1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505789 inlägg · 4189 ämnen
« · 438347 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Frisco: Hmm, märkligt nog verkar den här artikeln passa sällsynt bra in på diskussionen...
(länktips)

Paddan: -Ska du ha en snuuus?

Poffa: Fast varför skulle man göra något undantag från den här säsongens halvunderliga coachning och göra något så logiskt som att låta Hedlund få spela när det verkar snudd på omöjligt att göra om formationerna i övrigt.
Äh, låt Janne få sitta på bänken och "vara snygg"...

Paddan:

Äääh, det är ju skillnad på Hedlund och Hedlun'. Den sistnämnde har taskig timing, den förstnämnde har oftast väldigt bra timing.

Poffa: Men, det där med Hedlund fattar du väl ändå, eller?
Han kommer ju att vara upptagen med att blanda till vargtass under hela matchen, för att inte tala om att han också ska köra sparkrace under periodpauserna.

knaskamilla:

Grrr, varför sätta Hedlund på bänken och låta Janne spela? Hedlund visade i matchen mot Brynäs hemma att han verkligen bör få spela. Han är mer aggresiv i sitt spel än Janne och han är, trots att han är 15 kg lättare, mer rejäl i sitt närkampsspel.

Jag gissar på att Muir kommer få speltid redan i början av andra. In och låt han känna på det hela, gärna så han har lite minuter innan han blir placerad som point i MODO:s PP.

Domare i matchen är:

Domare: Ulf Rönnmark.
Assisterande: Leo Takula och Nicklas Smedman.

DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Kommentar:
Kent Forsberg: Bara placeringen gör mig nöjd
Dags för omgång tio i elitserien i höst och MODO Hockey spelar då sin tredje bortamatch i rad. Nu handlar det om Djurgården i ett utsålt Globen.

1-2 i Södertälje och 3-2 efter förlängning i Mora, vad sägs om förra veckan Kent Forsberg?
- Sådär. Fortfarande har vi massor att jobba på. Egentligen är jag bara riktigt nöjd med den placering vi har. Trots att så mycket inte fungerat har vi skapligt med poäng och ligger hyfsat till. Det måste väl tyda på att vi ändå har vissa kvalitéer.

- Sanningen är att vår trupp kanske består av lite för många s k lirare. Därför blir det lite mycket duttande och för lite rakt på mål. Vi jobbar på det, men ska lösa vissa problem utan att göra om bra lirare till hockeyarbetare.

Målvaktsbyte inför matchen i Globen?
- De stämmer. Tommy Salo kommer in igen sedan han vilat tre matcher på grund av sin nackspärr. Ingen skugga dock över Mikael Zajkowski, han har varit lysande. Inte minst i Mora där han räddade oss långa stunder.

Laget i övrigt?
- Nye backen Brian Muir åker med som sjunde back, mest för att se och lära och känna laget. Men han ska in så fort som möjligt i seriespelet.

Tredje raka borta och Djurgården, vad sägs?
- De verkar av vad jag läst mig till ha haft ungefär samma problem som oss. För mycket upp och ner och mycket fungerar inte. Kanske blir det just därför en toppmatch i Globen.

============================================

Laget:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
6 Tobias Enström -

33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander -

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.

Sjunde back:
2 Bryan Muir.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg -

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl -

22 Joakim Lindström,
17 Fredrik Warg,
27 Alexander Steen -

18 Peter Öberg,
4 Jan Öberg,
40 Magnus Gästrin.

Extraforward
23 Magnus Hedlund.

Noterbart om laget:
Lars Jansson, knäskadade backen, väntar på ett specialskydd, just nu den ende i
truppen som är utanför på grund av skada

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Att det tog 8 minuter längre att åka norrut är lite lustigt. Man brukar ju säga att man åker NER om resor sydvart och UPP och de nordvart men att SJ tog det bokstavligt och lade på några minuter för uppförskörningen trodde jag aldrig.

Fast det som står lite suddigt längs ner visar väl SJ's bristande kompetens i svart på vitt...

Man undrar om inte en massa Timråiter sitter och beundrar publiken på Norra Stå just nu?

