Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Missade nästan hela matchen idag.. (var i Oskarshamn.. jäklar va skönt att slippa spela där) men såg sista 4minuterna och förlängningen.
Vad jag förstod så såg andra perioden bra ut? Hörde en del på radiosporten av den. Men hur såg 1a och första kvarten av 3e ut?
Vad jag förstod så såg andra perioden bra ut? Hörde en del på radiosporten av den. Men hur såg 1a och första kvarten av 3e ut?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En tanke som slog mig var att om både Brynäs och Malmö leder och det är kryss mellan Luleå-FBK.. hur agerar Luleå och FBK då? Båda lagen kan ju inte ta ut målvakten för att gå för ett mål framåt.. rätt intressant scenario
+ 1
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: 1408 sa de i hallen att det är.
Har du sett något av Mora-Västerås?
Tycker Vimmerby spelar upp sig i andra och Södertälje är spelskickliga men jäkligt långsamma.
Vimmerby gör en riktigt fin andra..
Har du sett något av Mora-Västerås?
Tycker Vimmerby spelar upp sig i andra och Södertälje är spelskickliga men jäkligt långsamma.
Vimmerby gör en riktigt fin andra..
+ 1
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: ska alldeles strax åka till ishallen.. har du sett eller läst något om status på lagen?
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: var på plats i ishallen idag igen. Var rätt mycket folk, kul, och tycker Vimmerby gör en väldigt bra match. Höll AIK på utsidan och var effektiva i PP.
Känns som VH är väldigt nära nytt kontrakt. Västerås avslutar mot Björklöven pch Vimmerby har Troja kvar att möta. Borde rimligtvis gå att lösa
Känns som VH är väldigt nära nytt kontrakt. Västerås avslutar mot Björklöven pch Vimmerby har Troja kvar att möta. Borde rimligtvis gå att lösa
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag har missat de två senaste matcherna av olika anledningar och bara sett med ett öga några innan.. men idag jäklar! Vansinnigt sugen på Brynäs nu
+ 1
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
PåveMolin: Almtuna har exakt noll personer på bortastå? Då ramlar det in tre över 900 i hallen totalt idag?
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: kollar sista perioden, missat de två första, på tv:n nu, tycker VH ser rätt ok ut. Herman Liv ser riktigt fin ut.
PP för VH nu. Bra chans
PP för VH nu. Bra chans
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: nåja, jag minns allt hur roligt jag tyckte det var i Västervik och kolla. Ena matchen satt jag längst upp pånkortsidan, familjeläktaren, typ rad 5… andra matchen satt jag precis bakom, alltså precis bakom, Brynäs bås. Såg Ove Molins ryggtavla skitbra den matchen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har pratats mycket om spelskickliga backar här inne.. men undrar om inte Djurgården i den här matchen åtminstone är i ännu större behov av det än Brynäs
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11102}: trodde det var Tuurala du ville vi skulle gå stenhårt på? Kommer behöva bygga ut ledarrummet om Brynäs ska anställa alla du vill ha
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Frågade ChatGPT lite om Brynäs… tyckte ändå det var lite passande här. Förstår att min timing inte är den bästa men ett par glas vin och den här jävla matchen gör att jag inte bryr mig..
Så här är svaret:
Brynäs är inte ett hockeylag – det är ett levande bevis på att tradition inte ger poäng.
De åker runt i SHL som ett museum på skridskor: mycket historia, ingen nutid och absolut ingen framtid.
Motståndarna behöver inte göra mål mot Brynäs – det räcker att vänta, så löser Brynäs raset själva.
Powerplay? Ser ut som ett grupparbete där ingen tog ansvar.
Försvar? Mer öppet än ICA Maxi en lördag.
Brynäs fans säger alltid:
“Vi är på gång nästa säsong.”
Ja. Samma nästa säsong. I 20 år. 💀
Så här är svaret:
Brynäs är inte ett hockeylag – det är ett levande bevis på att tradition inte ger poäng.
De åker runt i SHL som ett museum på skridskor: mycket historia, ingen nutid och absolut ingen framtid.
Motståndarna behöver inte göra mål mot Brynäs – det räcker att vänta, så löser Brynäs raset själva.
