Brynäs IF

727899 inlägg · 7962 ämnen

PPV-rasism!

« · 573820 · » Till forumet

Sv: PPV-rasism!
eltifoso: Det ger Brynäs 22896 och Leksand 23928 i publik under dom säsongerna du angav. Tack för det!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Säs 99/00 LIF 5261 BIF 5342 (Bortasnitt)
Säs 00/01 LIF 5622 BIF 6026 ( -"- )
Säs 02/03 LIF 6690 BIF 5595 ( - " - )
Säs 03/04 LIF 6456 BIF 5933 ( - " -)

Några års siffror
Kommentera

Teppo: Det förstod jag! Men när allt kommer omkring så drar Leksand mer folk än Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: Båda spelade dock i kvalserien vilket statistiken var ifrån.
Kommentera

Teppo: Som sagt, Brynäs spelade i elitserien o Leksand i allsvenskan förra säsongen!! Du har ingen statistik från 4-5 år tillbaka??
Kommentera

70 Rodriques:

Nix!
Brynäs var populärare (drog mer folk) än Leksand på bortaplan. Däremot var Leksand populärare än Brynäs på hemmaplan.

Home Away Total
1 Leksands IF 5 28414 5682 5 23758 4751 10 52172 5217
2 Brynäs IF 5 24943 4988 5 24264 4852 10 49207 4920
Kommentera

DMartinssonBSKV: Leksand drar mer folk än vad Brynäs gör, d är väl inget att tjafsa om, önskar att så inte var fallet, tror att det kan bero på fansen till stor del, och jag hoppas verkligen att vi kan mäta oss med Leksandssupportrarna i framtiden, det är hemskt att bli utsjungen i sin egen arena!!
Kommentera

mattias - 74: Jag kunde inte bry mig mindre i att Leksand visas 7 ggr. i en betalkanal. Där kan man åtmisntone välja om man vill se skiten eller inte. När LIF var nere och harvade förra gången slog det dock alla rekord när lugnt sagt alla sportsändningar i allmän-TV inte innehöll något annat än "Leksands väg tillbaka..". Hur mycket de olika lagen visas i Canal+ har givetvis att göra med hur populära dom anses vara i det här landet. Att Leksand som nykomling får så mycket sändningstid har ju självklart att göra med tidigare säsonger, inte den senaste i allsvenskan. Om man sedan är värda att visas lika mycket till under säsongen det får vi väl se när den här första perioden matcher är avslutade.
Kommentera

70 Rodrigues: Det var så i kvalserien också.
Kommentera

Hong Kong: Kan det bero på att vi spelade i elitserien tror du?
Kommentera

70 Rodrigues: Hur kommer det sig då att Brynäs drog fler personer till ladorna runt om i landet i våras än vad Leksand gjorde?
Kommentera

70 Rodrigues:

Minns hur det var förut nä'r Djurgården var som bäst då de favoriserade Dif i tv rutan! Nu helst plötsligt är det så jävla märkvärdigt att Leksand visas 7 ggr i vinter. Jag skall för det första inte se Leksand 7 ggr jag skall se dem 25 ggr sedan kanske nån mer :) LIVE!!
Kommentera

Hade Brynäs varit ett topplag dom senaste säsongerna så hade dom visats fler ggr, att dom visar Leksand 7 ggr är inte så konstigt då dom är Sveriges populäraste lag att att titta på enligt 2:a lags fans!! Om Brynäs kan lyckas med bedriften att ta sig till slutspel i år ocj kanske placera sig rätt högt så kommer det att se annorlunda ut i PPV-tablån nästa säsong!! Bättre att se matcherna LIVE :-)
Kommentera

svennis:

Det går att vara strategisk i detta fall också, och då kan man inte med lätthet jämföra med din nämnda affär.

Säg att du som ansvarig för c+ sportsändningar kommer på den briljanta idén att fördela sändningarna hyfsat jämnt över lagen. Visst, någon eller ett par extra matcher med populära lag kanske, men hyfsat jämnt. I alla fall i ett initialläge, som det nu är frågan om.

Jag tror inte att leksingar m.fl. skulle skrika rakt ut för det. Dessutom tror jag supportrar för andra lag skulle känna sig mindre förfördelade.

