ARMAGEDON Jordens undergång år 2036
Härom året var det en sån sten som passerade mellan månens bana och jorden. Då pratar vi krypavstånd med astronomiska mått.
Det finns en officiell rymdövervakningssida där man viktar risk för träff samt magnitud vid eventuellt nedslag för alla cirkulerande stenar.
Men innan dess är det Metallica på Stadion till sommaren. :)))
År 2036 är en felaktig prognos enligt en samlad forskarkår.
Det blir redan imorrn.
Undrar om det blir före, under eller efter Mora-Leksand?
O herregud sickna forskare. Det har allt big bangat i deras huvuden.
Har du också märkt att vår verklighet liksom blivit lite mer uttragen ned mot Alperna, och ti den bö r ja r p å a t t g å l å n g
s a m
m a r
e
n
För oss som är lite osäkra, har man skapat en websida som visar hur läget är just nu.
Has the Large Hadron Collider destroyed the earth yet?
(ha ha ha. kollar man koden på sidan ser man att sidans Maintainer har lackat ut på folk som vill ha en RSS Feed om sidan uppdateras, och slår om till YES. :oD
"the first person to ask for an RSS feed gets a free black hole in their junk you are too late, people have already asked.")
Med andra ord, så länge man kan läsa det så är det lungt. :)
Shit pomfritt.
Hög tid att skriva sitt testamente. Eller, ääh...
Jordens undergång kommer betydligt tidigare än så, och den börjar i hjärtat av Örebro.
(Tack till Insu som hittat länken.)
När de byggde om tågstationen i Katrineholm fick man i efterhand bygga en gångtunnel under järnvägen för att man enkelt skulle kunna ta sig till centrum. Detta var på den tiden när Göran Persson var kommunalfullmäktige i stan. Gångtunneln blev inte likt de övriga byggnaderna bekostad av banverket utan Katrineholms kommun fick betala den.
Därför blev den i folkmun döpt till Göran Perssons undergång.
Apropå undergång, menar jag…
Numera är ju Resecentrum populärt.
Hörru din gamla stins, det är väl inte konstigt att jag inte vet vad det heter när vår station inte ens är klar.
Det blir nog besvärligt även utanför USA, om vi får en super-eruption där.
Snart rämnar väl den gamla plattgränsen som faktiskt går genom Linderödsåsen också...;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
För oss som inte var uppmärkssamma på tyskalektionerna i skolan.
30 år kan kännas långt borta, men barnen och barnbarnen lär stryka med.
Idagen kärnvapen värld, då borde dom ju kunna ´blow the shit away.