Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Målvaktsfrågan

« · 280455 · » Till forumet

Sv: Målvaktsfrågan
Huge: vi hade stora målvaktsproblem förra säsongen men om Asplund skriver på så är ju det problemet löst.
Kommentera

Clarence: Bortsett från igår så har du varit lite tyst ett tag.
Har det varit jobbigt med ett par klagofria dagar? ;-)
Kommentera

MacGYverNH90: Grattis. Det AS-lag som lyckas signa Aspen får seriens bäste målvakt.
Kommentera

Igor: Klarar vi verkligen ett kval till? Svaret är enkelt: NEJ! Håller med dej. I allra bästa fall kanske ett (1) lag blir sämre än Brynäs till vintern, inte fler med den här truppen...
Kommentera

Hört att Asplund ska vara på väg till Nyköping. Bra/dåligt?
Kommentera

aphac: Är klart orolig när jag hör att man lägger allt krut på Mårtensson. Satsa allt på en bra målvakt istället.
Kommentera

gordo: *går o hänger sig*
Kommentera

Igor:
Sitter och tänker på hur fort det går att rasera något som varit bra.
SM-99.
Inte med i matchen 2003.

Fanns det inga röster inom Brynäs IF som höjde ett varningens finger, eller?

Sorgligt.
Onödigt.

Usch.
Kommentera

Igor:
Först gör NHL/AHL klart vilka spelare de vill ha.
Sedan penningstinna lag i Alpligorna.
Sedan de rika finska och svenska lagen.
Sedan kommer mellanlagen i Elitserien.
Sedan kommer Brynäs...

Vilken "topp"-målvakt (spelare) signar för Brynäs i det läget?
Ett lag utan chans att slåss om SM-guld.
Ett lag på dekis ekonomiskt, organisatoriskt och arenamässigt.
Grön ledning av laget (GP, MS).
Grön ledning av laget som bygger laget (EK).
Grön ledning av laget som bygger laget som bygger laget (nya styrelsen)...

Motvind.
Bäst att inte spotta för mycket...
Kommentera

Väldigt mycket tips som florerar här på HS. Är det klart med målisen nu eller?
Fram med info nu den som har inside info. Ge mig en anledning att knäcka en bira ikväll!
Kommentera

aphac: Kärpät är väl inget skitlag direkt de spelade ju trots allt final. Tydligen har ju Korhonen varit bra i perioder ex. slutspelet för några år sedan. Jag skulle dock gärna vilja ha svar på var sponsorpengarna tog vägen. Var det bara någon här som hittade på det eller? Det stod ju faktiskt i Gävletidningarna också.

Sedan tycker jag Brynäs ska skita i Mårtensson trots att han är en personlig favorit. Han vore väl dum om han gav upp NHL-äventyret efter bara ett år när han dessutom gjorde succe i Cincinnati.
Kommentera

Igor: Igår fick jag ett tips om att en finsk målis skulle vara klar, men fick inte reda på vem det är. Norrena är tydligen klar för Tampa.Bevare mig väl om det är en 2:e målis i ett skitlag från finska ligan.
På forwardssidan lägger BIF allt krut på Mårtensson, tills det spricker. Efter det får dom väl fynda bland reavarorna, den marknaden känner ju BIF till allra bäst.
Kommentera

Nu skriver Keb att han också hört från en säker källa att det blir Korhonen. Killen kan väl säkert ta ett och annat skott men snacket om ett nytt Timrå spricker helt med Korhonen. Timrå hade en av seriens bästa målisar. Skulle Korhonen plötsligt vid 28 års ålder bli en supermålis, näppeligen.

Vad hände med öronmärkta sponsorpengarna? Var det bara ett tomt rykte?

Brynäs vill tydligen skapa ett reservat för bänkvärmare runt om i europa.

Hoppas Percy är så förblindad av sitt torn han bygger därnere i Malmö så att han glömmer värva spelare till Mif. Då har vi kanske åtmisntone ett lag bakom oss. Vilket ska bli det andra laget? Klarar vi verkligen ett kval till?
Kommentera

aphac: Framför allt så återknyter man isåfall, ifall han värvas, en talangfull spelare som kan spelet som Brynäs vill spela, känner grabbarna, kan gå in i fler och tuffare situationer nu än senast, fått lite av den biten han saknat, även om han inte är en fysisk spelande spelare, mer teknisk, så har han garanterat härdats där...

