Café

Grupper · 50539 inlägg · 1049 ämnen
« · 1030361 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jävla Vinterdäck.
ChriZt3r:
Det låter som något jag ska pröva imorrn! :0)

Sv: HS Summit?

Och så raskt över till något roligare.

Det låter som om de flesta av oss tycker lördagen 2008.07.12 är ett bra datum för HS Summit.
Nu är det dags att planera lite i stort:

0) Var.
Hagaparken är ett hett alternativ. Men kan även 'lantisar' utan SL-erfarenhet ta sig dit lätt?

1) Mat.
Ska vi ha knytis, eller ska vi fattigmanscarteringa något ätbart? Eller ska vi sätta några av oss att laga till något enkelt gott?

2) Lekar.
Vad ska vi göra? Tipspromenad? Brännboll?

3) Kväll.
Vad händer senare på kvällen? Ska vi gå på lokal, eller bara ha kalas tillsammans?

4) Regn.
Vad gör vi vid otjänlig väderlek? Ställer in är no option. Men nån slags reservplan måste finnas.

5) Övernattning.
Folk utifrån kanske behöver plats att sova. Difzi kunde hyra en lägenhet för crashing. 

6) Arbetsfördelning.
Vilka gör vad?

7) Mera.
Plats för ytterligare funderingar, åsikter och annat.

Metal Guru: Tricket är ju att få lite fart på bilen sen ställa dig på bromsen.
Hade samma problem i fjol och det vara bara det som hjälpte.

Sv: Är dödsstraff för lindrigt?
Metal Guru:
Då är vi överens, det finns två sidor av myntet i form av hjärta och hjärna.

Metal Guru:
En sak är säker, att det är inte många som är oberörd av det här fallet.
Den första spontana tanken hos många är inte nådig.
Borde kokas levande t.ex.

På ett sätt är det bra att folk blir så berörda, det är ett tecken på att man bryr sig.

Det finns inget försvar för en sån handling och inget straff som är hårt nog. Det enda jag kan komma på är väl nåt i stil med livstids avrättning.
Alla som har barn kan säkert föreställa sig denna fruktansvärda situation. Den enda trösten är väl att de anhöriga slipper leva i ovisshet.

Per HApps: 
Din del i den här debatten är så fel och ovärdig.
Så jag kliver av nu, för att inte hjälpa till att köra den ännu mer i diket.

Vill bara att du ska veta att jag aldrig tänker acceptera vare sig återinförande av dödsstraff eller lynchning i det samhälle jag finns och verkar i.

73Sjöbba: En vidrig bit återstår. Leif Silbersky träder väl in och bagatelliserar och oskyldigförklarar förövaren.

Per HApps: Det är ett tragiskt öde som har gått en 10årig oskyldig liten människa till mötes.

Hjärtat säger en sak medans förståndet säger en annan.

Mina kondoleanser till de anhöriga.

Metal Guru:
Jag kan bara relatera om det hade hänt i min närmaste krets, men som tur är så finns det lagar och regler i demokratier.

Per HApps:
Vi lever i en demokrati.
Vi har inte dödsstraff på agendan, oavsett hur vidriga brott någon har begått.

Återinför vi dödsstraff tar vi ett stort steg tillbaka mot medeltiden.

Per HApps: Vitryssland är det enda landet i Europa som har dödsstraffet kvar.

Är dödsstraff för lindrigt?
www.aftonbladet.se/nyheter/article2248365.ab

Medeltida Towern vore nog mer passande,

Metal Guru: Jag brukar köra med storsläggan, den har aldrig svikit hittills. Var noga dock med en rejäl träkloss mellan så att inga skador uppstår på däck eller fälg.

Offer?
Nä nu...

73Sjöbba: Självklart inte! Jag valde ord efter vad offret själv skrev att han gjort.

73Sjöbba & Salle:
Jag har backat med fullt rattutslag, för att bilens vikt skulle ligga på det felande hjulet (svårare när det är bak- än framhjul) på en tom asfaltsplan, så fort som jag vågat.
Har kört framåt i cirklar lika fort.
Jag har åkt zick-zack fram och tillbaka.

