1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777819 inlägg · 7967 ämnen
« · 215248 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rädda Brynäs !
gripen66: "Bättre kan det inte sägas..."

Naturligtvis inte, särskilt som det sägs av en tidning som ju är helt neutral i saken, eller hur...?

(Falu-Kuriren.....Leksands klubblad? :-)

Huge: Det får stå för dig. Jag tycker dock inte han ska lägga sig i det läget. Det gör ju att han kommer helt ur spel.

gripen66: Hur du kan tycka att Rådbjär var på Brynäs sida är lite märkligt. Matchstrffet på Pekkala var en exakt lika sak som Gällstedt gjorde lite senare, och det resulterade endast med två minuter. Leksand fick ju en super chans att avgöra matchen då Pekkala ,lite snöpligt, fick matchstraff genom att spela en man mer i 5 minuter. Att inte Gällstedt fick matchsrtraff då Pekkala fick det är mycket märkligt om det är som du säger att Rådbjär hjälpte BIF

svedas: Aspen gjorde vad han kunde på första målet. Om du tittat på matchbilderna hade du sett att puckföraren håller inne med skottet för att försöka få ner Aspen på isen. Aspen följer dock med i sidled, knästående, och täcker ut alla skottvinklar. Leksingen kommer ur vinkel och slår ett pass bakom mål som vidarebefordras direkt ill en fristående Karlberg. Aspen hinner inte upp och tillbaka in i målet. Klar markeringsmiss av utespelarna på Karlberg, som jag ser det. Rätt skall vara rätt.... ;-)

Beezer66: Stolparna och Rådbjer är era bästa vänner...
Kika på länktips. Bättre kan det inte sägas...

Det är fan att domarna ska få för sig att när matchen är slut ska det stå ungefär lika i utvisade minuter. Bara för att vara säker på att slippa kritik från nåt håll...

svedas: tycker väl inte man ska skylla på måvakten när LIF gjorde första målet. Det är ju faktiskt en Brynäsback som krockar med Asplund och trycker han bakom målet. Verkar som de hakar i varandra på något sätt. Inte lätt då...

Sv: Brynäs - Leksand!!
Målisen: Avdelning: Noll koll

En del medgångssupportrar finns det helt klart, men att rikta det klagandet mot Tor K, visar att du skjutit dig själv i foten, och det ganska rejält...
Tor K är väl den störste motgångssupportern vi har.....

prosten: Jag håller med dig till stor del. Aspen får ta på sig första målet. Vad ska han åka med runt målet för? Stå i mål istället det är väl det han är med för. Andra målet är för klent arbete framför mål. Miettinen är där och petar lite på Rose´n . Det behövs nån som kan rensa framför mål. Förresten båda målen. En Tuulula och en Wernblom. Sen är det för dåligt att dom inte gör mer än ett mål på 17 skott. Okej Gauthier var bra men det är ju alla målisar mot Brynäs. Jag tycker dock att Aspen spelar upp sig och är riktigt bra faktiskt efter första målet.

Sen håller jag med om att juniorerna bör spela. N.Danielsson är ju en av de bättre i så gott som varje match. Möjligen är han lite sämre deffensivt men vad f-n .

Jag tycker att Molin såg vass ut. Det är i a f skönt. Nu gäller det att få i gång Larsson också. Jag tror att det är en av anledningarna att Brynäs inte gå nå bra. Det finns ingen Första center.

Tor Karlström:

Tänk vad dom är bra när dom vinner va,annat låter det vid torsk.
Mycket medgångssupprtrar här!!

Tja!
Tack Gunnar,Micke & Hela laget för två ytterst skön poäng!!!
Johan"Aspen"Asplund jag tror på grabben igen,starkt jobbat "Aspen"!

Niklas Anger,Niklas Anger,Niklas Anger!!!
Tack Niklas för målet!!!

I dagens Arbetarblad så "avslöjar" dom att Brynäslegenden Hans"Virus"Lindberg är klubbens förste kandidat till sportchefs jobbet,plocka "Virus" tycker jag!
Någon som inte håller med?

