Brynäs IF

727864 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011

« · 1348509 Till forumet

Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011
Bara att hålla tummarna för att formen har hållt i sig och att vi tar tre nya poäng på torsdag??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 17/2 2011
spöar vi dom på torsdag ligger vi bara en poäng efter och med en match mindre spelad!! 3 platsen här kommer vi :D
Kommentera

På torsdag är det dags för superintro i LA :)

Kommentera

MarcusElving: Tror att formen håller i sig!
3-1 till brynäs, silfverberg sätter 2 och eero 1!
På tal om ice projection, skulle inte det komma i november eller nånting..?
Kommentera

MarcusElving: "På torsdag är det dags för superintro i LA :)"

Eller snålintro i sann brynäsanda............."Installationen av projektorerna och övrig teknik var förstås en svindyr historia, men det är Hockeyligan som betalar kalaset. Det Brynäs bekostar är det egna introt.

– Jag vet att många klubbar har lagt ner otroligt mycket pengar på sina intron, säger Harrysson.

– Det är inte klart vad det kostar för oss än. Normalt går väl ett intro på 40 000–50 000 kronor, men så mycket blir det inte den här gången, och ändå får vi en väldigt bra effekt."

Jag skojjar bara, det ska bli skitkul med lite nymodigheter.
Kommentera

Samma lag som sist,alltså ingen Svedberg ens på bänken.
Kommentera

Vad sägs om detta lag nästa säsong(realistiskt)

Honken-Svedda

Ekholm-Skrbek
Larsson-Järnkrok-Silfverberg

Jonsson-Sundqvist
Lauritzen-Nordquist-Somervouri

Carlsson-Andersén
Dackell-Granström-Osala

Aspeqvist-Hansen
Höggren-Sundström-Rensfeldt
Kommentera

Pettisbif: Jag gillar det!
Kommentera

Pettisbif: Hur många lag ska Brynäs mönstra nästa säsong?
Kommentera

Peja:

Blir kanske en Real Madridtrupp igen=)
Kommentera

Pettisbif: Nu är det min tur:

Svenska mästarna 2011/12:

Honken - Svedberg

Ekholm - Andersén
Somervouri - Järnkrok - Silfverberg

Jonsson - Skrbek
Lauritzen - Nordqvist - Larsson

Sundqvist - Bertilsson
Rensfeldt - Granström - Rohdin

Berglind
Sundström - Hansen - Wännström

Är inte helt nöjd med balansen i tredje, kanske ska man byta plats på Larsson och Rensfeldt.
Rödin kommer in som joker vid jul.
Kommentera

Zzz: Vi ska ha OSALA i Brynäs! ;)
Kommentera

hahii: Är det någon som hört att Brynäs är intresserade av honom eller är det någon här inne som skapat masspsykos? =). Jag har aldrig sett honom spela.
Kommentera

Zzz: Bertilsson blir inte kvar om NC är kvar..
Kommentera

bizon: Det tror jag, han har spelat nästan hela året trots att han fortfarande är junior. Dessutom har år kvar på kontrakt.
Kommentera

Zzz:Hans kontrakt går ut!!!
Kommentera

bizon: Enligt EP har han ett år kvar. Jag är rätt säker på att det stämmer.
Kommentera

Zzz: kolla bifs hemsida!!
Kommentera

Zzz: Jag vet inte om Brynäs vill ha honom men många av supportrarna verkar villja... Tror att han kan vara bra i Brynäs, duktig skridskoåkare, stor, tung, målfarlig, går rakt på mål, tacklar ofta. Precis vad Brynäs behöver tycker jag. Jag har sätt han spela, jag gillar honom. Han var bra i förra VM.
Kommentera

bizon: Japp, men den har ju aldrig haft fel..

Redigerad kommentar

Kommentera

"Det betyder att Svedberg inte spelar. Han har gått på is den här veckan och kört halvtimmaspass. Han blir bättre och bättre men det är svårt att säga när det blir aktuellt för spel igen. Men det är ingen fara. Allt går enligt planerna."

Nej, vänta lite nu! Planerna var väl att han skulle vara spelklar för flera dagar sedan. Reviderad plan, med andra ord. Eller på svenska: Brynäs IF.
Kommentera

bizon:"

" Bertilsson blir inte kvar om NC är kvar.."

Hahaha
Kommentera

‎8 tim och 10 min till nedsläpp mellan Brynäs IF-Linköpings HC. LHC har inte vunnit uppe i Gävle på evigheter och Brynäs brukar ju inte imponera alltför mycket efter uppehåll, vilket lag gör ett trendbrott ikväll??
Kommentera

arnio: Skratta du!!
Kommentera

70 Rodrigues: Linköping HC

har inte så höga förväntningar ikväll..
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det ska bli intressant att se om Brynäs kan börja bra efter ett uppehåll nu. Den här matchen är faktiskt grymt viktig om vi ska fixa 4:e platsen. Linköping innehar just nu fjärdeplatsen, 4 poäng före oss med en match mer spelad dessutom.