Powerplay? Ser ut som ett grupparbete där ingen tog ansvar.
Försvar? Mer öppet än ICA Maxi en lördag.
Brynäs fans säger alltid:
“Vi är på gång nästa säsong.”
Ja. Samma nästa säsong. I 20 år. 💀
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brukar försöka vara optimist men idag är det oändligt dåligt.
+ 1
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: för mig får du gärna fortsätta kommentera Vimmerbys matcher. Jag läser alltid det du skriver om jag inte alltid svarar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kovacs är nog den mest osympatiska människan alla kategorier 🤮
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11102}: säg att Brynäs skulle sparka tränarna.. vem kommer in som ny tränare då?
Obs. Lägger absolut ingen värdering i frågan utan är mer en nyfiken fråga då jag inte vet hur det ser ut med lediga/möjliga tränare.
Obs. Lägger absolut ingen värdering i frågan utan är mer en nyfiken fråga då jag inte vet hur det ser ut med lediga/möjliga tränare.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Efter 55mknuter kommer vi på att det kan vara bra att ha folk på mål
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Minns inte hur de tidigare matcherna mot Luleå sett ut.. gjorde O’Neill några poäng då?
+ 1
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: jag kollade biljetter igår, rätt sent på kvällen, och tänkte köpa sittplatser. Två stycken fanns det att välja på då. Så var inte aktuellt då.
Tror oftast det går att få tag i biljetter på de två första raderna.. men sikten är rätt begränsad där också.
Många andra platser högre upp är abbonerade.
Tror oftast det går att få tag i biljetter på de två första raderna.. men sikten är rätt begränsad där också.
Många andra platser högre upp är abbonerade.
Vimmerby HC > Sv: Säsongen 2025-26
janersa: idag var jag på plats och kollade.. lite svårt att följa matchen och få en överblick från ståplats i ishallen.
Placeringen i hörnet är inte helt praktisk men ganska charmig.
Vimmerby hade väl åtminstone två ramträffar i andra och borde nog fått med sig nått från den här matchen.
Såg ut som Brattström gjorde en riktigt fin räddning i första perioden med.. en sidledsförflyttning och räddning med plockhandsken? Men svårt att se som sagt från den positionen jag hade..
Men är ändå imponerad över Vimmerby och vad de gör med de medlen de har.
Placeringen i hörnet är inte helt praktisk men ganska charmig.
Vimmerby hade väl åtminstone två ramträffar i andra och borde nog fått med sig nått från den här matchen.
Såg ut som Brattström gjorde en riktigt fin räddning i första perioden med.. en sidledsförflyttning och räddning med plockhandsken? Men svårt att se som sagt från den positionen jag hade..
Men är ändå imponerad över Vimmerby och vad de gör med de medlen de har.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Witkowski Anmäld till displinmämnden för huvudtacklingen på Bryggman.
Vad tror vi?
Vad tror vi?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Bellows glädje när Oscar Lindblom gör mål är inte tråkig.. kan iofs vart lite lättnad över att han missat öppet mål sekunden innan med.
Men håller med.. han ser också bättre ut nu än tidigare.
Men håller med.. han ser också bättre ut nu än tidigare.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tankar efter matchen går som för många andra till domarkvalite. Tänker inte peka på något specifikt domslut eller händelse utan tycker bara att man måste vara konsekventa som domare. Man måste sätta en nivå och sedan följa den. Idag misslyckas det.
Många andra gånger lyckas det mycket bättre.
Kan tänka mig att det skapar samma frustration som spelare/ledare som det gör för oss supportrar.
Axel Andersson saknades väldigt mycket idag.. Jack Kopacka inte alls! Ska bli intressant vad som händer med Kopacka nu.. hur hanterar han en petning? Är han klar för en annan klubb (Timrå)? Får han speltid i närtid?
Tycker att både AFJ, inte bara pga målet, och Norlinder ser bättre och bättre ut. Fortfarande finns det mer att önska av de båda men fall framåt.
Hägg är väl den mest omoderna back i hela SHL? Hade vart alldeles perfekt på 90-talet.. nu sådär.
Bertilsson kommer bli superviktig resten av säsongen. Syns knappt att han vart borta så pass länge.