Jag tycker att det var helt rätt att knyta upp GP för ytterligare två säsonger,Gunnar är en bra tränare och en RIKTIG Brynäsare!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Mälarmasen: Tack för det! Men jag håller inte med dig att nu borde vunnit efter ordinarie.Du tycker tydligen att stolpskott är mer motiv för en seger än skott innanför ramen......ingalunda säger jag.Jag vet inte om du hört det förut men ordet "stolpskott" är för mig något som inte är bra.Någon man kallar just "stolpskott" är en misslyckad stackare......Tolka det hur du vill......

Man får väl, återigen, ta av sig hatten och gratta och buga. Tycker dock att vi skulle ha vunnit efter full tid med tanke på alla ramträffar vi hade.

Måste ju säga att nu har vi hjälpt er allt vi kan för att ni ska hänga er kvar i eliten men det verkar tyvär varit förgäves.
Utan att vara kaxig och dryg så önskar jag er all lycka i det stundande kvalet.

GO Leksand Stars!!!

Ännu en skitmatch av Brynäs.......det råder nog inget tvivel om att KS väntar. 17-5 i skott i sista utan en enda farlighet egentligen (utom målet då förståss). Totalt impotent PP, skotten utifrån var rena plockpotatisen för Gauthier. Och framför kassen stångas.......... just det, ingen.
Ett kungarike för en spelare typ Wernblom gäller.
Leksand inte heller speciellt bra, inget eget lir i 2:a och 3:e dock lite vassare än BIF när dom väl kontrade.
Aspen blev utnämnd till matchens lirare endast för att slätstrukenheten i resten av laget var total. Han räddades av stolparna idag, fullkomligt borta på samtliga sex stolpskott som han var.

Fråga 1 till GP: Hur många chanser till ska Bergkvist få ? (fullständigt obegripligt)
Fråga 2 till GP: Har spelarna tack vare sin skadebenägenhet fått tacklingsförbud på matcherna ?
Fråga 3 till GP: Hur kan du när laget spelar så inihelvete dåligt som dom gör ha hela bänken full med juniorer som inte vill annat än in och lira ?

Fråga 1 till Henning: Hur kan du/ni i detta för föreningen kvalfyllda ögonblick ge GP carte blanch inför nästa säsong ?

Fråga 1 till Jompe: Hur går det med insamlingen ? Nu jävlar ere bråttom.

70 Rodrigues:

Tror också på en bra chans mot HV. Är osäker på om det är matematiskt möjligt, men har inte de en poängskörd som är mindre än Brynäs på sistone?

Bissett: 4 stolpträffar under ordinarie och en i ribban = 5 ramar! Ytterligare 1 stolpe i sudden + en straff i stolpen = 2 ramar! Resten klarar du väl själv?

westerlind: Ska till Jönköping på lördag, så då kan du lungt räkna med en Brynäs seger. Tips HV71-Brynäs IF 2-3. Matchen i kväll lär väl inte gå till historien som en av dom bästa, det var fruktansvärt omständigt när grabbarna ska göra något. Aspen räddade Brynäs ikväll!

70 Rodrigues:

Hurra! Personligen värderar jag den segern nästan högre - skulle se mörkt ut framöver annars, då du troget fortsätter att gå på matcherna.

Har precis kommit hem och kan bara säga fan va skönt!
Inget skönspel men vi fick 2 pinnar!!!! Nu går smilet från öra till öra he he!

Nyss hemkommen från Gavlerinken och FÖRBANNELSEN är bruten jag är en VINNARE!!!!!

Sv: Point of no return...
Bissett: Jag håller med, även om SSK-matchen enligt min mening inte riktigt kan jämföras med andra matcher där vi inte hållit ihop spelet i 60 minuter. Som Janne Larsson sa på radiosporten efter matchen: Håller vi 3-1 i några minuter så viker dom ned sig.
Ligger mycket i detta resonemang...

nyz: Lustigt att dem där ramträffarna ökar för varje gång en Leksing kliver in här........

