Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Modo-Brynäs den 1/10

« · 1181340 · » Till forumet

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
KÄMPA NU!!!
Kommentera

sylf: Ja, nu ringer det väl säkerligen.... nu kommer målsumpandet att straffas
Kommentera

MarcusElving: Klantskallar!!
Kommentera

MarcusElving: Nu är vi jumbo
Kommentera

För många på banan... tungt nu!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

65selander: Ove "mitt i madrassen" Molin
Kommentera

Bissett19: Nu finns det ett spel iaf, nu gäller det att ställa in siktet samt hålla koll på deras kontringar. Framåt, härska, söndra
Kommentera

Lugnt o fint backspel av Victor Berglind är det iaf,en Pär Djoos i galler:)
Kommentera

Måste bara ta och berömma Berglind och framför allt Bertilsson!!
Vilket spel dom visar upp, däremot vill jag se mer av Granis. Han måste vinna fler tekningar. Åkte Molin på en smäll i andra?? Tyckte Virus sa det..? Hoppas Rödda kommer in! Är det bara jag som sitter och är lite orplig för Markström? Känns lite ostabil. Och en sista sak.. TILL BERG, SOM GEMFÖR KAHNA MED VAS.. MMMH SKRATTRETANDE BARA DET KAHNA VISAR I ANDRA MOT MODO BEVISAR MOTSATTSEN!! HA HA HA BERG VET DU ENS ATT MAN KALLAR DET MAN GÖR MÅL MED I ISHOCKEY HETER PUCK OCH INTE BOLL!!

Berg, vilken aa jag tänker inte säga mer.. slicka upp mitt ludd i naveln ist... hahhaah!
Kommentera

Lindström: Ja! Konstigt nog har bortaspelet fungerat bättre än hemmaspelet hittills. Visserligen har det bara gått 4 matcher, men det är fakta.

Mot timrå var vi också det bättre laget totalt sett.
Kommentera

Skitstöveln: Tänk om dom kunde spela med den här inställningen jämt!!
Kommentera

Random: Jag gråter även om vi kryssar.
Kommentera

MarcusElving: För min del får de skjuta hur jävla mycket skott som helst - bara det vinner. Skitsamma om de vinner med 1-0, 2-1 etc.

3 poäng är det viktigaste - för bra hockey spelar de ju nu.
Kommentera

Bissett19:

Utgår från det jag med allt enligt lagen om alltings jävlighet.
Kommentera

Resultatet gör matchen spännande. Nu inväntar vi den tredje perioden och sedan får vi se om vi jublar, gråter eller kryssar.
Kommentera

Skitstöveln: Det som känns så jävla frustrerande är att man är så ineffektiva så det kan lika gärna bli torsk. 14-30 i skott, matchen kunde varit avgjord för längesen. Att vi inte sätter chanserna kan straffa oss hårt i slutändan, det enda Modo behöver göra är att göra ett mål för att råna oss på alla poäng.

Spelet kan inte bli så mycket bättre, det ska de ha. Men det är 1 mål på tavlan och det håller INTE!
Kommentera

AVGÅ:

Modo vinner med 2-1

Tack o hej
Kommentera

MarcusElving: Hur mycket chanser som helst nu. Dom spelar riktigt bra! MEN, varför, varför, varför gör dom INTE MÅL????????????????
Kommentera

MarcusElving: Allt annat än 3 poäng vore en katastrof!!!

Kahnberg tycker jag bara blir bättre och bättre för varje match som går - hoppas bara målskyttet lossnar snart.
Kommentera

dreamland: Kul med mycket skott.. Men på 28 skott borde man ha fler mål! Det håller inte annars

skotten ger inga poäng så länge dom inte sitter i nätet bakom målvakten
Kommentera

MarcusElving: 12-28 i skott!!!!! När avlossade de så mycket på så kort tid sist??
Kommentera

Sandin dribblar bort sig själv istället för att skjuta!!
Kommentera

Anders Berg: NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Brynäsekke: Assistkungen Kahnberg... Bara i Brynäs, bara i Brynäs...
Kommentera

dreamland: Hoppas de var vad Kahna behövde
Kommentera

dreamland: Underbar pass av Kahna!! Fan va härligt!!!!
Kommentera

Riktigt bra förstaperiod idag.....kul matt se. Är bara att hoppas att pucken studsar in också
Kommentera

Det är då mycket tydligt att gud inte håller på Brynäs.. Hur fan är detta möjligt?
Kommentera

Ingen Nolander som väntat idag,det är en skapligt ung backbesättning BIF ställer på isen idag,av de sex backarna så är de tre junisar.

