Café

Grupper · 50870 inlägg · 1049 ämnen
« · 417254 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: One, two ,three, four....
mattias - 74: Och jag som trodde det var Glenn Miller som hade dött!

Sv: One, two ,three, four....
JD:

Ja vad säger man R.I.P

One, two ,three, four....
Ännu en legend har gått ur tiden....

Sv: Nytt grepp
mike66: Äh, tacka vet jag ukulele.
Viva George Formby!

mike66:
Pytsan heller..vi är så grymt skenheliga så vi kan inte räknas med bland er övriga i detta avlånga land...Men tipsa gärna producenten
om Banjomusiken i Moodooland...;0)

Paddan: Du borde vara med som producent eller redaktionellt ansvarig eller ngt liknande. Jag hade dock inte kunna följa programmet då jag antagligen suttit här och...tja häckat vid datorskärmen och varit inloggad här och skrivit lite om allt möjligt intressant och kulturellt givande.

gud: Det mesta kommer nog till stor del att kretsa runt er storstadsbor ändå. Ni är nog de största uppviglarna när allt kommer till kritan.

På modos gb skulle man i och för sig kunna lägga in lite skön och avkopplande banjomusik.

Komik
Tänkte bara informera om ett program som kommer nu i 2:an. En kille jag känner, Tobias Persson, ska vara stand-upare där ikväll. Missa inte det!

Dragan 2k: Låter som en succé. Kameran zoomas in mot tangentbordet. Vad skall X skriva den här gången. Skall han/hon tvingas använda delete-knappen eller låter han/hon stavfelet få fritt spelrum?
Skall X lyckas starta 10 nya ämnen även denna dag? Hur mycket kan man egentligen läsa mellan raderna i meddelandena? Hittar man kanske alla silly season-rykten just där?

Dragan 2k:
Ääh..skippa de 20..det är bara att länka in till Modos GB direkt..

Dragan 2k: Ja e på ja.

Dragan 2k:

Jag kanske minns fel, men jag tror inte att den programidén är ny... Osåld är den nog, dock.

Dragan 2k: döh, det hade gjort succé. Så jäkla mycket intiger som skapas här!

MoK: Kanske ska sälja en programidé till någon kanal. Vad sägs om följande upplägg. Man följer maniskt ett 20 tal skribenter på sportsnack. Man kan ha en egen SPS Live kanal på kabel TV som Big Brother hade. Sedan får miljoner tittare ta del av intriger, sammansvärjningar, komplotter med mera. Det kan inte bli annat än succé

Dragan 2k: Det enda jag följt är Robinsson faktiskt. Allt det andra har jag aldrig orkat med. Räcker att man får läsa alla skandaler i tidningarna flera månader efteråt.

Dysso: Vad hette programmet sa ni?

MoK:

Håller helt med. Tvivlar på att dom kan få ihop tillräckligt mycket material som är av intresse för att fylla en bråkdel av alla dom programmen...

slashpuppie: Man börjar undra eller så kör dom stenhårt så länge det funkar. Har alltid gillat Robinsson o fruktade när TV3 skulle ta äver det. O nu sänder dom skiten varje dag. Säkerligen man orkar tajma in det varje dag för att hänga med. Sp trist e inte mitt liv så jag sitter framför TVn varje kväll.

MoK: jag är urless på det oxå. Det finns ju för 17 inga andra program än dokusåpor nuförtiden. Tacka vet jag Nöjesmaskinen...

...kanske är det så att de vill få oss att sluta titta på TV....

Dragan 2k: Börjar bli trött på speciellt 3an satans dokusåpor. Bara jag som tröttnat? FOlk skall gifta sej, skämma ut sej, lura andra etc. Inget e ju nytt längre känns som måste ta nya grepp!

Dragan 2k:

Hmm. Man undrar ju om det High school-reunion de redan visat inte räknas?

Dragan 2k: I min iver visade sig att programmet går på femman. Tjoohooo. Vilken underhållning.

Nytt grepp
Nu klockan 19:00 inleder TV3 en gigantisk satsning. Man ska visa en såpadokumentär. En massa reunionfolk från en high school klass ska tillbringa 2 veckor tillsammans på Hawaii.

Jag tror stenhårt på intriger, intressant dialog och för att inte tala om ett kulturellt mervärde. En kulturell händelse som inte setts sedan Ingemar Bergmans glansdagar och Strindbergs litterära happenings.

Spännande. Underbart. Obetalbart.

Sv: Olsson vann
250kg kärlek:
Då kan jag som är en sån däringa "sportfåne" verkligen känna mig hemma där. Så himla bra, alltså. Tack så hjärligt!

Sannes: Din önskan kommer att uppfyllas så snart Hockeysnack slår upp sina portar.

Sannes: Ja jag vet det kan hända den bäste, det hände ju mig :).. *ironi*

lizzard:
Det kan hända även den bäste.....

lizzard:
Det känns som en lysande idé tycker jag.
Vi får se vad som händer härinne.

På tal om gästböcker så skulle väl detta skrivas i förslag och buggar istället, jaja..lite tokigt blev det.

Värst vad jag tappar bokstäver idag då..

Sannes: Jo kanske ta bort alla sporter som ligger under övrigt åsså bara ha en gb för all övrig sport. För nu finn ju Längd,Utför,F1,Bandy,Innebandy mm.

lizzard:
Och så får vi inte glömma bort Stefan Holm. Det är väl bara de två kanotisterna som inte får några guldkontrakt skulle jag tro. Det är en sport som för en tynande tillvaro men vaknar till liv vart fjärde år, eller nja så illa är det kanske inte med tanke på att de paddlar hem världsmästerskpsguld också.
Lite bedrövligt är det att dom inte kan få mer sponsorer för dom grabbarna är enormt duktiga.

