Gurra88: "Förbannat svårt att utläsa nån ironi i de."
Inte om man har lite läsförståelse....
70 Rodrigues: Gävlelasse frågade varför Leksand gör fler mål.
På det svarade Poffa:
"För att det är försäsong och Brynäs hade otur?"
Vilket jag tolkar som ironi (iom att jag själv brukar få höra att jag alltid skyller på otur, skador mm när vi förlorat) och därför fyllde jag på med ytterligare ironi för att överdriva ännu mer:
(strul med isen som enbart gynnade Leksand, massor av skador, tillfälligheter osv)
Som sagt: inte lätt det där med ironi ibland märker jag.
Dessutom totalt meningslöst om "offret" inte uppfattar densamma...
Redigerad kommentar
Huge:"Vi hade dessutom en massa skador, enligt uppgift."
Då ljög alltså Cz i intervjun i första periodpausen. "vi har bara en skada och det är backen Löf, I övrigt så är alla skadefria"
70 Rodrigues: "Bjurling har varit ojämn dom senaste 5 åren!!!!!!!!!!!"
Just därför som Bjurling själv tillsammans med Pecka Alcén vill försöka utveckla spelet så att insatserna förhoppningsvis blir jämnar överlag.
Eller tycker du att det vore bättre för Bjurlings utveckling om han fortsätter i samma hjulspår som tidigare?
GävleLasse: "Varför gör Leksand fler mål?"
För att det är försäsong och Brynäs hade otur?
Huge:"Därför att Leksand gör fler mål."
Varför gör Leksand fler mål?
Huge: Att du skyller på att det är försäsong är ju ingen nyhet. Det måste kännas skönt att bara kunna sätta på skygglapparna och göra det enkelt för sig.
När väl säsongen kommer så byter du i din vana trogen ut "det är bara försäsong" till "otur" och liknande.
Ja börjar fan tro att du inte ens är brynäsare. INGEN Brynäsare kan ta en torsk mot Leksand med ro. det spelar ingen roll om det är i varpa, crocket eller försäsongsmatch i hockey.
Jag beundrar dina enorma kunskaper i att bedöma formen hos spelare utan att ens ha sett matcherna.. Govetvis så ligger Brynäs i ett väldigt tungt skede av försäsongsträningen varje gång man förlorar. Givetvis så kan man göra det bekvämt för sig att skylla på både det ena och det andra.
Man ska inte dra FÖR stora paralleller av en försäsongsmatch men man måste ju för bövelen kunna vara negativ i sin kritik om laget inte visar bra tendenser. När det gäller målvakterna så har vi alla sett vad de presterat säsongerna innan..Speciellt när det gäller Sundlövs "Wildcard" Bjurling
Tyvärr så räcker inte bortförklaringar till när allvaret börjar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huss: Svedberg är ju lite mer modern i sin spelstil sas, lite mer åt Markanhållet. Tror absolut att han kommer att ta förstaspaden.
Bjurling håller säkert på att ändra sin stil med hjälp av Pecka och sånt gör man inte på en kafferast.
Såg för lite för att kunna bedöma hans insats under ordinarie tid men tyckte iaf att han sålde sig lite billigt vid Kollars mål.
I straffläggningen är det som vanligt mkt lotteri: taskig is, ovana straffskyttar osv.
Omöjligt att egentligen dra några allvarligare slutsatser av just Bjurlings insats.
Ja, om man nu inte heter sylf eller nåt annat i kunnighetsväg.
Då bör alla helst vara på topp i varje match i augusti, september, november, december, januari, februari, mars, april, maj, juni, juli......
Saknade både Jonsson och Granström, är båda skadad?
Järnkroks lina var roliga att följa. Såg lite väl svajigt ut framför egna kassen.