Scopulus: vi uppskattar absolut inte Hv, vi tycker det är lite roligt bara att en klubb som slagit sig för bröster(ironi) i 30 år åkt ur finrummet. Jag är säker på att ni kommer tillbaka inom kort. Ni har ju ekonomin till det. Men så jäkla lätt är det inte.
Nyss hemkommen från 2,5h sök med Missing People. Men hittade tyvärr inte farbrorn. Hoppas de hittar honom senare! Men något helt annat; Är det någon som har något tips på någon episkt cool TIK-tatuering…? Känner att det vore en optimal hyllning nu✌️
Jag letade lite statistik över finalserien och aåg att det var uppdaterat på dagenshockey.se. Rätt galna siffror; corsi på över 60% emot finalmoståndarna, det ger alltså samma bild i siffror som jag upplevde när jag kollade matcherna. Kross rent spelmässigt.
Börjar äntligen sjunka in att vi tagit klivet upp, det känns fortfarande så overkligt mitt i den här pandemin. Inget är som vanligt nu och ibland känns det som om allt kring hockeyn bara är en dröm bara för att det faktiskt är något som är positivt i livet nu. Kommer nog kännas märkligt ett tag till, åtminstone tills det att vi är inne i silly season "på riktigt".
Spock: Låten du länka var grymt skön även om ja inte förstår jack, bra gung! Ja det är verkligen lite dansband över FBK låtarna, känns som det är lätt att gilla på nå vis även om man inte håller på FBK, Pudas låten måste ja lyssna på :)
DonCherry: Den är nog helt klart mest festvänlig! Lyssnade lite hastigt på alternativen och får nog säga att den är bäst av det som finns på Spotify. Hade glömt att låtarna låter så dansbandsrockiga.
Om man kollar utanför Sverige måste jag säga att Punkens Moder (Nina Hagen) har fått till den här jäkligt bra: youtu.be/eJ4w3cKYd3o
AIKs supportrar har ju två riktigt medryckande sånger i dels:
Guldet ska heeeeem till Västerbotten, Västerbotten AIK. Baserad på Swingflys Me an my drum.
Dels den ännu bättre Caneloni Maccaroni baserade:
Han heter Jonathan Pudas, Pudas. Han jobbar hårt varje kväll! Ååååååå å åååå å ååååå Hata Americanos (red. anm.)
Greg P: Bra att klacken håller igång sin skönsång så dom är redo inför nästa säsong. Möjligtvis nån tondöv där i mitten men med lite sånglektioner så........
Timrå Icon: Jag tycker absolut att SHL bör stängas. Det måste ges rimliga förutsättningar att bygga lag tryggt utan att oroa sig för att riskera hela ekonomin. I synnerhet om vi ska dras med pandemi ytterligare ett år. Då ser jag det som ett självklart krav från oss SHL-klubbar. Vi ska inte behöva lida en säsong till. Upp till kamp!!
rabon: Jag hoppas det var med fullt uppsåt att håna, så som dom sabbat för oss genom tiderna, skadeglädjen över att dom inte får någon Hardegård och nu Didde är påtaglig!! :D
Per HApps: För oss gamlingar som minns när du förlorade ett vad och skulle cykla till Ö-vik(eller vad det var). Kan du återberätta historien och hur det slutade? 😂😇 Farbror börjar att få ett dåligt minne. Kan det ha varit 15 år sedan?
Sputnik: Lodin säger att han ofta brukade åka ut inför den där HV låten i Örebro. Antar att det kanske var för träningar och sådär. Undrar om inte Föreningen Örebro blev lite kränkta då? Jag menar om de har en egen låt bör man väl spela dem först och främst?!?
Spock: Alla här håller på alla här här håller på, alla hååller på FBK! Kändes svårt att skriva ett men den och hv låten har spelats på fester, Timrå, håve och Färjestad har enligt mig bästa låtarna i hockeysverige, har du nån favorit? :D