El Maco: Frisco och Selander har en hård batalj med varandra på den fronten.
Lyckades aldrig riktigt få reda på av Selander vad en nyrakad Tomas Wassberg gör i den där BIF-bannern, fast iofs glömde jag också fråga efter var Storpotä... jag menar Molin var placerad någonstans.
Göta petter vilken hög kvalitet det blivit på gästboksbanrarna (vad heter banner i plural på svenska? Eller ska man säga banner på svenska enligt svenska skrivregler, ska man översätta och säga banderoll? Gästboksbanderoll? Inte så tokigt ord! Låååång parentes!)
Brynäs nuvarande är riktigt fin! Modos pudel som blev en Hasse är också trevlig men jag gillar Vilse.
Lumber Jack: Aaah. Apfelschnapps. Påminner mig om tiden jag flanerade runt i batiksarong i Grekland smuttandes på den goda persikosnapsen som finns i landet. Det var grejor det. Kanske den godaste (frukt)snapsen jag druckit.
Jag garderar mig dock och säger att det alternativt kan vara den godaste (bär)snapsen jag druckit.
Själv gillar jag nog kiwi bäst, fast det visade sig vara ett bär. Här gäller det att dubbelkolla så man inte får på tafsen. Så det får bli äpple isället, apfelschnapps är aldrig fel.
Frisco: Banan var tydligen inte en frukt. Då väljer jag att omvärdera min position och istället hävda att den bästa frukten är karambola, med reservation för eventuell stavningsmiss.
Jag läste boken under förra sommarlovet och måste säga att den var en aning besvikande. Min gamla grundskola lärare tipsade mig den och sa att jag säkert kommer att gilla den, men måste säga att jag hade förväntat mig mer av den, men i övrigt är den faktiskt bra :)
Man får en liten anrlunda bild av koncentrationslägerna tycker jag.. en posetiv, så att säga.
Läste för ett tag sedan en bok som heter Mannen utan öde, skriven av Imre Kertész, som handlar om hans upplevelser av koncentrationslägren. En väldigt bra bok, som chockar ganska rejält från början av boken. Läs!
Huge: När jag tänker på Screensport får jag en tår i ögat. När polarna var ute och raggade brudar och drack sprit på lördagskvällarna satt jag kvar hemma och kollade in "Hook, line and sinker". En gubbe i en roddbåt eller sittandes på en brygga filmades i några timmar. Fick han napp var det som en utlösning ... :-)
Nån som vet om dessa serier är aktuella på någon Kanal igen, har för mig att nån pratade om att Falcon och Dalas skall sändas på nån kanal, nån som kan bekräfta eller dementera dessa rykten ;)
Huge: Granloholm var första bostadsområdet i Sundsvall som fick kabel-TV. Ryska kanalen Horizont sände UEFA-cupen. Man förstod inte vad som sas, visste knappt vilka som spelade men var ändå hänförd. Det var ju live!
björne: Jag menade också Screensport, men skrev fel i hastigheten, då jag hade den ultimata föregångaren Supersport i huvudet. Supersport startade väl ungefär samtidigt som kabelTV dök upp för första gången, iaf här i Sthlm. Minns att en bekants farfar hade denna kanal i sin lägenhet i Bredäng, och vi åkte ut för att titta på en fotbollsmatch i ngn liga. Kom ihåg att man var ruskigt imponerad av ngt sådant: en utländsk ligamatch som sändes direkt. Och utan att Tipsextra var inblandat... :-)
Stigsson: Ja, det måste ha varit ngn gång i slutet av 80-talet. Minns iaf att jag hade den 1987, då jag flyttade till en lägenhet i Tyresö som hade kabelTV. Det var på den tiden då man i bostadsannonserna lockade med detta:
"Trea i Bagarmossen. Barnvänligt. Nära naturen. Låg hyra. KabelTV."