65 Selander: Grattis då! Jag misstänker dock att målburarna i Gavlerinken är felaktiga och kräver en kontrollmätning! Hur vanligt är det med 7 ramträffar (8 om jag räknar med eran) i en och samma match? Nåt fel är det eftersom inte heller ni kan sätta pucken i mål... :)

Huge: Det scenariot tackar man ju ej nej till,men då måste man spela bra i sextio minuter,vilket väl inte var fallet i Södertälje eller??jag var ju på plats som du Huge!!Läste nyss Kebs krönika på GD-sporten,företrädare från Columbus var och tittade på Niklas Danielsson,han spelade visserligen bara i tredje men dem blev tydligen imponerade av hans fräckhet ändå!!Hoppas han spelar från start på Lördag mot HV.

Tycker det är perfekt att möta HV nu,med tanke på deras form och alla inre stridigheter som verkar råda i klubben,tror på vinst med 4-2!!

Clarence: Kunnandet finns definitivt, det såg vi väl efter tränarbytet, om inte annat. Då verkade det, som Sjödda sa, som om man slappnade av lite grann eftersom man inte hade ngt att förlora, gapet upp till fast mark var ju oöverbryggbart, enligt många. Nu när det skall avgöras, tajtar alla lag till spelet när det gäller så mycket. Det spel vi vet att grabbarna kan prestera är inte alltid så lätt att få fram i denna typ av matcher.
Att Malmö har fler hemmamatcher behöver inte nödvändigtvis vara ngn fördel i detta läge. Hemmalaget skall bjuda upp och det är inte alltid så lätt att spela med detta "krav" på sig. SSK-matchen i tisdags är ett bra bevis på detta. Att vi torskade berodde enligt mig på en kombination av oflyt och 2 hårt dömda utvisningar som visade sig bli ödesdigra.
3 pinnar mot HV på lördag samtidigt som Malmö kammar noll mot FBK låter väl knappast som ngn omöjlighet direkt, inte om vi upprepar spelet vi hade mot SSK i alla fall....

65 Selander: Grattis till de 2 pinnarna! Jag trodde inte själv jag skulle se mig gratta Er, men what the hec...Knätofs-gänget kan gott ha lite o-flyt, på lödda kanske 'vi' spelar bort dem totalt...

gripen66: Saxat ur Expressen:"Stort beröm till Leksandsmålvakten Sean Gauthier, han var isens store spelare. Räddade helt klart en poäng till leksingarna"

Huge: Vi får väl hoppas det!

Huge: okej :) då hänger jag med...
Men tycker det är löjligt,man kan ju krama en spelare och han ramlar o gör illa sig med.
Som när de åker fram till domaren och kramar fram lite blod (klämmer en finne) och ojar sig....För mycket kärrings fasoner i svensk hockey helt klart

boldten: Challe har varit klockren i sina kommentarer hittills, så varför inte även denna gång?

RavenLord: Trodde att mitt resonemang på den punkten var klart som korvspad ;-)
Normalt endast en 2:a, men eftersom det är en skada ihop med checking from behind så kan jag förstå Rådbjers resonemang.

jorka: Ja självklart va de det :)

Tänk att Djurgårdaren Challe Berglund tror att Brynäs fortfarande har chansen att klara sig undan KS! Åtminstonde någon som tror på vårat gäng...

RavenLord: Det var väl bra at vi slog LIF i alla fall jag tror det blir kvalserie för oss men med det lag vi har bör vi klara den och vinna SM-GULD ÅR 03-04...

Huge: Så hur ska du ha det ?? tyckte du den va nått att ta mer än 2 min för max eller ???

Clarence:Brynäs har fortfarande en match mindre spelad än Malmö. Vinst där och det är bara 2 pinnar som skiljer.....

RavenLord: Har sett "tacklingen", som du kallar den, ett par gånger på videon. Det var definitivt ingen juste tackling, snarare en lätt crosschecking, som förekommer ett otal gånger per match.
Nu bedömdes den väl helt korrekt som checking from behind, och därmed automatiskt matchstraff. Tycker det mest ser ut som lite av en otursgrej, Pekkala står ju i princip stilla när han utdelar checkingen och att Leksingen slår huvet i plexit ser nog värre ut än vad det egentligen är.