Men jag har ännu inte vågat mig ut på motorvägen för att passera ljudvallen.

Salle: Jag pratar bara om min lilla erfarenhet som åskådare på gummiverkstaden.

Man kör inte rally med en löst skruvad fälg, konsekvenserna kan bli ödesdigra.

73Sjöbba: Åker den inte loss trots lite rallykörning så hjälper ingen gummislägga i världen. Speciellt om man slår på däcket.

Metal Guru: Har du provat med en glidtackling? Kan funka om du väger runt 100kg. Det är ingen fara om distansringarna smälter, dom kostar inte många kronor styck. Jag misstänker att metallen tar stryk om man värmer med gas eller blåslampa i form av missfärgning.

Om man lyckas sätta fälgen i spänning och sedan slå till med minislägga på gummit så kanske den vibrerar lös.

knaskamilla: Jo det är då man får koppar/zinkpasta på grejorna.

Nä ett bra grafitfett och ett fälgkors är bäst. Gärna en bra garagedomkraft också.

Metal Guru:

Min pappa har ett trick. Vad är det han gör...få se...jo, låter proffs fixa det åt honom.

Salle:
"...men det kommer att ta lååång tid."

Då får det vänta till imorrn, känner jag.
Om den samlade hjärntrusten är överens om att uppvärmning är nästa steg.

Metal Guru: O ja! Tom värrre. Fast kopparpasta används knappt alls längre, inte ens på rostfritt och syrafast. Den är såpass hälsovådlig också.

Metal Guru: Varmluftspistol kan hjälpa men det kommer att ta lååång tid.

Du har ju bromsslangar och dylikt för att inte tala om själva däcket.

Salle: 
Samma sak med kopparpasta?

Salle:
Jag har lättmetallfälgar. Men de sitter bara på tre av hjulen just nu.

Varmluftpistol, räcker det?
Finns det nåt annat än plast-distansringar, som kan ta skada?

73Sjöbba: Ja det vore ju dumt.

Dumt är även att det finns däcksfirmor som lägger på zinkpasta på hjulbultar för att förhindra att dom rostar fast. Men vad som händer är att det istället blir såna galvaniska spänningar att lättmetallfälgarna "löds" fast i navet. Då krävs det mycket mer än gummihammare... :-(

Salle: På vissa lättmetallfälgar sitter det distansringar som är i regel gjorda av plast. och om man då kliver på med gasen kan det bli kletigt.

gummihammare?

Metal Guru: Ta fram blåslampan och värm upp alltsammans.
Sånt brukar hjälpa. Men var varsam, speciellt om du har lättmetallfälgar som kan slå sig om man värmer för häftigt.

Jävla Vinterdäck.

Har bytt tre däck på bilen idag. Ett lossnade som det skulle, medan framhjulen hade fastnat, och fick köras runt lite på lokalgatan här hemma utan att vara riktigt fastskruvade, för att de skulle knäckas loss.

Vänster bak vägrar dock. Och här har jag kört lite mer rally utan åtdragna muttrar. Jag har backat i cirklar så fort att jag nästan yrslat till. Men jag vågar inte ge mig ut på motorvägen för att spränga ljudvallen...

Vad finns det mer för patenterade däcksverkstadsknep att slippa dubben på det sista däcket?
(pillra bort dubben med skruvmejsel klassas som fusk)

Sv: 3 från 1 idag
Robban: Clutching at Straws är en förvjävla bra platta. Men jag håller Misplaced Childhood som bättre.

