muzze: Både P51-Mustang och DeHavilland Mosquito hade framåtriktade vapen. På Mustangbilden ser man 3st hål i vingens framkant mellan hjulet och bombfästet, det är mynningarna på de .50cal maskingevär som den var bestyckad med.
Mosqiton fanns först utan kanon/maskingevär men var då klassad som bombare. Den fick senare 4st 20mm-kanoneroch 4 st .303cla maskingevär i nosen då den fick funktionen som jaktflygplan.
Sen föll ju Mustangen på USAF istället för RAF som du själv skriver.
Men tvåsitsigheten hos Mossien är rätt så det är ännu en ledtråd.
Måste ju få Fransoserna att komma i sanns. Inte nog med att dom äter Groder dom fiskar med hundar också och överjöder Gäss så levern blir fet.
(fiskemetoderna på ön Reunion, som tillhör Frankrike och ligger i Indiska oceanen öster om Madagaskar.) – Metoden är både olaglig och barbarisk. Vi förväntar oss att de franska myndigheterna sätter stopp för den här sortens tortyr
Den internationella djurrättsorganisationen Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA) är mycket upprörda över fiskesättet och har organiserat en protestlista på sin hemsida. Om du inte orkar följa den tidigare länken. Googla dig dit vet jag - För skriva på det bör ni
Helg Ernest: Fy helvete satan jävlar helvete vad förband och ledsen jag blev nu!!! Att det finns folk som är så jävla känslolösa. Jävla idioter. Ge mig ett vapen och jag skjuter direkt utan att få pengar.
Eftersom jag inte kommer kunna leverera den bild i eftermiddag som bevisar vad jag sökte visar jag den bild jag hade tänkt mig nu istället. www.lantbruksnet.se/lyckseleplat/vedkap.htm (Oskar det är ett kungligt namn alltså en kunglig vedkap)
Men för enkelhetensskull godkänner jag Friscos bild. Den kapar kanske kungligt bra vad vet jag.
I den stad där mitt favoritlag huserar finns flera andra hockey lag i de lägre divisionerna. Det finns även en annan hockeyhall än den där det spelas Elitishockey. Jag vill se en bild på denna "arena"
Det har jag inte tänkt på, men du har juh faktiskt helt rätt. Tack för att du tog upp detta, nu har jag juh nått att fundera på resten av dan. Om jag kommer på svaret så återkommer jag.
Att det svenska språkets utveckling går mot en förkortad verision har säkert många förstått - en del förfasar sig över språklig skymning, medan andra glatt anammar sms-svenskan.
Jag har också noterat detta - t.ex 'eller' skrivs gärna 'lr', osv. Men ett ord går i motsatt riktning. Det är det finsvenska kulturbruksordet 'ju', som i yngre människors skrivna vokabulär ändrats till det hedniska 'juh'. En tangentnedtrycksökning på avsevärda 50% - helt emot tidsandan.
Kan någon vän av ordning förklara detta fenomen för mig?
”Fimpen” Kristersson, mannen som behövde skyddat boende för utsatta kvinnor bättre, nu har han verkligen slaktat sitt löfte till förintelseöverlevaren (nu döde) Hédi Fried…
Men hon kanske ljög?
Jaja…
Sossarna är maktgalna och gör vad som helst för att behålla makt…
Men om man tittar på din bild.
Är det inte fasta kulsprutepipor som kan skönjas i framkant vingarna ?
Bara en liten petitess ( c :