Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05

« · 589281 Till forumet

Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
Så här vill jag se laget på lördag!

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sundqvist-Kuparinen Malmström-Wahlberg-Viitakoski

2:a Johansson-Öhrstedt Danielsson-Lind-Månsson

3:e Lavins-Casselståhl Miettinen-Bäckström-Aarnio

4:e Skoog-Sjödin Molin-Almtorp-Spets

Tror att Skoog kommer att känna sig mer säker o få mer självförtroende med Sjödin än med Lavins som far runt som en yr höna!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF den 8/10-05
70 Rodrigues: Kan väl komma med en ytterst kort rapport från dagens träning, GävleLasse har ju inte dykt upp än.

Björne saknades och det verkar som om Sunna kommer att åka med till Luleå. Borken sa till honom efter träningen: "Det blir hemmamatch för dig i helgen". Dackel var också på besök, oombytt med sonen, såg ut som om han borde kunna spela på måndag. Annars var stämningen god på träningen. Största jublet drog Månsson till sig när han, samtidigt som han sköt, drattade på rygg. Men mål blev det, varpå #36 kommenterade: "Sådan teknik skulle jag vilja ha också" :)

Snart är det avfärd mot Luleå, det finns platser kvar på tåget. Både Selander och Lasse har visst lovat att underhålla så jag får väl hitta på nåt jag med, får bli en överraskning vad dock.
Kommentera

HF: Det är alltid skönt att ha en vikarie som kan lägga in rapporter om man inte är tillgänglig själv.. Tack HF..

Jag kan väl nämna att HF fått med det mesta men jag kan passa på att tillägga att det var lite förflyttningar i två kedjor..

Danielsson spelar troligen inte och Miettinen kommer att spela på hans plats, På Miettinens plats kommer vi att återfinna "Lappen" Sunna som så riktigt har "hemmaplan" däroppe...bakom fjället.
Kommentera

GävleLasse: Vet du vad det är som är fel på Björne?
Kommentera

GävleLasse: Varför ska sunna spela?
Kommentera

65selander: Han kliar sig i huvudet på bilden du gjort... Kan det vara mjäll?

Ingen aning om vad det är med Björne, han klev tydligen av igår i sista. Troligen är det knät som inte kändes 100%
Kommentera

88Lindkvist: Sunna har kallats in för att Boork vill ha 4 hela femmor. Med Björne och Dacke borta blir det en plats över... Det är nog lika bra att vänja sig med att det fylls på med hungriga junisar i framtiden. Det är en lång, tät och tuff säsong med skador som följd...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
För en halv timme sen började min resa till luleå. Klangs resa började 12.40.
Kommentera

DMartinssonBSKV: En del får tydligen åka långt.... Vi ses på tåget...:)
Kommentera

GävleLasse: Jaså åker du med upp till Luleå?
Kommentera

AD: Japp... Jag blev gräsänkling till helgen å då var det inte möe å fundera på...
Kommentera

GävleLasse: Bara bra, blir roligt att se dig på en resa
Kommentera

AD: Jag det ska bli skoj å följa med... Jag är ju "Rookie" i såna sammanhang. Min enda merit på den fronten är när jag följde med Leksandsbussen från Eskilstuna till Leksand-Brynäs för några år sedan. Det blev storpisk för Leksand den gången och jag med min stora trut fick på nåder följa med hem ;)

Å ingen ville snacka om matchen hä-hä!
Kommentera

DMartinssonBSKV: stackare ja började min resa 14.55 :D ses på station 20.45 ^^
Kommentera

Imorgon så vill jag se lite mål i fem mot fem, för vad händer om PP spelet havererar, upp till bevis imorgon grabbar!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det skulle vara skönt med lite mer mål i 5 mot 5. Men det viktiga är att inte släppa in nåt bakåt i en match som denna... Tålamod är nyckeln till framgång imorgon.
Kommentera

70 Rodrigues + GävleLasse, Selander och de andra hjältarna på luletåget:

Efter att ha inmundigat diverse magiska drycker upptäckte jag att jag hade en litterär ådra som jag inte vill underhålla er kulturvänner. Därför kommer här ett urval av de poem som jag författat denna afton till åminnelse av den stundande matchen mellan Luleå HF och Brynäs IF:

1)
---------------------------------------
Lappland fylls av ångestrop,
Brynäs krossar allt i Coop
2)
Luleå var kända för renar och stål,
idag blir ni kända för baklängesmål

3) Bonuslyrik till fotbolls- och hockeyvänner i Medelpad:
Hela Sundsvall står i lågor
I Timrå ångest, bråk och plågor

Oerhört, det känns som att jag är på toppen av min författarkarriär.
Kommentera

westerlind:
Fantastiskt!
Kommentera

claesw: Tack Claes.
För övrigt anser jag att MoDo bör förstöras.
Kommentera

westerlind:
Jo man har ju en ständig frustration gentemot MoDo, tur att vi brukar dra längsta stråt...
Kommentera

westerlind:
Hur fan ska du orka se matchen om du varit uppe hela natten?
Kommentera

westerlind:
ok, nu försvann du till sänghalmen : )
Kommentera

tss...nattsuddar ;)
Kommentera

I dag tror jag att det blir en riktitgt tuff match. Men jag tror att om vi får in första målet och att honken spelar som vanligt så tar vi dom med 2-0.
Vad tror ni?
Kommentera

brynasaren: Idag så tror jag att 1:a torsken kommer, tyvärr!!
Kommentera

brynasaren: Vart har du hört att Honken står? Trodde Markus skulle få visa upp sig i eftermiddag.....
Kommentera

