Drömbilen måste debatteras.
( c : Han har dv. andra brittiska fordon också.
Min favorit bil tvingade käringa att sälja 2000.
En Land Rover 109 Stationwagon. Safari beig med reservhjulet på huven, safari tak och takräcke. Elwinch á 13 ton i nosen i Älgstaketet.
Overdrive låda mao. 16 växklar framåt 4 bakåt.
Får ångest attacker bara jag tänker på det.
Mercedes 300 SL, måsvinge, finns det nåt annat?
Kulturlösa slynglar; )
Och Amerikanskt gjutjärn, eller varför inte handla på närmare håll...
Hägglunds har ju byggt sportiga vagnar...frisk luft och så ; )
Gonatt alla vinnare och även alla Timråfans!
Men 58 är mer 50 talare.
www.canadiandriver.com/articles/bv/images/58chev.jpg
www.musclecarclub.com/musclecars/chevrolet-impala/images/chevrolet-impala-1958a.jpg
www.4wheelz.net/chevrolet/retro/impala/chevrolet_impala_1958_2.jpg
Vet inte om det blir bra, men jag testar.
I mitt garage står en 220 SE -65 med allting på, och här kommer ni med era imperialistfordon...Bushlovers!
Tyskarna blev jättemilda efter 45!
hyper.helgo.net/click.php?id=1604
www.caprino.no/images/ITG_Pic3.JPG
www.caprino.no/images/ITG_Pic2.JPG
www.caprino.no/images/ITG_Pic1.JPG
Finess...jag har haft bullmercor från femtioåtta:
Separat värmekontroll för höger och vänster framsäte...
nån som har bråkat med frugan om hur varmt det ska vara i bilen...
Det kallar jag finess, den sorts finess som gör att man kan färdas i samma bil år ut och år in!
Mats, ingen har bett dej dissa andras drömmar...
Dröm själv!
Måste drömma större...
Jag vet tom Merca ägare som haft bilen i flera år som fortfarande inte kommit på att man skall dra ut den också, inte bara vrida den.
Har du pejl på hur din belysningsknapp fungerar ?
När jag sålr min Land Rover, då fick "käeinga " fnatt. Ockey då med viss påverkan. Då köpte jag en Tysk också. Porsche 924a.
Tanken var att sonen skulle ha den när han tog körkort.
Vi körde den, den sommaren. Sedan har den bara stått i garaget och väntat på att sonen skulle börja fixa med den. Men tyvärr verkar han ha tummen mitt i handen. Så nu har jag kört upp den till Nedansjö till mitt föräldrar hem ( Hade inte platts)
Galvad kaross, så färgen spricker. Schaise.
Men det roliga är att den har helt osynkad växellåda.
Det har tydligen alla Porschar änn i dag.
Nu har Jänta börjat tjata om att hon skall ha den.
Så vi får väll se. Vem vet , om 10-20 år kanske den är värd nått också ( c :
Belysningsknappen...man vrider och drar lite, sen funkar det!
Positionsljus vänster och höger...lite styr är det!
Men automatlådan från sextiofem är synkad så det räcker, och hundra hästar känns som mer när man trycker pelle i botten vid rödljusen...
Och i backen förbi OBS ner mot stan blir det lätt hundrasextio...
Magic!
När min som närmade sej körkort bytte jag min Starlet mot en Skoda med krockkuddar överallt. Jag tror att unga förare behöver mer skydd än vi äldre! (Curlingfarsa...)
Den lyxigare varianten?
Jag fick låna en Merca medans jag hade Land Rovern på verkstad, sedan Svensk Bilprovning knäckte kronhjulet i bakaxeln på broms provaren.
Jag vart inte vän med belysnings knappen på nästan 14 dagar.
Porschen är ju deras lågbudget variant, en 78a så det är inte så mycket att stå efter. Men det är ju häftigt att hiva upp Porsche nycklarna på bardisken
( c : Men det är ett j..a drag i den. 2,25 Liter 125 HK på ca 800 Kg.
Så den skuttar iväg bra och den ligger som ett strykjärn efter vägen.
Men växlarna är en hel vetskap. Växellägena är spegelvänd. Typ 1an på 2ans platts osv. Går ju heller inte utan träning växla ner till 1an när bilen rullar. Förmodligen kommer den bli stående hos farsan , tills han klagar på att den tar platts.
Den skall lackas och förarstolen skall kläs om. Men jag skall väll ha nått att göra på min ålders höst jag med. ( Om det finns nått kvar av den då .)
Ingenting går upp mot en sådan.
*Skrattar gott* Precis 2CV måste ju bara vara den bästa bil som någonsin tillverkats. Jag menar, vilka linjer och komforten ska vi inte tala om. Världsklass. ;-))
Vad visste fransmän på förtiotalet om glykemiskt index?
