Café

Grupper · 50842 inlägg · 1049 ämnen
« · 532155 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Jajajaja, googla iväg till Istrien nu och leta gamla venetianska kuststäder på bild.

El Maco: Det är ju en lykta och ingen brandstation. Den ser ut så här: personal.inet.fi/private/tomas.karlsson/katarina_brandstation.JPEG

Men ok då. Varsågod att önska! Va, har du också redan gjort det?

POFFA VAR ÄR DU! ORDNINGEN ÄR KATASTROFAL!

Frisco: Här får du en väsentlig del av Katarina Brandstation. Det får duga, jag tänker inte skämma bort dig.

Jag vill en Slovensk kuststad med medeltida karaktär. Gärna en bild tagen från havet där man ser en kyrka tillägnad helgonet vi kallar St Göran.  

Salle:

Lite uppbragt, det var mer än så kan jag meddela.

Då jag har med proffs att göra när det gäller bildletande så kommer jag alltid att vara på efterkälken.

Kvinnohund: Det är inte så svårt att vinna egentligen. Det gäller bara att vara först med rätt bild. :-) Men om du vill så kan jag ge lite tips & trix. Det hjälpte Sannes som var lite uppbragt (ungefär som du nu) för några veckor sen.

Sen är det ju inte så många som "tävlar" ibland. Som jag och Paddan igår som i princip bytte bilder med varann.

Kvinnohund: Inte så konstigt att du aldrig vunnit om du gissat en gång och då gissade fel.

Alla: Brandstationer var det. Jag vill se en utomhusbild på Brandstationen som Greger var chef på.

Salle tycker att du vinner den hära tråden nästa jämt ju =).
Jag har aldrig vunnit men jag har bara försökt en gång på största flygplanet då jag hade fel tydligen

Frisco: Rätt torn men fel namn. Vi skyller på den tyska dubbningen.

[url=www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm]Coit Tower[/url] är dess rätta namn och tornets topp är utformat som munstyckena som användes på den tiden.

Varsågod att önska.

Frisco: Jag ursäktar mig för min framfusighet. :-)

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.

Salle: Men Harrysson brukar ju godkänna det hela. Jag fick ju inte ens chansen.

Jaja.

Önska.

Frisco: Harryson brukade ju släppa igenom det mesta så jag trodde att detta skulle gå bra. Fast jag glömde kanske säga vilka 2 bilder jag menade innan jag "sjöng ut". :-)

Salle: Ska vi sluta godkänna, underkänna bilder?

Den bilden du har lagt ut är ju en reklambild för ABBA - The Show som ska vara på Dalhalla i sommar. Bilden du lagt ut måste vara från något annat ställe eftersom de inte spelat på Dalhalla ännu.

Frisco:

[bild]www.dalhalla.se/bilder/2005/abba.jpg[/bild]
[url=www.dalhalla.se/svensk/2005/050730.shtml]ABBA - The Show[/url]

Vi var ju i SF tidigare. Där finns en byggnad som är (delvis) tillägnad stadens brandmän. Det syns även i byggnadens utformning. Jag vill se den byggnaden.

Kan väl även säga att jag kommer att bedöma den på ungefär samma sätt som Harrysson gjorde när de skulle sjunga om minst 2 bilder i Så ska det låta.

Salle: Oki. Jag trodde på mer utkläddhet. Fast det var kanske en hårdrocksgrupp jag tänkte på.

Jag vill se en ABBA relaterad bild" från Dalhalla.

Frisco: Snäll eller inte så är den godkänd.

Salle: En snäll variant.

www.raffem.com/images/Abba/jfjf.JPG

Paddan: Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Salle: Tackar, tackar, nå vad sitter det i? Önska!

Paddan: Jag vet att det inte är "en bild på ett sjölejon" men kunde inte låta bli att minnas lite från San Fransisco.[url=www.qedata.se/bilder/gallerier/kalifornien/sjolejon.jpg] Denna bild skulle jag kunnat tagit själv[/url] fast jag skrattade som f-n så bilden hade nog inte blivit lika skarp. Dom låter förjävligare än dom luktar,

Frisco: Skall vi ge oss med F1 efter detta...

[bild]www.gpracing.net192.com/cars/images/1981-MON-Borgudd-ATS.jpg[/bild]

Men du nämnde ABBA. Jag vill se ABBA i "kattdräkterna".

Frisco: Ok, då är det väl bäst att man uppfyller en önskan igen...

Då vill jag se en bild på ett sjölejon.

