Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 344126 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Hälge: Paddan sa just det, men jag är då bra inloggad på en dator även om det tydligen finns 6 av mig. Kanske kompenserar SpS för att jag inte har varit online så mycket den senaste veckan?

Hälge: Det kryllar av Kickan här, en hel Kickanarmé! :)

Jädrans, vad många Kickan det blev helt plötsligt. :-)

Sv: Döme om Obsut
bobbe: Tror väl jag det! :) Han blir tidigast klar mot MoDo hemma på Torsdag. (ansluter på Tisdag el. Onsdag.)
Japp, han har också fått bra omdöme av Mattias Öhlund som spelat med Obsut ett antal gånger.

Sv: Döme om Obsut
Häger*: Jag är glad att han inte är spelklar i morgon i alla fall... mycket bra omdöme. (observera ordvitsen!)

Döme om Obsut
Enligt Robert Döme i Södertälje är han precis den typ av back Luleå behöver.

"Luleå Hockey får en grymt bra spelare. Jag kan inte förstå att han inte tar plats i NHL,han har det mesta som spelare. Han är stenhård och han skjuter bättre än jag sett någon annan göra, han är också en bra skridskoåkare och har en bra blick för spelet. Sedan så är han en spelare som alla bara hatar att möta då han kan vara riktigt tuff och elak, säger Döme om Obsut."

Låter väl inte helt fel?

Sv: Nyförvärv.
NallePhu:

Är knappast några problem. Luleås läkarundersökningar har ju genom åren godkänt Skrbek, Hostak, Kucera och Burda.

Det är väl inte 100% klart för först måste han genom gå en läkarundersökning innan Luleå låter han signa på kontraktet!

Här är en intervju med Jaroslav Obsut från 29 November som är ganska intressant. Se länk.

Dysso: Det är bara att lita på Jens-Mikael och de andra att dom gjort en bra affär. Om det nu är så att han skrivit på för även nästa säsong så är dom väl relativt säkra på vem dom ha att göra med. Bara hoppas på det bästa! :)

Dysso:

Ok, vi kanske sitter här och ger uppslag till skattemyndigheterna, dags att sluta - jag vill ju ha en center till MoDo.

Minns ju MFF:s snack för några månader sedan om att det skulle vara omöjligt att behålla Ijeh i Sverige med svenska skatteregler. Tur då att han tydligen är en sådan rakt igenom godhjärtad människa :-)

Björn VII:

Som jag fattade det skulle dom bara göras om. Tyckte jag såg något om att SSK kunde hålla ner priserna på sina nyförvärv på något "skattefiffel" sätt. Kanske är mitt minne som spökar...

Tråddeltagarna:

Skulle inte reglerna om artistbeskattning försvinna helt och hållet, eller har jag drömt det?

Portello:

JOY har rätt. Det är ingen artist. Åtminstone inte ur skattesynpunkt.

Portello: Antingen så måste jag vara fruktansvärt dålig på att läsa, eller så hittar jag inget om kontraktstiden i artikeln i Kuriren.
Men jag har för mig att någon skrev på forum att det gällde resten av den här säsongen plus säsongen 2004-2005

JOY:

Jag blir rätt förvånad över att en värvning som sträcker sig över nästa säsong kommer nu, det brukar väl annars vara standard att alla som kommer under säsongen går under artistkontrakt och blir billigare.

Bara att hoppas att det är en bra spelare LHF hittat. Man måste väl vara rätt säkra på saken när man ger honom kontrakt som sträcker sig så långt.

Portello: Den här säsongen+ nästa säsong.

Portello:

Något av en nyckelfråga, men nog måste det vara ett artistkontrakt och säsongen ut?

Häger*: Bara att hoppas att han blir ett bra tillskott i Luleå.
Jag vet för lite om honom för att säga om han är ett bra /dåligt nyförvärv.
Är det någon som vet hur länge han skrev på? Enligt sportradion är det säsongen ut eller 1,5 år som det stårpå hockeymagasinet.com?

Nyförvärv.
Vad säger ni om Luleås nya slovak Jaroslav Obsut ?
Jag tror att han kan bli en stor tillgång i laget nu när Petter är borta på obestämd tid.

Frisco: Nej, det har jag inte påstått heller... :)

bobbe: Det har jag aldrig sagt.

Frisco: För lite intelligens i hjärnan kanske.

bobbe: Jag vet inte vad det låter som egentligen. För många spelare på sargen kanske?

Frisco: Låter som Bulan borde ha fått matchstraff och Luleå fått en tvåminutare för för många spelare på isen... :)

LL: I det stora hela, oki då är jag med på ditt resonemang.

Frisco: "Skulle nog fungera bättre med ett tvådomarsystem."

Håller med till 100%. Jag skulle i alla fall vilja se ett seriöst försök i elitserien med ett tvådomarsystem.

Om händelsen just i går ska bestraffas eller inte har jag ingen uppfattning om för jag såg den inte. Jag pratar om det stora hela. Trots allt kan Lärking mfl domare ungefär hur mycket som helst mer om att döma matcher än vad vi på läktaren gör.

LL: Jag tycker personligen att en händelse när en spelare som inte är inne på isen utan sitter på sargen och slår till en annan spelar med klubban när pucken och domarens ögon är på annat håll är så ynkligt feg att det ska straffas på något sätt.

>>>Domaren dömer - domaren avgör om något skall hanteras vidare. Punkt.

Skulle nog fungera bättre med ett tvådomarsystem.

