Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 341353 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Wow, i det bifogade länktipset var verkligen klubbsympatierna en fråga om liv eller död. Tänk att syskon kan vara så hemska...

Paddan: Ja, det var ju ett hyfsat billigt pris, men så är dom ju studerande också.

Hälge: Tja, inte så mycket faktiskt. Bara några biljetter till matchen MoDo-HV.

Dysso: Knepigt nog så behövs inte sånt smörande från de där eleverna. De är redan så trygga i sin identitet som MoDo-supportrar som det är att de inte behöver köra med såna billiga trick för att komma undan med hedern i behåll.

Paddan: Hur mycket "kostade" den forskningen då ? :-)

Paddan:

Det är bara för att dom missat vad dom ska smöra med. Hade dom bara börjat komma i prylar det står Modo på och pratat om hur bästigast Modo är så hade dom nog klippt in MVG direkt. :P

Portello:

Det är väl inte helt omöjligt att pengarna antingen var sponsrade, eller att projektet även innehöll något annat. Den var inte direkt någon större mängd detaljer, jag tvivlar på att någon lyckats spendare tre månader på att komma fram till 3 rader. :)

Kanske var någon brödrosttillverkare eller något som betalade det hela?
Det är rätt vanligt att företag är med och betalar för forskning...

Hälge: Jag tror att mina elever forskade i det ämnet under en hel vecka, men tyvärr så insåg de att förhållandet mellan smörande och ett eventuellt positivt utfall inte direkt var gynnsamt ur deras synvinkel.

Hälge: Bra fråga.Hur kan man lägga ut 150.000 på en sån sak? har dom inge viktigare att lägga pengarna på?

Portello: Fasen vad bra att dom forskat i en sååå viktig fråga, men framgick det vad som var den optimala smörmängden ?

Albert Hall: Vissa har alldeles för lite att göra.
Se länk.

Portello: Kanske för att det knappt räknas att man tar en trea mot Timrå?

Chief:Förlåt. Kunde inte låta bli.
Men från och med nu kommer jag vara en snäll Portello.
Hoppas du godtar ursäkten.

Portello: Jag vill å det bestämdaste dementera dessa illvilliga rykten om en förestående omvändning, eller hjärntvätt som jag föredrar att kalla det. Vad jag eventuellt sjunger eller inte sjunger i duschen är en sak mellan mig och mina grannar...

Portello, din niding, this could be the ending of a beautiful friendship...

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Dåligt att inte ha koll på att vi tog tre poäng i Timrå också.

Albert Hall: Värst vad många påstår att detta var första trean på bortaplan.(bla Svenskafans.com)

Frisco: Vi är jättehemska.Bäst att du aktar dig.

Frisco: Gro-Krister, vem är det? En norsk transvestit?

Paddan: Ja visst är det så. Akta dig för GroKoister.

lizzard: Nej, usch, såna där lulingar är ju hemska ju ;)

Paddan: Nope, så var det inte.

Paddan: Jag väljer att tro på Portello alltid trevligt med en ny Luleå fantast :)

Portello: Nja, jag tror att du hörde fel. Det var nog snarare så att hon vrålade som en björn när hon halkade på tvålen i duschen ;)

Måste ju berätta en sak, höll nästan på att glömma det.
Nu är det inte länge innan jag omvänt Chief till Luling.Hon berättade nämligen att hon sjöng "Björnens vrål" i duschen för någon dag sedan.
Det ni! :)

Sv: The Tvävling!
Frisco: Tja, kanske det, men då i den meningen att alla som inte är födda i Bjästaområdet är lite underliga.

Paddan: Du menar Päpa då eller?

Sv: Go`natt
Mika Strömberg gråter ut i aftonblaskan om sin vattenskalle .. Skyller på Ledin, och säger att armbågen tog värre än de tidigare trodde. Lite längre ner kommer det här:

"Djurgårdens läkare Bengt Gustafsson:
- Grundorsaken är sannolikt medfödd, men det är först nu han fått symptom av detta. Det är tveksamt om det har att göra med hjärnskakningen han fick för två veckor sedan."

