Brynäs IF

727502 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Hv71

« · 1772888 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Hv71
bradberry: Ja nu gäller det bara att sätta chanserna.
Kommentera

bradberry: Vi borde få ett PP snart....
Kommentera

Peja: Tror det och detta var ju rätt så uppenbart!
Kommentera

bradberry: fast det gäller att göra mål också
Kommentera

Ut mä Thorell nu och in med Boqvist!
Kommentera

Peja: HV går ju ner sig fullständigt. Fortsätt skölja!!! Höjer sig inte HV äter vi upp dem...
Kommentera

Forsberg 1978: Ska domarna alltid blåsa av vid misstänkt huvudskada? Jag har taskig koll, vet att det är så i fotbollen iaf.
Kommentera

Fulspel av Persson?
Kommentera

Chris11: va fan
Kommentera

Chris11: HVs tre första mål bjuder vi på och det fjärde får domarna ta på sig.
Kommentera

Pettisbif: thorell är ju klappkass. Sjukt att han får spela trots det usla spelet han visar upp. Ska han spela i SHL så vill jag att han ska ut och köra, bara gnugga hela tiden!
Kommentera

Skön dom är i cmore studion. Visar alla matcher sen knappt någonting från brynäs matchen, å kommenterar bara att "HV går riktigt riktigt bra". Blir så jävla förbannad så jag vet inte vad. Dom visaer inte ens sekvensen med tacklingen när de till och med har en domare i studion i år.
Kommentera

Enaranger: Så någon form av kompensation är inte att vänta sig?
Kommentera

Dallemas:
Är du 100% säker på det??

Och nån nämde att domarn är enögd.. njaaa. Dåliga åt bägge hål vill jag säga. Då jag inte är blind. Blommans höga klubba är en solklar 2a även om det inte är meningen överhuvud taget. Men spelaren har ALLTID ansvar för sin egen klubba. Och när det dessutom blir blodvite så känns den än mer solklar!
Kommentera

Dallemas: det var en av följarna som skrev ett påstående. Det talade jag om för dig tidigare idag också.
Kommentera

Dallemas: ta gärna fram det inlägget är du snäll? Vad jag vet så var det en av hans följare som skrev att han skulle vara tillbaka om en månad.
Men om du sett Elias skriva så så vill jag gärna se det!
Kommentera

Hur många matcher har det varit en
eller två domare från Småland när
vi mött HV borta de senaste fem åren?

Konstigt att Djurgården och HV ska
få fortsätta att ha domare från hemtrakten.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Det sista du väljer att skriva. Brett lag?? Ah kanske när vi har mindre skador.. men idag? Nej! Ingen 7e back att tillgå och två junisar och en iskall Thorell som forwards. Tycker åtminstone inte jag är så speciellt brett. Men annars håller jag med dig. Det är enbart full fart framåt som gäller i tredje. Åk så in i helvete mycket skridskor så kan vi säkert fp med oss några utvisningar också. Och jag tycker vårat PP spel verkligen lyft sej den senaste tiden!
Jag tippar 4-4 och vinst på straffar. 3-4 Gunde igen. 4-4 Johnson. Avgörande straff Ponta! Forza Brynäs!!!
Kommentera

Chris11: Han är tbx om en mån skrev han själv
Kommentera

blackredberry: Ja domarskandal. Men det är en horribel utvisning som föranleder 1-1 också.
Kommentera

Forsberg 1978: tycker vi har haft 2-3 utvisningssituationer som han släppt här i andra. Åt båda håll ska tilläggas
Kommentera

Subjektiv statistik: 73% tur för HV idag (det är ganska högt).
Kommentera

Det är inte lätt att vara målvakt när försvaret låter HV skjuta från drömlägen i slottet...
Sen vore det bra om vi kan få till ett enda bra uppspel. Det är svårt att vinna matcher genom att chippa ut pucken i mittzonen
Kommentera

Forsberg 1978: Funkar inte med öl för mig, fick gå på tyngre grejer.
Kommentera

Peja: Domarna skall blåsa av när Westerholm åker i backen och blir liggande (misstänkt huvudskada) att dom låter spelet fortgå är ren jävla parodi men stavas tyvärr Claesson! Sånt här händer tyvärr väldigt ofta i Jönköping!
Tar en öl till och försöker lugna ner mig lite!
Kommentera

