Brynäs IF

727409 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15

« · 1702683 Till forumet

Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
Någon som har koll på om någon sportbar i Stockholm visar denna matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 10/10-15
moment22: O`Learys vid Birger Jarlsgatan brukar visa iaf:)
Kommentera

pekka85: tack, ska kolla med dem, de flesta jag kollat med visar Linköpingsmatchen.. Hade helst åkt upp för att se matchen live men ska ut med två djurgårdare och en gnagare och de vill inte åka till Gävle.. Konstiga människor de där...
Kommentera

moment22: Min erfarenhet är att O'Learys är ganska flexibla och kan byta till önskad match på en TV i närheten av där du sitter.
Kommentera

KulaShaker: Absolut, bara att ringa till dom. Om det är många matcher + fotboll kan det bli svårare då dom har tv-apparater kopplade i olika områden. Ringde för ett tag sen och bokade. Då hade dom inte matchen men skulle ordna det. Dom visade den i en "sektion" med typ 7-8 skärmar, vi satt 3 man själva i det området där 40 pers hade fått plats. Kom in massa kaxiga Stockholmskids som ville se på fotboll men då förklarade servitrisen att de måste byta alla skärmar så dom fick sätta sig i baren hahaha! Brynäs går först! Tydligen svalt Brynäsintresse i Stockholms innerstad?!
Kommentera

pekka85: byta kanal på skärmarna alltså:) Lite dålig svenska där:)
Kommentera

Tror inte vi rår på Fiskrenset i morrn tyvärr . 2 - 5
Kommentera

pjåtor: jag och farsan kommer att vara på plats, Nu gävlar kör vi!!
Kommentera

Chris11: Hoppas jag har fel då
Kommentera

pjåtor:
Tat vi poäng i eftermiddag så måste det bök vara den nästa starten på en säsong på väldigt länge, eller?
Kommentera

Qvarre:
Hur fan redigerar man sin text? 😂
Kommentera

Qvarre: Lilla pilen uppe till höger...😄
Kommentera

Qvarre: Helt klart ! Skulle va najs som fan med en 3a ikväll så vi hakar på i toppen :)
Kommentera

pjåtor: Ja någon gång måste ju Frölunda åka på sin första förlust så varför inte ikväll?😀👍🏻

Jag tippar vinst 5-2
Kommentera

GAAAAAMEEEEE-DAAAAAAYYYY!!
Kommentera

bradberry: För mig kommer det bara upp att man kan anmäla inlägget?

Så viktigt att det blir vinst idag. Blir mycket lättare att gå till jobbet på måndag då😄
Kommentera

Visst har vi väl ett par spelare vi kan skänka till #geborttillsport ;)
Kommentera

Kul med 7 helt uppbokade sektioner inför matchen ikväll. Tror redan de är över 6000 sålt, vore kul med 7000!
Kommentera

Brynäslegenden: Fan vad kul! Laget förtjänar detta! Toppmöte på det också, underbart. Alla till Gavlerinken!
Kommentera

bifhjärta: hoppas så många som möjligt härifrån kommer på matchen! Detta kommer bli så kul!! :-)
Kommentera

Chris11: Om man hade haft möjlighet bara:( 5h med bil...
Kommentera

Bra att Bulan också ser att Porse inte håller måttet
Tror detta är ett begynnande problem och tvivlar på att han är kvar i Brynäs säsongen ut...
Kommentera

tjugo8: Fast om Brynäs ska bryta hans kontrakt så förlorar väl klubben på det? Är det inte så att man måste betala klart lönen när man sparkar någon spelare eller har jag förstått det fel?
Kommentera

Chris11:
Om han inte spelar mer hockey denna säsong...
Annars övertar nästa klubb upp t 100% av lönen...efter förhandling
Kommentera

tjugo8: Det går dock inte att sparka Porse utan att ha ersättare klar. Det behövs 8 backar i truppen. Jag kan tänka mig att Porse själv vill gå om han fortsätter få lite istid, han hade nog tänkt sig en nyckelroll i detta lag.
Kommentera

tjugo8: En sån behandling av ett nyförvärv, hade aldrig varit möjlig för ett par år sedan. Peta en tänkt toppback? Aldrig!
Nu kan man verkligen se att det är nytt folk i Brynäs.
Älskar det hela tiden!
Kommentera

