Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 344800 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Jahaaa, var det så det var. Tog ett jäkla tag innan jag fattade hur allt hängde ihop. Måste bero på min oerhört stora intelligens ;)

Äsch, du får gärna sitta och käka mat under hockeymatchen på torsdag. Vad du gör i periodpauserna bryr jag mig dock inte så mycket om.

Chief: Hmmm, usch vad det segar för mig nu. Är SpS på väg att dyka under?

Dysso: Just det. I ett eventuellt slutspel kan du få följa med på prov, men under vägen dit bör du hålla dig borta.

Dysso:

eh, DEN segermatchen .. DEN .. *suck*

Chief:

Kan väl tilläggas att det segermatchen inte var en seriematch. Jag har aldrig sett Timrå få poäng i en seriematch. Däremot har jag sett dom dela ut rätt mycket poäng till HV, VF och LHF...

Kickan:

Paddan har i vanlig ordning blandat ihop saker lite. Jag köpte ett packet som innehåller biljetter till 3 matcher, varav två basketmatcher. Då tänkte jag skippa en av basketmatcherna, som han genast gjorde om till att jag inte skulle se LHF.

Paddans (hjärn-)vägar äro outgrundliga.

Kickan: Total katastrof. Tror han hittills bara bevittnat en Timråseger, och det var under förlängning. Undrar hur det skulle gå om båda närvarade vid matcher mellan TIK och LHF? Skulle de ta ut varann då kanske?

Paddan: Det brukar inte humpas boll samma dag som det spelas håkki av den enkla anledningen att de håller till på samma plats, och kommunen skulle bli sne om det blev en massa märken efter skridskor på parkettgolvet.

Chief: Så Dysso är för TIK vad Portello är för LHF? Alltså livsfarlig. En katastrof ; )

Det är nog bara killar som har en förmåga att vara så där oturiga. Tjejor skulle aldrig vara så grymma att de orsakar förluster för lag de tycker om.

Kickan: Jäklar, det var ju så det var. Jaha, då kan man ju inte lita på mig heller.

Fast jag har för mig att Dysso skulle se de där bollhumparmatcherna och sen så skulle han käka under hockeyn, "för de där jäkla tråkiga Norrlandslagen går det ju inte att se på". Så medan han sitter och slafsar i sig någon Pytt i panna så kommer MoDo att bärga tre enkla poäng i Coop Arena.

Kickan: Dyssos förmåga att påverka de matcher han närvarar vid är kuslig. Tur för er att hans påverkan på LHF är positiv. Vid Timrås matcher är han däremot portad...;)

Kickan: Japp det stämmer Schtaan hemma på Onsdag och Sönnscvall borta på Söndag. Får hoppas att resultaten går Phc's väg men en vinst e nog ett måste för att va någotsånär säker på SA platsen.

Paddan: Du har väl bara varit upp en gång och fler matcher än så har vi ju vunnit mot er. Alltså är din onärvaro eller närvaro inget som påverkar vare sig Älsklingarna eller MooDoo. Jag tror att Dyssos närvaro påverkar mer, och det på ett positivt sätt. Alltså...

Tack Dysso för att du ska se matchen mot MooDoo och därmed hjälpa oss att ta ytterligare 3 poäng.

lizzard: Kul att Lavander är tillbaka, han behövs. Hoppas nu bara att han slipper mer ryggproblem den här säsongen.

PHC är ett så sympatiskt lag att man önskar dem all framgång även om man inte själv är PHC:are. De har värvat smart och det skulle vara väldans skoj om de fick sin superallsvenska plats. Visst har de kvar att möta Schtaan och Sönnschvall? De två lagen har väl nästan inget kvar att spela om, iaf inte Schtaan, vilket bör kunna förbättra PHC:s chanser.

Nedrans vad det blåser. Det är nån plåtgrej om flyger omkring utanför huset och jag börjar bli skraj att den snart kommer inflygande genom fönstret.

Kickan: Tja, det är klart, lyckas era spelare att klona sig på samma sätt som du uppenbarligen har gjort så borde väl segern inte vara långt borta. Problemet blir väl att man tydligen bara får ha fem utespelare plus målvakt på plan samtidigt!
Fast i och med att jag inte reser upp så har vi redan där skaffat oss ett bra utgångsläge för seger. Kan sedan Portello göra sitt och infinna sig i Coop, så har vi kopplat segergreppet!

