Vet inte riktigt varför den här tråden har överlevt så länge, men det här ämnet hör hemma i gästboken "Matchtips". Inlägg som kommer efter detta kommer plockas bort.
Frisco: tråkiga finns många. men jag bor längs den allra vackrastevägen i Sverige. Kallad för "Tidernas Väg". Färdas man nordvästigriktning passerar man dalälven medelst 7 olika broar. Samtidigt som mankan iakkta hysteriska sportfiskare dra hejvillt upp lax och öring.*skryter*
Mats Edström: Där har du helt rätt. Nog för dom har Sveriges godaste hamburgare på Statoil i Pärsön. Men efter det är det bara raksträckor med bara skog i princip upp till Gällivare. När jag kör där tänker jag alltid på filmen Jägarna.
El Maco: Är du lik Johnny Depp måste du vara snygg som fan och dessutom lik ett av mina ex som jag gjorde hela 6 comebacker med, trots att jag bodde på andra orter. Vid den senaste comebacken fick jag dock panik då han tänkte flytta till samma stad efter bara en vecka, och bestämde mig för att det inte skall bli fler comebacker. Det funkade ju uppenbarligen inte, främst pga att vi bodde så långt ifrån varandra och jag var tveksam att på allvar testa om det skulle funka den sista gången då det skulle ha inneburit samboskap. Har undvikit alla återträffar de senaste åren eftersom jag vet hur det brukar sluta om jag träffar Johnne.
Johnny Depp är helt klart bästa utländska skådis. Pirates of the Caribbean t ex är ruggigt bra (har 3 DVD-versionen hemma).
Et tu Brute: imdb är kul. När det gäller associationskjedjan ligger Brad Pitt alltid nära till hands för mig. Folk blandar alltid ihop oss... Men jag tycker mer att jag är lik Johnny Depp i profil (för er som minns den reklamfilmen)
När du nämner det så är det nog så att rätt många klarar av en hel del. Beror nog på vilken ålder man har för vem man närmast relaterar till.
imdb.com (se länk) var helt suverän när jag själv satt och försökte plocka mina gubbar. Sökfunktionen upp till vänster är enorm, vare sig man söker filmer eller biografier över skådespelare.
Et tu Brute: Brad Pitt har ju faktiskt bredd på repertoiren. Började som bara snygging i Selma & Louise men har varit bra i drama som 7even, komedi som Oceans Eleven och som Zigenarboxare i Snatch.
Tom Cruise är också en skådespelare som bara var ett sött ansikte i början som varit med i många bra filmer och ofta gör bra ifrån sig. Han är lite träig ibland men Vanilla Sky till exempel, där är han grym. Eller Rain Man för att koppla tillbaka till Dustin Hoffman.
Hmm, det var just Dustin Hoffman som jag hade som no 1 i denna tråds ursprungliga inlägg.
Sedan tycker jag att många nämner nisch-skådespelare. Iofs väldigt duktiga i sitt gebit. Frågan var ju mer ställd som vem gör väldigt bra ifrån sig vare sig det gäller action/thriller, drama eller komedi m. m.
De Niro är ju nämnd och han har ju provat på en del olika karaktärer med nog så lyckat resultat.
Jag har 2 st favoriter, De Niro och Willis, den förstnämnde är ju helt suverän i filmer som Heat och Cape Fear och framförallt som präst i Sleepers som jag för övrigt skulle ha skrivit om tidigare när vi diskuterade bästa filmen
Bruce Willis roll som polisen John Mclaine är ju helt oslagbar, tror ingen annan skulle göra den rollen bättre,
en fruktasvärd dålig skådis om vi nu skall diskutera det är Vin Diesel, katastrofal var ordet sa bull ;)
Jag skulle tro att det är Rivaldo, efter hans enastående insats i senaste världsmästerskapet i fotboll. Jävlar vad poäng han drog in till mitt Dream Team-lag :-)
Et tu Brute: Samuel L Jacksson är ju en otroligt bra skådespelare titta bara i filmen Pulp Fiction där är han ju överlägsen alla de andra skådisarna. Jag har nog inte sett en enda dålig film med honom, finns det någon mer som håller med.
Jeff Bridges, William H Macy, Dustin Hoffman och Philip Seymour Hoffman bara för att nämna några som inte nämnts (väl?) Leo Dicaprio är en annan het skådespelare just nu.
Om man ska välja bland skådespelare från förr i tiden så får jag väl säga James Coburn och Marlon Brando.
Tom Hanks? Kan han med framgång spela något annat än en klant?