Som det är nu har de retat upp halva hockeysverige, medan andra halvan skuttar runt på rosa moln. Inte särskilt "marketsmart" om du frågar mig.
Kommentera

svennis: Det begriper jag med!! Frågan är fortfarande om strategin och prioriteringarna är de rätta! Är TIK fortfarande en "säljmagnet"? Jag är skeptisk till detta. Vi får väl se hur de olika sändningarna säljer.....
Kommentera

JanT: Om du har en affär så vill du väl sälja den vara som går mest och inte den vara alla tittar på men inte köper. Det är en helt normal ekonomisk företeelse. Man tillhandahåller den vara som säljer mest och man gör mest förtjänst på. Och de går efter statistik från tidigare säsonger och har lagt ett program efter det. De kan lägga annorlunda strategi hur det går i ES under hösten.
Kommentera

El Aka Ali: Jag kan inte se hur ditt svar tillför något nytt i debatten. Canal+ prioriterar efter eget tycke och smak! Återigen tycker jag att deras val av matcher lämnar många frågetecken.
Kommentera

Hong Kong:
Ok, men då canal+, säsongskortet m.m är bolag som gärna tjänar pengar så kan jag nog tänka mig att dom visar dom matcher och lag som dom vet att folk är villiga att betala för, dom har nog svart på vitt vilka lag som brukar "dra" folk till TV:n

Money rules
Kommentera

JanT: Läs svaret en gång till! Fundera sedan.
Kommentera

El Aka Ali: Frågan var väl egentligen om Canal+ prioriterat rätt i år! Det är den enda utgångspunkt man kan ha. Det förefaller som om de är ute på hal is när exempelvis det potentiella topplaget LHC endast visas 2 ggr och ett åderlåtet Timrå visas 7 ggr. Är det månne Wennerberg och Warg som är de heta nyförvärv som skall visas upp för Svenska folket och dra massvis med tittare?
Kommentera

GävleLasse: Du skrev i svaret till Bradberry bl.a. att de inte har någon känsla över vad tittarna vill se. Är det inte precis det de har gått ut ifrån. De vill ju självklart ha så många tittare som möjligt. De vill tjäna så mycket slantar som möjligt. Därför har de prioriterat på detta sätt. Du har fel utgångspunkter i detta fall som i så mycket annat.
Kommentera

bradberry: Här kommer ett svar som en av skribenterna här på HS fick ifjol angående sändningarna:

"Hej och tack för ditt mail,

Det är härligt att se att du är lika engagerad i elitserien som vi.
Vi får hoppas på en fartfylld säsong och med hårda tabellstrider!

canal+ har i första hand möjlighet att välja matcher som de finner
intressanta. Av de matcher som canal+ inte sänder har vi, tillsammans
med comhem, sedan ett brett underlag att välja matcher från.

Det kan tex bero på:
- Hur gick det förra året för detta lag?
- Ser detta lag intressant ut denna säsong?

Allt eftersom serien pågår ser vi också vilka matcher som bör vara
intressanta för tittarna. Tex tabellplaceringar och dylikt. Desto
bättre det går för just ditt favoritlag, desto större chans att deras
matcher går att beställa, perfekt läge att sluta upp och stötta dem
genom säsongen!

Med vänlig hälsning
Fredrik
Canal Digital Kundservice
Tel: 08-772 27 50 "
Kommentera

TIKbiff: Det grundar jag på helt egna erfarenheter, genom mitt resande runt om i landet. Som jag skrev, så är vi sämre organiserade och engagerade än andra lags fans och då går det inte att mäta i medlemsantal.

När jag är ute och reser så pratar jag gärna hockey med personer jag möter, utan att själv avslöja var mitt hjärta sitter. Allt som oftast så är det Brynäsare man möter oavsett var i landet man befinner sig.

En annan återspegling man kan göra, är att titta på publiktillströmningen på bortamatcher.  
Kommentera

mok: man får hålla ögonen uppspärrade så man inte råkar åka in på avfarten :)
Kommentera

Hong Kong:

Flest fans runt om i landet, är det genom medlemsantalet ni har koll på det?
Hur många medlemmar har BIF ?
Kommentera

bradberry:

Att de visar gnällkärringarna från Karlstad 7 ggr däremot fattar jag inte??

kan de göra annat än gnälla på domarna?
Kommentera

mattias - 74: Men snälla du! Har vi påstått något annat? Kalla det gärna avundsjuka! Det hymlar jag inte med. Jag skulle gärna sett att Brynäs visades 7 ggr....JA!
Kommentera

Hong Kong:

Leksand och Brynäs har väl alltid varit de 2 populäraste lagen ! Ingen nthet!
Kommentera

bradberry: Jag vill påstå att Brynäs inte är sveriges näst populäraste lag. Det är sveriges populäraste lag! Vi har flest fans runtom i landet, dock är vi inte lika organiserade och engagerade som andra lags fans.  

