nappen: sådärja, det blev ju tre ytterst välförtjänta poäng! Grymt stabilt spel i tredje av Luleå. Fast nog ska det sägas att Modo var ruggigt bleka.
Hemto var grymt nära att nå tre timmar utan insläppt på hemmaplan. Hade man hållit undan i 2.48 ytterligare hade han nått tre timmar sedan det senast insläppta - vilket faktiskt också var ett Modo-mål (det var i den matchen som vi vände 0-2 och 1-3 till seger med 6-4). Totalt blev det 2 timmar, 47 minuter och 12 sekunder. Jag TROR dock att det ändå är rekord för Luleå. Jag kan inte påminna mig att Myllys någonsin nådde upp i så lång svit utan insläppt på hemmaplan.
Jadu , Hörde nått rykte om att ahn blivit avstängde 3 matcher , och eftersom jag inte vart hemma i civilisationen så undrar jag bara , vad hände ? Borde ni veta tänkte jag :D
Kickan: På SMS har jag fått reda på av han som frågade frågan till mig först att han vid dörren i COOP Arena av en vakt blev idiotförklarad att han ville in eftersom de inte öppnade förrän 18.00. Mystiskt ställe.
Första femman: Johan Fransson, Pavel Skrbek- Karl Fabricius, Jonas Rönnqvist, Magnus Nilsson
Andra Femman: Jonas Johansson, Jan Sandström- Per Ledin, Kamil Brabenec, Johan Tellström
Tredje femman: Roger Åkerström, Tuukka Mäntylä- Hans Huczkowski, Jonas Nordqvist, Linus Fagemo
Reserver: Jonas Junkka, Pierre Berggren samt Jonas Hägerbäck
Hoppas verkligen det är ett heltaggat LHF som tar isen i besittning och att målskyttet lossnar den här matchen. Det är ju absolut den viktigaste matchen hittills den här säsongen.
Albert Hall: Bo 'Bulla ' Berggren är ju rätt utsliten, om man säjer. Sista 2 åren minns jag han drog sig fram efter sargen, gick(!!) sällan över mittlinjen, för då hann han inte tillbaka vid kontring.
Minns när Pecka Lindmark spelade me TIKrå, släppte in en bakåtstrut, nån ur publiken vrålade 'Ge Pekka en sup!!" Allmänt garv, hade då vart nån 'historia' om fylleslag i TIKrå. Nothing evr changes!!
Portello: Borde int Skrekbec åxå stängts av? Bara för säkerhets skull, teminstingen 1 match?? Har Ni nåt lag att ställa på banan ikväll? Elr spelas matchen vid OBSutfarten?
Intressant att kritiken mot Taavola tytnad så kraftigt i Skellefteå AIK. Det talas numera mycket lite om hans gnuggarfilosofi på schlefftesidorna. Efter den lite tröga starten i höst så var kritiken massiv. Bara man vinner så får det nog se ut hur som helst...
Jag för min del tror, och har hela tiden trott, att Taavola är precis rätt tränare för att lyfta SkAIK ytterligare ett steg. Fast ärligt talat så tror jag inte att något SA lag har en janne i kvalserien.
Att inte Timrå har några förvånar ju inte särskilt. Våra har ju kommit efter att vi spelat drygt 20 säsonger i svit i elitserien, varav spelare som Skuggan, Åkerström och Bulan lirat nästan hela tiden. Många, många har gjort tio eller fler. Kom igen när ni har tikare som spelat uppemot 20 säsonger med Timrå i elitserien så ska ni se att det kanske slitit lite på dom också. Om det nu någonsin inträffar.
Du vill jämt få det till att jag är en smygtikare. Men... om nu alla är röd och vit i sitt hjärta... har du funderat över vilka färger LHF har på sina matchställ ?
Det va därför jag satte ett frågetecken efter Petter. Det finns några i Håveare också som blivit klassade som idrottsinvalider. Sen nått ströfall i andra föreningar.
Suzanne: Äh, deppa inte, det är ju inte ditt fel att du inte är särskilt kvick i skallen.
Albert Hall: Verkar som att hockeyinvaliderna i Luleå Hockey bara blir fler och fler. Listan börjar bli lång. Hostak,Kucera,Burda, Edström, Johansson,Finnström. Är för trött för att tänka till, kan ha glömt någon...
