Brynäs IF

727409 inlägg · 7961 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF

« · 467231 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
Dream Team: Pardon my french.. språket fattas mig!
Kommentera

claesw: Första perioden var det i stort sett ett lag på banan anfallsmässigt. Brynäs hade dock under hela matchen ett tätt och bra försvar så Timrås attacker blev rätt så fruktlösa, trots bra tryck. Brynäs spel nådde nog inga högre höjder i första, vilket nog är orsaken till Timrås dominans där.

Dock är det som händer i andra perioden rätt klassiskt när hemmalaget som dittills fått härja relativt fritt tappar det mesta av glöden och kampviljan i tron att det nog är klart (?). Det Brynäs var bättre på och som tog dom in i matchen på var att man kämpade mer än Timrå. Det räckte till 1 poäng. Kunde med lite bättre effektivitet ha blivit 3..
Kommentera

Redhat:
Läste du inte mitt svar? Vaddå somnade in??
Kommentera

Redhat: Uppenbarligen har ni en stor brist där då. När lag drar ner tempot i matchen får ni problem. Verkar vara ett bekymmer om man vill vara ett topplag.
Kommentera

Jompe: Brynäs är grymt bra på att dra ner på tempot, det gav ju en pinne igår. Grattis!! Men det är OTROLIGT tråkig hockey att titta på, men det är väl taktik från Brynäs. Trodde först att Tikarna skulle vinna med en sådär 5-0, men man somnade in rejält.
Kommentera

Ambroo: Håller med claesw--Din analys klarar inte konsumentverkets normer om osaklighet och objektivitet. Timrå hemma är ett bra lag, och att få dem att se slöa ut är en viktig taktisk seger i sig själv.

Vi får väl alla vara nöjda med de delade poängen.
Kommentera

Ambroo:
På samma sätt skulle ju jag kunna hävda att Timrå lyckades vagga in Brynäs i en dvala i första perioden, men att BIF därefter visade upp sitt rätta spele och skapde fler chanser än Timrå- eller hur?
Kommentera

Ambroo:
Tro inte FÖR väl om ditt kära Timrå. Det där med att Brynäs lyckas "vagga in TIK:arna i nån form av dvala" kanske tyder på att Brynäs gör något bra, samt att TK kanske inte har orken att spela snabbt och fyndigt en hel match.
Som supporter känner man ju ofta att "varför slutar dom spela" osv, man glömmer ju ofta att det kanske beror på att motståndarna är bra...
Kommentera

65selander:
Än en gång, en pinne hit och dit spelar inte så stor roll (irriterande dock...), men det viktiga är SPELET -vi skapar på bortais och spelar rörligt mm, mm - inte ens säsongen 98-99 spelade vi ju så...då var vi ju helt borta mot moDo borta, men vann med smartness. Nu kan vi istället vinna tack vare att vi trycker på och skapar chanser, även på bortaplan!
Kommentera

Huge: Nja ni blev inte riktigt rånade på tre pinnar, det var snarare så att ni stal det spel som TIK presterade under den första perioden och lyckades gömma bytet väldigt väl. Med lite skärpa i avsluten under den första akten så hade Timrå kunnat döda matchen redan där. Men återigen lyckades Brynäsarna vagga in TIK:arna i nån form av dvala (precis som senast i Gavle) med ett fantastiskt tråkigt och haffsigt spel som i slutändan räckte till en pinne som så när hade kunnat varit tre, men med tanke på Timrås fina inledning så var det dock sett över tre perioder ett rättvist resultat. Sen förstår jag inte varför BIF vägrade att anfalla i sudden, man är redan garanterade en poäng så varför inte gå för två då man behöver allt man kan få?

Hmm, det var väl ändå Nordgren som var tungan på vågen och inte Zäta?
Kommentera

Jompe: Grattis till pinnen!
Det verkade som om Brynäsklacken var nöjda med poängen.
Själv var jag nöjd med avslutningen, och våran extra poäng hamnar ju inte på erat minuskonto...
Slutspel på gång, vad säger du om den 79 Andersson!!
Kommentera

ERIKSSON47: Det är sant, det "borde" inte höra hemma i Brynässnacket, men det finns ju en historisk förklaring till att det gör det. Tycker det är härligt att se hur laget växer till sig hela tiden.
Kommentera

JanT:
Men du...vadå "Klart över förväntan med 1 pinne mot TIK"...Det är väl självklart att man ska ta minst en poäng i varje match. Det är ju tydligt att Brynäs gör det med, enligt din uppgift ca 1,5p/match...
Vi kanske inte hade så kul i början av säsongen, men nog blir vi mer och mer ett lag för slutspel.