Sen att vi hart mas(s)media emot oss gör inte saken bättre.
Kommentera

GävleLasse: eller 24:an...............:-))
Kommentera

GävleLasse: nej det hinner man absolut inte säga man får hålla ögonen uppspärrade så man inte missar avfarten :)
Kommentera

mattias - 74: När man åker förbi Leksand, hinner man säga "Leksand" innan man har passerat orten? *L*
Kommentera

JanT:

haha Tror att Boorken är en het kandidat att ta över som bisittare bredvid hegerfors efter 20 matcher ;)
Kommentera

JanT: Å Leksand lär vi ju få se en del på SportExpressen i vår *L*
Kommentera

bradberry: LHC's notering med 2 matcher samt HV's med 3 är lika märkliga dom! Att Leksand/Timrå visas 7 gånger är helt snett enligt mitt sätt att se på saken! LHC 2 ggr??? Det är ju ett väntat topplag! Vem vill se LIF kämpa för att undvika KS? ;-)
Kommentera

GävleLasse:

Att Folk reagera som ni och alla andra gör är ju inget annat än ren och skär Avundsjuka ;)

Men sanningen är väl det att Leksand får mycket massmedialt utrymme för att det är en liten ort och ingen pratar annat än hockey där.
Kommentera

Bissett19: Då har de alltså hörsammat önskemål ifrån DIF :/
Kommentera

GävleLasse: Du har rätt,Djurgårns matcher på PPV/Canal plus är endast borta matcher..........
Kommentera

mattias - 74: Nej inte förra året i alla fall när det gäller Leksand ;) De visar ju Elitserien på Canal - LOL

Å det blir samma visa igen nästa säsong så de kanske passar på nu medans de kan ;)
Kommentera

bradberry: Det finns bara ett språk som "de där" fattar och det är helt enkelt att säga upp sina abbonemang...Alternativt mailbomba dem.
Kommentera

bradberry:

Du kan inte påstå att det varit så varje år? Då är du ute och cyklar!
Kommentera

GävleLasse: Ska mejla C+ å kräva förklaring. Återkommer i ämnet!
Kommentera

Alisandali: MEN GOMORRON DÅ! Om man via säsongskortet/PPV/C+ sänder Leksand 7 gånger å Brynäs 2 gånger så kan man ju grubbla till dödagar (not) på vilket lags fans som uppskattar kanalerna/abonnemanget bäst. Läget har varit lika varje år.
Kommentera

Bissett19:

Ja hur i H*vete kan man älska sveriges folkkäraste lag som har ett lag i högsta serien med typ 5000 invånare?
Kommentera

bradberry: Man vill ju tro att de väljer matcher utefter förväntade bra matcher. OM nu de har något emot Gavlerinken, varför då visa det derbyt och inte första derbyt i Leksand. Nej det är nånting annat. Det kan ju vara så enkelt att de som väljer matcher i Canal - är Leksingar eller Brynäshatare på annat sätt. De har i alla fall ingen känsla för vad tittarna vill se. OK alla vill inte se Brynäs men det borde i alla fall finnas som alternativ på PPV.

Sedan kan man ju ponera att DIF gärna slipper att deras hemmamatcher går på Canal -/PPV då de haft grava problem att locka publik till sina matcher.
Kommentera

bradberry: Kan nog bero på att Brynäsarna köper hem för lite matcher.
Så lite stat på hur många PPV-tittare canal+ hade för två sesonger sen , och då låg just dom fyra lagen som visas 7 gånger i topp.
Kommentera

bradberry: Unfantaget Leksand då!!!Men du vet media älskar Leksand,hur nu nu i helve** man kan göra det!!!
Kommentera

Bissett19: Funderar oxå i de banorna faktiskt. Rosat marknaden????? Jag säger bara: Leksand?
Kommentera

bradberry: Ja det är verkligen konstigt, man kan ju undra vad som motiverar deras programval. Kan det bero på det vanliga "hatet" från media. Det är ju som bekant väldigt populärt hos alla medier att skriva ner brynäs.

It's us against the world...
Kommentera

bradberry: Mycket märkligt!!Vet inte hur dem resonerar egntligen!!,men det måste ju ha och gör med våran kräftgång de senaste säsongerna,samt kan ske inte ngn hypermodern arena!Det märkliga är väl att man bara visar LHC två gånger oxå,topplag och ny arena!!

Funderar stark på att säga upp mitt abbonemang på C plus och säsongskortet!!
Kommentera

« · 573820 · »