Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 347884 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Obsut till Luleå?
matsby: å du babblar vidare ...

Häger*:
Visserligen så brukar väll tomte planen passer över luleå....men detta tar nog priset

:-D

JOY: Han måste säga så för om han säger annat innan Luleå Hockey fått en underskrift från Vacouvers general Maneger har han begått ett kontraktsbrott.
Och dom kanadesiska tidningarna är ju på honom som hökar så klart som fansken att han inte bär på sina väskort offentligt.
Och nog tvivlar jag starkt på att Strömwall skulle ljuga om en sån här sak. Han har säkert landad här redan ska du se!
Men allt ordnar sig för eller senare.. Med eller utan Obsut.

Sv: Per Ledin
Robert P: Nätack , jag avstår ..
Men man kan väl läsa mellan raderna?!

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Snälla:Står Kickan fortfarande på Kallax Cargo Airport? Utan tillgång till nätet, vet hon ju inte att OBSUt åker i helt andra plan. Kan ingen meddela henne?

Häger*:

Om P4 sagt att Per Ledin är värdelös så ska du få min penis i julklapp.

Häger*: Det verkar inte som att han kommer. Se länk.

Nu är det klart. Han har varit tvungen att ljuga.. Annars hade han begått kontraktsbrott i Vancouver..
Finska agenten hade bara fått ett muntligt avtal..
Obsut anländer till Luleå såfort Luleå fått klartecken, vilket kan komma att hända när som helst.. Kanske är han redan påväg?

Gandi: På P4 eller vad det var sa dom att Per Ledin bara förstör för Luleå Hockey. Att han är värdelös. Tar bara onödiga utvisningar..
Kan hålla med om att det har varit endel onödiga utvisningar.. Men Luleås usla bortastatistik är nog lite mer än bara onödiga utvisningar från Per Ledin..

Vilken spelare tar inte onödiga utvisningar ? .. Oduya har väl en sisådär 60 min. onödiga utvisningar ..

zigge: LHF har i alla fall gjort fler mål än både Modo och SSK.

Suzanne: Så sällan som LHF gör mål, så är det nog ingen större fara att jubla...

Suzanne:
hm..kloster?
Tomten kanske, för ingen tror ju på er ändå
:-)

matsby & Gud:

Jag vet inte vart ni får allt ifrån, men troligen är inte tidningen Hänt i veckan hälsosam för er ;-)

Vi Lulääbor sysslar inte med sånt, närmare kloster än oss kan ingen komma.

Suzanne:
"Smyghålla på TIK, oh naj du.
Hellre får du flå mig levande, lägga mig i sträckbänk och ge mig elchocker"

är inte det standar grejer för er i Luleå området...;0)
jag tror att ni kommer att landa på 6 platsen när det är dags
för lottning...

Suzanne:

Lägga dig i stäckbänk och ge dig elchocker ?
Det vet jag ju att du bara tänder på...

nu är det alltså bekräftat att du gillar TIK
*garv*

gud:

Men det var det värsta, det klär inte en GUD att komma med osanning ;-)

gud:
Jagvet,,,det finns tydligen lite hjärna i den bruden iaf.

:-D

matsby:

Naj naj, facit är att LHF kommer att ta 4:de platsen till sist.
Och de bitchiga tikarna får nöja sig med en 8:de.

Smyghålla på TIK, oh naj du.
Hellre får du flå mig levande, lägga mig i sträckbänk och ge mig elchocker ;-)

Men...varför har jag hört rykte om att du jublar varje gång LHF gör mål, och sen skäms en hel vecka efter det ?

matsby:
Suzanne smyghåller redan på TIMRÅ IK...;0)

Suzanne:
Med andra ord så måste vi gå upp i ledningen då för att kunna möta er igen, för ni lär i bästa fall knipa den sista platsen
;-)

Så då kommer du att smyghålla på TIK nu?

matsby:

Men givet att LHF tar sig till slutspelet.
Hur tror du annars det ska gå till när dom ska ge igen för förra säsongens slutspel ?

"...Min spade är finare än din spade, för med den har jag byggt 600 sandslott..." ;-)

Suzanne:
Hittade detta på erat Forum..

"Inte bara regerar, utan sänker utan att tveka elitserien. "Obsut would be a star in this league". Tjena! Sedan när kan ett noname från hockeyns bakgårdar komma till es och "be a star"? Det är ju inte ens säkert att en som kommer från NHL klarar det. Iofs har ju nonamet som Timrå plockade häromveckan onekligen gått skapligt."

Glöm inte att vårat "noname" gjort en bra bit över 600 nhl matcher, spelat i landslaget, gjorde SAMTLIGA matcher med Pittsburg så sent som förra säsongen,,så helt oerfaren är vårat "noname" inte

:-)

Hur går det med slutspelet förresten, tar ni er dit?
:-P

Dysso: visst har det säkert en del med saken att göra, fast betydligt mindre än den mentala biten. Resandet kanske är typ fyra procent av förklaringen eller något sådant.

