Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18

« · 1801326 · » Till forumet

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Tack för rättelsen. När man tänker efter så skriver man ibland som man pratar👍
Kommentera

Powerfade: Bra skrivet.
Du formulerade exakt på pricken det jag menade!!
Såå bra skrivet😀
Tack för att du gör ett enastående jobb👍👍👍❤️
Kommentera

Zappaholic: Epitetet "Magistern" har Huge själv satt på sig själv så just det ordet är jag rädd att han får leva med ;-)
Kommentera

Zappaholic: Vi kallar honom det eftersom att han alltid har det korrekta svaret på alla frågor.
Kommentera

Jag har följt den här ständigt återkommande "debatten" om nivån på inläggen och har en fundering. Varför måste man krydda sina inlägg med olika epitet? Går det att föra sin åsikt utan att förminska andra. Oavsett om den man riktar sitt inlägg till har gjort det.??

Jag trodde, eller i alla fall tror mig veta att flera av skribenterna är vuxna människor men när man läser så funderar man verkligen.

Att sitta och skriva e massa dynga för att "ge tillbaka" gör en inte ett dugg bättre än den som inte varit självkritiska nog att ge fan i att skriva dynga.

Vill vi ha en sån nivå på HS? En plats där man hoppar på andra och kallar dem både det ena och det andra?

Ett exempel på detta är att skriva en "förklaring" och i samma inlägg kalla andra för "okunniga". Detta ger en direkt bild på att skribenten tycker sig veta bättre än andra men visar inget konkret mer än egna spekulationer. Sånt gör folk förbannade och då sjunker nivån direkt.

Vad tycker ni att jag ska göra som moderator? För det kommer anmälningar titt som tätt. Om jag stänger av Bull så måste jag även stänga av Bill..plus några till. Är det en sån miljö ni vill föra era diskussioner i?

Det finns ETT väldigt enkelt sätt att föra en diskussion på här och jag blir mörkrädd över att jag ens måste komma in och påminna er.

Visa respekt mot varandra!

Powerfade//Moderator
Kommentera

Zappaholic: Helt Ok att kalla mig för både "magistern" och "allsmäktig", jag är varken lättstött eller lättkränkt som vissa andra.
Och apropå magister, det här är riktat till dig, mk: det heter inte "situationstecken" utan "citationstecken", efter ordet "citat".
Ta det nu inte som nåt översittaraktigt eller försök att agera besserwisser, det är faktiskt ett påpekande i all välmening från en språkkänslig person som tycker att såna här forum i allmänhet behöver lite språklig vägledning.... ;-)
Kommentera

mk: Jo fast ska du anmäla för "öknamn" så får du väl i rättvisans namn också stå på barrikaderna och anmäla folk som kallar Huge för "magistern" eller "allsmäktige". De som gör så gör det för att håna. Och det är väl i så fall lika illa.

Lite dubbelmoral kan jag tycka.
Kommentera

mk: Lycka till med din anmälan.
Glöm dock inte att samtidigt anmäla dig själv. Jag menar, personliga påhopp som "vuxenmobbare" och "översittare" kanske betraktas som betydligt allvarligare övertramp av moderatorerna än när jag kallar dig, mig själv eller nån annan för "läktarcoach". Din anmälan blir ju lite svår att ta på allvar om du inte har nåt annat än det "öknamnet" som trumfkort när du ska bevisa vilken elak och vuxenmobbande översittare jag är...
Kommentera

Zappaholic: Om du kollar mitt inlägg så satte jag situationstecken vid öknamn.
Jag blir lika provocerad av Huges sätt att tilltala andra skribenter med nedsättande kommentarer som dagis och skrikande medgångssupprtrar, som jag blir när någon häver ur sig spya över Brynäs.
I min bok är det lika illa.
Jag har sagt det förut, och många med mig
Det är en von oben attityd som är osund var man än befinner sig. Men visst är det den nivån som gäller att man kan sitta och i förtäckta ord idiotförklara andra personers åsikter.
So bring it on...

Det är ett faktum, och var så tydligt i somras.
Under en lång tid så diskuterades det här inne.
Det var ett bra debattklimat., man tyckte inte samma. Men man kunde ta att den andre inte tyckte samma.
Men så kom Huge in i leken.
Och i hans första inlägg så kom sarkasmen mot andra personer.
Jag blev så jävla trött, och fick en klump imagen typ. För nu visste man att nu sänks nivån flera nivåer.
Det är det som jag reagerar mot.

Sen alla som häver ur sög skit om Brynäs borde inte ha en mobil eller dator i närheten när det är match. Så är det bara.

