1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777820 inlägg · 7967 ämnen
« · 215531 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vart siktar Brynäs? Upp eller ner?
alfons: Vad skulle Brynäs ledning över Atlanten att göra? Om dom nu skulle få ihop till en ekonomibiljett på flyget. Erbjuda NHL/AHL-spelare med årslöner på 2-20 miljoner en lägenhet i Gävles utkanter och en påse bilar? Det hjälper inte att anställa en sportchef om han inte får resurser att leda föreningen med. Det är bara ett spel för galleriet. Anrells krönika var egentligen bara skit men den här meningen säger väl allt om hur hockeysverige ser på Brynäs just nu: "Klubben bestämde sig i veckan för att skaffa en sportchef och det är ju nästan bara 27 år efter de andra lagen i elitserien." Och när jag läser Hennings avsiktsförklaring i Arbetarbladet är han ju helt rätt ute - men i helt fel århundrade. Hur faan kunde dom, vi, tro att det här amatörkonceptet skulle hålla i evighet? Ågren! (Är inte han kommunalråd i Gävle?)

Sv: Brynäs - Leksand!!
70 Rodrigues: Eftersom jag har varit så himla bra med på tipset de senaste omgångarna så måste man vara inne i ett grymt flyt,hade 2-5 torsk mot SSK blev 3-5,hade 1-2 torsk mot LIF blev 2-2,så imorrn så tror jag på en målrik historia för Brynäs modell-03, vi vinner med 4-3!!

Nu måste jag logga ut,har för avsikt att dyka upp igen efter några bärs gladare!!

Bissett: Det är jävligt jobbigt att erkänna men jag vet vad du menar!!! En polare har talat om hur det är....:-)

70 Rodrigues: ja du vet hur det är,för att få ägna så många timmar framför Sportradion,Textv,Comhem,Canal+ och Live så måste man offra sej i bland!!Brynäs är ju allt för mej!!!nästan iaf!!

Bissett: Man eller mus? Du måste visa vad skåpet ska stå!! Har vargen någon hålhake på dig???

70 Rodrigues: Tack det värmde!!!Bussen går lixom kl.15.00,egen bil uteslutet,tänkte tuta på bussen!!!

Bissett: Du hinner se matchen först!!! På frågan om du är en fjolla så kan jag inget annat än hålla med.......:-)

70 Rodrigues: Jag ska ju åxå till Jönköping imorrn,men inte till Kinnarps,du vet som en riktig jävla "toffell" som man är så ska man och kolla på Melodifestivalen imorrn,frugan bokade direkt när biljetterna släpptes,jag skäms nästan!!Ska åka på en såndära bussresa med en massa "schlagerfreaks",och en annan som är som kommer att sitta med Sportradion i Bussen och ´jobba fram en Brynässeger!!!

Är man en fjolla eller???

Bissett: YES, det ska jag!!!

65 Selander: Jag minns Mästarcupen med glädje!!!!

70 Rodrigues: Ska du åxå ner till Jönköpng imorrn??

70 Rodrigues: Om han inte får ut dig frivilligt så kan han prata ihjäl dig. Du minns väl Mästarcupen

65 Selander:"Piggen" Ha ha ha!!!!!

70 Rodrigues: Mitt alter ego är större! eller så bussar jag "Piggen" på dig.

65 Selander: Du är ju bara 122 cm och väger 13 kg, hur ska du lyckas med det?

Ang "70 Rodrigues" deltagande i Kinnarp i morgon så kommer jag att sparka ut han från arenan om HV tar ledningen!

Det finns platser kvar på Bussen tdigare idag p g a avhopp.
Läs mer om detta i Brooklyns forum.

Sv: HV-Brynäs IF
Jompe:Vinner vi i morgon så är det självklart min förtjänst hajar du väl....:-)? Nu är förbannelsen bruten och Brynäs kommer att vinna resterande matcher!!!!!!

HV-Brynäs IF
Jag tror faktiskt vi har en hyfsad chans mot HV imorgon. Om detta är tack vare eller trots Rodrigues' närvaro vet jag inte.:-)) Men dels är ju som alla vet HV inte i slag just nu, dels tror jag att segern igår var precis det vi behövde. Jag hoppas man åker ner med en stor trupp för att kunna gå runt på mycket folk. Enligt GP har man sju backar och 13 forwards med sig; då kan man ju faktiskt gå på fyra kedjor och tre backpar. Jag är rätt säker på att en av orsakerna till att man har svårt att spela aggressivt och tempofyllt i tre perioder är helt enkelt att man bli trötta. Jag vill se mycket istid för lille-Danielsson! Inte ett dugg överraskad över att Columbus scoutar honom. Där har vi ett framtidslöfte. Måtte vi få behålla honom i varje fall två år till.

Kan vi få HV ur slag genom att hålla tätt första perioden har vi goda chanser att åka hem med minst två pinnar. 1-3.

