Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 352124 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Go`natt
Dysso: Godnatt (det finns en liten bit Husqvarna i oss alla)

Dysso: G´natt o store mästare ;)

Dysso: Natti

Sv: Nyförvärv.
Portello: Men någon gång kanske vi hamnar i kvalet också, eftersom det aldrig hänt förut. I år finns det ju ingen slagpåse i serien heller.

Dags att ta den tråden i bruk igen .. G'natt på er!

Portello:

Like every year, James...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: jag tar tillbaka det där - det är nog du som lider av personlighetsklyvningar - jo det var ofta heta diskussioner med mike förra året - men inte spårade någon ur som du beskriver. Så vitt jag känner till honom så har han en skön självironi vilket oftast resulterat i ömsesidig självironi. Något som du verkar ha svårt för.

Kickan: Okidoki.
Mycket skriverier om kvalserien nu på forum.Någon som är förvånad?

Underdog: Godnatt med dig. Jag har inte tid med dig längre. Dessutom vet jag av erfarenhet att du börjar skriva med versaler om jag triggar dig lite till.

Underdog: Albert förklarade ju iofs för dig att du är en nolla.

Under ditt första nick gjorde du bland annat bort dig å det grövsta på TIK-planket. mike tyckte nog t ex inte alltför bra om dig.

Portello: Sånt som ska sägas får sägas av Strömwall. Det är bäst så.

Kickan: jag har i och för sig lite personlighetsklyvningar, men Hen-rink är det enda jag minns jag haft i detta avseende. Ovänner? Njae, det är nog bara du som ser mig som det av någon anledning jag inte orkar gräva i.

Kickan: Hur stor sanningshalt ligger det i att Omark är aktuell? Hade inte hört ett ljud om det före det stod på forum. Är det bara skitsnack eller finns det någon sanning i det?

Underdog: Åh, tack. Det är verkligen hedrande. Jag hade känt mig förolämpad om du hade tyckt något annat : P

Du skaffade dig många fiender under dina tidigare nick. Det inser du väl?

Kickan: Ville göra dig lite glad nu när du är sjuk - så jag har previligerat dig genom att ta med dig i min presentation. Håll till godo.
Å du - pigga på dig. Blanda lite honung i den gröna drycken så är du på benen snart igen.

Nu säger jag natti natti.

Kickan: Aha, jag förstod nästan det.
Få se om man bjuder på någon tröja imorgonkväll, om nu inte priserna barkar iväg.

Portello: Skuggans tröja såldes för länge sedan. Tror den gick för 6000 spänn eller nåt sånt. Den brukar kunna ses i sportbaren innan varje match och i pauserna. Husses och JR:s tröjor är jag medskyldig till att de inte är med eftersom jag fixade så några killar fick köpa dem för någon månad sedan i samband med en match.

Kickan: som bekant kan man inte bli det man redan är - så jag antar att det är uteslutet. Därför är jag lite konfunderad över att du blivit sjuk...

Kickan: Är Skuggans och Husses tröja redan sålda eftersom de inte är med i auktionen?

Kickan: Grönt te är bra för det mesta. Gott också.

Underdog: Är det det du gör när du blir som du är?

Kickan: Det brukar ju vara så att när man är ledig och kan slappna av så blir man knepigt nog också mest mottaglig för infektioner och sjukdomar. Själv brukar jag ha en knepig förmåga att insjukna lagom till nyårsafton.

Kickan: kanske om du röker det...

Sv: Obsut till Luleå?
JOY: Jättesnart.

Frisco: Grönt te har jag faktiskt hemma. Hjälper det?

Paddan: Annars brukar jag aldrig bli så sjuk att jag måste stanna hemma från jobbet. Den enda gången jag har haft riktig influensa så jag blev sängliggande en vecka var julen -98. Alla andra förkylningar och elände brukar för övrigt också komma antingen när jag har sommarsemester eller är julledig. Allt för att man ska få njuta så lite som möjligt av ledigheten förstås.

Sv: Obsut till Luleå?
Obsut verkar vara i sitt livs form. Frågan är bara när eller om han kommer till Luleå?

Frisco: Hmm, nu tror jag att det associerades till något annat än vad som var meningen. Måste vara effekten av den där brygden i plastmuggar som Poffa serverade.

Paddan: Hallå Paddan, du behöver inte berätta att du är ensam om att veta vart man sätter på elementen.

Kickan: Grönt te.

Kickan: Jo, jag märkte att jag genast blev betydligt mycket friskare, men fick i gengäld alldeles för mycket fritid när jag blev oarbetande. Tror iofs att det där med friskheten kan ha att göra med att de tydligen inte hade hittat var man sätter på elementen på skolan.

Kickan: Tack och lov så är jag extremt sällan sjuk. De senaste 3-4 åren har jag max varit liggande en eller två ggr.
Men förkylning har man ju haft lite då och då, men man har ändå kunnat jobba och vara på benen.