VIKTIGT!

Ska bli spännande att se Ice-projection introt ikväll. Hoppas det blir mäktigt!

Kommentera

bizon: "arnio: Skratta du!!"

Ja jag skrattar, jag har hört så mycket snack om att spelarna inte gillar NC, att de har spelat mängder av läggmatcher för att få honom sparkad, spelare som vill bort. Senast i raden är ditt påstående om Bertilsson.

Trots allt snack så finns knappast något lag som de senast åren haft så intakt trupp säsong efter säsong (sedan NC kom till klubben kan man säga). Spelare förlänger hela tiden kontrakt, Silver och Ekholm är de senaste exemplen. Klart att jag skrattar..
Kommentera

Kan säkert ha jättefel men jag förstår inte hypen på Rensfeldt. Tycker att han stannat av alldeles för mycket och jag är ganska säker på att han möjligtvis blir en stabil AS spelare men han kommer aldrig att slå igenom i BIF.
Kommentera

mattiaskarlgren: Rensfeldt ser väldigt valpig ut men jag är säker på att han kommer att han minst kommer att bli en bra elitseriespelare. Det kommer bara ta lite längre tid för honom än för dom som redan etablerat sig.
Kommentera

Zzz: Tror också på Rensfeldt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Varför har Rensfeldt stannat av? Han hade ju inte spelat seniorhockey innan den här säsongen och nu gör han bra ifrån sig i allsvenskan under svåra omständigheter.
Kommentera

Peja: "Varför har Rensfeldt stannat av? Han hade ju inte spelat seniorhockey innan den här säsongen och nu gör han bra ifrån sig i allsvenskan under svåra omständigheter."

Exakt!
Kommentera

Anders Berg: "Nej, vänta lite nu! Planerna var väl att han skulle vara spelklar för flera dagar sedan. Reviderad plan, med andra ord. Eller på svenska: Brynäs IF."

Inte alls.
Planen har hela tiden varit att inte riskera nåt genom att matcha Svedberg innan skadan läkt.
Att men sen haft en FÖRHOPPNING att han skulle bli spelklar tidigare än planerat är en helt annan femma.
Lär dig skillnad på saker och ting.

Kommentera

Huge: Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor.
Kommentera

Huge: Brynäs kommer alltid med glädjekalkyler gällande skador, det var ungefär det jag ville få sagt. Lex: Lars Jonsson m.fl.
Kommentera

... matchen då: Ja, Brynäs är som sämst när man inte har kniven mot strupen. De senaste åren, när chansen funnits att förbättra placeringen, dvs. när hotet om Kvalserien inte funnits kvar, då har Brynäs slappnat av och... förlorat den typen av matcher. Trendbrott ikväll?
Kommentera

Anders Berg:

I Lasse Jonssons fall så var det ju från Gävle Sjukhus man gjorde fel och därmed så informerade ju Brynäs efter deras läkarutlåtande.
Mfl??

Skönt att din låga har börjat brinna igen,medgångsupporter?
Kommentera

70 Rodrigues: "Huge: Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor."

På temat "den som sa´t han va´t"
Kommentera

Bissett19: Det mest intressanta med hela "Svedberghistorien" är att fler blir arga på mig och vad jag tycker, än ledsna över att Svedberg fortfarande inte kan spela. Märkligt.

Lågan har aldrig slocknat helt - det har jag aldrig påstått. En gång Brynäs - alltid Brynäs.
Kommentera

Bissett19: En gång medgångs alltid medgångs ;)
Kommentera

Jag hoppas på ett, vad jag kallar trendbrott ikväll, dvs. jag hoppas att Brynäs vinner. Då ger "folk" tummen ner - så sorgligt.
Kommentera

Peja: Ja, jag hatar när Brynäs förlorar. Även om det var värre förut.
Kommentera

Anders Berg:

Det är väl ingen som blir arg på dej,men du gör ju allt för att ta chansen att kasta skit på klubben.
Några rader från ditt alster i GD:
"Idag ligger man näst sist i tabellen och inget talar för en förbättring.  Jag har fått nog och känner ingen glädje längre. Tack för mig, Brynäs  IF, vi får se om vi ses igen, men det känns inte troligt."

Brynäs har förbättrat sej och du är tillbaka...;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg 2010-02-17, Brynäs ligger 5:a: "Lågan har aldrig slocknat helt - det har jag aldrig påstått. En gång Brynäs - alltid Brynäs."