Peja:
Kan inte Lucas Carlsson ta den platsen?
Salmela, Pudas, Nörstebö räcker som offensivt för mig...
Kommentera

mk: Det som möjliggör detta är ju konkurrensen. Det finns backar som helt enkelt är bättre. Om Brynäs hade haft en tunnare backsida hade Porseland varit given. Han är ju egentligen bra mycket bättre än t.ex Daniel Johansson var på sin tid och han 'överlevde' i många säsonger...
Kommentera

tjugo8: Christian Djoos😇
Kommentera

tjugo8: Jag tycker att Lucas C är klart bästa backen i J20 men vet inte riktigt om han räcker till ändå. Känslan är att det är stor skillnad mellan honom och A-lagsbackarna. Vore nog bättre att ta in en allsvensk back i så fall.
Kommentera

Peja: Känns lite oseriöst och otåligt att börja snacka om utlåning av Porseland efter 7 omgångar. Det brukar alltid vara nån eller några som överraskar åt båda hållen så här inledningsvis, så att Porseland ev inte motsvarat dom alltför(?) höga förväntningarna som en del fans har, behöver ju inte betyda att ansvarigt folk resonerar likadant. Dom har förhoppningsvis lite mer tålamod och inser att även spelare som man kanske hoppats lite mer på, behöver tid på sig ibland att anpassa sig till en ny liga och ett nytt spel.
Kan isf mer tänka mig att Porseland bänkas antingen pga nån skavank som vi inte känner till eller att man helt enkelt på detta sätt försöker väcka honom så att han tar fram det man vet finns därinne nånstans.
Kommentera

Mannberg spelar inte idag :/
Kommentera

Huge: man ska vara försiktig med att ge spelare för mycket tålamod. Eklund, skulle vi ha tålamod och ha kvar honom denna säsong tycker du?
Kommentera

Chris11: Kan hålla med om att ska få några matcher till innan vi börjar prata om att bryta kontraktet med killen.
Kommentera

Huge:håller helt med. tycker de som ivrigt för ett år sen förespråkade att skicka bort tvillingarna räcker upp en hand
Kommentera

Chris11: Sicken oerhört korkad jämförelse.
Eklund hade en hel säsong på sig, Porseland har spelat 7 matcher.
Och jag tycker ärligt talat att 7 matcher är alldeles för kort tid att hinna göra nån mer seriös och samlad bedömning av hur en spelare har uppträtt, vad det berott på och hur möjligheterna till en förbättring ser ut.
Kommentera

Huge: Lugna ner dig nu och börja åk till arenan, det är dags snart!
Kommentera

krobbe: Oj, vad många händer som helt plötsligt åkte upp i luften... :-))
Kommentera

Huge: "Och jag tycker ärligt talat att 7 matcher är alldeles för kort tid att hinna göra nån mer seriös och samlad bedömning av hur en spelare har uppträtt, vad det berott på och hur möjligheterna till en förbättring ser ut."

Ändå har Bulan och Sjödda gjort den bedömningen och bänkat honom. ;-)
Kommentera

Powerfade: Precis. Kunnigt ansvarigt folk som sysslar med hockey på heltid har gjort bedömningen att Porseland mår bäst för dagen genom att vila.
Oavsett om det beror på en ev skavank eller att det för dagen finns bättre alternativ. Betyder inte att ansvarigt och kunnigt folk därmed funderar på en utlåning eller avsked på grått papper.
Kommentera

Fast är han egentligen petad... man har ju kört med 7 backar i alla (?) matcher...
Kommentera

Nu börjar skadeläget närma sej normalnivå. 5 borta.
Kommentera

Mycket folk på plats?
Kommentera

Alltid Brynäshataren Sören Persson, varför😠
Kommentera

krobbe: Alla som var nöjda med tvillingarna för ett år sen kan också räcka upp en hand 😉
Kommentera

Är inte det där utvisning? Utespelare täcker pucken med handen...
Kommentera

Brynäsgubbe:
Ska väl vara straff när en back blockerar pucken i målområdet på det viset. Solklart ju.
Kommentera

Brynäsgubbe: Såg jävligt misstänkt ut det är ju solklar målchans!
Kommentera

Brynäsgubbe: Sicken domartabbe, och då står zebran ändå bakom kassen.
Att han missar att frölundaiten simmandes på magen i målområdet, rafsar åt sig pucken och blockerar den, är obegripligt.
Ett skolexempel på straffslag enligt regelboken.
Kommentera

Too many players, jävla amatörer😠
Kommentera

Johnson hade gjort 1-0.. Han hade öppen kasse när han gick runt bakom då ställde sig domaren ivägen och tog bort målet. Skandal. Och nu 0-1 istället...
Kommentera

« · 1702683