Underbar seger igår😀😀

FORZA BRYNÄS👍👍👍👍
Kommentera

Powerfade: Nej, inte än, men han kommer senast den 2:a mars, planerat kejsarsnitt. Fick åka in igår då sambon hade förvärkar och sammandragningar. Tack så mkt, snart kommer "lill-Brynäsaren" =)
Kommentera

honken21: Är inte Lindbäck för bra för SHL?

mk: Tillhör du den lättkränkta generationen?
Kommentera

Peja: Oddsen för att Lindbäck kommer hem nästa år? Relativt höga säkert men ingen omöjlighet. Han + Rautio är ett potentiellt guldpar. Kan vara så att BZ öppnat för det redan när de diskuterade i år. Men att prio nu låg på forward.
Kommentera

mk: Vad är det för öknamn som Huge kallar andra skribenter? Jag scrollar men hittar inte så mycket. Du får gärna förtydliga.
Kommentera

Peja: Det som jag förvånas mest över är att det är så många som anser att Brynäs har massa pengar i alla forum gällande Brynäs, det finns inget belägg för det, vi är ett av de lagen som har sämst ekonomi och vi har inga privata finansiärer som går in o slantar upp som det finns i Skåne där det är ganska många rika kommuner. Det var väl så att de ville satsa på Felix från första början och Bulan fick väl ner Rautio till Gävle. Vem vet egentligen vad som är vad iom att SB sällan kommenterar något och då blir det spekulationer. Hade Lindbäck hamnat i Gävle så hade många julbat, och förmodligen hade han fått stått i de flesta matcher och andremålvakten hade knappt blivit matchad!
Kommentera

Ser att assisterande i j18 heter Alexander Lindgren. Nån som vet om det är gamla spelaren?
Kommentera

Huge: Jag blir så jävla fantastiskt trött på dina översittarfasoner!!!!!
Om du inte kan debatera med folk utan att kalla folk vid "öknamn" så borde du fundera över ditt varande här inne.
Du vet väl det att nästan den enda orsaken till att förlora ett arbete är vuxenmobbning.
Jag anser att du med dina nedsättande uttryck om andra skribenter har passerat den gränsen för länge sen.
Nu anmäler jag dig till moderatorerna.
Så vet du vem det är som gjort det.
Kommentera

Mittzon: Brynäs hade haft råd om BZ hade prioriterat en toppmålvakt. Vet också till 100% att i alla fall Lindbäck inte krävde en särskilt märkvärdig lön för att spela för Brynäs. En av många fördelar med att värva riktiga Brynäsare. Men BZ valde att köra vidare på rautio och Sandström, och fortsatte att leta forwards istället.
Kommentera

Huge: Brynäs gick mest förlust av alla lag ifjol och har inte haft + på några år, jag tror de är och har varit livrädda för att göra chansartade chansningar. Alla lag vill ha ra spelare, men ibland så måste de flesta klubbarna kompromissa alternativt att kanske spelaren ifråga inte är intresserad av en klubb oavsett pengar. Holloway sade blankt NEJ till Brynäs i december. Man kommer alltid att hitta ursäkter för att vissa spelare inte levererar och BZ har gjort bra saker inför denna säsong också. Det finns förmodligen en förklaring till hur man värvar eller lånar ut spelare och jag tycker Brynäs lagbygge ändå visar moral när det gäller och vi kan lika långt som något annat av topplagen, det har jag trott sen september och det tror jag fortfarande!!
Kommentera

pekka85: Ja du, pekka. Jag ställde en fråga till dig. Inget annat.

Det känns rimligt att du läser inläggen lite mer noggrant innan du drar felaktiga slutsatser.
Kommentera

Zappaholic: Så du avgör numera vilka inlägg man får läsa och vem man får kommentera? Känns rimligt!
Kommentera

Huge: Men hur blev detta skitkastande och svartmålande? Var bara en fråga riktad till någon med alla svar.
Kommentera

Anders Hansson: Jag frågar Peja. Han säger att det bara handlade om vad BZ ville.
Kommentera

Mittzon: Det handlar inte om det. Det handlar om var man VILL spela. Fråga Huge.
Kommentera