Sv: Metal Guru's tråd med Udda Hårdrockscovers.
Har vi haft Scorpions tolkar Kingen?
"His latest flame"

Metal Guru:

Ministry et al gör Grateful Dead's "Friend Of The Devil".
Det mest udda i den här covern är väl att det låter som det låter...

björn power: Då svarar jag med ett av det bästa albumen som någonsin gjorts. Marillion - Clutching at straws

Hotel Hobbies
www.youtube.com/watch?v=FVtDU8JLjwE&feature=related

Warm Wet Circles
www.youtube.com/watch?v=Np0-tN3U9_4&feature=related

That Time Of The Night
www.youtube.com/watch?v=vxejuztwIj8&feature=related

White Russian
www.youtube.com/watch?v=WeMAEzvcwao&feature=related

Incommunicado
www.youtube.com/watch?v=xXwlorEn1lY&feature=related

The Last Straw
www.youtube.com/watch?v=7qUkjGsAM4Y

Sugar Mice
www.youtube.com/watch?v=kIPrJmzG7Ss
"So if you want my address, it's number one at the end of the bar
Where I sit with the broken angels, clutching at straws, and nursing our scars
Blame it on me, Oh! you can blame it on me
We're just sugar mice in the rain
Your daddy took a raincheck, your daddy took a raincheck"

Blev lite fler än tre men å' andra sidan så är det ett förjävla bra album dårå.

Idag väljer jag att lyfta fram en av mina allra största favoriter, varsågod och njut av Stevie Ray Vaughan:

Texas Flood:
www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U

Pride and Joy:
www.youtube.com/watch?v=NU0MF8pwktg

samt en rätt svår cover att matcha originalartisten, Voodoo Chile ;)
www.youtube.com/watch?v=1GSpbuFSr2o

(Var jäkligt svårt att plocka ut 3 låtar när det vimlar av godbitar från denne gura-virtuos..)

Sv: Minnen från förr
65selander:
Här är en låt som av någon anledning alltid ger mig rysningar - det är då avslutningen jag pratar om, och inte den rätt normala början.

Samtidigt vet jag inte om det är kriminellt att bjuda på just den här tolkningen av låten ifråga, eller om det är kriminellt att undanhålla den från er. Jag chansar på att det är kriminellt att låta bli, och att jag är en god människa.

Runaways - Dead End Justice. 
A Punk Opera in Humle & Dumle Perspective.

65selander: Jag klagar inte. Hade han inte hamnat i Brunflo hade jag aldrig fått se honom live. Publikrekord i Ånge och förmodligen enda och sista gången de kommer över 900 i publiksiffra.

Fortsätter med en annan låt från grannlandet som ahr en hel del i mitt liv att göra.

[url=
www.youtube.com/watch?v=gQ5ZWxsjDKQ]Gasolin[/url] En sång som många i min ålder har hånglat på skoldanserna på.

Skoldanserna i Hedeviken... Kaptenlöjtnant och lite hångel.. ahhh ;-)

En sak är säker vi kommer aldrig få se ett såfdant överlägset lag som gamla CCCP. Skit samma om de var profft när andra skitlag som Canada var amatörer... Vilka lirare. Synd att en som Krutov skulle fastna i skiten i Alplandet för att sedan hamna i Brunflo...

Men Bäckström är en nisse från Brynäs, sketet kinderägg som gör bättre än vad många andra kan gissa, Ryssen har hjälpt Bäckis så satans mycket på is och utanför is. Det viktigaste är utanför isen. Trivs du inte utanför isen, så är det kört.

Minnen från förr
Eftersom en annan tråd inte rimmar med mina önskemål ;-)

Här kommer det ett gäng låtar som har gett så många minnen utanför sporten. Vissa ger tårar vissa ger rysningar.
[url=
www.youtube.com/watch?v=sKXtkgfJ4iU]Buggles[/url] Skoldanser i i högstadiet
[url=
www.youtube.com/watch?v=1tXm7B2bpN8]TRB[/url] Party på byn
[url=
www.youtube.com/watch?v=omDlmQHhXdI]Larsen[/url] Allmän deppighet

[url=
www.youtube.com/watch?v=QE61Bz7IHKg]Howard]Vemdalsskalet[/url] När man blev uppraggad av en Sundsvallstik, vilket fick mig från byn :-)

[url=
www.youtube.com/watch?v=SjYYd1swTuM]Haddaway]/url] Säg den som inte har diggat.

Finns så många flera... Fill it up

Volume 42.
Subject: Black Betty (Ram Jam)
Warning: En tom Joniserad verision, med en svag fläkt av funk och motown.

