Antar att jag kan använda den här tråden för att rapportera lite från en annan match.. Nämligen HV - LHF i J20 .. Där inledde LHF med ett tidigt ledningsmål, men efter 5.41 kvitterar HV med ett powerplaymål. Alltså 1 - 1 nu.
lizzard: Spelar ni bakom kulisserna däruppe? Lite taskigt mot publiken tycker jag. Blir det Sportradion i högtalarna som kompensation då, eller...? ;-)
Föresten, kom på en sak jag glömde kommentera efter matchen mot Modo. Är det någon som överhuvudtaget korrekturläser matchprogrammen?
I målvaktsligan stod det att Daniel Henriksson spelar i LHC... Plötsligt försäljning där?
Sidan med lagens statistik var inte särskilt imponerande heller, rubriken för Modo var "Linköping", sen fick dom LHF's målvakter istället för sina egna. Räddningsprocent på 3,25 lär inte skrämma någon heller.. Vilket var vad Hento enligt matchprogrammet hade. Även 87,50 insläppta mål per match. :)
Portello: Ni brukar alltid göra bra matcher härnere. Var ett tag inne på att gå upp och titta på matchen. (5 minuters gångväg) Antar att du velat byta bostad med mig idag, eller....? ;-)
Huge: Tycker också att det var ett fint odds. Luleå och DIF har väldigt många skador, men alla DIF:s är backar. Detta innebär att Micke Johansson och Nicklas Falk spelar backar. Gör Luleå förstamålet så vinner dom.
JOY: 1 ½ timma kvar till nedsläpp, hoppas Luleå kan göra en bra match på bortaplan ikväll, brukar ha ganska lätt just mot DIF. Tror att det blir en 4-1 vinst.
Chief: Jag har också funderat lite över vad min granne egentligen pysslar med. Själv har jag använt borrmaskinen två gånger (och till tre hål) i den här lägenheten, medan grannen under den tid jag har bott här har borrat så det bör ha räckt till för att perforera flera väggar som om man hade sågat loss dem. Snacka om öppen planlösning dårå.
Jag har egentligen redan försökt med musikterapi men lyckas ändå inte förtänga grannens traumatiska Carolaspelande. Jag är rädd att det krävs medicinering. Eller så måste musikterapin pågå 24-7.
Kickan: Hade en granne en gång som tycktes borra lite titt som tätt och jag fattade aldrig vad han höll på med. Jag menar, hur mycket kan man borra i en vägg innan allt kollapsar?! Efter ett tag kändes det som att det vore läge att söka sig till nåt nytt ställe innan hans eviga borrande skulle innebära att väggarna rasade in.
För din del tror jag du behöver ordentligt med terapi, dvs mycket vettig musik, nonstop, under låååång tid.
Chief: Ja, appselut. Faktum är att jag är så van vid att grannen använder sin slagborrmaskin att jag knappt reagerar längre. Jantagligen ser lägenheten ut som en schweizerost. Men Carolaspelande, det passerar inte obemärkt. Jag har lidit svårt ända sedan det hände, vilket var minst ett halvår sedan. Tror du terapi hjälper eller är jag förstörd för alltid?
Chief: Funderar på om det inte i själva verket är så att Carola har flyttat in i den där lägenheten och att hon nu experimenterar med ett sound åt Einstürzende Neubauten-hållet. Så snart bör väl Kickan också höra ljudet av vinkelslipar och liknande.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?