Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 737934 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 06/07
zeb: mja i alla fall var Jardine större och vägde 99 kg :)

Db_04: ja jag tror det med,han verkade lite vek norsken

zeb: tror då mer på JArdine än en kille som lirat i norska ligan

Db_04: Vi får väl ge killen en chans så får vi väl se vad han går för,kan nog bli rätt bra

RQT:
jo jo, det är ju ofta tillfälligheter och så som avgöra ifall en spelare trivs och producerar i en klubb och uppenbarligen funkade eric utmärkt i sverige. men faktum kvarstår ju fortfarande att en spelare med väldigt fina siffror har större chans att lyckas än någon med dåliga. :)

immelmann: Jämför du Jardines målskörd i AHL med Eric Johansson, så finner du att den är bättre. Och jag har hellre Eric Johansson i laget än Yetman, det är en sak som är säker.

Föresten har vi våran sniper redan, Brendl. Bara formen håller i sig :P

Och massa beröm till mik.se crewet som snokar reda på grejer låångt i förväg! Bra jobbat!

immelmann:
Faktiskt. Verkade vara lite väl stor skillnad på hans poängproduktion i Nordamerika och Tyskland, men det där förklarade förhoppningsvis saken.

uppe på moras hemsida nu

var väl iofs bra/dåligt att höra att han brutit handleden, förklarar ju en del.

han lär ju iaf bli en bättre forward än lupaschuck hade blivit om han gått in som ytterforward (dessutom billigare!)

immelmann:
med tanke på det låga antalet NHL matcher har jag inte sett han spela så nån bedömning tänker jag inte ge mig på .. och bedömma nån spelare efter stats inget jag pysslar med eftersom inte vet om han nån sorts rollspelare

immelmann:

Så var det väl tidigare också? Dvs en Patrik Ross sen ett starkt kollektiv bakom honom, knappast har väl Mora varit en klubb som vart känd för sina många "fixstjärnor" ?

Mike Skinner: mycke gamla kanadicker men finns riktigt bra spelare också.... vet faktiskt inte

immelmann:
Dumt att ändra på ett fungerande recept :)

WarhawK:
jo, och enligt tsn verkar han vara som Beaudoin fast liite sämre :p

men dom kanske blir värsta radarparet eftersom dom spelat ihop i AHL, antar att det sociala också är viktigt..

verkar som att mora verkligen blir ett "kämpa-lag" i år... med undantag för brendl då ;)

Db_04:

Hellre en Jardine än en Yetman. I Sverige spelas hockey med fysik det görs det inte i Norge!

Db_04:
Precis, det är svårbedömt. Ser ändå ut som en hyfsad poängplockare om man kollar AHL-statsen, men jävlar vilken plus-minus.. Hur är tyska ligan jämfört med ES?

Mike Skinner: vem vet ...han kanske får ett rejält genombrott i MIK ?

Denna Yetman kan tydligen göra poäng i Norge.... Men det kan även Svenska Div 1 & Allsvenska killar kanske inte lika mycke men väl 40talet poäng i Norska ligan.

Så denna Jardine kanske inte är så tokig? vem vet han kanske hade öst i poäng som Yetman om han spelat i norska ligan ?

immelmann:

www.tsn.ca/nhl/teams/players/bio/?id=588&hubname=nhl

lite stats och omdömen om Jardine

immelmann:
Ok. Vad tråkigt om det är så, det är ju en målskytt vi verkligen behöver. Å andra sidan klarade vi oss rätt bra förra året utan. Kerman i all ära, men det känns ändå inte som han gjorde de viktigaste målen.

Om Jardine är som Beaudoin men med målsinne tror jag han blir bra i laget.

Mike Skinner:

jopp

:( för att jag hellre sett yetman!

jardine verkar vara en sämre version av Beaudoin.. ingen sniper direkt (även om jag gillar Beaudoins spelstil, grym i boxplay etc etc)

immelmann: Varför :( ?

immelmann:
Är det 100% säkert alltså?

Stigsson:

Ryan Jardine är det, fick nyss mail :(

hade hellre sett Yetman

Fans i Skåne?
Om ungefär två veckor flyttar jag från Mora till Lund. Undrar därför om det finns några moraiter där nere som man kan träffa och gå på matcher med, kanske samåka till Frölunda och HV71-matcher, och naturligtvis träffa på sportbarerna för en öl när det vankas tv-sändning! Tacksam för svar!

Stigsson:
Låter toppen. Då är det bara att hålla tummarna alltså.

Enligt uppgift så blir det presskonferens idag 15.00

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Kommer det offentliggöras idag om kanadensaren? Någon som vet?

immelmann: se några inlägg längre ner så har du samma länk postad redan :)

Db_04:
jag har faktiskt en np rams t-shirt!!

kommer inte hedlund därifrån?

jag har ingen koll.. är från falun :p

Db_04:
Dissa inte NP Rams nu, många storheter har spelat där. :)

Det vore väl skoj med Yetman, men så länge vi får en till spets med målsinne är jag fan nöjd.

verkar vara fler som vill ha Yetman

Mike Skinner: nån målkung från NP Rams kanske?

zeb: Ge oss en hint iaf! Är han grym? :)

Db_04: kommer inom kort du får väl lungna dej lite

zeb: kanske lite...men hela silly season är intressant...

Db_04: Nu är du allt bra nyfiken va!!!!!

Stigsson:
Håller med RQT här, ni killar på mik.se har haft rätt alldeles för många gånger för att man inte ska våga hoppas. :)

Stigsson: Då är det bara att vänta och se glad ut då :)

Mike Skinner: Ryktet kommer ursprungligen från ett nickname som man vanligtvis kan lita på i gästboken på mik.se.

RQT:
"Sv: Lite allt möjligt, tråd!

Kanadick klar för Mora sägs det.....

Det kan inte vara denna????

Db_04 @ Stockholm/Leksand Idag kl. 09:56 "

Läs längre ner. Jag tycker det är fantastiskt att rykten kan komma från ingenstans, det finns liksom inga källor, det bara "sägs".

Mike Skinner: vart har du hört att någon har skrivit på? Det enda jag sett är en artikel där Simons bekräftar att de fortfarande söker efter en högklassig forward.

Mike Skinner:

nää det har han int emen det vore väl vad ni behöver i nuläget =)

mattias - 74:
Va? Har Manderville gått ut och sagt att han är klar för MIK? Det tvivlar jag på. Någonstans måste det komma ifrån, att en kanadensare skrivit på.

Mike Skinner:

Manderville kanske ???

Db_04:
Ok. Men hur har ryktet om en klar canuck uppkommit? Jag vet också att de söker en, men är det inte bara snack att någon ska ha signat?

mattias - 74: Derek är nästan lika illa de :)

Db_04:

Jordan va väl ganska ok =)

immelmann: mjo eller kanske nån av bröderna Kresetanovich :P

Db_04:
det är horcoff såklart! han ska äntligan lämna edmonton för mora, det var bara en tidsfråga ;)

« · 737934 · »