Kickan: Väldigt kul dom visade nyss PHC på Svt sporten, tror att det e första gången jag sett dom där. Hade intervju med Björn Lavander och Freddy.

Paddan: Tacktack. Beklagar att ni tog poäng ikväll, fast det kunde ha varit värre. Ni kunde ju ha tagit tre ; )

Rätt åt Skrikegård att Tjurgården pissade på hans Styvben. Det blir intressant att se vad han nu kommer att yla om i massmedia.

Ha, tror du det hjälper att fixa undan Dysso? Vi spöar er hur enklet som helst. Synd bara att våran nye back förmodligen inte hinner bli spelklar till dess, om än han kommer upp till Luleå redan på tisdag.

Kickan: Får gratulera till tre fina poäng ikväll. Dessutom så får jag gratulera Dysso till poängen mot DIF. Hälge och Chief får ju också vara tacksamma över att de fick en poäng mot oss ikväll.
Det som känns riktigt oroväckande är att Dysso kommer att se matchen mellan LHF och MoDo på torsdag.
Hmm, undrar om man kan prata med lärarna och ordna fram någon snabb tenta åt honom på torsdag kväll ;)

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Det vore ju något förstås. Då skulle jag ju dessutom verkligen hinna göra allt jag skulle vilja göra. Minst en av klonerna får sticka utomlands och jobba. Det är bättre betalt än i Sverige.

Något som var avslaget var ju klacken. I vart fall i de två första perioderna.

Kickan: Ja, men det bästa är väl att låta alla kopior jobba och dra in pengar. Spendera dem tror jag att du klarar att göra helt själv.

Nja, tyckte nog att det var lite avslaget. Men det är klart att det finns små ljuspunkter i varje match.

Kickan:

Bakom speakern. Nej, det var inga som satt på rad 1-2, men jag antar att det lär vara folk där i ett slutspel sen. Det dök upp lite småungar och satte sig på rad 2 (där ser man nog rätt ok) efter första perioden, antar att det var folk från ståplats.

Dysso: Bakom båsen dårå? Är det någon som sitter där längst ner?

Vivix: Synd att jag inte är flera rent fysiskt också. Tänk så bra att låta en jobba så kan resten av Kickorna bara ha roligt hela tiden.

Jag tycker att matchen var helt ok faktiskt, om än lite för få mål. Särskilt kul var det att se favvokedjan med deras backpar Frallan+ Skrbek. De borde ha satt åtminstone en 2-3 puckar.

Kickan:

Nejdå, dom var riktigt bra. Rad tre, precis vid mittlinjen. Helt ok.. Däremot förstår jag inte om någon någonsin köper på rad ett där, dom kan inte se planen alls.

Kickan: Det bara sprutar Kickor här ju. Nyss var det bara två, nu är det fyra. lite roligt är det att de gör olika saker allihop:) Måste vara praktiskt det där!

En trist match att se men det är alltid roligt med 3p.

Kickan: Kan bara meddela att Luleå har vunnit de tre senaste matcherna med mig på plats.
Fö kan jag meddela att Piteå åter är fjärde lag i NHA. PHC vann med 5-0 borta mot Teg samtidigt som AIK förlorade hemma mot Nyköping med 4-3 efter straffar.

Dysso: Jag glömde att fråga hur ni såg från era platser. Såg ni ok eller var det platser som borde vara osäljbara?

JOY: Linkping verkade försöka slå världsrekord i icingpuckar. zzzZZZZzzzz.

Chief: Undrans varför det blir så? Att jag blir så många när jag är online alltså.

Jag vill passa på att tacka Portello för att han inte var och såg matchen. Det brukar betyda säker LHF-seger ; ) Eller så är det lizzard jag ska tacka. Han kanske har insett att det enda om hjälper är att se till att Portello är fastbunden vid något markfast i Piteå under matcherna.

Dysso: Hade tolv ett tag där. Tillökning i den lulingska gemenskapen tydligen. Grattis till dig med förresten, sällan har väl uttrycket "vi pissade på dom" varit mer passande...

Verkar som både LHF och HV tjänar på att ha dig på läktaren när LHF spelar.

Portello: Det var verkligen ingen rolig match att titta på men 1-0 var i alla fall fullt rättvist tycker jag.

Chief:

Själv har jag 10 stycken, gått lite inflation i det där tycker jag..
Då fortsätter trenden, LHF vinner med mig på sittplats. Dom kanske skulle bjuda på fler biljetter? ;)

Portello: Grattis till era tre poäng idag!

