Café

Grupper · 50844 inlägg · 1049 ämnen
« · 526456 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

Tycho:

Tycho:

[Bild]www.stud.kau.se/ture/bilder/nollning98/1.jpg[/bild]

Jag vill se en bild på Lapporten.

Metal Guru: Och Jag hade juh till och med filmer... =)

Vill ha: En student i ljusblå overall... =)

Sannes & Tycho:
ni var samtidiga, så egentligen borde ni klunsa om vem som får fortsätta - men eftersom jag tycker Sannes kossa ser JÄTTELYCKLIG ut måste jag lägga min röst på...

Vänta nu. *Kisar i motljuset.* Det är ingen ko. Det är en kviga.
Tycho - rock on!

Ni kanske har mer Elric hemma, om ni har lite 80-tals-metal stående i vinylbacken..?

Metal Guru: Som nummer 3 i kotråden visar jag just en Nifo 3.
www.minigolfsport.hu/kepek/labdak/nifo32003.jpg

Metal Guru: Här får du välja... =)
Du får till och med filmer... =)

Metal Guru:

Salle:
Så albinon Elric är inte bekant, ni vet han från Melniboné..?
Kika på boken "stormbringer".

'...And in the centre of the cavern, hanging in the air without any support at all were two swords. Two identical swords, huge and fine and black... And then the runeblades Stormbringer and Mournblade were gone from where they had hung so long. And Stormbringer had settled into Elric's right hand. And Mournblade lay in Prince Yyrkoon's right hand. The swords were singing. Their voices were faint but could be heard quite plainly. Elric lifted the huge blade easily and turned it this way and that, admiring its alien beauty.'
Michael Moorcock's sword, Stormbringer, the eater of souls.

Jag vill se en ko. Som är lycklig. På sin äng.
Jag vill ha sinnesfrid.

Salle:
Å fan. Armhävningar?
Är ni inte heller på riktigt?

Det är jobbigt just nu.
På lunchen idag så började jag förstå att alla i restaurangen egentligen var statister, som jobbade för att jag skulle tro att jag var på en riktig restaurang. De åt och bar brickor och samtalade med varandra, precis som om det vore på riktigt. Men jag såg att de faktiskt bara förde kniv och gaffel till munnen; de åt inte. De som gick med brickor återkom gång på gång med samma brickor. Människorna vid borden samtalade om ingenting.
Jag gick därifrån med en obehagskänsla gnagande inom mig.

Tillbaks på jobbet förstog jag plötsligt att alla mina arbetskamrater egentligen var anställada av sjukvården, och deras mål med sin verksamhet - som fram till nu varit fördolt för mig - faktiskt bara har varit att få mig att tro att jag fanns på ett riktigt jobb. Deras arbetsuppgifter fanns liksom inte. Det gick inte att ta på vad folk egentligen gjorde.
Jag gick därifrån med en obehagskänsla gnagande inom mig.

Hemma loggar jag på Internet. Jag andas ut. Det känns verkligen skönt att vara tillbaks här - jag vet ju att alla ni är på riktigt!

Metal Guru: Armhävningsdags tror jag minsann. Eller vad säger disciplinnämnden.

Sv: Bästa raggingsreplik!!!
Tycho: Oss planker emellan, vem har hyvlat dig ?

Golgata: "Make out with me you will" Med Yoda röst och Jeddi-övertalningsrörelse =)

slashpuppie:

Alla dessa kurvor... och jag som inte har några bromsar.

slashpuppie: Trodde du hade hört det mesta :)

SaraS: Blirumähem eller tyck du ja ä äcklig?

slashpuppie: Jag har faktiskt lyckats rätt bra med den simpla: Ska vi dansa till hångellåtarna nu?

Golgata: haha, den hade jag faktiskt inte hört förut ;)

slashpuppie:

Jag sätter 100 spänn på att du inte kan få av dig kläderna på 30 sekunder.

Om ni behöver hjälp på vägen så är det denna Drakar och Demoner-inkarnation jag tänker på...

Salle:
Jag vill se boken, vars omslag numera mest är synonymt med rollspelet "Drakar och Demoner".
Vem är han, den ljuse hjälten med det mörka svärdet?

Salle: Nu har du retroaktivt blivit underkänd, bilden på Kipprusoff har blivit en Albert.

Metal Guru: Jag godkänner det. Men det är bara för att jag jobbat i 12timmar och är TRÖTT... Keep on önskning...

Sv: Glimtar från förr
Stigsson: Jo det är väl ett av dom positiva minnena man har från TVn då. annars minns man mest vilse i pankakan o liknande :)

Avnjuter just nu ett avsnitt av Sant och sånt från 1983 med Staffan och Bengt.