Är det bara jag som tycker att man skall ha en gästbok för Övriga Sporter? Hade varit suveränt att kunna ha en "egen plats" att skriva alla möjliga sporter i.

Sannes: Japp å samma sak med Carolina skulle jag tro

lizzard:
Sponsorkontrakten blev nog än bättre efter OS skulle jag tro. Grabben är ju hur vanligt som helst och det tror jag de olika sponsorerna känner och vill ha med han i sina "stall"

Han har säkert ganska bra sponsorkontrakt med skulle jag to, så inte går det någon nöd på honom.

Dysso:
Klart man vill ha mer, man rättar ju alltid mun efter matsäcken, ju mer pengar man har/får så slösar man desto mer, tror jag alltså.

Hade man haft en rejäl slant så skulle jag inte jobbat heltid iallafall, så attans roligt är det inte att kneta varje dag.

Sannes:

Det är inte direkt något lyxliv. Man *klarar* sig på bra mycket mindre, det är förvisso sant, men jag tror nog att dom flesta hade valt att försöka få lite mer inkomst än så. Dubblar du summan däremot, då hade iallafall jag enbart gjort saker jag tycker är kul sen. :)

Dysso:
6000 i månaden + ränta och diverse ting, det gör att man klarar sig galant, iallafall skulle jag göra det.

Jag är helt övertygad om att han kommer att ställa upp i någon höjdhoppstävling för att känna av läget men innan han satsar för fullt på det så vill han nog försöka att komma över 18 meter.

Sannes:

3.4 miljoner är inte mycket om man ska leva resten av livet på det. Om vi gissar att han lever åtminstone 40 år till så är det ca 6000 i månaden (givetvis blir det en hel del mer om man investerar smart, men ändå). Det är alltså inte tillräckligt med stålar för att dra sig tillbaka helt, men visst är han ekonomisk oberoende i den mening att han kan välja och vraka mellan jobben nu... :)

I övrigt kan jag hålla med om att han är värd pengarna. Kämpar hårt, pallar för trycket, och är världens bästa trestegshoppare för tillfället. Hoppas han kan behålla motivationen nu bara... Hade varit riktigt kul att se hur bra han kan bli i höjdhopp, men samtidigt tror jag att han har mycket kvar att ge i tresteg.

magoo70:
Sjukamp tror jag aldrig kommer att komma in i Golden Leauge cirkusen, de hinner nog inte att återhämta sig efter varje tävling.

Undrar vilka grenar de väljer ut nästa säsong? Kan man kanske hoppas på herrarnas höjdhopp.....

Sannes:

Då jag tycker Christian verkar vara en sympatisk människa så unnar jag honom detta. Han kommer säkert att dela med sig till de personer som betytt mycket för honom.

De flesta vill väl ha in 7-kamp på detta Golden League spektakel men tack och lov finns det ju inte tid för det.

magoo70:
Han är nog hur nöjd som helst med det han fick. Kul att IAAF valde ut tresteg som en "guldgren", det måste bero på just Christian Olsson.

Nu har han sitt på det torra när det gäller pengar resten av livet iallafall. Fast han hade det nog rätt så bra innan också, han skriver dessutom nya fina kontrakt på olika grejer efter OS-guldet.

Sannes:

Värd varje krona då han dominerat sin gren hela året. Han sa ju själv att han redan vunnit det finaste man kan vinna som idrottare då han vann OS-guld så jag tror inte att han sörjer att han fick dela guldpengarna.

Då var saken klar, Olsson får "bara" 3,4 miljoner.....

Olsson vann
Jag är väl egentligen i fel gästbok och skriver men jag hittar liksom inte någon som passar in.

Christian Olsson vann den sista GoldenLeauge tävlingen i Berlin på 17.45 (tror jag det var) och tack vare det så fick han också 3,7 miljoner.
Det kan bli 7,4 miljoner, ungefär, men då måste Tonique Williams-Darling missa i sitt 400 meters lopp, vilket hon inte borde göra men.....

3,4 miljoner, ruskigt mycket pengar.......

Sv: Nu var det avgjort...
knaskamilla:
Libanesisk mat, det låter inget vidare tycker jag.

Det är stor skillnad mellan SVT och TV4 sändningarna, det går liksom inte att jämföra.

Nu får Kickan ge sig, nu är vi två mot en, tur att du kom och hjälpte mig.......

Sannes:

Själv bandade jag det hela, eftersom jag var på restaurang och åt libanesisk mat. Ett tips är att INTE gå på sådan restaurang om man ska ut och dansa, för det är vitlök i det mesta...

Nåväl. Jag kom precis ihåg att det RiR jag har inspelat från 2000 (?) visades på SVT, så där slapp man reklampauser. Tokbra det, ju. Blir intressant att kolla det jag spelade in nu.

Förresten så är varken Beckham eller Depp i närheten av Stenmarcks charm och snygghet. Så det så.

Kickan:

Jo, du kan ha rätt där Djurister är endera ett otyg, eller så är det bra att de finns.

Paddan:
Det var väldigt vad du vitsar till det så här på kvällskvisten.

Sannes: Tja, det blir väl lätt så kanske när man spelat för något som låter som en aktionsgrupp för homosexuella: Man United
;)

Paddan:
Det borde vara så ja..........

« · 417254 · »