...och så var Kickan online. Alla fem av henne...

Underdog: Hörde bara sista perioden på hockeylive.
Enligt kommentatorerna så var bägg målvakterna väldigt bra.
Dom fick också pris som bäste spelare i respektive lag.

Får väl slänga in ett grattis också. Har varken hört eller läst nåt om matchen än - men man kan väl dra slutsatsen att Hento var överjävlig.

Portello: Bah.. jag ska nog inte skriva ned vad jag känner just nu. Förlora med 1-0 på det sättet (som det verkar) är bara för jävla dåligt.

Men, grattis. Lule som alltid tunga att möta på bortaplan.

Oj vad underbart att vi vann mot Linköping.Och Hento höll nollan igen.
Det börjar vara en trevlig vana :)

Sv: Nyförvärv.
Robert P: Med tanke på all jävla otur vi har haft när det gäller skador tycker jag det räcker nu. I vart fall om det hade funkat så att man fick ett tillgodohavande - i så fall har LHF drabbats av skador så det räcker för 20 år framöver. Tyvärr funkar det ju inte så så det är bara att hoppas att Obsut får vara skadefri.

Det känns bra att han är våran för åtminstone 1,5 säsong. Med tanke på att det just nu inte verkar se så ljust ut för Petters del och alla andra skador som drabbat backbesättningen finns det ju luckor att fylla i truppen, och tar man någon för 1,5 säsong istället för någon på artistskatt resten av säsongen blir det ju mindre att jaga under kommande silly.

LL: Nej, det finns bara jag som heter som jag i Luleå (och du hittade rätt mobilnummer. Jag ringer imorgon). Däremot finns det några till i landet, bl a en i Stockholm med ett yrke som är väldigt närbesläktat med mitt, vilket skapat endel förvirring i branschen ett par gånger plus att jag fick hennes post ett par gånger jag bodde i Stockholm och hon juist flyttat till Stockholm från Strömstad.

Skumt att telefonnumret finns på nätet. Felia ska minsann få bannor för det då det rimligen inte bör finnas där när det inte finns i telefonkatalogen. Mobilnumret är dock inte skyddat.

Kickan: om det inte finns fler än du med ditt namn i Luleå så hittade jag ditt telefonnummer på nätet, och ditt mobilnummer via 118 118. Rösten på det mobilsvar jag hamnade på lät väldigt lik din, men om det inte var ditt mobilsvar så är det någon annan med samma namn som du har som har ett meddelande som de inte fattar något alls av :-)

Paddan: Jag har varit med för länge för att ta ut något i förskott med Obsut. Nyförvärv, speciellt dom spelare (eller egentligen deras agenter)som kommer från andra sidan pölen har en förmåga att alltid låta oerhört bra för att sedan knappt kunna åka grillor när dom ställs på svensk is.

Värst är ju kanske ändå dom här långa räklarna som skeppas över Atlanten för att spela korgboll. Dom brukar ju bland annat oftast visa sig ha krympt 15-20 cm på överresan.

Fast visst tror jag på att Obsut kommer att göra ett fullgott jobb i LHF.

Obsut´s statistik i gårdagens match mot Rochester: 1 assist, +2, 3 skott på mål, 2 utvisningsminuter.

Paddan: ...ja, om man inte har tillgång till SPAR förstås, vilket jag också har.

Paddan: Går sånt att hitta på internet? Jag trodde inte det funkade om någon har hemligt telefonnummer, vilket jag har.

Sv: Döme om Obsut
Häger*: En ny back var mer eller mindre ett måste med tanke framför allt på situationen med Petter men även på grund av alla andra skador som drabbat backbesättningen så här långt in på säsongen. Jag är helt klart nöjd med det nyförvärvet.

Kickan: Det var så lite så. Intressant att se hur lång tid det skulle ta att skicka något med Posten.
Tja, vad ska jag säga, med hjälp av internet!

Paddan: Tack för julkortet och tomteklubban. Hur fick du min adress?

Chief: SpS försöker nog göra allvar av det där med "fler Kickor åt folket".

Dessutom behövs det nog 7 Kickor om MooDooisterna ska hinna få veckans ranson av befogad antiMooDooism innan veckan är slut. Det förvånar mig inte att någon ur publiken förklarat sig mer än villig att delta i videoredigerarteamet. Pajas!

Kickan: Just nu finns det sju av dig i alla fall. Du verkar öka...:)

bara

« · 344800 · »