Strålande underhållning. För mig som var barn på den tiden tycker jag att detta är en hel klass bättre än dagens hjärnkontor.

Salle:
Det här skägget är liiite mer än 'slutspelsmässigt', men speciellt utmärkande är det inte.

Sannes: Jag vet att det finns bilder där de bara är "slutspels-skäggiga" och en sån bild duger för det är inte "utmärkande" som de långskägg som dom oftast visar upp.

Kuriosa och Hockeyrelaterat fakta.
ZZ Top var både det första och sista bandet som spelade på McNichols Arena (bla Avalanches förra hemmaarena) som öppnade 1975 och stängdes 1999.

Salle:

Den där önskningen undrar jag om den går att lösa. Verkar rätt så hopplöst, tycker jag.

El Maco:
Då vill jag se om det går att uppbringa ett ZZ Top utan utmärkande skägg. OBS Inga bilder där Frank Beard inte är med och på så vis gör dom "skägglösa".

Salle: Snyggare har den tidningen aldrig varit och lär aldrig bli igen. Varsågod. Du har en innestående önskan.

Beppes Flygande Värdshus...

Trafikmagasinet anno ? Den där Christer Glenning får en Skoda att välta vid en undanmanöver i 30 km...

Här är ditt liv...avsnittet med Lasse Strömstedt. Mannen bara sjunker längre och längre ner i fåtöljen, ju mer kåkfarare och pundare som Lasse Holmqvist plockar in...

slashpuppie:

Åh, han var ju bög fattar la du? Nyligen dumpad...

:)

Sannes: Kulla mannen och Kråkguldet mina hitts.

Sv: Troll på HS?
65selander: Med tanke på hur många nya som kommer och besöker ens profil, så är det nog många.
Nästan varje en som tittat in är Rockie och har kanske skrivit 1-5 inlägg.
Dom är väll ute och spanar vilka dom skall hacka ner på.
Det käns ju lite märkligt så här när säsongen snart är slut, att så många registrerar sig eller blir aktiva fast inte aktiva som vi räknar.
Många värkar dessutom var mellan 12-15 år om man får tro deras precentationer. Faktum var att jag faktist funderade förra veckan om Lunarstorm stängt.

Troll på HS?
Hur många Troll tror ni att det fins här på HS? Jag upplever det som att många nyreggade nu är bara ute för att jävlas. (se länk)
[bild]wizard.ae.krakow.pl/~drozdzj/graph/troll.jpg[/bild]

65selander:

När man börjar att fundera så är det rätt så mycket man skulle vilja se igen. Det är många bra program som har gjorts på SVT. Det hade varit kul att än en gång få se Teskedsgumman, den var jag mycket förtjust i.

Salle: Givetvis Storpotäten eller Adventskalendern Regnbågslandet

65selander: Då dyker självklart frågan upp.

Vilken SVT-glimt vill ni helst se?

Jag vill se namnsdagsserien och "G som i Gemutredningen (eller en dag i Ivar Lo Denisovitj liv)".

Glimtar från förr

På måndag är det fest för den som gillar det som visades förr.
SVT öppnar upp sitt arkiv. (Se länk)

El Maco: Är det denna du fiskar efter... Annars är jag rökt (fisk).

[bild]www.thn.com/upload/image/photo/1029.jpg[/bild]

knaskamilla: tror inte det heller döh.....en gång sa en kille till mig att "killar är skit" (typ)....undra om han trodde den skulle gå hem....

slashpuppie:

Jag betvivlar starkt att det överhuvudtaget finns några bra raggningsrepliker. Möjligtvis: "fan, tills jag mötte dig var jag TIKare, men nu ska jag för evigt vara MoDoit", då.

Tigern: alla dessa raggningsrepliker tillhör inte de bästa utan de sämsta! Var det inte de bästa det gällde ???

mattias - 74: Hej, jag har tappat mitt telefon nummer , kan jag få ditt?

lex: Riktigt kul bild.. Man tackar!

El Maco: Ingen bonus till dig förutom att du får önska.

[url=medlem.spray.se/nostalgiccorner/hpbimg/1138_file2419_3.jpg]Så här kunde det sett ut strax innan din bild.[/url]

[bild]medlem.spray.se/nostalgiccorner/hpbimg/dadhemsidalogo.gif[/bild]

El Maco: Åh, får jag önska? Jag vill se omslaget till Hockeynews senaste nummer. Det ska jag köpa i helgen.

Salle: Stigge, basen, hjälmen men ingen fyrverkeriaktion.

lex:

[bild]www.bartender.com/4alcohol/learn2serve/baruniversity1.GIF[/bild]

Jag vill se Stig "Stigge" Pedersen och hans 2-strängade bas. Bonuspoäng för fyrverkeri-hjälmen i aktion.

« · 526456 · »