70 Rodrigues: Vi får hoppas att du har fel.Lule är ju otroligt heta just nu,Brynäs måste spela bättre däruppe än de senaste bortamtacherna för att han en chans!!!
Vi får hoppas att Honken spikar igen!!
Kommentera

Jaha, ska Korhonen stå. Trodde att Honken skulle stå för han varit så jävla grym i tre matcher nu
Kommentera

brynasaren: Nej har inte hört ngt. Men läser jag Boorkasonens tankar rätt så ger han Korhonen chansen.
Kommentera

kan ju mycket väl bli förlust som du tror men vi har överaskat mycket i år så varför inte göra det igen. Eller jag vet inte riktigt vilka som är favouriter
Kommentera

okej, sen så tror jag det stod i GD att honken skulle stå om jag mins rätt men det ska man väll i och för sig inte lita på
Kommentera

70 Rodrigues: Dysterkvist :-)

Allvarligt talat så är det ju inte alls omöjligt att första hälleflundran kommer idag. Coachningen blir extra viktig idag. Luleå kör med två producerande femmor, en checkinglina och en junioremma som utfyllnad. Nu är det ju visserligen hemmalaget som byter sist, men vi har fyra jämna femmor och det kan visa sig vara en stor fördel.
Kommentera

Jompe: Luleås junis femma gjorde succe sist. Vi måste börja göra mål i spel 5 mot 5 också, grabbarna måste känna att dom är lika säkra i det som i PP, för vad händer om PP falerar??
Kommentera

Jompe: Det är tågresa till Luleå i dag va för BT. Blir det många brynäsare där?
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, jag såg att även deras juniorfemma producerade. Men det jag menar är att de har inte samma balans mellan femmorna som vi har och det kan möjligen vara en fördel.

Fabricius mål mot Mora var ju en läckerhet. Inget sånt idag, om man får be.
Kommentera

Jompe: Vi får hoppas på det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo det är sant att vi måste börja näta i 5 mot 5 oxå,vi har väl gjort 9 av 13 mål i PP,men vi kan ju inte bara förlita oss på Powerplay!!
Kommentera

Blir jäkligt tufft i dag. Men Luleå har ju egentligen "bara" vunnit mot Leksand och Mora på hemmaplan och sedan förlorat mot FBK och LHC hemma som är två bra lag. Blir jämt och skulle absolut inte förvåna mig om det slutar oavgjort.

Mitt tips: Luleå HF - Brynäs IF 2-2
Kommentera

Falken: Dagens domare:

VINNERBORG, Marcus NILSSON, Klas
JOHANSSON, Anders
Kommentera

Jag tror på 4-1 till Brynäs...har hört att Ove är på gång nu och han gör nog hat trick!!!
Kommentera

arnio: Stentufft i eftermiddag, gäller att få ner farten på Luleå i matchinledningen. Sen mal vi sakta men säkert ner dom. 2-4, sista i öppen bur, Målskytt ? Lind sålkart !
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Chrunak blev förste Luleit med min tröja. Bild kommer senare
Kommentera

Så, nu har man tagit en stund på eftermiddagen med att sova och nu gäller det att ladda upp för matchen. Mitt tipps står sig, 2-2 och Månsson gör båda målen samt Lind och Daniel Johansson lägger passningarna. Alltså står alla på 6poäng efter matchen (5+1,0+6,0+6) :)
Kommentera

2 - 3 till Brynäs, möjligen 2 - 4 i öppen då ! :) hehe

Månsson, Lind och Malmström !
Kommentera

Falken:
Selander ringde just från Nordpolen och var på ett strålande humör. Som ni redan sett lyckades han få Chrunak att ta på sig sin tröja - och om jag hörde rätt med Boork sittande bredvid. Vet inte vad de har gjort i natt på tåget, men det var ett j-la oväsen bland Brynässupportrarna, så det var minst sagt svårt att höra vad han mumlade.

I varje fall verkade Boork enligt Patte stråla av självförtroende och berättade att han såg fram emot matchen, grabbarna ser bra ut och bla-bla-bla... Men vem som ska stå ville han inte svara på.
Kommentera

Jag vill dela med mig av den här lilla texten, men jag kommer inte ihåg var jag läste den. Det kan vara en upprepning här på HS.

"Vet ni varför publiken kommer så sent till Ejendals Arena ?????
Dom första 22 får spela" ;-))))
Kommentera

Vad gjorde han på Nordpolen? Skulle han inte till Luleå?
Kommentera

arnio:
Hmm, det är möjligt att jag hörde fel - han sa i varje fall att de sitter och värmer i ishallen inför matchen, men att det var kallt som f-n. Många undrar fortfarande varför det stod "Jukkasjärvi" på skylten i entrén.
Kommentera

Verkar som Korhonen står i dag. Kollade på swehockey.se.
Kommentera

Haha! Vilket jävla stolpskott som sjunger nationalsången... Fan en förnedring att hon sjunger den svenska nationalsången. Bra att publiken buade!
Kommentera

westerlind:

Han menade förmodligen Polcirkeln :-)
Kommentera

« · 589281