Jo, det hoppas väl jag också, till viss del i alla fall. Men nu till 10 000 kronorsfrågan (nä, du får inga pengar) vem får stiga åt sidan då Muir nu tar en plats? Enström eller Hedman? Eller någon annan?
Portello: Äh, det krävs nog att Skägget blir lite mer lik Bill Parcells tränare i bland annat Dallas Cowboys och börjar skälla å det grövsta på sina egna spelare och domarna (fast han brukade ju aldrig skälla på domarna hävdade han till en av linjedomarna) och kräva övermänskliga saker på träningarna.
jalla_: Äh, karlstadsdårarna har grymma vinnarskallar så räkna aldrig bort dem. En del fans, bl.a indianer och tallkottar verkar vara världsmästare efter 10 matcher. Modo, DIF och FBK kommer starkt mot slutet...
Albert Hall: Håller med och är väl lite nervös hur han är på stor is. Muir är hursomhelst AHL bäste back förra säsongen poängmässigt, före bra namn som Koivisto och Obsut.
Det där med att skjuta hårt säger egentligen inte så mycket om hur bra någon skjuter. En gång värvade Lule en av dom backar som skjöt hårdast. Joni "Magnum 44" Lehto. Ryktet om hans hårda skott visade sig vara absolut sant. På dom 10-15 matcher han fick spela innan han sparkades så avlossade han bössan två gånger. Riktigt hårda stänkare. Det fullkomligt dånade i plexit där dom sedan avlämnade varsin svart fläck. Dessa två fläckar var det enda som han levererade under sin tid i Luleå.
Hellre en back som skjuter snabbt och pricksäkert än en som bara skjuter hårt. Nuförtiden är det ytterst sällan man kan satsa maximalt från blå linjen. Möjligen i 5 mot 3 power play någon enstaka gång.
Och där kunde vi alltså konstatera att han kommer spela redan i morgon mot DIF. Frågan är, hur ser backparen ut nu? Vem skall man plocka bort av Hasse J, Damgaard, Timander, Hedin, Enström och Hedman?
Min förhoppning är att man låter Enström ta Viklunds plats på bänken. Anledningen är i mina ögon enkel, Enström ser mer tafatt ut än vad Oscar gör. De övriga skadefria backarna är för rutinerade och för duktiga för att Enström (eller Hedman) skulle kunna rubba dem, därför:
"7 maj 1997: "Foppa" dras ner av Edmontons back Bryan Muir och slår ansiktet i isen. Ligger medvetslös i fem minuter innan han körs till sjukhuset. Svår hjärnskakning. Missar fyra matcher. "
Förlusttrenden fortsätter. Men jakten på storvinsten går oförtrutet vidare ändå. Den här gången fegar jag å det grövsta och utelämnar kvällens två mycket svårtippade matcher, vilket gör att jag bara spelar en fyrling denna gång.
Trots fegspelet är det ingen lätt omgång. Djurgården mot MODO, två lag som inte visat sin klass, ännu. Färjestad mot Frölunda, ett Frölunda som sett ruskigt starka ut men fick lämna ifrån sig poäng mot Timrå. Malmö mot Södertälje, ett Tälje som är ibland flipp ibland flopp, och så då Malmö som mesta tiden är flopp men ibland får till det. Timrå mot Brynäs känns som enda säkra matchen, skall vi gissa på att jag spricker på den då?
Djurgården - MODO 2 2.65
Färjestad - Frölunda 2 2.65
Malmö - Södertälje 2 2.65
Timrå - Brynäs 1 1.52
28.29 i odds x 50.00 ger underbara 1414.33 på en fyrling. Nu sitter den.
knaskamilla: Nja vete tusan om det är så enkelt. Men de har funkat genom alla år att vara lite försiktigt, tack vara det så har jag fått många biljetter från Falcon bla Friidrotts-VM och Fotbolls-EM i Göteborg.
mike66: Tja kommer du bara hit ner till mina trakter så fixar vi det galant. Jag åker tyvärr inte upp till dig, vet inte om jag hittar hem då, har nämligen aldrig varit så långt upp i landet.
Sannes: Då är det bara att hoppas på att det löser sig som han som sket i vasken sa. Du kan ju hojta till när du fått dina biljetter så kanske du och jag kan gå och se nån braig match tillsammans.
En eventuell SM-final mellan inte MoDo och Brynäs i alla fall...
knaskamilla: Det har jag inte alls det. Men när det gäller Falcon/Carlsberg så är jag mycket försiktig eftersom det förmodligen är någon känd som läser mitt mail. Man är liksom född och uppvuxen med det däringa ölsorterna och läskblasket.
mike66: Nu har jag iallafall mailat en på Falcon, oops heter väl Carlsberg numera. Fast jag skällde inte i mitt mail jag bara frågade hur det låg till och så avslutade jag det hela med att be om ursäkt att jag störde.
mike66: Va f-n är det jag skall kolla och ändra då? Jag har ju fyllt i För och Efternamn, årtal när jag är född, kryssat i kvinnarutan, skrivit rätt adress, postnummer och stad. Mailadressen är rätt eftersom jag får mail ifrån dom.
mike66: Skulle inte förvåna mig om Falcon har dragit in vinsten till mig, de tycker väl att jag redan har fått så mycket av dom. (läs öl) Men jag får väl maila och fråga dom dårå.
Sannes: Jag tycker att du ska skicka iväg ett mail och skälla som vi TIK:ar brukar göra när vi är elaka. Du borde ha fått ett par friplåtar hemskickade vid det här laget. Grattis igen om jag nu inte redan har skrivit det.
Ps. Grattis till dig också, knaskamilla. Grattis till oss alla som är så grönjävlig på att tippa.
Sannes: Äh, upptäckte att jag tydligen missat att tippa nästa omgång. Märkligt, har för mig att man brukade få påminnelse när det var dags att tippa nästa omgång, eller så kanske jag minns fel för något sånt mail har jag inte sett till.
knaskamilla: Och jag är ganska stolt över att jag för nån omgång sedan kom på tredje plats totalt i Rinksite, fick mail om att de gratulerade mig till tredje platsen. Fast jag hade ju trott att man skulle ha sån tur och vinna nåt men det verkar inte funka så.....
Frisco: Ähum, få se nu. Jo det ska väl vara det att det är Timrå-supportrar som leder supportertoppen då. Ett grattis till Frisco också som ligger på åttonde plats sammanlagt i hela Rinksite och har tätkänning på en X-Box.
Jag skulle vilja meddela att jag är ganska stolt över att jag tippade bäst i förra omgången. Och över att jag kommit ihåg att tippa tillräckligt många gånger för att inte ligga längre ner än femma totalt...
Frisco: Tja, det brukar ju vara så med eftertraktad reklam. De får sällan sitta uppe speciellt länge innan de blir nedplockade av någon klåfingrig person...
Paddan: Bannern får absolut vara kvar till efter torsdagsmatchen. Fast händer det nåt häpnadsväckande på tisdag så kanske den ryker redan då. Ja chansen finns att den ryker imorgon också. Kanske redan ikväll när jag tänker efter.
Jo, det hoppas väl jag också, till viss del i alla fall. Men nu till 10 000 kronorsfrågan (nä, du får inga pengar) vem får stiga åt sidan då Muir nu tar en plats? Enström eller Hedman? Eller någon annan?