Salle: NÄr vi ändå är inne på F1.

Jag vill se en bild på en fd ABBA-trummis när han kör racerbil på Monacos gator.

Salle: www.shardlow.net/jpslotus/87/87-lotus2004-2.jpg

Får jag bonuspoäng nu?

NuMo: Tackar!

Med pågående evenemang i åtanke så vill jag se en JPS-Lotus. Bonuspoäng om två dylika finns på bilden.

Salle: Perfekt.

NuMo:

Klart du får rätt för din bild.

NuMo: Håll till godo...

[bild]www.itv.se/amos/sibborat.jpg[/bild]

[url=www.itv.se/amos/]Amos Persson´s håmpäjdg[/url]

[url=www.itv.se/amos/amos1.ram] Skrubbleken (Real Audio)[/url]

Poffa: Om jag med förmodan blir godkänd så vill jag ha ett lite udda bildval, men också en länk till berättelsen om skrubbleken, så att alla kan få veta på riktigt vad det är.

Jag vill se en bild på maskinen som är upphovet till den dryck som är nödvändig till leken "Skrubbleken."

Sannes: Det verkar ju dessutom mer troligt.

NuMo:

It's a woman.....hmpf.....

Va fasen, det där kan lika gärna hända en man, sådeså!

Poffa: Den här är väl duglig?

www.funnypictures.dk/data/media/3/55_new.jpg

Frisco:

Okej, då vill jag se en bild på en bil som kör omkring med pumpmunstycket sittande kvar i påfyllnadsröret.

Poffa: Rätt! Den gitarren har varit med om mycket.

Önska!!!

Frisco:

Inte säker på att det blir rätt gitarr nu, men rätt artist är det dock.

Sv: Påven är död
Ja det kanske var lika bra att påven dog för han led nog väldigt mycket.
Men synd om allt folk var det.

B_I_F @ GävleIdag kl. 09:34

Svårt att ge en ledtråd på Vita Viskningenbilden utan att det ska bli för lätt. Men ägaren är Svensk i alla fall. Personligen har jag sett konserter med ägaren ett tiotal ggr. Favoritkonserten (ävvan den med minst publik) när det gäller röjkonsert är på V-Dala nation i Uppsala, 900 pers och fullsatt.

Poffa:

Bara att instämma, R.I.P

El Maco: jepp, jag visste allt det vid närmare eftertanke... Han springer ju bättre i fel fil än att han filar i fel springa lixom... Sen hittar han ju alltid fimpar i krattan oxå, hela tiden...

Cheif: Du ska alla gudar hava jämte dig, kebab???,  fast Frippe lyser ändå alltid mest med solsken i blick.....;-)

Nu gör jag allvar av detta....... Jag synkar nu min tid enligt Bahrains'k F1 tid.... gnatt.....

Karoliina: Detsamma till dig!

Frippe: Wooo, påve är ju ett kliv ner för dig. Då blir du ju guds lakej, låter bättre med honom som din lakej!

Helg Ernest: Grunden till konflikten ligger också till viss del i hur staten Israel bildades. Redan där begicks många misstag som bäddade för senare blodiga konflikter. Poängen är att det faktiskt inte bara gäller vilken religion som härskar i Jerusalem, det finns flera andra aspekter av det hela som bidragt till den konflikt vi ser idag. Vilken den officiella religionen i Jerusalem är är liksom inte det enda.

Chief: Jepp, jag är påve, gud är min lakej och jag vill köra F1, framgår inte det...?

Friman SR: Han ville inte se ner på en arbetslös

*fniss, fnitter*

El Maco: Kanske för att han förväntas vara blind nedanför midjan....

Chief: Du är såå häftig!...*skrattar och önskar dig god natt*

Karoliina: Olivolja och glidande sensualism... Räkna med mig!

Friman SR: Insåg plötligt att jag ska jobba imorgon, så det är nog ingen dum idé att gå och sova. Sen om jag drömmer om dig eller inte är ju annan fråga. ;)

Men du som är tjenis med gud och allt är väl redan nån slags påve?

Chief: Det är så här !
Palestinernas mål är att få Jerusalem, eller hur ?
Israelerna vägrar lämna bort Jesu högborg Jerusalem till Muslimerna.
¨Jag fick en bra lösning på detta problem av en Isralit.
Han sa att man borde göra som en Vatikanstat av Jerusalem.
Då var alla problem lösta.
För hela konflikten grundar sig i vilken relion som härskar i Jerusalem.

« · 532155 · »