Sv: Vart fanns klacken!!
prosten: OK. Uppskattas.

Igor: Japp! Så blir det!

70 Rodrigues: Det känns tryggt. 2-3 då samtidigt som FBK spöar MIF.

Igor: Jajamänsan, i morgon är jag på plats igen!

70 Rodrigues: En sån här tuff förbannelse är inte att leka med. Nu har det antagligen vänt helt istället. Nu måste du vara på matcherna för att vi ska vinna. Du skulle till Jönköping imorrn väl?

70 Rodrigues: Har sett här på HS att du fört otur med dig när du gästar Brynäs matcherna! Men jag såg dig i klacken (längst upp) och du fick se en vinst nu i alla fall! :)

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Det är klart att Aspen gjorde vad han kunde, problemet är att det inte räcker.

Sv: HV-BIF
Tor Karlström: Gunnar Persson sa att vi skulle spela ``svetthockey`` mot HV 71! Det låter bra det! Bygg vidare på den här känslan nu Brynäs så ska vi ge alla lag från vilken serie som helst en riktig omgång!

Jompe: Jag vet att den är på gång, ville bara inför alla andra trycka på hur viktigt det är med ett engagemang. ok?

bajenmattias: Brynäs klacken skrek hela matchen! Klart dom hördes mindre än Leksands klacken håller jag med om! Men dom slutar aldrig att skrika! Tycker inte det är något mindre intresse för Brynäs, vi har ju en stabil åskådar siffra match efter match!

Leksands klacken var tyst korta stunder,det var inte Brynäs klacken trots att vi hörs mindre :)
Jag älskar min klack! och ger all cred till dom som står där match efter match!

Heja Bryäs!

Sv: Dagen till ära...
westerlind: Brynäs tiger ;)) den var rolig!

bajenmattias: Om man träffar stolpen ocgh ribban hela tiden, då får ni väl träna lite mer på skott då :)

Zigge: Hmm, jag gör som i ledningen - Brynäs tiger.

bajenmattias: Arrgh, du är inte lite jobbig du...

Sv: Vart siktar Brynäs? Upp eller ner?
alfons: Modin? Från Njurunda? Klart han går till ett annat, närmre lag! Inte til ett as-lag.

westerlind: risken är väl stor för hjärt-stillestånd,va?? ;-))

Dagen till ära...
...firar vi med en bild till alla oss smygfjortisar.

Sv: HV-BIF
Tja!
Imorgon har vi åter igen en väldigt viktig match, borta mot HV,jag tycker att det är en självklarhet att "Aspen" ska få stå och de är bara 100% hårt jobb i 60 minuter som gäller.

De var HV71 som "stal vårtat givna" guld 1995,så vi har alltså hämmd att utkräva.

Jag tippar som vanligt med hjärtat:3-0 till Brynäs.

VI ÄR Brynäs IF OCH VI GER ALDRIG UPP!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Vart siktar Brynäs? Upp eller ner?
Läser i dagens Aftonbladet att Modos sportchef Bengt Hedin imorgon åker till USA för att ha samtal med Samuel Påhlsson, Per Svartvadet och Andreas Salomonsson. Troligen så kommer inte Modo att få hem alla 3, men dom visar att dom vill. Brynäs IF är i stort behov av sådana signaler, som visar att dom vill. Att förlänga kontraktet med GP kändes inte som en signal om att nu ska vi vinna SM-guld. Rekryteringen av sportchefen kommer att vara en viktig sådan signal, som visar vart Brynäs vill. Ska Brynäs vara ett topplag som kan vinna SM-guld? Väntar med spänning på att få läsa i tidningarna att Bäckström eller Kock skall åka över atlanten och ha diskussioner med Fredrik Modin, Andreas Dackell, Niklas Wallin, Johan Holmqvist, Tony Mårtensson.

bajenmattias gripen66 mfl:Det är tydligen svårt att hålla "lillebrorskomplexet" borta.Men det är inte helt omöjligt att förstå efter denna säsongs derbyn.

Ni lyckas knipa 4 av 12 möjliga pinnar av Brynäs,och det när Brynäs gör sin sämsta säsong sen ja,jag vet inte när......1950-talet kanske.

Sorry grabbar ni är och förblir "lillebror" till BIF. ;-)

Sylf: Nu får du snart ta och ge dig..

Byt favoritlag till Frölunda!!

Jag orkar inte lyssna på när du spyr galla match efter match när vi ligger under. Personangrepp på spelare och förnedrande kommentarer om laget hör INTE hemma hos en "supporter" till Brynäs IF!

prosten: Angående insamlingen; jag gav en hel del information här på GB:en igår (0213) eftermiddag, Du måste ha missat den. Vi (Huss och jag) hoppas ha den sjösatt inom 10-14 dagar. Mer information kommer när det börjar dra ihop sig. Men att det blir en insamling och att den kommer igång mycket snart kan Du utgå ifrån.

