Bissett19: Jag tycker att det är bra att Bjurling får fortsätta i kassen, jag är lite emot det där att byta målvakt varannan match.
Jävligt skönt att Silfver är tillbaka, han är tungan på vågen i den kedjan med sin tyngd och lite rivigare spelstil.
Wännström och Larsson kommer nog att varvas från match till match i 3:e kedjan om ingen av dem slår igenom totalt vill säga =)
Det ska bli lagomt skumt att se Widing i DIF-tröjan imorgon. Hoppas verkligen inte att han gör en Hietanen och blir målskytt mot sitt gamla gäng. Det klarar jag inte av... ;)
Redigerad kommentar
Lindström: Ja backarna måste verkligen spela på topp imorgon och inte kladda och fippla med pucken. DIF sätter hård press och stressar backarna HELA tiden.
Dale Clarke måste upp 1000% om han vill slippa bjuda på fler mål imorgon..
arnio: Kontringar uppstår alltid åt båda håll. Att Brynäs spöade DIF med 5-0 på försäsongen var kul men vi kan knappast använda den matchen som något sorts riktmärke för hur det kommer gå ikväll. Tommy Jonsson säger själv på Brynäs hemsida att Djurgården inte var sig lika i den matchen. Jag tror nog att DIF bjuder upp till bättre motstånd ikväll.
Jag blir överlycklig om jag har fel.
Gusten: Haha, Idol Mark!
Det skulle inte förvåna mig om han spikar igen totalt :(
Jag tippar 4-2 till Brynäs.
Målskyttar i BIF: Kahnberg, Rödin, Jonsson och Granström
Målskyttar i DIF: Vilka som helst utom WIDING! ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Silfverberg tillbaka,Bjurling återigen i kassen.
Målvakter:
Björn Bjurling (Niklas Svedberg)
Anfallare:
Andreas Dackell - Jonas Nordquist - Eero Somervuori
Jakob Silfverberg - Calle Järnkrok - Anton Rödin
Magnus Kahnberg - Jonathan Granström - Sebastian Wännström
Emil Sandin - Mads Hansen - Sebastian Lauritzen
Försvarare:
Niclas Andersén - Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist - Dale Clarke
Mattias Ekholm - Simon Löf
Extra spelare: