Café

Grupper · 50862 inlägg · 1049 ämnen
« · 471241 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luciarocken...
Metal Guru: Eller, för att halka av tråden totalt, Hallbergs underbara "tysk humor" från Spanarna ur Metropol. Där en annan radio- & TV-ikon deltar, nämligen Jacob Dahlin.

Mats Edström:
Vi med lite skägg på magen kommer ihåg hur vi lyckades knyta Jonas Hallberg som konferencier till vår Maratonrock, som i ett nafs blev Moratonrock då Herr Hallberg blev inblandad.

"Rockvärk i musikorganet"-intervju'n får väl dock anses för alldeles intern för att få nån förståelse här.
Insu kan säkert fylla cafét med Hallberg-anekdoter.

Stigsson: Där Spanarna-ikonen Jonas Hallberg, på klockren rimsvenska presenterar Level 42 med: -Mina damer & herrar, NIVÅ FYRTITVÅ!

Dream Team:

Ja jag vet men jag tänkter om de kanske visade den igen ;)

orion: Måndagsbörsen, minns framför allt ett tidigt framträdande med Eurythmics. Måste ha varit 82-83. Hem och leta i nån gammal kartong med VHS-band.

Dream Team: Jag säger "Rockpalast"
Tysk bullerteve!
Det minns ni väl inte, fjun...

Dream Team: Dagens "Voxpop" framstår som dödligt tråkigt i jämförelse med "Rockbox" och Per Fontander. Lovely!

Åtta timmar -80-tal - maratonsändning i P3... minns att de inspelade Maxell C-90-banden hängde med ett bra tag efteråt. Nu äger man knappt en bandspelare längre..

Sv: Boktipset
Jag som saknade Stefan Mählkvist såg faktiskt en riktig boktipsetsoffa i ett skyltfönster i helgen! Inte riktigt regnbågsfärgad utan lite blandade ränder bara, inte lika stor, men klart designad av samma andas barn.

Lumber Jack: Mmm.. helt menlöst, i jämförelse. Utbudet har ju blivit större, men inte f-n har det blivit nåt bättre!

Sv: HS-Kalendern...
Stigsson: Bon Jovi känns väl som de varit rätt tysta under en tioårsperiod? Per Gessle är en evighetsmaskin i olika konstellationer. Fascinerande. Uggla har hållit en... jämn kvalitet under många år.

Ernie kommer snart att skriva "ULF LUNDELL!" och den diskussionen ska jag hålla mig borta från.

Dream Team: Peters Pop Show, det var grejor det. Mängder av playbackande eurostjärnor efter varandra i en jättekonsert. Vad gör Peter nu? Finns konceptet fortfarande i tysk tv?

Dream Team: Visst var det så, borde ha varit -84, alltså året efter. Nu får vi hålla tillgodo med en massa hiphop och dravel på Z-TV...

Lumber Jack: Mycket länge sen! Det som gällde på pojkrummet var iaf nattvak och Luciarock på en svartvit husvagns-TV. Classy, eller hur?
Körde dom inte Luciarocken från "Peters pop show" nåt år med? Minns nåt år i mitten av -80-talet med bl.a Laura Branigan som stor stjärna..

Dream Team: Visst var det så, 21 långa år sedan...

mattias - 74: För 21 år sedan, var det väl.

Lumber Jack:

Visar de den konserten på tv eller ??

Sv: Årets Julklapp!!
mattias - 74: Ja....tror d blir enasådanadäringa plasmatv 42!!!

Sv: Är Lucia oskuld??
gud: Ja mä.....ha ha!!!tror jag??

SMÅLAND:
Hehe..Jag o Willysson är oskulder...

Dream Team: Nä....det finns ju knappt inga oskulder under 13 år
i vårt samhälle.....det finns ju inga tabun längre som på våran
tid i ungdomen på det glada 80-talet....

SMÅLAND: Är det ett krav för att kunna bli Lucia?

Är Lucia oskuld??
I dagens samhälle vetifan med alla singlar o KK o otrogna
människor stup i kvarten......!!!!

Luciarocken...
Iron Maiden, Scorpions, Judas Priest, Ozzy, Def Leppard, Krokus, Quiet Riot... Westafalenhalle i Dortmund på SVT för 21 år sedan, 21! En helig natt och nu ett heligt tal.

God Lussekatt och glögg av valfri styrka på er alla!