Som sagt, trots att Mårtensson inte är just den spelartyp som saknas, så skulle han fylla en viktig roll i laget, och höja lagets kapacitet att spela hockey... Sen får det gärna komma och en målskytt också, men det blir nog antingen eller... Som vanligt...
Kommentera

andersp: Det verkar som om Mårten har gått framåt efter året i farmarligan.Han har ju gjort bra med poäng och det är väl inte helt lätt i den ligan.Han är väl ingen superstjärna och målspruta som vi skulle behöva, men jag tror han är en bra investering.
Kommentera

Sylf: Får väl hoppas att dom inte betalar för mycket fär Mårtensson. Så bra var han ju inte, eller?
Kommentera

aphac: Nemirovsky är för dyr men man hade ju hoppas på en dyr målis när ryktet sa att det fanns sponsorpengar.
Kommentera

aphac: Det lär han inte göra.Dom jobbar fortfarande på Mårtensson,spricker det så tar dom en "bra" utlänning på artistkontrakt.En sån som kommer i nov och drar i mars.
Kommentera

Nemirovsky har dykt upp på Lukko Raumo på finska transfersidan.
Knappast troligt att han dyker upp på Sätrahöjden heller.
Kommentera

Clarence:Undrar hur Honken har hamnat på HM:s sida igen? Får han inget nytt kontrakt kan han ju göra som han vill, men knappast nått före 1/7.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är bara som det är, Brynäs kan/vill bara värva andrahandsfigurer. Men så blir priset högt också...
Kommentera

70 Rodrigues:

Tyvärr tror jag att Du får helt rätt. Brynäs får numera inte tilld et så att säga
Kommentera

prosten: Det finns gränser....:-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Målisar tycker väl att det är kul med mycket att göra eller....
Kommentera

Eftersom det finns öronmärkta stålar till en toppmålvakt så räknar jag med att dom fixar det, för annars så har dom ju grävt sin egen grav när det gäller nuvarande o nya sponsorer i framtiden. Frågan är vilka toppmålvakter det är som vill spela i ett bottengäng? Tror nog ändå att vi får nöja oss med en medelmåtta men som klubben anser vara en toppmålis är jag rädd.
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske dom ringt Pekka.....
Kommentera

Igor: Varför inte.....:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jamie Ram kanske vore nåt?
Kommentera

Jag tror att toppmålvakten heter Åke Liljebjörn....:-)
Kommentera

Anneli S: Det enda jag kan säga är att jag håller med dig till 100%!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad tror Brynäs ska hända med denna nya målvakt? Att han ska höja sig bara för att han spelar i Sverige, Brynäs?! Tröttsamt om dom ska chansa på ytterligare ett osäkert kort i målvaktsfrågan. Målvakten är ju trots allt en av de viktigaste spelarna i ett lag.
Kommentera

33Laitinen: Minä ymmeren! Terveisie niin kauaan!! Om ni 2:a funderar,,tränar på min "finska" med Laitinen.
Kommentera

mastigers: Ja, jag kan tror det. Det är inte så lätta här i Finland heller, men vi kom igen i nästa år. Hoppas du förstår mig.
Kommentera

33Laitinen: Soumalainen routsisa tännepäiväne ei ole mukkava. Hoppas du förstår min dåliga "finska".
Kommentera

Hoppas att detta rykte som alla andra inte visar sig stämma. Killen har ju aldrig varit 1:a keeper ens vad jag kan se. Kan bli riktigt ödestigert att chansa i målvaktsfrågan.
Kommentera

Igor: Var är toppmålvakten undrar jag???
Kommentera

70 Rodrigues: 90,3%, vad hade Ram? 93-94 nånting och det gick ju sådär.
Kommentera

Tryck på hans namn sedan lisätietoja sedan Korhonen. Sedan så visas det en filmsnutt på hans målsinne!
Kommentera

mastigers: Översättning tack!
Kommentera

Korhonen verkar ju vara något att satsa på! Han kanske kan vara med och producera en o annan framåt med. Kolla länken på denna målfarliga målvakt!
Kommentera

70 Rodrigues: Kom på 22:a plats i statistiken i SM-liiga. 2:amålis efter Niklas Bäckström. Usch vad jobbigt det är att krascha rakt ner i Brynäsverkligheten efter drömmar om Norrena, Lasak & Nurminen.
Kommentera

Korhonen hade 90.3 i räddnings % den gågna säsongen!
Kommentera

65 Selander: Brynäs is interested in goalkeeper named Markus Korhonen. He has played in Kärpät. He is out of contract now.
Kommentera

65 Selander:
Brynästomten brukar ju ha dubbla säsonger i sann Sandlinsk anda...
På med pulsklocka på tomten också så löser det sig!
Kommentera

Igor: Nä tomten har semester inför Julen
Kommentera

65 Selander: Odla gräs på tomten!
Kommentera

65 Selander: Tomten, e han med i VM?
Kommentera

Lunkan: :))

Ja vad f-n skalll man göra när man litar på folk, fast jag tror ju på tomten också ;)
Kommentera

65 Selander: Med tanke på att du var ganska säker på att Norrena var klar för nån månad sen tar jag detta med en viss nypa salt misströsta inte!
Kommentera

« · 280455 · »