Peja: Det handlade aldrig om pengar?
Kommentera

Vibbi: Grattis. Så det blev en ny liten Brynäsare?
Kommentera

Brynäsgubbe: både Jocke och Lindbäck ville till Brynäs men BZ valde att satsa på ett målvaktspar bestående av Sandström och rautio. Det vore ju idiotiskt om Jocke&Lindbäck hade sagt att bara Brynäs var aktuellt när intresset inte var ömsesidigt. BZ får stå sitt kast där. Jocke kommer antagligen slåss om guldet och Lindbäck kommer antagligen se till att Rögle klarar nytt kontrakt. Jag tvivlar på att någon av Brynäs målvakter kommer att spela en avgörande roll den här säsongen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Fullständigt ointressant om Jocke fått några anbud eller inte när intervjun gjordes. Oavsett om han fått några eller inte så hindrar det väl honom inte från att uttrycka ett önskemål om var han helst skulle vilja spela om allt hade klaffat för samtliga parter.
Jag noterar bara att han skrev på för Växjö, inte för Brynäs.
Det tolkar jag som att han hellre ville spela för Växjö när det kom till kritan.
Kommentera

Bratwursten : Fint med många glas! Själv fick man åka in till förlossningen 03:15 och natten innan det jobbade jag extra. Inte så pigg nu men ack så glad och positiv =)
Kommentera

Huge: Aha, så du vet alltså att han inte fått några bud när den intervjun genomfördes. Allvetande Huge slår till igen...
Kommentera

Huge: Appliceras detta på alla spelare som inte lirar i Brynäs? Sistaårsjuniorer som går till Valbo efter juniortiden VILL alltså inte spela i Brynäs för då hade de gjort det?
Kommentera

Godmorgon Boys ! Dags att skotta 2dm nysnö men det går lätt idag efter den sköna 3an igår 😁ha en bra dag allihopa 👍
Kommentera

Saxat ur dagens GD:

"Under VM-turneringen i Lettland 2006, var det lagkamraten och NHL-stjärnan Henrik Zetterberg som fick ställa upp och bolla tankarna, när Bäckström antingen skulle ta beslutet att ta steget direkt över till Nordamerika och NHL, eller stanna en säsong extra i Brynäs.

– Han hade varit i en liknande situation som jag. Han blev draftad och så stannade han hemma under ett eller två år extra. Jag pratade med honom om det, och han sa att det är bra för en själv att stanna hemma. Du utvecklas mer, och får mer speltid, säger Bäckström till Washington Post."

Där hör du Oskar, lyssna nu på Zätas goda råd till Bäckis.
Gör inget dumt, stanna i Brynäs över nästa säsong.
Basta!!!
Kommentera

Brynäsgubbe: "Går ju att inte att tolka på annat sätt än att han velat spela i Brynäs. Du bara säger nåt som låter bra för tillfället eller?"

Nä, jag försöker alltid säga nåt som låter bra, oavsett tillfälle.
Ex att det är ointressant vad Jocke sa om ev ny klubbadress innan han tagit del av några anbud öht.
Det intressanta är var han sa sig vilja spela EFTER att ha tagit del av alla anbud han fått. Och eftersom han nu uppenbarligen spelar i ett annat lag så tolkar jag det som att han INTE ville spela i Brynäs när det kom till kritan.
Men du kan säkert koka ihop nån teori om att nån eller några tvingade honom att skriva på för Växjö, trots att han kunde tänka sig att t.o.m spela gratis i Brynäs...
Kommentera

pekka85: Jaa, du pekka...
Hur ska jag nu ta mig ur den här situationen?
Jag kan ju börja med att be dig läsa vad jag skrivit i målvaktsfrågan gällande Lindbäck och Jocke E, men du har väl varit för upptagen med att läsa mer seriösa inlägg som bidrar med nåt, typ gnäll och svartmålande.
Men Ok, jag kan dra det igen så du slipper läsa om:

Jag har sagt och säger att det inte finns nåt som säger att vare sig Lindbäck eller Jocke E har velat komma hit, självfallet efter att dom tagit del av alla andra anbud som dom rimligtvis måste ha haft från andra SHL-lag. Att dom sen initialt uttalat önskemål om at spela för oss om det funkar säger således inte så mkt om vad dom VERKLIGEN har velat när det kommit till kritan sas.

Och när man sen vet att BZ måste väga in faktorer som påverkar laget både sportsligt, ekonomiskt och planeringsmässigt innan han tar ett beslut om att ev värva in en ny målvakt mitt under säsong, så får du en totalbild som han måste ta hänsyn till.