Orden "över förväntan" borde snart inte platsa i snacket om en Brynäspoäng... det är en "självklarhet".
Kommentera

Huge: Klart över förväntan med 1 pinne mot TIK. Det hela börjar arta sig så smått, kan vi bara stabilisera spelet på sisådär 1,5 p/match kan det mycket väl bli slutspel. Kan slutligen konstatera Paltbrödsätarna ser mkt. sega ut, det luktar KS lång väg!
Kommentera

Jompe: Ja, Malmen har gått från bra till riktigt bra. Gör sällan eller aldrig en dålig match. Liksom Miettinen. Dom två håller enligt mig en jämn och hög lägstanivå.
Nu är det bara att hålla tummarna för att konflikten avblåses. Iofs försvinner Timonen och Phillips, de två som givit stadga och spets åt vårt tidigare helt godkända försvar. Sett till vad andra lag tappar så tror jag ändå att vi är vinnare i slutändan...
Kommentera

Hong Kong: Håller fullständigt med angående Malmen. Han har verkligen utvecklats. Vi får se till at vi inte tappar honom efter den här säsongen; hans kontrakt går ut till sommaren.
Kommentera

Jompe: Sen tycker jag det är underbart att Malmström får betalt för allt slit han gör. Tycker han går från klarhet till klarhet.
Kommentera

Huge: Starkt jobbat, Brynäs! Jag har inte sett bilderna men av kommentarerna här att döma så kunde det blivit mer än en pinne. Underbart att vi klådde Timrå på poäng på bortaplan.
Kommentera

65selander: Ja, vi var värda 2 pinnar idag, men det här är ändå en bra moralhöjare för grabbarna. Förlängning är oftast lika med lotteri och att dra på sig en tvåa i det läget är oftast lika med en pyts i baken.
Soling hann nog tänka för mkt när han fick pucken. Han skall bara vara på plats och nypa direkt, det är det bästa för hans del.
Har man killar som Zäta, Huselius, Foppa eller Hossa i laget, då blir dom oftast tungan på vågen i sådana här matcher.
Nåja, hade man blivit erbjuden 1 pinne innan match så hade man nog tacka ja på rotmos.... :-)
Kommentera

Huge: Synd att Soling brände sitt läge, det målet hade både Soling och Brynäs beövt.

Fruktansvärt starkt utav Malmström vid 2-2 samt en eloge till Z'as 2-1 mål.

Tack Brynäs, tack
Kopparberg som har sponsrat med Julmust i kväll och då menar jag Julmust också...
Kommentera

Efter att ha sett TV-bilderna och hört rapporterna så verkar det ju som att vi blivit rånade på 3 pinnar.
Dom frilägen vi brände gick ju inte av för hackor. Typiskt att dom dessutom får sitt vinstmål efter en sargstuds rakt ut på Nordgrens blad.
Som sagt, inte alltid det för dagen bästa laget vinner.
Å andra sidan: ett bra lag har tur....
Kommentera

Oj Oj Brynäs får beröm på TV!

Godnatt nu skall jag sova min skönhetsömn om den nu hjälper mig...
Kommentera

RavenLord: Nu får vi hoppas att vi klarar av HV hemma på torsdag.
då kan det bli en riktig trevlig jul för oss alla Brynäsare
Kommentera

Att TIK tar en pinne extra bryr jag mig inte i,värre vore det om dett skett mot nå av lagen BIF har inom räckhåll eller som jagar.
Nä en poäng får man vara nöjd med borta mot TIK även om jag självklart hellst sett 2 eller ännu hellre 3pinnar till BIF :)
Kommentera

Gusten: Nu är det hockeykväll, GOD NATT!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Helvete...en vunnet tekning och ett långskott ifrån 2 poäng. Men skönt med en pinne iaf.
Kommentera

Lilljanne: 17 jävla sek kvar, fan vad trött jag blir! När ska Brynäs få ha tur någon gång???
Kommentera

70 Rodrigues: Det är väl det här flytet Brynäs har haft i 3-4 år nu. Det måste vända snart. Får börja med att bryta sviten med 8 matcher utan pp-mål. Snacka om handikapp!
Kommentera

70 Rodrigues: En pinne känns väl helt okej ändå! En pinne mer än vad du trodde på innan iaf:))!
Kommentera

Lilljanne: FAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Deras komplex sitter djuuuupt!
Kommentera

Timrå tar ut Kiprusoff, gör 3-2 nu då BIF!
Kommentera

lindberg: aja 1 poängg...
Kommentera

BALLE
Kommentera

lindberg: Jag kryssar för en poäng i omröstningen...*L*
Kommentera

Timrå vill verkligen vinna d här!!!
Kommentera

Synd om Korhonen.
Kommentera

mål för timrå..
Kommentera

lindberg: Kiprusoff borta. In med 3:an nu...
Kommentera

Hong Kong: Z missar öppet mål..
Kommentera

lindberg: Vi har väl hyfsad SHG-statistik?
Kommentera

Varför ta en utv med 56 sek kvar???? Eller vad det den vanliga tabben som Lahti brukar göra varje match??
Kommentera

sylf: Ett stooort ben!
Kom igen Tik ta ut målisen nu så vi kan näta
Kommentera

TIK tar ut målisen!!!!!!!
Kommentera

lindberg: BP-mål har vi gjort förut..
Kommentera

Gusten: Ska köpa jycken ett ben i morron....
Kommentera

Hong Kong: 56 sek kvar, wahlberg utvisad
Kommentera

Slutspelsplatsen är vår just nu.........SM-GULD! SM-GULD! SM-GUUUUUULD!
Kommentera

Ut med Korhonen nu!
Kommentera

Minst 1 pinne trots alla Bordshockeycoacher med gamnackar. :-)
Nästa förskott på julklapparna hoppas man blir att lockouten avblåses så att vi kan börja spela hockey igen.
Dags att bärga 2 pinnar nu....
Kommentera

« · 467231 · »