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
willysson: Bara för att du inte kommit på hur man gör, så behöver du inte tvivla på att man kan göra det.

NuMo: Hmm, jag är skeptisk... som sauk skulle ha sagt.

willysson: Jag använder inga händer. Bilden visat tydligt att jag inte bär några armar. Händer växer på armar. Nä, här hämtas det vatten helt enkelt.

NuMo: Om du pumpar så hoppas jag inte att du måste använda två händer för att få fram den.

Ett alltför tidigt zzz-inlägg. Men denna tråden är den mest passande. Bilden lånad från Primus Motor www.primusmotor.se

[bild]www.frisco.se/hs/sjovik.jpg[/bild]

Frisco: Hur ska jag veta var bilden var tagen någonstans. Fast erkänn att willyssons förslag var lite vitsigt.

willysson: Bilden visar inte ens om jag sprutar eller pumpar.

Frisco: Nej men det har ingen påstått heller, jag tänkte mer på om han varit och skätt i flera vattentäkter än den i bjästa...
Och enligt Bilden så har han tydligen det..,

Kickan: Inte tar Bjästa sitt dricksvatten från havet utanför Köpmanholmen inte.

willysson: Klockrent förslag på bannertext. Jag föreslår att Frisco byter ut den befintliga, omedelstrax.

Med tanke på bilden så borde mysteriet med det dåliga vattnet i Bjästa vara löst....

Sv: Karjala cup
Frisco: Alexander Steen, Magnus Gästrin, Per Svartvadet och Hans Jonsson.

Från Timrå -Christian "Crippe" Söderström, Niklas "Gunno" Nordgren och Lars Jonsson och Johan Svedberg.

Sv: Karjala cup
Gusse: Sett ur Modosynpunkt vill jag ej ha några alls med i turneringen då det är bättre att de är hemma och tränar.

Men ska nån med dit på vad de presterat hittills så varför inte Alexander Steen och Magnus Gästrin?

Karjala cup
Karjala Cup närmar sig... så nu undrar jag vilka spelare ni hade velat ha med i den tunerigen...
vilka MODO iter ligger bäst till att komma med..borde timander vara där?? Sedinarna med tanke på deras form..??

Sv: Muir
Petey21: Du har helt rätt. Domarna i NHL tar ut för spelförstörande moment, men de släpper givetvis de hårda tacklingarna och låter det tuffa spelat ha sin gång. Det gör inte svenska domare, de är nästan mer petiga än någonsin även när det gäller tacklingar. Man ska inte åka ut för att man är stor och tacklas hårt. Det är skandal.

Paddan: Ja du, Paddan.Tycker att det osar bitterhet i ditt inlägg angående mitt Drem Team lag i Xperteleven.
Utd Kings - Vi är vad vi heter! ;)

Petey21: Jag har själv inte bevittnat det problemet.

NuMo: Men även om tränarna förespråkar hakningar och annat så har ju domarna i Sverige ofta beskyllts för att ta ut för helt regelrätta tacklingar i den mån de faktiskt har förekommit. Kan tänka mig att en spelare som Scott Stevens skulle åka ut en hel del för just det (och domarna skulle kalla det för boarding eller charging), även om det är helt schyssta (men hårda) tacklingar, helt enkelt för att det gör ont på motståndaren som dessutom faller. Till exempel "busen" Andrew Peters som spelar i Boden, han har åkt ut en hel del för (enligt Bodenfansen åtminstone) schyssta men hårda tacklingar (dessutom är han storväxt och storväxta spelare åker ofta även om de inte nödvändigtvis spelar fult).

NuMo: Vart tog tacklingarna a la Lars-Erik Sjöberg vägen? Han förpassade både en och två motståndare över sarg.
Hoppas verkligen att den gode Muir har lite av den kvaliten.

Petey21: Ingen åker på utvisningar för sina tacklingar. Spelarna klarar däremot inte av att omvandla det fysiska spelet i form av spelförstörande moment, till uppfriskande tacklinger. Det gör att tränare vill ha tillbaks hakningar och liknande igen, för plötsligt klarar inte spelarna av att stoppa motståndarna utan att bli utvisade. De har nämligen fått uppdraget att stoppa inkräktaren med alla möjliga medel. Vi får förbjuda tränare om vi ska se fin tacklingshockey tror jag.