Frisco: Det gör väl "älsklingen" för jämnan.

LL:

Tror man hade kommit långt om man bara infört 24 timmars regeln, då hade klubbarna inte suttit och funderat på saker i veckor för att sen anmäla.

Frisco: jag skiter i vad Bulan eventuellt har gjort i det här specifika fallet. Detta fjantande med att grina i media om hur stygga och elaka motståndarna är och hur länge den och den ska bli avstängd är jag så less på. Svensk hockey håller på att bli en kärringsport. Hade man anmält varandra på det sätt man gör i dag när Luleå mötte Frölunda i SM-finalen 1996 hade det inte funnits en spelare kvar i något av lagen efter den tredje matchen.

Som jag ser det så ska det gå till så här: efter varje match har huvuddomaren i uppgift att gå igenom matchvideon inom 24 timmar. Hittar han något att anmäla så gör han det. Utöver domaren kan inte ens Gud Fader själv anmäla något. Annars kommer vi aldrig ifrån dessa sandlådedebatter i media. Dessutom undergräver dessa anmälningar från alla möjliga håll domarnas auktoritet och det är allt annat än bra. Att vem som helst kan anmäla en spelare till granskning är direkt patetiskt.

Domaren dömer - domaren avgör om något skall hanteras vidare. Punkt.

Sv: Luleå värvar slovakisk back
bobbe: Lite mer information om denne Obsut finns på länktipset.

LL: Tja, eftersom det är upp till vilken privatperson som helst att anmäla såna här händelser till Disciplinnämnden, och blanketten dessutom finns upplagd på Swehockey.se, så var det väl inte oväntat att något sånt skulle hända.

Själv har jag inte sett händelsen ifråga då jag, för första gången på en himla massa år, uteblev från en match i Kempehallen. Istället var jag sysselsatt med en simulering av grov fylla efter att jag varit ute och halkat på Öviks gator igår förmiddag.

LL: >>>nu ska tydligen en Modo-supporter anmäla Bulan. Räcker det inte att klubbarna håller på och fjantar sig? Ska vi supportrar också bli lika löjliga?

Se händelsen.

Luleå värvar slovakisk back
Truppen blir inte lika tunn längre, som det ser ut..? Verkar vara en bra värvning, upp till bevis kanske..

bobbe: nähä, för då anmäler vi er till discinplinnämnden!!!

(nu ska tydligen en Modo-supporter anmäla Bulan. Räcker det inte att klubbarna håller på och fjantar sig? Ska vi supportrar också bli lika löjliga?)

LL: Okej, då får vi väl sno dem i stället... :P

bobbe: nej, nu har ni fått tre mål av oss. Är det så att ni inte klarar att hushålla med dem och måste använda alla i samma match är det era problem!

LL: Njaeaea... kanske, men det är ju jul snart, så en liten klapp i förskott är väl inte för mycket begärt?

bobbe: vi bjöd ju på tre stycken i vårt möte nere i Stångebrohallen, duger inte det? :-)

LL: Ni får gärna bjussa på ett par mål även mot oss... vi tar inte illa upp, lite handikapp på bortaplan är aldrig fel. ;)

Åter i Luleå efter en resa till Övik. Luleå ger bort matchen första tio minuterna. Trist att man hela tiden ska ge motståndarna ett eller två måls handikapp i varenda förbannade bortamatch. Klart att vi förlorar när vi gör så :-(

Låt Linköping sota för det här på söndag!

Kul att SpS är tillbaks. Det verkar som att det går dåligt för Luleå när SpS ligger nere. Två raka förluster och 2-9 i målskillnad.

Idag skämde Bulan ut sig i Kempis. Usch och fy.

zz zz zzz ZZZ zz

Sv: The Tvävling!
Kickan:

Varken eller faktiskt, skrev nån snyftrad i svar på brevet där dom inte specificerat vad priset var och tiggde sittplatsbiljetter till en fattig student. Tydligen var det någon som tyckte synd om mig. ;)

Rad 3, är det lågbudgetbiljetterna eller är det rad 1-2 som är billigare? (inte för att det spelar någon som helst roll i det här fallet, jag är helnöjd med att jag fick biljetter. Credit till LHF...)

Kickan: Dom har kvar Löven (b), Teg (b), Skellefteå (h) och Sundsvall (b). Två tuffa avslutningsmatcher.

Aik har kvar Almtuna (b), Nyköpings (h), Huddinge (h) och Vallentuna (b)

lizzard: Underbart! Hur ser deras respektive spelprogram ut resten av serien? Palters verkar iofs ha svårast mot de sugigaste gängen så man kanske ska hoppas att de möter lagom usla lag. Löven i varenda match som återstår hade suttit fint.

Hårligt Piteå vann kvällens match över Gröningarna med 3-1 samtidigt som Aik förlorade mot Hammarby. Piteå övertog 4:e platsen från AIK, Nu får vi bara hoppas att dom håller den platsen de omgångar som är kvar.

Sv: The Tvävling!
Dysso: Biljetter till någon match elle? Kände de igen dig från VIP-kvällen eller kom du till kansliet helt klädd i Tjurgårdsattiraljer så de inte vågade ge dig den sedvanliga LHF-kepsen? Kepsen är mycket vackrare än några nedrans papperslappar ju.

Sv: Coop Arena, sektion N, Rad 18
Frisco: Jag vet faktiskt inte hur många rader det finns, men platsen lär vara väldans nära pressläktaren.

Dysso: BDX, till och med.

« · 344126 · »