Kultstatus är väl det enda plus dom bilarna har. Det är väl anledningen att dom tillverkades till början av 90 talet. Var ju just kultstatusen som gjorde att dom sålde.
Dö sjövå är inget en god Europe glömmer! (Inte Porsches Folla heller!)
Skjuttsade yngsta sonen på födelsedagskalas och passerade Statoil.
Då flög faan i mig och jag svängde in på hemvägen och körde en "Guld" tvätt a 140 Kr. Så när jag kom hem , var det bara att åka ner på OK och skulle ta den invändigt. Väl där nere såg jag alla missar maskinen gjort.
Jag tvättade och dammade bilen i 2,5 timme.
Jafg fick tvätta om den 3ggr med avfettning för att få den ren utvändigt.
Sedan kom min kära hustru med Pegotten 205an. ta denna också.
Som tur är är det inte en stor bil såden fixade jag på en halvtimme.
Men jag stod totalt och tvättade bil i över 3 timmar.
Fy faan. Men nu är den lika snygg som när den var ny.( c : ( Så länge det varar + grader snart, -0,6 nu)
Vad är då poängen ? Jo, faan vad dålig automat tvättarna måste vara.
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.
Dom här klassiska linjerna ligger mej varmt om hjärtat.
www.physics.utah.edu/~taunok/Pics/Cars/Concours-Car-Show-SLC-Oct-2002/pages/Concours-Car-Show-2002-008-Corvette-57.htm
Han berättade att han köpte den istället för pensionsförsäkring.
Sen köpte han en Mustang Cab 67a åt frun.
Men han sa att han vart offtast stoppad när han körde i stan av folk som ville ta kort på den. Tja varför inte ?
Put your ass in fiberglass. Var väll slogan för corvetten ?
Precis som Chevrolett körde med "Real man dont eat suhii" på 70 talet.
Fast dröm Corvetten är nog 63a cupé, enda modellen med delad bakruta.
Värd sin vikt i guld idag.
Precis som hans frus Mustang 67a, den med den "Riktiga" hästen på framskärms sidan. Också sammlar objekt. (Storlek av en gammal pappers tia, ni som kommer ihåg dom)
Bakifrån institucional.dana.com.br/museu/imagens/Corvette63_TRASE.jpg
Framifrån
institucional.dana.com.br/museu/imagens/Corvette63_DIANT.jpg
Den här ser väll inte så pjåkig ut ?
images.google.se/imgres?imgurl=http://www.corvette.nl/pictures/63z06.jpg&imgrefurl=http://www.corvette.nl/specials/63z06.html&h=320&w=480&sz=37&tbnid=MBpLbYF2zj0J:&tbnh=84&tbnw=126&hl=sv&start=350&prev=/images%3Fq%3DCorvette%2B63%26start%3D340%26hl%3Dsv%26lr%3D%26rls%3DRNWE,RNWE:2004-48,RNWE:en%26sa%3DN
http://images.google.se/images?q=Corvette+63&hl=sv&lr=&rls=RNWE,RNWE:2004-48,RNWE:en&start=0&sa=N
Helg Ernest: Men det var igår och denna kostar nästan ingenting med V6:a, men vem faan vill ha det, lägg på 100 papp och du får V8:an som du kan importera och bli fräckast med i alla kategorier i stället..........:
www.fordvehicles.com/cars/mustang/launch/
Tekning = V8:a ja....... tills puckan släpps.....;-)
Dvs en 230 cubic inch
´Misstanker att bilen på denna bild är Hasses.
5,4l V8, 475 kompressormatade intercoolade hästar.
Så har hyrbilsfirman Hertz gjort det igen...
[url=www.seriouswheels.com/2006/2006-Ford-Shelby-GT-H-Mustang-Side-1920x1440.htm]Shelby GT-H[/url]
Och apropå Shelby så...
[url=www.seriouswheels.com/top-2006-Weineck-Cobra-780cui-Limited-Edition.htm]12.9l V8, 1100Hp@7000rpm, <1000kg, 0-200 på 4.9sek & 0-300 på 10sek.[/url]
Först släppte Ford Mustangen och startade en retro-trend bla USA´s bilfabrikat. Dodge (Daimler/Chrysler numer) släppte sin Challenger och nu har Cheva dammat av sin gamla kultikon.
[url=www.automobilemag.com/auto_shows/naias_2006/0601_chevrolet_camaro_concept/]Chevrolet Camaro[/url]
Ser väl rätt ok ut...
www.cabrionews.de/katalog/jaguar/etype/etgruenfs.jpg