1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505774 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"Rena sjukstugan hos dressyrlaget"

arnio: Ska man debattera så är det kanske bra om man lägger in nåt nytt och inte repriserar.

Sv: Apropå ingenting....
...så är det jobbigt när dressyrlaget är sjuka.
Frisco @ Nygatan Igår kl. 22:31

Borde inte hästarna kunna dressyra själva?

Frisco:

Ja, de borde klara det själva. Se bara på Brynäs, oavsett vilken coach de tar in så lyckas ju spelarna strunta i honom och spela så att de är bland de sista i ES ändå.

Frisco:Vilken tur att du håller ordning här inne med dina fantastiska inlägg.

Poffa: 99 kom inte Brynäs bland dom sista i alla fall...

Frisco:

Hej! Jag åker tåg. Det är kallt i 1:a klass, undrar om det är det i 2:a också? Dessutom är internet instabilt.

arnio: 5:a är inte direkt i topp heller.

knaskamilla: Säg till att de får höja värmen. Annars får du väl göra det själv.

Frisco:

Jag vågar inte. Jag tog på mig strumpor och långärmat i stället.

Frisco: Det blev inte tjeckiskt öl för Högardh, det blev schweizerost istället. Högardh har skrivit ett tvåårskontrakt med SCL Tigers.

Paddan: Schweiziskt öl. Hmmmm. Har aldrig hört talas om nåt sånt.

Frisco: Inte jag heller, fast det finns tydligen...

Frisco:  & Paddan: Det fanns ett Schweiziskt pilsner på bolaget. Jag har druckit det nån gång på tidigt 90-tal men kommer inte ihåg vad det hette. Det var hyffsat gott men ingen fullträff.

...så ser tabellen på X11 ut så här: www.frisco.se/x11/

Spännande värre.

Frisco: Det ryktas om att de tre första lagen i ligan är under utredning misstänkta för att ha använta otillåtna medel för att förbättra sina pressmeddelanden och därmed boosta självförtroendet hos sina spelare. Lämplig åtgärd, tycker Spartak Wildehjärnan, vore minus 44 poäng på alla tre lagen.

Paddan: Det behövs ingen utredning. Av princip kan vi fastställa att man utan vidare dabatt och med gott samvete kan utesluta de tre första samt de tre sista lagen för någon typ av medvetet, eller mindre troligt, medvetet fusk, i alla typer av tävlingar. Så fort det handlar om prestationsbaserade tävlingar så är det lika bra att dessutom därefter vända på hela tabellen efter att procerduren geomförts. Skulle det då bli ett nytt lag högst upp så kan man redan börja misstänka denne för att omedvetet ha gjort något medvetet som den inte borde ha fått gjort.

Frisco: 99 vann ju Brynäs ju och kom inte 5:a, jag tror det var Modo som besegrades lekande lätt i finalen..

arnio: Nu snackar vi elitserien.

Fick ett mail nu under min korta semester där det står att jag skall aktivera mitt konto här. Så vitt jag vet är jag ganska aktiv och klickar jag på länken så står det att sidan inte finns och kan inte finna något ställe där denna kod skall skrivas in om jag loggar in på mitt konto.
Är detta bara något dravel eller vad?

Skulle kännas lite tarvligt om man fick lov att göra om kontot/presentation igen.

Det här var ju ett intressant citat från en artikel om Mr Pripps Blå: "Patrik Isaksson är noga med att aldrig göra musik i ett kommersiellt syfte."

Paddan:

Tja...han gjorde väl musiken först och sålde sig sen, kanske?

Paddan: Intressant att man kan göra så patetisk och banal musik om det inte är i kommersiellt syfte! Nu tycker jag bara att Patrik Isaksson är än mer tragisk.

...så verkar tråden med samma namn i NHL-boken tappa både skribenter och läsare.

Frisco: Observant iaktagelse :) Jag skrev precis min syn på det hela dock.

Deas: Tyfvärr har nån av Moderatorerna fått storhetsvansinne. Allting försvinner i NHL-boken. Man får visst inte diskutera klubbmärken där.

Frisco: Ja, vi får väl prata om det här istället. Märkligt dock att en gästbok för ett specifikt elitserielag får innehålla diskussioner om precis vad som helst, medan en gästbok för hela NHL inte får inehålla diskussioner rörande klubbmärken :) (eller iaf. inte jämförelsen av MoDo's fula förslag logga med Sabres nya, fula förslag på logga)

Poffa: Vart ska vi disskutera detta? Jag menar de olika gästböckerna har olika besökare. Vill jag prata om något med de jag brukar surra med i NHL's GB borde väl vi får göra det där under tråden med samma namn som denna?