Anders Berg 2010-11-20, Brynäs ligger 11:a: "Brynäs och jag... å glöden som dog.

Året var 1984. Staden Falun och jag var sju år gammal. Jag letade igenom en gammal låda inför vintern och det var då jag hittade den – min första Brynäshalsduk! Den såg väldigt häftig ut och från den dagen har jag varit Brynäs trogen. Jag fick dock ganska snabbt reda på att i Falun var det Leksand som var laget man skulle hålla på, men det funkade inte för mig, jag hade ju en Brynäshalsduk! Så Brynäs blev mitt lag och har varit laget i mitt hjärta sedan dess...

Vissa morgnar när det var match mådde jag nästan dåligt och kunde vara otroligt nervös. Var det dessutom match mot Leksand – ja, då stod hela ens heder på spel. Det bästa jag visste, i livet, var när Brynäs slog Leksand i ishockey – en förlust mot Leksand – ja, något värre kände jag inte till. Visst var det oroligheter inom klubben ibland – det var uppror inom styrelsen och tränare fick gå. Det talades om att ”stjärnorna” i laget skulle bänkas och att spelare från Team Gävle skulle få ta deras plats, och så där kunde det hålla på mellan varven, men jag älskade laget ändå!

1993, 1995, 1996 och 1999 är årtal jag alltid kommer att bära med mig och minnas, utav olika anledningar. De är förknippade med stor lycka och djupaste sorg. Men detta är längesen nu... De senaste åren har inneburit turbulens, sportsliga misslyckanden, felsatsningar och utlovade framgångar, framgångar som vi ännu inte sett röken av. ”Luftslott”, tror jag är ett passande ord när det kommer till Brynäs IF. Det utlovas framgång, men det enda vi fans får se är en tränare som står med armarna i kors och spelare som ser ut att hellre vilja vara någon helt annanstans än i just Brynäs IF vackra ishockeytröja. All denna brist på framgång samt allt negativ kring laget har nu gjort att jag tappat sugen helt och hållet. Det är inte längre roligt att hålla på Brynäs IF. Brynäs IF år 2010 står bara för misslyckanden, förluster, dåliga bortförklaringar och usel ekonomi. Nej, det är inte roligt med ishockey längre – det är mest bara plågsamt. Därför tar jag nu ett steg tillbaka och önskar laget lycka till. Säsongens målsättning säger att det är semifinal laget ska spela säsongen 2010/2011. Idag ligger man näst sist i tabellen och inget talar för en förbättring. Jag har fått nog och känner ingen glädje längre. Tack för mig, Brynäs IF, vi får se om vi ses igen, men det känns inte troligt."
Kommentera

Anders Berg: " Brynäs kommer alltid med glädjekalkyler gällande skador, det var ungefär det jag ville få sagt. Lex: Lars Jonsson m.fl."

Men det stämmer ju inte heller.
Utan att ha nåt konkret exempel framför näsan så vill jag nog påstå att det varit tvärtom i många fall, dvs att en skadad spelare kommit tillbaka tidigare än beräknat.
Så ditt snack om att man "alltid kommer med glädjekalkyler" är inte med verkligheten överensstämmande.

Kommentera

arnio:Säger bara vad jag själv har hört!Sen att du inte har ngn som helst koppling till bif så behöver man väl inte dissa dom som har det!Se det som en nyhet istället..
Kommentera

bizon: Även att det är negativt!!

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: " Alltid lika trevlig, du gillar att läxa upp folk har jag märkt. Du tror verkligen att du är mycket bättre än andra människor."

Sa han som har för vana att läxa upp Sundlöv, CZ, spelare och andra inom organisationen samt även andra skribenter härinne.
Du tror verkligen att du är mkt bättre än andra människor.

Kommentera

hmmm... man önskar att det vore match varje dag så kanske man slapp den värsta sandlådan här ibland funderar jag om det är ett kafferep med en bunt stickande tanter :)

Hoppas på 3 poäng idag och ett lika säkert försvar som vi hade innan uppehållet.

sen önskar jag mig en seger i GPRO på interlagos på fredag verkar som att man håller polen iallfall :)....
Kommentera

bizon: många som säger sig ha insyn men de har hela tiden fel...konstigt...jag tror inte på ett ord av det du skriver.

Vi kan slå vad om du vill

Jag sätter 1000 kr på att Bertilsson spelar med Brynäs nästa säsong även om NC stannar som tränare.

Vågar du sätta 1000 kr på spel baserat på din "nyhet"?
Kommentera

arnio: Svär du vid ditt felstavade namn att du verkligen kommer att betala honom dessa tusen kronor? Jag tror att du tar dig vatten över huvudet... Ni som är från andra städer verkar ju inte förstå hur litet Gävle är.
Kommentera

« · 1348509