Rag3Rac3r:

Tycker som du att intresset inte verkar vara lika som tidigare...

Vad beträffar matchen tyckte jag absolut inte att ni vann rättvsit..

Johan Rosen säger idag i en tidning här i dalarna att han tyckte att Leksnad var värda alla 3 p och jag hålle rmed honom men ribban och stolpen vinner man inga matcher på som bekant....

PS.. Varför stod Asplund igår?

Ursäkta mig. Här argumenterar jag över en sak som jag _trodde_ att jag gett som länktips - och så har jag gett fel URL..

Denna är den riktiga och som mitt inlägg under gäller. Det var denna som skulle gälla som länktips i mitt förra inlägg också.

bajenmattias:
Tja, jag hörde den... Men Leksand överröstade ju tyvärr den fast man stod i klacken...

Men så hade ju dom även en fullsatt (stådd) läktare som stod å skrek...

Tycker iaf att dom stod längst ner och skrek på resten gjorde ett gyllene jobb med att få igång resten av klacken... =)
Dom lyckades ju iaf... =)

Jo, intresset finns, men tror dom flesta helt enkelt känner sig nerslagna efter den förlust tyngda säsongen...

Vad d gäller matchen tycker jag väl att dom kunde ha petat in två av sina puckar som blev bortslarvade (min åsikt)... Men man kan ju inte få allt här i världen, och dom vann ju iaf... Och det är jag enormt glad för... *ler* =)
/RR

Huge: Det ser faktiskt ut som Rådgjer ska släppa Pekkalas tackling först. Men då han ser att killen gör illa sig så blåser han av. Sen kommer idioten Forslund och börjar veva, det är nog då han bestämmer sig. Sen kan jag inte förstå varför han bara ger Gällan en tvåa för en liknande tackling.

Huge: Klubblad? Jadu, man skulle önska. Men tyvärr är det för mycket moringar i dalatidningarnas redaktioner för att det ska inträffa... ;-)

Men jag var inte riktigt ute efter rubriken om tur utan just det att Rådbjer av nån anledning ansåg i efterhand att matchstraffet var fel och därefter försökte kompensera det med LIF-utvisningar hela matchen sen...

Där har i orsaken till 17-5 i skott i sista också... Det där om kompensationen resten av matchen är ju vissa inne på i Gävleborg också. Jag såg att nån läste det i Arbetarbladet exempelvis.

Ska vi tala om intim koppling mellan klubblag och tidningar f ö kan vi ju verkligen lära från mästare. GD:s Kebs skriver Brynässpalt (frågelåda verkar det vara) på Brooklyn Tigers sida och Arbetarbladet har en jätte-hyllnings-sajt på sin domän om Brynäs nu och förr... DET är intimt det... ;-)

Men båda tidningarna är Gävle-baserade så jag säger inte ett dugg om det. Men du hittar inte ett ord från i nån i FK/DD på leksandsstars.com eller superstars.nu och inte heller nån hyllningsajt på samma ställe. Så om nu NÅN tidning är "klubblad" så är det inte på denna sida gränsen... ;-)

Lycka till i KS eller om ni nu går förbi MIF. Vi ska iaf se till att de kammar noll i en match av de återstående... ;-)

Vart fanns klacken!!
Jag hörde ingen Brynäsklack igår´!!!

Var det nån som gjorde det?

Hur är ishockeyintresset i Gävle egentligen ...

Vad jag harhört från en jag känner så är inte intresset på topp i Gävle nu!!!

Hur kommer detta sig???

Tacksam för svar!!!

Ps.. Varför snackade Ove Molin med domaren efter matchen igår?

Ville han ha trlefonnumret till Rådbjer eller??

svedas: Ingen fara, även solen har fläckar, som bekant... ;-))
Tittade faktiskt på sekvensen alldeles nyss för att kontrollera mina uppgifter. Hade lite fel själv: puckföraren rundar faktiskt kassen själv efter att Aspen tappat balansen. Ihakningen som Mats GBG talar om har ingen som helst inverkan, Aspen är då redan ur spel. För att hindra puckföraren att slå in pucken köksvägen, måste närmaste brynäsare släppa sin markering, som oturligt nog var just Karlberg. Alltid svårt att försvara sig mot spelare som håller i pucken lite extra, lätt att tappa markering.
När jag ändå kollade bandet så ser jag nu att Pekkalas matchstraff knappt var värt en 2:a ens en gång. Nu har ju inte Rådbjer tillgång till videokoll i efterhand ett par gånger när han skall bestämma sig, det brukar jämna ut sig i längden..

Huge: Nej jag har inte det men jag hörde nu att dom hakar i varann vilket försvarar Aspen. Mitt misstag men det andra jag skrev står jag för

svedas: Har du sett sekvensen på video?

Mats GBG: Okej jag missade den fasthakningen. Det förklarar saken. Tack:)

« · 215531 · »