Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Inför Brynäs - Rögle

« · 1190227 Till forumet

Sv: Inför Brynäs - Rögle
Är det någon som vet om det är någon sylta i den kungliga huvudstaden som har den goda smaken att visa Brynäs - Rögle?
Kommentera

Lindström: Jag vet att han har varit skadad, men han har ju efter skadan spelat 2-3 matcher med J-20 laget, samt matchen senast mot FBK. Men nu spelar det ju ingen roll - han ska ju inte stå i morgon.
Kommentera

Anders Berg: Stämmer bra det, men hur vet vi att han klara 60 min igen? Du kanske vet att han har varit skadad...
Kommentera

Lindström: Nej, det är sant. Han stod ju bara ca 55 minuter senast! =)
Kommentera

Venom: Sen vad vet vi om Läck håller för 60 min?
Kommentera

Jag tycker Markan ska stå i morrn. Hans självförtroende skulle nog inte stiga heller om han vart bänkad efter att ha släppt de tre kassarna mot FBK.

Gör han en dålig match i morrn borde han få vila plocken lite men just nu ser jag inte varför han skulle bli bänkad. Markström vår viktigaste spelare och en av de viktigaste spelarna för sitt lag i hela elitserien.
Kommentera

Anders Berg: Nä, om du inte tål att dina påståenden granskas så ska du nog inte heller vare sig läsa nåt härinne eller svara på nåt.
Ingen har förnekat dig att tycka exakt vad du vill men andra har också lika stor rätt att ifrågasätta dina åsikter.

Om jag tycker att det är onyanserat att stämpla Markan som "värdelös" efter att ha släppt in 3 mål där 2 av dom var rena turmålen och det sista ett kanonskott från mitt i slottet så får du faktiskt finna dig i att höra detta.
Det blir än mer onyanserat när man betänker att Markan inte fick speciellt mkt hjälp av utespelarna fram till 3-0.
Läck däremot fick ett helt annat stöd och hjälp när han kom in, ngt som också ska tas i beaktande när man bedömer hans insats.
Därmed inte sagt att Läck hade en enkel uppgift när han kom in.

Angående Läcks bänkning inför Röglematchen så kommenterade jag inte den öht och kan därför inte heller lastas för att vara onyanserad i det fallet.
Men eftersom du nu drog upp frågan så tycker jag att det är ett svårt val som CZ har.
Rent spontant håller jag med dig om att Läck gärna kunde ha fått fortsätta eftersom han trots allt håller nollan, vilket måste betraktas som viktigt inte minst för att Läcks självförtroende måste ha fått sig en rejäl skjuts uppåt.
Å andra sidan finns det saker som också talar för att Markan ska få fortsatt förtroende.
Vore en helt annan femma om Markan hade uppträtt darrigt och osäkert mot FBK, vilket inte var fallet som jag ser det.
Som sagt: kan inte ha varit lätt för CZ att ta beslutet....
Kommentera

Huge: Nyanserat av dig att tycka att Läck, som höll nollan, ska bänkas...

Sen måste jag säga att jag skiter fullständigt i vad du skriver, från och med nu, varför ska jag "korrigeras" från dig hela tiden?

Jag tycker vad jag tycker och du har inte mer rätt än vad jag har. Nu får det vara nog!

Lägg av för fan!
Kommentera

Pettisbif: Inte jag heller.
Men alla vet säkert att jag menade McDonell och inte Goren...
Kommentera

Huge:
Visste inte att Lee Goren hade kommit till FBK i lördags..
Kommentera

Anders Berg: Lika onyanserad som vanligt ser jag...
Markan var totalskymd på första målet.
Det andra var ett direktskott av Goren i "slottet" och inte mkt att säga om.
Trean var ett självmål där Bertilsson i en spelargröt framför mål oturligt styr in pucken.
Helt rätt att han bytte ut sig själv, det gör man ofta i såna här lägen trots att målen varit mer av slumpartad natur.
En målvakt kan komma fel in i en match utan att fördenskull ha varit värdelös, det begriper vem som helst...
Kommentera

Märkligt att inte Läck får stå i morgon. Han höll nollan senast å Markström var värdelös.

Psykologiskt tungt för Läck.
Kommentera

Lindström: Inte vad jag kan komma på just nu.
Kommentera

Ska bli roligt att följa Calle Järnkrok imorn..
Hoppas det går bra. Tror han gör succé!
Kommentera

Anders Berg: Nån mer du inte saknar?
Kommentera

Intressant lag, helt klart! Å vem saknar Sandin??

Rödin är lagets coolaste spelare!
Kommentera

Venom: Jag hade velat byta plats på Dixon och Hansen, då förstakedjan gjorde det bra senast som jag fattade det. Annars har de löst skadefrånvaron bra. Hoppas det visar sig på isen.
Kommentera

Härligt har alltid villat se Granström tillsammans med Rödin. Synd att Dackell fortfarande inte är kry då. Lauritzen och Silfverberg gjorde de ju bra ihop på försäsongen så hoppas de stämmer i morrn också.

förresten varför vart Granis bänkad sist? Gjorde han bara en jävligt dålig match eller? Missade den matchen.
Kommentera

Inför Brynäs - Rögle
Så här ser lag ut imorgon:

Jacob Markström (Eddie Läck)

Forwardkombinationer:

Sebastian Lauritzen - Stephen Dixon - Jakob Silfverberg

Magnus Kahnberg - Mads Hansen - Eero Somervuori

Ove Molin - Jonathan Granström - Anton Rödin

Daniel Hermansson - Alexander Sundström - Calle Järnkrok

Backpar:

Jörgen Sundqvist - Simon Bertilsson

Niklas Andersén - Juuso Hietanen