Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Inför nästa säsong!

« · 676371 Till forumet

Sv: Inför nästa säsong!
HF:
Det gäller att visa hår på bröstet, HF, hår på bröstet...
Kommentera

65selander: Det var väl ett tag sedan han avtjänade det straffet. Nu gällde det en slashing mot Rögle och fyra matcher. Tio matchers avstängning totalt och 135 utvisningsminuter på 33 matcher tyder ju inte på ett så stabilt psyke.
Kommentera

Gusten: Det säger väl mer om hur mogen han är som person tycker jag.
Kommentera

GävleLasse: Nu har jag aldrig sett Almtuna spela ishockey men han verkar ju ha fått förtroende i både power & boxplay. Han kan ju faktiskt ha växt både spel och inställningsmässigt.

Sen vette katten om jag vill ha honom till nästa säsong ändå. Vi kommer ju ha truppen ganska så intakt och dom få nyförvärv vi skaffar ska vara RIKTIGT bra om jag får välja :)

Jag reagerade bara eftersom jag trodde inte att han hatade hela klubben utan kanske bara tränaren/tränarna som inte "trodde" på honom. Jag menar, det är ju nya förutsättningar nu.
Kommentera

Gusten: Jag tror att det är ömsesidigt... Niklas Danielsson är nog inte så välkommen till Brynäs heller. Han gjorde sig känd att inte ge allt på träningarna..En blivande "primadonna". Å såna har ju Brynäs gjort en markering att de inte vill ha om man så säger... ;)

Under vilda protester från undertecknad.. ;)
Kommentera

Gusten: Han får inte spela hockey i Almtuna nu heller på ett tag. Han fick 6 matchers avstängning för storbråket med Bajen
Kommentera

N.Danielsson kan vi glömma iaf.

Från GD:

"Spelar du i Almtuna även nästa säsong?
- Jag tror faktiskt inte det, inte som det känns nu. Vi får se vad vi hittar på. Om det blir Brynäs? Nej du, där har jag gjort mitt."
Kommentera

GävleLasse: Han hängde väl mest på Goya den gode Arnson. Annars hoppas jag på att det byggs vidare på den inslagna linjen. Hårt jobbande hockeyspelare, där laget är främst. Och så behövs det en riktig sniper.
Kommentera

65selander: Arnason fick en "Fladder", Soling visade honom vart HB och CH låg... sen klarade han sig själv ;)

Lavins har ju gått bra även fast han haft familjen hem i Lettland. Nu vet vi ju inte om detta är självvalt. Men jag tror att Lavins skulle vart ännu bättre om vi skaffat in lite sällskap till honom. Semjonovs hade ju varit ett bra sådant.
Kommentera

65selander:

Risken är dock att Arnasson skulle haft ett 'negativt inflytande' på sin fadder. 

Kommentera

70 Rodrigues: Om man skall värva någon där så gäller det att få med sig två st annars så kommer det sociala livet att ta knäcken på han.

Vet inte om Brynäs kör med faddersystem för dom nya utlänningarna elelr om dom får klara sig själv efter match och träning. Arnason hade då defenitivt behövt en fadder ;-)

Kommentera

65selander: Det finns många bra spelare i Schweiz som kommer från Sverige och finland. Det är dessa man ska fokusera på i första hand. Spelare som är trötta på digitala gökur, ost och joddlande tanter med jättebarm...;)
Kommentera

65selander: I Ryssland så kryllar det av unga hungriga spelare, visst, dom har en välbetald liga, men tror inte alls att det är dumt att kolla av läget där ändå!!
Kommentera

GävleLasse: Problemet med Schweiz är att man kan absolut inte konkurrera med lönen gentemot A-ligan. Se bara på Anger som fick en mille och utöver det allting betalt

Där får man nog hoppas mera på att spelaren har lessnat och vill pröva på något nytt.

Finland är ett bra land att ragga i samt Slovakien/Tjeckien också. Finns nog en hel del där som skulle kunna tänka sig använda Sverige som språngbräda

Kommentera

GävleLasse: Rättar mig själv... Felsner med... fler är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är nog inte ofta skulle jag tro. I alla fall inte utomlands. Det syns om inte annat på vår trupp idag. Det är väl bara Lavins och Aarnio som inte är svenska som är nya för i år ;)

Det ska bli spännande och se hur många lag som gör en "Brynäs" nästa säsong... Nu har vi bevisat att det är möjligt att klara sig kvar med ett stort antal spelare från AS. Fast de kanske glömmer att vi har två bra målvakter och hade turen att det var två lag som var mycket sämre än oss. Det är ju egentligen den stora anledningen till att vi är där vi är.
Kommentera

GävleLasse: Undrar hur ofata han lämnar 026-området och Sverige för att scouta, ibland KÄNNS det som att han sitter på kansliet och väntar på att agenter ska höra av sig till honom??
Kommentera

70 Rodrigues: Då är det viktigare att han åker till A- och B-VM å scoutar. Han får gärna åka ner en sväng neråt Schweiz och Tyskland ett par veckor med för att scouta lite där tycker jag...Slutspelen lär väl dra igång där med efter OS
Kommentera

GävleLasse: Satt och tänkte på VM!!
Kommentera

GävleLasse: Sant!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror snarare att hanföljer med till Finland för att göra detsamma där. Vilket jag tror är smartare. Det är ju till 90% NHL spelare som deltar under OS så det finns ju inte många man kan titta på s.a.s
Kommentera

Inför nästa säsong!
Jag hoppas verkligen att Sundlöv har påbörjat jobbet med nästa säsongs trupp och att han åker ner till OS och skapar nya kontakter m.m.
Kommentera

« · 676371