Simon Bertilsson 91:a
Simon Löf 91:a
Victor Berglind 92:a

Kommentera

arnio: Blir knappast färre iaf ^^
Kommentera

Jag och en polare kommer att vara på plats på banken ikväll iförda matchtröjor. Blir det fler brynäsare måntro?
Kommentera

tompap71: ;)
Kommentera

Anders Berg: Jag hörde att det var Chelios som var på gång.
Kommentera

Huss: Trodde ett tag på Staffan Kronwall då han påstås ha sagt att han är trött på farmarliga, Brynäs kunde isf vara ett alternativ. Men tyvärr för oss verkar traden till Calgary ge han plats i NHL.
Kommentera

GävleLasse: När faen blir gammal....;-)

Som sagt, backsidan har sett alltför tunn ut länge nu och det var dumt att rusa Andersén tillbaka i spel. Det lär vi få betala för nu. Han lär vara borta en månad säkert. Sen håller jag med om en europé inte vore dumt, gärna någon defensivt inriktad bjässe.
Kommentera

Det ryktas om att den nya backen är Jussi Pekkala! Neeeej, skojade bara!
Kommentera

GävleLasse: Skit samma om det är en transatlant eller nån annan, bara han håller hög klass.
Generellt sett känns det ändå bra om det blir just en transatlant, även om rinkanpassningen kan bli en stötesten.
Dom har den rätta mentala inställningen och drar med sig övriga spelare.
Undrar ex hur mkt bröderna Abbott betytt för Luleå vad gäller den biten?
Rätt så mkt, skulle jag tro.
Tror även att Dixon gynnas av att det kommer en landsman, eller iaf en transatlant...
Kommentera

Gurra88: Betydligt småroligare att du inte begriper vad Tommy menar, för det gör alla andra.
Han talar om den generella spelmässiga press det trots allt är att som hemmalag bl.a förväntas prestera en (helst) rolig och offensiv hockey men framförallt att man via hemmaplansfördel SKA vinna sina matcher då det normalt sett är svårare att vinna borta.
Mao: man har (lite hårddraget) mindre press på sig att vinna borta, jämfört med att vinna hemma.

Att vi sen för tillfället har en isolerad spelteknisk press på oss att göra fler mål, då det i längden är svårt att vinna matcher om man bara gör 1 eller 2 mål per match, är en annan sak.
Sen vet jag inte om det hjälper att du i dina senaste 572 inlägg gnällt över att vi gjort för få mål: betydligt intressantare om du kommer med förslag på åtgärder som man inte redan provat.
När det är måltorka: kan man göra så mkt mer än att jobba vidare, träna avslut, skjuta mer eller försöka skapa så många målchanser som möjligt?
Kommentera

Huge: Nej jag har märkt det...

Jag har bestämt mig för att sluta gnälla. Det finns så mycket i livet som är viktigare än Brynäs så jag ska inte lägga ner så mycket energi på dem.

Ni vet ju vad jag tycker ;)

Positivt att Hammarström och company letar efter en back. Fast jag ställer mig lite frågande till valet att man vill ha in en transatlant. Det borde finnas europeer som håller måttet. Då slipper man ju även "böket" med aklimatisering till stor rink med...
Kommentera

GävleLasse: Sylf har gett upp efter varje säsongsslut, inför varje säsongsupptakt, inför varje försäsongsmatch, inför varje ES-premiär, inför varje nedsläpp i varje enskild ES-match och efter varje vinst eller förlust.

Så jag ser ingen större anledning till varför han nu helt plötsligt skulle börja göra nåt annat... :-)
Kommentera

spud: Det kan lossna för båda lagen med. Det hänger lite på hur man lägger upp taktiken.

Jag tror att Brynäs kommer att ligga på extra ikväll.. Även skotten kommer att vara fler.
Kommentera

sylf: Du verkar ha gett upp helt den här säsongen...ring ladbrokes och spela en tusing på att Brynäs inte vinner en match den här säsongen.. SÅ kan du sponsra Sundlöv med att ta hem Svanberg ;)
Kommentera

sylf: Låter som om det blir en målsnål match ikväll. De spelare vi ställer upp med har lyckats göra 2 mål denna säsong, varav ett öppet mål framspelad av foppa.
Kommentera

sylf: Verkar som du har blivit lite anti sedan Merseyside resan ;-)
Kommentera

arnio: Spelar ingen roll om dom så spelar med 242:e keepern. Brynäs gör inte mål ändå!
Kommentera

Lutar åt att Modo kör med andrakeepern...bra eller dåligt tecken?
Kommentera

Ang backarna så bekräftar Hammarström att Brynäs letar efter en back som skall tillföra laget något! Bara hoppas att de hittar någon nu när det rensas i KHL, NHL mm.
Kommentera

Jaa hit med Bäckman!! Vart är oljeshejken när man som mest behöver honom?

Tiggarbrev i inkorgen tack, ger gärna en slant för bäckman..
Kommentera

Lite småroligt citat av tommy..

Ska det bli skönt med två bortamatcher på rad nu och slippa pressen på hemmaplan?

"Det är ju två svåra bortamatcher som väntar. Men, visst, vi kan åka upp till MODO och verkligen spela ut. Det är Modo som har pressen på sig.Ska det bli skönt med två bortamatcher på rad nu och slippa pressen på hemmaplan?
Det är ju två svåra bortamatcher som väntar. Men, visst, vi kan åka upp till MODO och verkligen spela ut. Det är Modo som har pressen på sig."

Jo tjena säger jag , "Det är Modo som har pressen på sig." haha.. hade jag gjort 3 mål på nio peridoer hade jag nog kännt att det var vi som har pressen på oss, iallafall minst lika mycket som Modo..
Kommentera

Clubsport: Eftersom Foppa har varit delaktig i nästan varenda mål Modo gjort så kan man ju hoppas på att det blir en aning förvirrat imorgon när han inte är med..

Markström släpper 1 mål imorgon och oflytet kommer att vända, imorgon har vi studsarna med oss.

1-3 blir det!

Somervuori gör 1-0 och 2-0, Hansen eller Kahnberg sätter 3:an
Kommentera

« · 1181340 · »