Vore ju mycket, mycket tråkigt. En av dom allra största i Luleå Hockey. Uppvuxen i föreningen, lagkapten under många år, flest assist av samtliga som spelat i elitserien, assist på samtliga 3 mål i guldmatchen den 6 april 1996. Ja listan kan göras hur lång som helst. Att tröjan ska upp i taket den dagen han lägger av behöver ju inte ens diskuteras.
Den här knäskadan kanske också förklarar Skuggans, med hans mått mätt, rätt mediokra spel under hösten.
Fast enligt Kuriren så låter det inte riktigt lika illa. Enligt dem så ska han börja träna lätt och sedan utvärdera det.
Hans spelarlåt är Unbeliviable med EMF. Just därför att han ofta är unbeliviable.
Var Pär Lagerkvist en TIK ? Han om någon äger/ägde patenten på Ångesten.
"....Ångest, ångest är min arvedel, min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen. Nu styvnar löddrig sky i nattens grova hand, nu stiga skogarna och stela höjder så kargt mot mot himmelens förkrympta valv. Hur hårt är allt, hur stelnat, svart och stilla. ..."
Kickan: Åh, jäklar, nu känner jag ångesten komma vällande. Oj, där blev jag helt plötsligt en riktig superpessimist. Hmm, vi får nog vara glada ifall kraften räcker till att ta första klivet in på isen... Nää...förresten, det är nog lika bra att vi lämnar walk-over.
Nu ska jag gå och lägga mig under filten och kallsvettas och vänta på att himlen störtar ner på oss...
Ingen av dem behöver se Älsklingarna förlora mot MooDoo imorgon, och det av den enkla anledningen att ni kommer att åka på storpisk. Positivt dock att du är så optimstisk om er förmåga i Coop. Då vet man att LHF gör som minst 6 mål, och att ni gör betydligt färre.
*går in och ändrar mitt tips i tipstävlingen för 3:e gången idag. 8-1*
Kickan: Men blir det inte jobbigt att få plats med alla personligheterna på ett och samma ställe? Iofs så kan jag tänka mig att du skulle vilja ha 11 månadslöner till per månad, men det låter bara väldigt jobbigt. Vem av personligheterna svarar t.ex. i telefon och vem av dina personligheter får äran att gå och se LHF förlora mot MoDo imorgon?
Paddan: Jag har en mångfasetterad personlighet. Det är bara det att det inte har visat sig rent fysiskt förrän nu.
Tänk vad bra att vara 12 personer på en gång. Nu kan jag skicka mitt argaste jag till var nu NuMo håller till så kan vi bråka 24-7 utan att resten av Kickorna behöver bli inblandade : )
Kickan: Hmm, hur är det...found guilty ´til proven otherwise...och eftersom "otherwise" aldrig verkar inträffa så är det väl bara att jag erkänner mig skyldig.
Det är ju trevligt att se att du blir så himla glad att få logga in på SpS att du verkar mångfaldiga dig själv om och om igen. Förstår inte hur SpS pallar med det trycket ;)
Frisco: Devalvering eller nåt, kanske. Jag tror mer på eller nåt. Antalet Kickor verkar variera. Rekordet var nog 12, eller i vart fall är det det mesta någon har räknat till och berättat för mig. Jag vet inte varför jag är klonad, det bara blev så efter nystarten av SpS nu senast och det verkar inte försvinna.
zigge: Väldans vad du verkar sakna mig ; ) Jag har bara inte haft så mycket tid att hänga vid datorn vare sig på jobbet eller hemma, därav alla oinlägg från mig.
Obsut kommer, var så säkra.
Fan vad det känns värdelöst att vi förlorade mot den satans Pölsan igår. Nu jävlar är det dags för ett nu jävlar, fast på annat sätt än Kringlornas nu jävlar. Vårat nu jävlar kommer att vara mycket bättre. Appselut!
Imorgon spöar vi skiten ur er, MooDoo-Zigge. Sådeså. Älsklingarna kommer att vara MooDoo så överlägsna att ni fattar inte. 1986458-0 till oss. Alla lulingar gör mål, massor av mål. SM-guld! Hajaru?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Hemto var grymt nära att nå tre timmar utan insläppt på hemmaplan. Hade man hållit undan i 2.48 ytterligare hade han nått tre timmar sedan det senast insläppta - vilket faktiskt också var ett Modo-mål (det var i den matchen som vi vände 0-2 och 1-3 till seger med 6-4). Totalt blev det 2 timmar, 47 minuter och 12 sekunder. Jag TROR dock att det ändå är rekord för Luleå. Jag kan inte påminna mig att Myllys någonsin nådde upp i så lång svit utan insläppt på hemmaplan.