Chris11: HV är bra också, stark offensiv, bra fart, individuellt skickliga anfallare, all heder åt dem.
Vi måste upp i banan och trycka ned dem i deras försvarszon och mata skott. Vi måste köra musten ur dem med vårt bredare lag.
Kommentera

Discolight94: Mm, en jävla domarskandal är det, tycker de inte är en engångsförtéelse, dom är riktigt kassa.
Kommentera

Mycket underhållande match. Kunde lika gärna stå 2-4 som 4-2. Hv kommer backa hem nu. Det är inte till deras fördel det är jag säker på. Första Xet blir det
Kommentera

blackredberry: Det är bara det att, om Brynäs skulle göra det så skulle domarna inse kvickt att de har en pipa att blåsa i.
Kommentera

Chris11:
Zanetti är väldigt osäker idag! Men även Pudas som jag tidigare nämde.. felbeslut i stort sett hela tiden. Annars tyckte jag Ölund gjorde det bra ihop med bröderna. Han belönades med bänken...??
Kommentera

Lindström: Håller med där. Smäll på någon för i helvete, det är ju tillåtet ikväll tydligen.
Kommentera

Tre mål för tre pinnar. Låter inte omöjligt 😎
Kommentera

Spelet i egen zon lämnar mycket att önska. Det är otroligt svårt att få ut pucken ur zonen.
Stort minus på Zanetti, han är genumusel idag! Hoppas nu att fälth kommer tillbaka direkt efter uppehållet
Kommentera

Dags att hänga av sig handväskorna i 3e, BEDRÖVLIGT att ingen står upp efter fultacklingen.
Kommentera

Aja, vi får hoppas att våra fina tredjeperioder håller i sig..
Kommentera

Matchens minus återigen domarkräken!

Annars verkar spelet inte kugga i riktigt ännu.. hoppas på bättre tag i den tredje perioden!

Övrigt att säga är att Paille och Clark ser ovanligt bleka ut. Och backarna är inte bra idag, undantag Gunde, till och med Berra ser mänsklig ut. Pudas har ju knappt ett rätt idag. Pudas som verkar vara inne i en riktigt tung formsvacka...
Kommentera

Nja, bra fram till 3-2 men sen åker vi mest runt och såsar.

Blir tufft att få poäng ikväll.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Dom skulle gått till Specsavers!
Kommentera

mattiask: Frågan är hur sen tacklingen är, på repriserna kör de ju slow-motion för att tydliggöra själva tacklingen och då blir också tidsreferenserna missvisande pga slow-motion.
Kommentera

Bra match av oss ändå. Marginalerna mot oss.
Kommentera

Peja: 3 domare med dålig synvinkel, jo jag tackar.
Kommentera

Dalrt: En bra domare ser till att ha en bra synvinkel för att därför kunna ta rätt beslut. #7 hade just släppt pucken och var möjligtvis fortfarande tacklingsbar men det var på gränsen.
Kommentera

Peja:
Ska inte spela någon roll vad de har för synvinkel. Vilken milt efterbliven domare som helst borde kunna se att tacklingen är sen och åtminstone blåsa för interference.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Domarna hade nog ingen bra synvinkel, blir alltid svårare när en tredje spelare också är där och skymmer synfältet.
Kommentera

Peja: Okej. Säker att han är det när han tacklar så pass sent? Tacklingen sker ju en bra bit efter att PoW dumpat ner pucken. För annars så får jag backa med min kommentar. Tycker inte det är någon solklar huvudtackling det jag kan se!
Kommentera

mattiask: En interference av deras andragubbe som kliver in från sidan, tacklingen dock Ok.
Sen lyckas förstås Arlbrant styra in skottet via skaftet, makalöst flyt.....
Kommentera

Carl Lejonkräk: det är Pehr Claesson! inga konstigheter
Kommentera

Dags att steppa upp nu. Nu vill jag se smällar.
Ska vi slå dom inavlade jävlarna ikväll så måste vi upp i närkampsspelet.
Kommentera

Zappaholic: Ja, fast han fick ju en tung tackling häromveckan också. Men det blir nog avstängning i efterhand. Antar att domarna inte hade bra synvinkel på situationen.
Kommentera

Zappaholic: lack på domarna nu, är de blinda eller köpta? Skandal oavsett.
Kommentera

« · 1772888 · »