Brynäs IF

727519 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey den 28/2-13

1565501 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 28/2-13
Nu har Tommy Jonsson gjort det som man med facit i hand borde ha gjort för några månader sedan. Dvs bytt taktik till en betydligt defensivare sådan.

Nu är det mer styrspel och hålla motståndarna på utsidan i egen zon som gäller. Det gynnar en spelare som Jacobsson att motståndarna i princip aldrig kommer med fart i spelvändningar. Däremot gör backskadorna att Brynäs fortfarande inte kan mönstra 3 backpar som håller acceptabel nivå. Mot bättre lag än Modo kommer man nog inte att lyckas täppa till, ens med en sån här taktik.

Brynäs har knappt något eget kollektivt anfallsspel när man spelar så här, men å andra sidan har man några spelare som är extremt individuellt skickliga, vilket avgjorde mot Modo. Och ärligt talat gjorde inte Modo någon särskilt bra match heller. Deras försvarsspel vid i synnerhet Jesper Ollas mål var ju under all kritik.

Säsongens filmare måste nog vara Modos #15. Snacka om att filma till sig en utvisning. Spelade givetvis direkt i det efterföljande PP-spelet... Tror alla vet vilken situation jag syftar på. Om det hade varit Järnkrok så hade Modo-fansen ältat det i 10 år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Btw, Widde är verkligen den spelare jag unnar framgång mest just nu. Tänk om han någon gång kunde hitta tillbaka till sina fina år då han gjorde 23 mål två säsonger i följd innan han drog till Schweiz. Kan han inte bara vakna? Sätta skotten? Vore ju ett grymt vapen i slutspelet. Killen är verkligen ett mysterium...

Jaja, jag sitter bara här och drömmer antar jag...

Kommentera

Sitter å njuter av Utematchen såhär en segerrusig marsnatt. Den där Danel Widing är kanske inte bäst ute på isen, men utanför är han fan en riktig sköning :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Ja riktigt skön seger ikväll gubbar!! =) Bara att hoppas på en pinne minst på lördag då, annars blir det för jävla onödigt spännande i sista omgången..För till slutspel SKA VI, oavsett om vi åker ut i 4-1 i matcher mot SAIK i kvarten (om dom vågar välja oss i så fall ;p

KÄMPA BRYNÄS!!! =D

Kommentera

tjugo8: Nordan på läktaren och fippel Basse på bänken. Nu vet vi vad som krävs för att vinna ;-)
Kommentera

Ron:

Klar m matchen, sett den m fördröjning.
Så skönt m 3 p
Och trots att BASSE VAR BÄNKAD i sista perioden, även fr PP?????
Kommentera

Gurra88:

Vad kan jag säga? Jag gillar att sticka ut hakan. :)
Kommentera

Gurra88: riktigt vågat... ;)
Kommentera

Ron: Hur kan du säga så?? ;)
Kommentera

Ron: Kan jag aldrig tänka mig!
Kommentera

rafalski: Avstängd för att jag var säker på att A.Forsberg inte varit lojal mot Skellefteå.. Kliar man inte dem på ryggen så får man betala priset:)
Kommentera

Tror ingen av oss vågar hoppas än. Men det ser bättre ut i defensiven trots allt...Modo snurrade en del men fick hålla sig en del ute i hörnen med hederlig gammal Sedin-hockey.

Vad händer med AIK:s psyke nu? Vem ställer de i mål på lördag? Larsson läcker ju värre än en sprucken mödomshinna.

Kommentera

Gurra88:

Man skulle ju kunna tänka sig att Lindholm kliver in som center och fyller luckan efter Järnkrok. 

Kommentera

Brynäs har allt i egna händer.
Kommentera

Gurra88: Du kan ju alltid kila in i modoboken och påpeka detta;-)
Kommentera

Har världens bästa Modo fått lite grus i maskineriet?? Märkligt att de klarar sig undan krisstämpeln.

Kommentera

Helt slut efter den här matchen och som grädde på moset så när jag släppte in kattjäveln så hade han en AIK:are med sig in ( en råtta ) som var halvdöd fyfaaaaaaan vad äckligt nu är bägge ute igen!
Kommentera

DavyDjoos: Ja jag lever på det hoppet. Vågar inte tänka något annat .. Vill inte veta hur illa det kommer se ut utan honom. Ser framför mig att Sundlöv hoppas på att en skadefri Nordan kan fylla luckan efter Järnkrok...
Kommentera

brynäs08: Puss, kram och godnatt.
Kommentera

hej alla kompisar. Det är härligt att se hur vi älskar varandra! Fortsätt så imorgon!

den här vinsten var nästan lika lycklig som när vi gick til semi förra året ;)

Kommentera

Gurra88:

Finns ju fler än ett A

Kommentera

Gurra88: du tänker att det bara är ett A ledigt i och med att Hansen lämnar, och att Järnkrok eventuellt blir kvar en säsong till och har kvar sitt A?
Kommentera

sylf:

Ja att få ut Kräksjö är ju en nåd att stilla be om.

