sin frånvaro....

Sv: Rädda Brynäs !
Första steget till att rädda Brynäs tar grabbarna själva i morgen genom att klå pingstvännerna i deras egen högborg.
Lycka till !

Kul att se att både Charles-Ingvar Berglund i TV4 och Anrell i AB tror att Brynäs kan greja det här. Det är ungefär som med människan och ormar. Sen årtusenden har människan av egen erfarenhet lärt sej frukta och respektera ormen och än idag sitter skräcken i. Trots vår flagnade glans kan man fortfarande skrämma småbarn med Brynäs IF. Reeespekt!

Läste här på sidan att några var upprörda över medgångssupportrar. Jag erkänner att jag är en sån där j-vla idiot som blir glad när Brynäs vinner och deppar när Brynäs förlorar. Jag erkänner att jag har j-vligt svårt att skriva JIIIIPIIIIEEE när Brynäs torskar i sudden och jag kommer att ha j-vligt svårt att komma med glada tillrop om Brynäs förlorar sin elitseriestatus.

« · 215853 · »