Paddan: Nej, det kom senare så det beror knappast på det. Däremot har flera av mina kollegor varit däckade i en vecka men jag trodde att jag hade klarat mig. Tyvärr verkar det ju inte så nu : ( Jag som trodde att jag bara var ovanligt trött i morse. Blä! Jag har inte tid med sånt här nu. Nedrans smittsamma kollegor.

Kickan: Ajdå, det lät ju verkligen inte roligt.
Hmm, måste ha varit den där tomtenissaklänningsdiskussionen som fick dig att bli riktigt febrig ;)
Krya på dig!

Paddan: Damnit, jag som alltid brukar klara mig från influensor men nu verkar det tamefan kört. Lite trist bara att jag inte kan vara hemma från jobbet eftersom det är för mycket jag måste göra den här veckan, så det är bara att försöka klara av att hålla sig någorluna vid medvetande veckan ut. Sedan är jag ju ledig till den 12 januari men vad hjälper det när det är nu jag är sjuk : (

(Och eftersom jag är tjej så kan du räkna med att jag är jäkligt sjuk nu, annars skulle jag inte gnälla).

Kickan: Jomenvisst, du kan inte ana hur lättad jag är. Ett stort tryck som lyftes från mitt bröst, nej vänta, det var ju bara för att jag flyttade bort tegelstenen till Monty Python-självbiografi och placerade den på soffbordet.

Dags för godnattråden, tror jag. Åtminstone för min del eftersom jag ska upp och jobba tidigt.

Nattinatti med er. Paddan känner sig säkert lättad över att jag tänker släcka ner datorn för idag och inte (o)roar honom mer på ett par timmar ; )

Sv: Kvällens match
Portello: Förresten kan du hälsa från mig på Popshop så får du säkert rabatt på klänningarna. Jag får alltid rabatt på allt jag köper där eftersom de tycker att jag är så rolig och för att jag lärde dem att Modo betyder pung på slovenska.

Kickan: Det är nog ganska riskfritt att säga att jag drar en större storlek än Dysso. Jäklar, så då kom jag inte ur den knipan heller.
Verkar som att jag försatt mig i en jäkla knepig situation. Tja, andligen kan jag väl närvara i Luleå om inte annat.

Portello: Gör det. Popshop ligger på Kungsgatan, i hörnet vid hovrätten. Fast man kan gå in från ett annat håll också numera eftersom de har öppnat Popshop & Co.

Paddan: Äsch, de är töjbara, och även om Dysso har längre ben än du så nog har väl du större storlek? Såna undanflykter går jag inte på.

Nähäru, det ska du inte. Du får allt hålla ditt löfte från i fjol och pallra dig upp till Lule på annandagen.

Kickan: En kompis undrar om jag skulle följa till Umeå på torsdag. Man kanske skulle ringa till affären och be dom lägga av klänningarna till Dysso samt Paddan.

Kickan: Ok, men jag har för mig att Dysso sa något om att de inte tillverkar tomtenissaklänningar i hans storlek.
Hmm, vill minnas att jag har tänkt se matchen mot MIF på annandagen och till den matchen har jag då inte lovat något, vad jag vet.

Paddan: Bäst du ringer och kollar först så de inte är slut, det är ju flera veckor sedan jag senast var i Umäää. Glöm inte att köpa en åt Dysso också. Ni har ju lovat att komma till annandagsmatchen i tomtenissaklänningar och det löftet slipper ni aldrig ifrån ; )

Kickan: Oj, vilken tur att du meddelade mig den goda nyheten. Får se till att göra en shoppingresa till Umeå så snart som möjligt!

Paddan: Popshop i Umeå hade tagit hem tomtenissaklänningar i år igen efter fjolårets succé. Fast det är bäst du skyndar dig om du ska ha en. I fjol såldes de slut på ett par dagar.

Kickan: Tja, eftersom jag inte ville säga rakt ut att jag var och letade efter en passande tomtenissaklänning så var jag ju tvungen att ljuga ihop något om något påhittat jox som heter tomteklubba.
Undrar förresten om det är sånt som Tommy Tomth spelar med...

Paddan: Jättekul. Jag skrattar ihjäl mig.

Kickan: Hmm, varför skulle Crl Gustf vilja ha en tröja i utvisningsbåset i Coop Arena?

Paddan: Det är ditt fel om våran fantasi skenar iväg. Hade du inte berättat att du letade tomteklubbor och tomtenissaklänningar på obskyra sajter hade vi förstås aldrig tolkat det som att du menade annat än just en eh... tomteklubba.

Frisco: Han kan väl få både och, elle? Klart hans tröja ska i taket men en i utvisningsbåset vore inte fel det heller så folk aldrig glömmer vem som är kung.

« · 352124 · »