Inte nog med det:

"- Tycker att det är jävligt konstigt. Lintner fick åtta matchers avstängning för ingenting. Herregud, jag blev ju allvarligt skadad. Förstår inte riktigt hur dom resonerar, säger Mika Strömberg."

Vad ska man säga? Tycker att den här tråden har ett passande namn...

Frisco: Hehehe, det kan nog på sätt och vis stämma. Men jag har för mig att det sägs att man präglas av sin omgivning.

Dysso: Paddan bara kväker ur sig underligheter:-)

Dysso: Ojdå, var ju inte min mening att ställa till med någon form av begreppsförvirring. Det var ju din ledning i tipstävlingen som du tillfälligt hade tappat. Ledningen i Tvävlingen verkar däremot vara helt odiskutabel.

Paddan:

Nu blandar du väl ändå ihop begreppen. Tvävlingen leder jag väl fortfarande, däremot tävlingen leder jag inte.

Eller?

Tyvärr måste jag då meddela att Dysso bara fick vara innehavare av förstaplatsen i Tvävlingen i en omgång. Men det är ju många omgångar kvar innan Tvävlingen är avgjord.

Ojojoj, här har det tydligen varit dramatiskt under tiden som jag suttit och käkat tacos. Får tydligen gratulera lulingarna till tre poäng.

Albert Hall: Bragdguldet? Finns det verkligen ett sån pris?

Bragdguldet till Luleå HF? Nåja, men att gå ut och ta tre poäng på bortaplan med sex (!) ordinarie spelare borta och underläge inför sista perioden är inget annat än en bragd! En sån här kväll är man en riktigt, riktigt stolt luling!

Dessutom rättvist enligt sportardion som jag hade... ehhh... förmånen att få följa under eftermiddagen.

Portello: Visst, det är klart man är glad. Jag tänker dock inte på nästa match redan. Måste hämta mig från det här först.

Portello: App app app! Sitt ner i båten, nu tar vi det lilla lugna här va...;)

JOY: Håller med.Men nu ska vi glädjas åt tre sköna poäng.
Nu tar vi Timrå av bara farten :)

Visst var det skönt med tre poäng men det ska ju inte behöva bli så spännande på slutet. Tekning med två sekunder kvar då ska det inte ens få bli skott på mål.

Portello: Nä valium har jag inte. Sitter däremot och funderar om jag ska spetsa glöggen lite:)

Är det någon som har valium? Usch,vad hemskt det här var.
Kommer ta länge innan man hämtar sig från detta.

Och nu segar SpS.Dubbelposta gör jag också.

Stark av killarna att vinna med fem spelare borta.

Portello: Pust, man är ju helt slut! Det är bara att tacka han där uppe för målkameror. Sen måste jag även påpeka att det var enormt hög klass på kommentatorerna idag!

Fan så dåligt av Luleå att nästan tappa 4-2 i slutminuten. Det är ju bara tur att tiden hade gått ut.

Portello: Nu kan ja inte skriva heller.Är alldeles darrhänt.

Portello: Fy fan om pucken hade hunnit in innan slutsignalen. Jag hade blivit totalt knäckt.

Otroligt skönt med en trepoängare på bortais.

Grattis till 3 poäng på bortais! Dramatiskt ända till slutet, men det gick ju vägen till slut. Även om det var på den beryktade mållinjen. ;)

Hermansson är inte mycket värd just nu, inte enligt kommentatorerna i alla fall. Är nog böjd att hålla med dem.

Portello: Nu kan ja inte skriva heller.Är alldeles darrhänt.

Vivix: Tack gode Gid för att målkameror finns.
Vad skulle ha hänt om det där kom för några säsonger sedan?

Chief: Bortdömt, tiden var ute. Matchen är slut och LHF har sluppit undan med blotta förskräckelsen. Ännu en hedersam förlust hade varit illa....

« · 341353 · »