Friman SR: Första gången jag är med i den här tråden. Bidrar med en av mina absoluta favoritsångerskor.

All cried out
www.youtube.com/watch?v=snNjzPyHeAQ

Don´t go
www.youtube.com/watch?v=-1MvcTQL0N0

Only you
www.youtube.com/watch?v=kq_-0-YBxIs

Får man ha med fyra?

Whispering your name
www.youtube.com/watch?v=Z2UmwRhcRms

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Per HApps: Svår fråga det där. Men det största hotet mot en kommunistdiktatur en stor, välutbildad och ekonomisk stark medelklass utan makt. Fattigdom gynnar alltid diktatorer.

Metal Guru:
Han blev mer än nöjd, tog inte mer än 3 timmar.

Vidare.

Då jag menade att det skulle hända saker, var att det skulle hända saker i Kina om dom stora företagen skulle flytta till andra länder.

Sv: Iron Maiden!
Lumber Jack:

Tur man har biljett då.

Venerna, blodet, saliven, spermierna knyter samman i ett sammelsurium som jag kan tycka e underbart. S.k country gullar med r&r och vice versa...

Kolla vad två rockers kan göra med Dolly Pattons Joline...

www.youtube.com/watch?v=bVCq1etICQE&feature=related

Ett fantastiskt band... Band? Ja ett fantasiskt band bestående av bara två personer som dessutom med förkärlek klär sig i röttochvitt, bara en sådan sak men det står helt för mig...;-)

Först rock'n'roll..
www.youtube.com/watch?v=IHy5tFI05js

sen country....
www.youtube.com/watch?v=Af6PeBpUu3c

Samma låt, lika bra. Jävligt bra sammelsurium detta....;-)

Rock on...

Steve Earle är en hjälte... Jag kör tre till, det har jag säkert redan gjort men det ger jag blanka faan i...

www.youtube.com/watch?v=dc86_Weoye0

Jag känner två herrar som har haft dödskallen på omslaget till "Copperhead Road" som motiv för tatuering... Den ene är en f.d trummis i ett känt rastaband från Sundsvall som sedemera delägde krog i Göteborg, ledsnade på det och vad jag tror så är han numera tillbaka i den göteborgska krogbranschen. Den andre var inte så lite pissed efter ett
sprucket förhållande så förutom döskallen så gaddade han ovan svålen på skallen "Fear no Evil.." och under hakan så gaddade han "..fear woman". Han va inte så lite pissed om man säger så. Han är numera en skild tvåbarnsfar från en annan kvinna som kom in i livet efter gaddningen....

Bara grymt...
www.youtube.com/watch?v=ytHMQyJfVfg

Steve och spriten grundades nog på tocken partyn...
www.youtube.com/watch?v=zgGC3JOm78Q

Rock on...

Sv: Nattens You Tube låt
Favoritserie, det finns en sådan tråd men... Jag såg kvällens avsnitt av "The Wire" och där spelades ledaren för AA-mötet av ingen mindre än Mr Steve Earle. Snacka om research och att rekrytera en människa från verkligheten med tanke på det helvete Steve Earle har haft med både spriten och framförallt heroinet...

Mr Steve Earle, en sann rebell och hjälte i verkligheten...:

www.youtube.com/watch?v=sHyGuI3N2x0

Per HApps:
aah, nice wall.

Har objektet för rummet sett den brandgula väggen, och givit ett utlåtande ännu?

Per HApps:
Jobbade i Taiwan runt strax efter sekelskiftet.
Blev visad runt i industriområdet på en lunch, och man berättade för mig om oron för att 'jobben höll på att försvinna till låglöneländer' och hur 'den fabriken höll på att flytta sin produktion till Kina för att öka lönsamheten'.

På nåt vänster kände jag igen tankegångarna från Svensk industri ytterligare några år tidigare.

Så nej,
i Taiwan skulle det inte hända saker.
Och i Tibet skulle det definitivt inte hända nånting, eftersom man har restriktioner för utlänningar där.

« · 1030361 · »