NuMo: Nej det har inte med storleken på rinken att göra, det ser man inte minst i VM när Kanada spelar. Jag håller med Poffa om att denna tyngd borde utnyttjas till att tackla motståndarna. Det vore skandal om den nya domarnivån innebär "tacklingsförbud", jag är helt klart för att beivra fasthållningar och hakningar, men om folk åker ut för regelrätta tacklingar är det skandal och dåligt för svensk hockey i stort.

Poffa: Tyvärrär det ju just att använda sina kilon som är ett problem i alla sveriges ES-lag. Vissa tränare och andra experter börjar ju nu klaga på den nya domarnivån, trots att den inte berör själva tacklandet. Kanske är tacklingsattityd svårare att uppnå än de flesta trodde, eller så är rinkarna för stora för att det skall kunna uppnås, det senare tor jag inte på själv.

Petey21:

Mycket intressant. Tänk när vi får se våra backar använda all denna muskelmassa också. Tyvärr är det allt för ofta så att backarna bromsar in inför tacklingen istället för att verkligen smälla på. Nä, använd alla kilon vi för en gångs skull verkligen har istället för att smådutta.

Petey21: Avelsdjuren är noga utvalda.

Icing-Ove: Jag räknade just ut snittvikten på backarna (Poffas laguppställning som även jag föredrar, utan Enström alltså), och då är snittet 96,333 kg, en ganska skaplig snittvikt för backarna. Som kuriosa kan man jämföra med backarna från säsongen 82-83, som hade en snittvikt på 76,8 kg (räknat på hela truppens totalt 10 backar). Det året hade man två backar över 80 kg varav den tyngste (Jan Karlsson) vägde 87 kg. Så på ca 20 år har backarna blivit ca 20 kg tyngre, tiderna förändras minsann...

Poffa: För egen del har jag misstankar om att motståndarna köpt domaren och dessutom lagt blyvikter i mina spelares skor.

Utd Kings, bah, taskspelare skulle jag kalla laget...

Frisco:

"Nygatan - Smedsböle ?-?"

En match där domaren helt klart var köpt av hemmalaget. Pinsamt att skåda. Protest är inlämnad till förbundet, vi får väl se vad som händer.

Poffa, Lumber Jack: Stillastående överblickande spel mellan konerna som jag ser det.

Poffa: Nygatan - Smedsböle ?-?

Lumber Jack:

Nä, "Latmasken"...

Frisco: Bekväm kille, körde han "Skorpionen"?

Lumber Jack: På tal om försvarsspel. Damgaard stod i mål idag igen i måndagsfotbollen.

Från SVT TextTV:

"Luleå har bara Mikael Renberg på
skadelistan. -Han spelar inte förän
han är 100%, säger Andersson."

Synd att en sån stor spelares karriär skulle ta slut nu.

kan vi inte köpa in någon som alltid parkerar framför mål också..

Albert Hall:

Fyra fulla femmor är tänkbart, men tveksamt. Och det kan vi lika gärna köra redan nu med Tobias Viklund som åttonde back.

Albert Hall: Därför att då får Jansson för lite speltid. Men omöjligt är det inte.

Poffa:

Varför inte åtta backar och fyra hela femmor när Lars Jansson blir frisk?

Poffa: Hedman, ty Enström har ett gjutet förtroende hos tränarstaben. Men jag köper ditt resonemang rakt av, ge killen ett gymkort och en spånskiva framför garagedörren. Han har helt stannat i utvecklingen och behöver en uppsträckning så han vaknar till och skärper sig.

Poffa: Min åsikt är att Enström i sådana fall bör vara den som kliver av, fast det finns i och för sig många som inte rosat marknaden på backsidan. Hedin har exempelvis allt för ofta varit rent bedrövlig. Men han försöker i varje fall att få iväg pucken på mål, mer än vad man kan säga om Enström i dagsläget.

Poffa: Det blir säkert en av de ojusterade spelarna.

« · 438347 · »