Kommentera

Gurra88: Gunde bör bli president
Kommentera

tompap71: Nej. A:et ska vi ge till Gunde! Lite ansvar kanske kan få honom att stanna något år extra
Kommentera

Zappaholic: Kan bara njuta av att höra hockeyfrilla-draperade fjollträsktyckare utan hockeykunskap gnälla:-) 

Det här var en skön kväll! Nu fixar ni nog Gnaget och jag ger mig fan på att ni gör det redan på lördag. Så bra är ni förstås och med den här chansen vore det härligt om ni gör det direkt på Hovet. 

Jo, räknar med att Schtaan väljer er. Alla vet ju att ni KAN spela hockey. Kan man hoppas att en kvartsfinal mot det lag ni spöade i fjol kan få ihop alla spelare till ett lag? Det vore mäktigt!

Kommentera

Lindström: Oroväckane med skador på Elias o Wännström....inte bra
Kommentera

rafalski: Mitt i segeryran: Timrå vinner idag, kan bli viktigt för oss....
Kommentera

tompap71: Vore bra om TIK har häng på Luftslott HL på tisdag!
Kommentera

tompap71: +1 på det!
Visar sig vilka som är ledare i laget och på isen!!
#16 & 39 har en deeeeeeel att lära..
Kommentera

Carl Lejonkräk:Är man så dålig som domare så ska man ha lite stryk ;-)
Kommentera

sylf:

Ollas förtjänar helt klart minst ett "A". Var grymt kul att se hur han agerade i båset idag, peppar, ger direktiv o snackar med kedjekamraterna hela tiden. Precis som en ledare ska göra. Svårt att inte tycka om den grabben.

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: märklig situation när linjedomaren håller fast Styrman och fegisen Öberg slår Styrman  två gånger i huvudet...va fan

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: Luleå gör 6 mål ska det ju vara för fan!
Kommentera

Skön vinst och skönt att lag som Modo finns så vi kan få tillbaka vårt självförtroende.

3 fina pinnar

Kommentera

HappyX3: Kan köpa det, men då ska Ollas ha ett A!
Kommentera

Zappaholic: haha gör dom det när AIK gjorde 6 mål!
Kommentera

Slajsarn: en nollpoängare på de senaste fem, det tar sig sa mordbrännaren
Kommentera

Zappaholic:Riktigt bra insats idag. Ett steg närmre slutspel :-)
Kommentera

rafalski: Vi tog in fyra mål på AIK ikväll. Huges målskillnadsteori kanske slår in :-)
Kommentera

Enterfeldt är en gävleson. Bindeln där absolut! =)
Kommentera

Sven.Savage: Tackar Sven. Luleå gjorde precis vad de behövde. På SF:s AIK-sida gnälls det nu om tråååååkiga destruktiva Luleå.
Kommentera

sylf: Känns skönt med en seger, var ju ett tag sen sist.
Stabil insats med defensiven i fokus.

Nu kör vi över skadedjuren på lördag.
Kommentera

sylf: Helt rätt man för det jobbet! Han eller Enterfeldt då. Då kan Sunken koncentrera sig på det han är bra på istället.
Kommentera

Trots glädjen för 3 poäng idag kan jag inte sluta tänka på att om vi tagit en poäng till i tisdags så hade vi varit klara nu..retsamt
Kommentera

Ge Brynäs käraste ägodel till en Leksing?? 
Rätt attityd, fel blod.. 
Kommentera

Zappaholic:  Kaptensbindeln på Ollas tack!!
Kommentera

De va fan på TIDEN!!!!
Kommentera

6 poäng på 2 matcher. Det ska vi fan inte tapp till några jävla råttor..
SM-GULD 2013!!!!!

Känns väl som att SAIK kommer välja oss va?? ;O 
Kommentera

foppa78: Härligt compadres. mMatchen i Delfinen är slut, 6-4 för Luleå och 0 poäng för Gnaget!

Färdigt också hos er och 3 poäng!

Nu jäklar har Gnaget fått sig en knäck i den inbördes matchen. De kom så nära att de hade allt i egna händer men idag tappar de allt detta. Lycka till nu på Hovet på lördag. Min gissning är att ni går och knäcker Gnaget direkt i Fjollträsk, en häääääärlig känsla:-)

Kommentera

1565501 · »