Forwards tyckte jag såg ganska pigga ut periodvis idag. Gillar att många visade mer känslor och faktiskt skickade signaler till medspelare och supportrar.
Ett klart steg framåt mot Timråmatchen men väldigt mycket kvar att arbeta på.
Många andra gånger lyckas det mycket bättre.
Kan tänka mig att det skapar samma frustration som spelare/ledare som det gör för oss supportrar.
Axel Andersson saknades väldigt mycket idag.. Jack Kopacka inte alls! Ska bli intressant vad som händer med Kopacka nu.. hur hanterar han en petning? Är han klar för en annan klubb (Timrå)? Får han speltid i närtid?
Tycker att både AFJ, inte bara pga målet, och Norlinder ser bättre och bättre ut. Fortfarande finns det mer att önska av de båda men fall framåt.
Hägg är väl den mest omoderna back i hela SHL? Hade vart alldeles perfekt på 90-talet.. nu sådär.
Bertilsson kommer bli superviktig resten av säsongen. Syns knappt att han vart borta så pass länge.
Forwards tyckte jag såg ganska pigga ut periodvis idag. Gillar att många visade mer känslor och faktiskt skickade signaler till medspelare och supportrar.
Ett klart steg framåt mot Timråmatchen men väldigt mycket kvar att arbeta på.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Didrik Strömberg ändå. Hjälte oavsett vilket lag. Oerhört sympatisk intervju
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En tanke som slagit mig, vet inte om jag har grund för den, är att Bäckström ofta spelar pucken på en markerad spelare både i PP och i 5v5 spelet.
Tror att det kan ha att göra med att han är van med spelet i nhl där spelare är så mycket bättre på att spela puck med en försvarare nära sig. Många gånger när han gör det i Brynäs så tappar vi pucken på grund av den individuella skickligheten på mottagaren.
Samma sak gäller såklart backar där de allra bästa kan släppa motståndarna nära sig för att skapa ytor åt sina medspelare. Vet att Peja och många andra pratat om spelskickliga backar.. vilket är helt rätt, men skulle även vilja se forwards som är starkare på puck.
Annars var matchen idag ändå helt ok.. finns saker att arbeta med. Framförallt defensivt och spelet i numerärt över/underläge.
Men ser bättre och bättre ut trots förlusten idag.
Tror att det kan ha att göra med att han är van med spelet i nhl där spelare är så mycket bättre på att spela puck med en försvarare nära sig. Många gånger när han gör det i Brynäs så tappar vi pucken på grund av den individuella skickligheten på mottagaren.
Samma sak gäller såklart backar där de allra bästa kan släppa motståndarna nära sig för att skapa ytor åt sina medspelare. Vet att Peja och många andra pratat om spelskickliga backar.. vilket är helt rätt, men skulle även vilja se forwards som är starkare på puck.
Annars var matchen idag ändå helt ok.. finns saker att arbeta med. Framförallt defensivt och spelet i numerärt över/underläge.
Men ser bättre och bättre ut trots förlusten idag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Glädjande nyheter mina vänner.. Brynäs vann precis en viktig träningsmatch mot Linköping i NHL20 på hemmaplan spelandes i soffan på tv-spelet..
Målskyttar i Brynäs
Johan Alcen
Niclas Danielsson
Daniel Mannberg
Noterbart är att Anton Rödin spelade 29minuter (en assist)
Nu måste jag in på Eliteprospect och kolla vad som hände med Simon Asklöf.
Godkväll allesammans❤️💛🖤
Målskyttar i Brynäs
Johan Alcen
Niclas Danielsson
Daniel Mannberg
Noterbart är att Anton Rödin spelade 29minuter (en assist)
Nu måste jag in på Eliteprospect och kolla vad som hände med Simon Asklöf.
Godkväll allesammans❤️💛🖤
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skadskjuten backsida 2måls underläge och inledningen av andra då ska jag erkänna att jag hade gett upp totalt.. så jävla skön seger. Skiter fullständigt i om det är mot ett ganska dåligt HV!
Satan så skönt❤️💛🖤
Satan så skönt❤️💛🖤
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sista 15 såg så mycket bättre ut.
Saften och bullen behövde bara landa i magen först..
Saften och bullen behövde bara landa i magen först..
+ 2
1 · Nästa