Om man nu bortser helt från ovanstående faktorer och bara tvärsäkert påstår att BZ gjorde en jättetabbe som inte värvade Lindbäck, så tycker jag ärligt talat att det inte vittnar om några större ambitioner att få till en lite mer seriös debatt i frågan.
Kommentera

Zappaholic: pekka85 är seriös förstår du, han läser bara sakliga och begåvade inlägg som bidrar med nåt.
Dvs inlägg som mest innehåller gnäll på spelare och ledare samt allmänt skitkastande och svartmålande....
Kommentera

pekka85: Varför läser du inläggen om du redan vet att de aldrig bidrar med något?
Kommentera

Vibbi: många glas....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Se där, hoppas du har det fint! Njut och ha det gott =)
Kommentera

Vibbi: Jag befinner mig allt jämt i Thailand, återvänder hem nästa vecka 👍
Kommentera

pekka85: och Carl Lejonkräk: God morgon, är ni morgonpigga eller är ni fortfarande uppe efter några glas? =) Idag mår man kanon, underbar seger och ett stort tack till Lindbäck och Rögle...
Kommentera

Huge: Hur ska du ta dig ur den här situationen? Mycket intresserad att få läsa svaret på den här tydliga repliken du fick. Jag kan fantisera ihop ett svar från chefen men jag tror inte det kommer bidra med något, precis som alla dina andra inlägg!
Kommentera

Brynäsgubbe: Även Limpan hintade ju att han var sugen på Brynäs efter att han flyttat hem till Gävle i november.
"Anders Lindbäck har tidigare spelat för både Brynäs, Timrå och Almtuna här i Sverige, men spel i Hockeyallsvenskan är inget som lockar.
– Timrå och Almtuna känns inte så aktuellt i dagsläget eftersom det är Hockeyallsvenskan. Jag siktar i alla fall på att spela i SHL.
– Brynäs är från Gävle och den klubb som legat mig närmast, men vi får se vad det blir, avslutar Anders Lindbäck."
Kommentera

Huge: Du har fel, åtminstone om Jocke.

– Det lutar i alla fall starkt åt att det blir någonstans i Sverige. Jag är öppen för Brynäs också
– Jag bor ju i Hedesunda och rent geografiskt skulle Brynäs och Gävle vara ett riktigt bra alternativ med Pecka och allting som finns här.

Går ju att inte att tolka på annat sätt än att han velat spela i Brynäs. Du bara säger nåt som låter bra för tillfället eller?
Kommentera

varulf: Ja, vad jobbigt hörrudu.
Dumma Huge ifrågasätter de som gnäller över att BZ inte värvade Lindbäck eller Jocke E, när vi inte ens vet om dom öht velat komma hit.
Om du anser att mitt befogade ifrågasättande i en sakfråga på ett öppet forum är att "pissa ner" så kanske det är DU som borde tala med nån om DITT problem, som du verkar ha med att nån ifrågasätter andras åsikter härinne.
Kommentera

Huge: men vad du håller på.... Låt människor skriva vad de vill inom gränserna i ett öppet forum utan att du leker vuxen polis och klankar ner. Du kastar sig med ord som "raljerar", "läktarcoach" mm i var och varannan mening och det sedan långt tillbaka. Så otroligt tröttsamt. Låt folk få utrycka sig utan att du är där och pissar ner. Vad är ditt problem ? Vald sist på gympan eller? I så fall så måste du gå och prata med någon om det.
Kommentera

Skrubben: lätt att vara efterklok ja... men vi var ju ganska många läktarcoacher som propagerade för Lindbäck. Det tycker jag man kan konstatera utan att bli anklagad för efterhandskonstruktion... men det är egentligen skitsamma, nu gäller det ju att göra det bästa av den här situationen.
Kommentera

Peja:
BZ o Bulans ungdomsverksamhet
Genier!
Kommentera

Anders Berg: Med tanke på att du/vi inte har en aning om Jocke eller Lindbäck ens velat komma hit, så blir dina efterkloka "analyser" inte mkt värda.
Och lägger man till att BZ har en helt annan totalbild att ta hänsyn till än vad otåliga, okunniga och oinsatta läktarcoacher har, så blir debatten kring målvaktsvalet ännu mer ointressant ur ett mer seriöst perspektiv.
Kommentera

Fan RBK vinner back-to-back mot FBK. Man får nästan säga att Limpan ändå spelar för Brynäs litegrann.
Kommentera

Anders Berg: Samtidigt är det väldigt lätt att vara efterklok. Inför säsongen var ändå den allmänna åsikten bland experter att det var den här säsongen som Sandström skulle ta klivet och vara med och utmana som en toppmålvakt i ligan. Då tog man hellre in en billigare Rautio och kunde lägga de extra pengarna på en vassare forward.
Kommentera

« · 1801326 · »