RoW: Johoru . Men när MoDo får syn på honom flyr dom fältet ! Men det med Sanny var mest gammalt, dom har mött varandra förut på andra sidan en 10 gånger så dom "känner" varandra dom två. Men Sanny är väl inte så liten han heller?
Häger*: Ja, han är onekligen stor den killen. Tidigare i matchen hade han haft skärmytslingar med vår nye kelgris Kent Manderville också, så han verkar våga ta för sig ;-)
Albert Hall: Tja, eftersom du tidigare har haft hyfsat rätt på hur lång tid det skulle ta innan Riksman fick lämna över målvaktssysslan till Vesa så väntar jag på facit. Vad tror du, blir det drygt en period igen? Eller kommer MoDo att anlita de personer som tidigare i veckan murade igen Hockeyförbundets ingång för att på något sätt försöka att freda målet?
Häger*: Det skulle nog kännas lite löjligt att lämna in en anmälan eftersom Sanny spelade när domaren släppte pucken igen, efter avblåsningen för cross-checking. Sanny pallar betydligt mer än en klubbviftning från Shrek ;-)
Paddan: Jag tycker Modos målvaktspost är intressntare. Hur länge kommer Riksman att stå den här gången? Eller rättare sagt, hur länge kommer Pirro att stå ut med Riksman? Om nu inte Vesa...?
Paddan: Mja "sållet" Riksman lär nog sila in mer än de 2puckar du tror iaf, sedan är frågan hur många silar in i Luleås mål..........
Skulle tro att Gusten får förtroendet i matchen mot MoDo när Hento sviktat på sistatiden kan göra han gott med lite vila!
Hjärnornas kamp den lär jesse vinna på TKO mot Pirro det är inget snack, Pirro verkar mest gå och grymta i båset och få inget ut av sin taktik till sina spelare, Medans Jesse har sin plan lagd redan innan match!!
När får Pirro gå månne det är nog den största frågan i MoDo........
Så är det då strax dags igen för dessa härliga matcher med sån trevlig stämning på läktarna och två lag som verkligen gillar att möta varandra.
Undrar just hur LHF har tänkt lösa målvaktsposten inför denna match. Hoppas man på att Gusten ska göra en kanonmatch som förra gången i Kempehallen eller låter man Hento ta målvaktssysslan än en gång?
Måste, trots den bedrövliga utvecklingen, försöka vara optimist så jag tippar otroligt nog att MoDo kommer att lyckas göra hela fyra mål i denna match och LHF kommer inte att klara av att förpassa mer än två puckar bakom Riksman i MoDo-målet.
Dags att vandra ner till LHF's kansli och hämta upp ett pris i tävlingen. Det är dock fortfarande ytterst oklart [f]vad[/f] priset är. Vad jag har förstått så är dom flesta gissningar en keps, ska bli intressant att se...
LL: Nja, Sanny satsar på att göra en rejäl öppen kroppstackling som Skrbek försöker hoppa undan. Så Sanny missar större delen av honom men träffar ena höften och benet...
Chief: enligt vad jag har läst så var det en rätt ful tackling mot Skrbeks knä som föregick matstraffet, men det är väl egentligen mest av akademisk betydelse. Det förändrar ju inte vad Skrbek gjorde.
Portello: Sanny utdelade en rejäl tackling (helt schysst enligt vad jag har hört), men Skrbek hade lite svårt att ta en smäll och kontrade med en ful crosschecking.
JOY: Jo,visst var dom det. Men nog måste det ändå ha slitit på grabbarna att gå på så lite folk. Ta inte det här som bortförklarning, Timrå vann säkert rättvist.
Ambroo: En sak till, dom flesta lag som kommer hit till Timrå o spelar, säger att dom har inte gjort en sämre match. Jag undrar jag om man inte fokuserar på fel sak här.
Ambroo: Tror att dom börjar bli slitna. Skadorn tar hårt,dessutom brukar vi inte vara allt för bra på bortaplan. Bara två trepoängare denna säsongen. Mot Timrå och Leksand.
Chief: Hahaha, jo jag förstår det. Har ännu inte bestämt mig ifall jag ska åka ner till SA på söndag. Men det kanske är dags att mitt bortafacit får en radikal förbättring.
Chief: Det är ok, jag håller själv på med lite bearbetning av den här knepiga känslan av både glädje över att SpS är tillbaka och djup ilska över förlusten mot BIF. Gratulerar till vinsten, men tyvärr torde ni väl bara ha gjort LHF än mer taggade till matchen mot oss på torsdag.
1. Sup dig så jävla full som det går 2. Skäm ut dig 3. Hamna antingen i fyllecell eller däcka på matchen 4. Absoult förbjudet att snacka hockey, dock vissa undantag finns, likt "hoppas Ledin kör upp klubben i röven på honom" å liknande fraser 5. Åk endast på organiserade resor 6. Skryt sen om dina bedrifer så som "jag var så jävla full att..."
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Ja, pressläktaren ligger på den sidan...