Lövva: Tycker också det lät hårt så där rätt ut i etern

Portello: Står stackars Kickan därute på Kallax cargo Airport fortfarande?? Ingen som kan hämta hem tjejjen? Hon verkar vägra inse fakta om Obs-ut. Nää, ta å sväng ut nån o hämta hem henne, det är väl minusgrader däruppe va?
Ograttis om Pölse-matchen.

Gandi: tycker jag var en väldigt hård sågning. Han uträttar saker på isen också, som inte alltid resulterar i ett beskök i utvisningsbåset. Sen så om man skall tro vad man har hört såv ar det en i allra högsta grad tveksam utvisning som han fick i slutet av kvällens match

Per Ledin
Var det ingen av er som hörde radiosportens grova sågning av Per Ledin
sa att han borde nån gång använda insidan på hjälmen istället för att jämnt och ständigt ta idiotiska utvisningar

Portello: Jag hoppas också att ni gör lite (med betydelsen högst ett) mål mot MoDo. Själva kommer vi såklart att göra mål på löpande band.

Portello: Modo har ju börjat vinna på slutet så det är verkligen en viktig match på torsdag. Förlust och vi får en lucka upp till slutspelsstrecket.

LL:

Tror du inte att en delförklaring i Lule's borta/hemmfacit är att de flesta lag har väldigt långt att åka upp till Lule, och vice versa? Det borde ge er en större hemmafördel än andra lag, liksom en större "bortanackdel".

LL: Verkar ocksåp som målskyttet har gått i baklås de senaste matcherna. Hoppas att vi får göra lite mål mot Modo på Torsdag, det kan killarna behöva för självförtroendet.

Hur är det , Inget nytt angående Obsut?

Portello: det är förmodligen för många spelare i laget som "vet" att vi är värdelösa borta. Kolla på HV - när de blev av med spelare som Stillman, Örnskog och ett par till, spelare som visste att HV var usla borta, så blev de plötsligt ett alldeles normalt lag borta. Jag menar inte att man måste göra sig av med spelare i Luleå för det, men de måste ändra attityd. Det är inte lätt, men det MÅSTE ske för annars går det här åt helvete.

Helt seriöst - in med Strömwall i laget fortare än kvickt. Vi behöver en pådrivare av hans kaliber även på isen.

LL: Jaha, ännu en förlust på bortaplan.
Vad är det som gör att vi har så förtvivlat svårt att vinna borta?
Svar mailas till Micke/Jens.

LL: jaha, nu ändrade de till Ledin. Lika illa ändå.

Fan också.

HEJA ROGER, JÄTTEBRA MED EN UTVISNING NÄR VI JAGAR EN KVITTERING!!!

Lövva: jo, iofs har han förbättrat sina siffror, men det känns som att det säger mer om hans fjolårssäsong än årets.

Vi tar ut målvakten med 2.11 kvar - vi har i alla fall två tränare som vågar saker. Tänk om spelarna kunde våga släppa loss lite också och inte vara så förbannat rädda hela tiden? Ni har så mycket mer i er än ni har visat, grabbar, ta fram det nu också!

LL: Vet inte riktigt om det är godkänt MEN Brabanec har ju i alla fall förbättrat sig flera snäpp gämfört med fjolåret.

JOY: ja nog är det väldigt lite hopp i så fall... Fast vi gick i alla fall inte mållösa från rinken. Alltid något. Suck.

Tyvärr är det för många som inte presterar det de borde i LHF den här vintern. Tellströms fem mål och Nordans sju är klart godkänt, men i övrigt kan jag inte komma på någon forward som kan få godkänt för sin målproduktion. Jo, förresten, Bulan har hållit normal nivå.

Har sagt det förr å jag säger det igen, Tellström måste vara en av de allra bästa värvningar som Luleå har gjort på ett bra tag, set till vad han kostar alltså. Med andra ord, valuta för pengarna....

nappen: Jag tror fortfarande Luleå förlorar.

JOY: På råga av allt så har han spelat ett antal matcher i Brynäs också

JOY: Var det inte kört nyss? ;)

2-1 av Tellström. Lite hopp trots allt.

2-0 då var det kört då.

LL: Brukar ju tyvärr bli väldigt målsnålt när vi gästar Gavlerinken, och ikväll verkar det inte blir något undantag.

Snart tredje perioden.
Hoppas vi vinner denna match! Alltid optimist!

Det här kommer att sluta 1-0 eller möjligen 2-0 om Brynäs sätter en i tom kasse.

Nej, det blev inget av det heller.

PP nu. Perfekt läge att kvittera.

« · 347884 · »