Huge: Ja, jag vill absolut hedra viljan hos killarna. Problemet är bara att laget inte har så mycket annat att ta till än just - viljan. Kunnandet räcker ju bevisligen inte till och det måste väl ändå alla ock envar inse så här dags. Om inte det slutgiltiga avgörandet föll ikväll så vet jag inte. Ingen människa på jorden kan i alla fall få mej att tro att Brynäs hämtar in fem (i praktiken sex) poäng på Malmö de här sista omgångarna. MIF har alla matcher kvar på hemmais, Brynäs bara två (av fem). Allt är klart!

Ja såg ni överfallet som gav matchstraff ?
Ja va säger man först ser han på och låter det vara men när spelaren ligger kvar blåser han och efter mycket snack tar han ut Brynäsaren...Va det inte Rådbjer som satt i tv och vela ha tacklingar i hockey ??
Men tydlligen ska det vara curling nivå på elitserien..byt ut klubborna mot sopkvastar oxå och sen kan vi börja kramas och ha te-bjudning efter matcherna
Förstår att svensk hockey går utför internationelt med den här bedömningsnivån.
Hakningar slag fasthållningar av klubbor det är däremot helt okej

Bissett: Ett lag som har fem + 1 (straffen) skott i stolparna måste sägas ha _lite_ otur iaf... ;-)

Nåja, SSK tog 0. Vi tog in en. Ni fick en moralhöjare och alla kan vara nöjda... ;-)

Gust: Det är väl klart. Vem blir inte deppig efter en förlust. Men det är flera som ena stunden är så uppåt när Brynäs leder en match, men som vid underlägge tycker att Brynäs bara är skit och inget annat. Man vänder allt för lätt kappan efter vinden med andra ord...

Bissett: Ja, just det... lillebror. Vi kommer väl att sluta denna säsong - på slutspelsplats eller ej - cirka 20 poäng upp på er. Just nu är det 15 (!)

Sånt här kallas U-hjälp när det sker mellan länder. I hockey vet jag inte vad det kallas. Välj själva... ;-)

boldten: Min åsikt är att man kan vara arg, besviken och få en släng av begravningsstämning efter en förlust ( eller 6 raka måstematcher) men ändå stötta laget när det är dags för ny match. Men jag kanske är ute och cyklar...vad vet jag.

lindberg: Nja jag ska se på sporten nu men Aspen fick pris som bästa Brynäsare åtminstonde

Clarence: Idag vann vi, efter ett kanonjobb av grabbarna, trots motlut hela matchen. Tyder väl på en ganska stor portion moral och hjärta i laget. Har man, som du, redan intalat sig själv att det blir KS så är det ju heller inte så konstigt att dina tongångar går i moll, även när vi vinner...
Visserligen tog vi inte in ngt på Malmö, men inför dagens omgång så trodde väl ändå de flesta att vi skulle ta 3 pinnar mot masarna samtidigt som Malmö skulle slå LHC. Nu blev ju utfallet detsamma i realiteten, så därför ingen skada skedd, egentligen...

Gust: Då får det väl bli bergarvningstämning då, om det blir så......
Nu gäller det att visa sitt stöd för Brynäs, så mycket man bara kan, för det behöver våra grabbar i laget NU!!!!

RavenLord: kan du ge en lite utförligare beskrivning för oss som inte var där? Har Aspen tagit över nu?

Uj en sån match att se och vilken avslutning...synd att Malmö gick och tog en extra poäng på straffar oxå.

boldten: Är det så konstigt att det förekommer begravningsstämning? Dom kan ju gå i graven...

65 Selander: Grattis Rodrigues!! Är förbannelsen bruten nu?

Skönt att få plusstatistik på nåt lag i alla fall,och inte minst mot Leksand(Lillebror)!!!Vinst mot HV på Lördag,ja då har vi plus på dem oxå,likaså har vi chans att skaffa plus på LHC lite senare i månaden!!

« · 215248 · »