Helg Ernest: Alltid dessa personer som skall utbyttja saker o ting. Men bor man i sverige så är det väl lättast att skäna te Röda Korset eller liknande som man vet existerar iaf.
Falsk e-post ber om katastrofhjälp Falska e-postmeddelanden som uppges komma från hjälporganisationen Oxfam uppmanar människor att skänka pengar till tsunamioffren. Men meddelandena kommer inte från organisationen, uppger polisen i Hongkong och Oxfam. (TT)
ernie eagle: Jo du kan ha rätt, men jag tror ändå att den "motivation" som en kniv mot strupen ger runt ett streck betyder mera än hedern att vara 2:a eller 3:a.
Själv har jag spelat på 3-3 i den matchen. Vi ser väl snart vem som hade rätt. :-)
Med tanke på den rivalitet som har vuxit fram klubbarna emellan i kombination med att Pappa Hallin har skrämt igång spelarna får SSK min stackars lilla peng.
Helg Ernest: Det är det inte alls det. Men gott nytt år på dig och alla andra ändå! Må 2005 börja bättre än vad 2004 slutade! (och jag tänker inte på hockey)
Både igår och idag har NY-tidningarnas framsidor dominerats av bilder på svenska barn i katastrofområdet. Även om katastrofen är oändligt stor för de drabbade länderna med omfattning som inte går att förstå så kommer det här att bli ett svårbearbetat svenskt trauma.
Salle: ja tragiskt det dära....man kan nog inte greppa hur stor förödelsen egentligen är här hemma. Man kan nog knappast greppa den på plats heller. Sänder alla mina tankar till de människor som dött eller förlorat sina nära och kära. Hoppas de som överlevt nu överlver det dom har framför sig.
orion: Jag skall gå och sova ! Jag fick lov att lova frugan att vecka minstingen 09:00 för att han inte skall vända på dygnet som vi gör ( c : Men jag har nog bara sovit 6 tim/dygn senaste 19 åren