El Maco: Bon Jovi? Du har ju några svenska som fortfarande är heta, sen är jag väl inte överrens om det är kvalitet eller inte. Per Gessle, Magnus Uggla. ;-)

Stigsson: Kul kombination! De har ju en lång parallell historia. Bara han låter bli sången.

DM, Madonna, U2... Vad finns det mer för världsband som hållit på kontinuerligt i 20 år eller mer och fortfarande levererar kvalitetsalbum?

Kickan: På tal om DM så går ryktet att nästa Madonnaplatta kommer produceras och ha medverkan av Martin Gore. Kan bli riktigt bra!

Lumber Jack: LP-skivor skrev du. Men då måste man ju ha något att spela dessa på..........

www.samlaren.org/bildmapp/fatima.jpg

Paddan: Mobiltelefon är nog en ganska populär julklapp också.
Mitsubishi har kommit ut med en enkel och vacker telefon.

www.samlaren.org/telefon/mitsubishi.jpg

Paddan: Nu är ni ute och reser. Klart årets julklapp blir Philips nya uppfinning. Audiokassettbandspelaren, den man kan spela in ljud på. En hypermodern maskin.

Frisco: Jag har hört att de där grabbarna på Atari ska ha skapat något som de kallar för en videokonsoll, innebär tydligen en möjlighet att spela spel via tv-apparaten. Det är tydligen också riktigt revolutionerande grafik. Spelarna ser nästan levande ut. Jag är övertygad om att det kommer att bli årets julklapp, ja till och med nästa års julklapp också...

www.mundoconsolas.com/atari/atari2600/imagenes/vcs-ad.jpg

mattias - 74:
Jag tror på MP3-spelare eftersom flera tidningar skriver om deras tester av dessa små fantastiska apparater.

NallePhu: Du har missuppfattat vinklingen av tråden.

Retro var ordet! ;)

Frisco: Mja har du PS2 så kan ett våldsammarespel ligga nära tillhand GTA San Andreas som årets julklapp:)

Lumber Jack: TV-spel är annars en bra grej. Super Mario Brothers till Nintendo ska vara roligt sägs det.

El Maco: Du menar inte strumpbyxor att dra över den gamla svartvita?

Lumber Jack: Färg-TV!

mattias - 74: Det blir nog LP-skivor och bakmaskiner för hela slanten i år.

Paddan:
Varför tror du att jag o Dragan dricker så många "latta" i veckan...;)

gud:

Haha jag är absolut inte blyg jag vill bara inte ta fram mina lik ur garderoben på en hockeysajt ;)

gud: Äh, bara för att du har en sån hemma i garderoben som du kallar för "mjölkskummare" ;)
Mycket kaffedrinkar blir det...

mattias - 74:
Äääh..Var inte så blyg...;)

willysson:

Jag var ironisk, notera smiletecknet ;)

mattias - 74: Haha, berätta gärna hur;)

willysson:

Haha jaså ja en sådan har man ju användning för ;)

mattias - 74: enligt Aktuell/rapport var det en underarm med vibrerande fingrar...

mattias - 74: Tror mer på MP3 spelare faktiskt. Knappast platta TV apparater iaf som många förutspått. Inte alla som har råd med sådanna precis.

Årets Julklapp!!
Vad tror ni blir årets julklapp?

Sjlv tror jag att kameramobiler och dvd spelare kommer att gå åt som smör i solsken!!

Paddan: Damnit, den skivan måste jag köpa.

Änkligen, änkligen en skiva med DM jag inte har (de nya versionerna av alla låtar jag redan har motiverar köpet) så jag kan förklara för omgivningen varför även det skivinköpet är nödvändigt. Skivsamlingen börjar ta rätt mycket plats nu och det är snudd på att vi kanske borde ha haft ett rum avsatt bara för skivorna. Särskilt om man skulle plocka fram vinylskivorna från källaren, vilket vi nu - trots stor lägenhet - inte riktigt har plats för. Kanske lika bra att köpa en stor villa så ordnar det sig. Fast jag vill inte bo i villa. Isf skulle jag asfaltera trädgården för att slippa trädgårdsarbetet. Alltså är det bara att leta efter en sjurumsbostadsrätt så det finns plats för allt som det kan tänkas behövas finnas plats för under de närmaste åren.

Metal Guru: ...och jag har paxat oktober. Oktober är bästigast.

« · 471241 · »