Frisco: Det får man säkert göra, så länge diskussionerna i huvudsak berör NHL-klubbmärken. Vem vet, kanake folket som läser NHL-boken vill hålla sig till ämnet, allt för att försöka behålla läsare och skribenter. Även detta bör ses som en synnerligen personlig tolkning av det hela.

Deas:

Det spårade ur totalt, till en början inte så farligt men det var verkligen på väg att hamna snett. Därför valde jag att plocka allt.

Poffa: Ja, till ditt försvar ska det sägas att det mer blev en diskussion kring moderering än 'Apropå ingenting'.

Men visst måste den tråden få innehålla vilka diskussioner som helst precis som orginalet här i MoDos gb? Vissa HS-användare (även om vi är få) är väl mer aktiva i NHL's gb än i klubbgästböckerna för elitserien. Och då disskuterar man såklart mer med de användare som oftast skriver där.

Deas:

Du har fått ditt svar på mail. Övriga frågor kring moderering kan tas via mail, inte här.

...så hittade Per tre lussebullar i vår frys häromdagen. Jag hade glömt att jag hade dem. En nymicrad lussebulle med en vällagrad julmust, härligt kvällsfika!

knaskamilla: Det är inte rättvist helt enkelt! Vill du byta lite frukt mot några lussebullar? *blink*

MODOJohan:

Nu har jag ju bara två kvar, dårå... Det blir mycket frukt i utbyte!

knaskamilla: Ingen fara.. jag har flera ton med frukt på lager. Om du inte har annat för dig så är det bara att svänga förbi lagret så ska jag packa bilen full, bara jag får dina två lussebullar ;)

MODOJohan:

Vi säger såhär: du tar en sväng förbi Rundvägen med frukt (fast helst inte nu eller under rötmånaden) och får mina lussebullar i utbyte. Jag gillar meloner, passionsfrukt, plommon och sådär. Äpplen gillar jag inte alls. Inte grapefrukt heller.

knaskamilla: Melon Galia, vattenmelon eller honungsmelon? Passionsfrukter finns det många utav, dyra sådana. Äpplen vore ju iofs lämpligt eftersom det finns väldigt många utav dom.

jag ska tänka på saken, men se mig inte som en dörrförsäljare. Se mig som en man med erbjudanden!

... så är det väldigt enkelt att idka spelar-spotting på stadens uteserveringar. Idag satt Salle & Susse på "italienska hörnan" korsöver biblioteket och väntade på varsin påse med take-away. Dom fördrev tiden med att snacka med Conny Strömberg som avslappnat hängde över räcket.

Salle: Själv har jag varit ute i Hörnett. Härligt kallt och kalt inne i Kempehallen. Vackert där inne utan reklam på isen, utan jumbotron och utan reklam på sargerna.

Frisco: Just ja, var det den här veckan som ett antal Westerlindare skulle bli MoDoiter i Kempis? Vad stolt Olle måste vara.

Salle: Strömberg är bomben och denna trio blir Elitseriens stora succékedja i vinter?

Deas: Så är det ju förstås... Och "Triss i Ess" kommer dom kallas i kvälsspressen.

Salle:

Innan eller efter Söderberg anslöt sig till skaran?

Jag satt i alla fall och åt vid bordet intill så då såg du även mig...

Men inte skriver du något om det inte... :'(

;-)

Frisco:

Fotade du?

Salle: Jag som trodde det var "träpatronerna". Lösplugg, Skarpladdad och Blindgångare

Salle: Klockrent :)

Gidde: Jag passerade i bil i samma stund som Salle fick sina påsar med mat och då stod Conny där men ingen Söderberg såg jag.

Jaså såg jag dig med? Tur man känner igen alla...  :-)

Paddan: Jaså dissar man sina hembygdshjältar numer där nere i Nätradalen... Det är väl inte schysst.

Salle: Äh, blindgångare låter väl lite positivt på isen. Man vet inte riktigt var man har honom och när han ska explodera i målproduktionen.

knaskamilla: Tog nog en bild med mobilen. Ska checka detta.

knaskamilla: Varsågod. Två dagsfärska bilder från Kempis.

www.frisco.se/hs/060719a.jpg

www.frisco.se/hs/060719b.jpg

« · 730753 · »