The Fat Bastard: Vi kvinnor är underliga varelser....Vid vissa tillfällen vill vi ni hellre kommer före eller åtminstone i tid.......Och andra tillfällen efter ...Och ibland vill vi nog komma tillsammans..
Ni har det fasen inte lätt ni...*erkänner*......:)))
RöDaBaSkErN: Min man har lärt mig att passa tiden. Men det har tagit många år för mig att lära mig det. Jag vill helst komma i sista minuten, alltså inte för sent men samtidigt inte för tidigt.
RöDaBaSkErN: Vad menar du ? I rúbriken skriver du att du alltid kommer för tidigt och att hon inte blir glad för att hon inte hinner komma också. Då skulle jag också bli sur. Har du prövat pubisring ? Jag har hört den skall vara bra om man kommer för tidigt.
Sen läser man själva messet, då kan jag råd dig - Keep your timing up ! + att bestämmer du träff med tjejen, så går du därifrån 5 minuter efter utsatt tid, så kanske hon lär sig att passa tiden sedan. Annars byr ut henne.
Det här har vart ett stort problem sen vi träffades, och jag undrar om någon annan har samma problem? Det största problemet är timingen. Jag antar att jag inte kan ändra mig, det är sån jag är.
Hon är alltid sen, som minst 20 minuter, och jag är alltid typ 5 minuter tidig, vare sig det handlar om middag, bio, date you name it.
Jag gillar alltid att komma tidigt till viktiga möten och träffar. Jag gillar att komma i tid till bussen, minst 15 minuter innan stadsbussen och 30 minuter innan långfärdsbussarna.
Jag gillar att vara på biografen 15 min innan filmen börjar. Så är det bara.
Är du en sen person en som kommer för tidigt eller är du i tid? Dela med dig av dina erfarenheter!
Myggan: Jag måste nog hålla med dig , pannkaka är nog den bästa rätten av dom som det pratas om här . Har provkäkat både kroppkakor och surstömming , och kommer inte att göra det igen . Enda sättet att jag sväljer det igen är under pistolhot .
mattias - 74: Det tror jag inte på eftersom man ska ha så många tillbehör till den och att man sedan behöver skölja ner den med flera nubbar. Tacka vet jag pannkaka.
Metal Guru: "Palt och kroppkaka är ju förböveln INTE samma jävla sak."
Näpp, och palt och palt är inte heller samma sak. Pitepalten har väldigt lite gemensamt med den palt jag understundom har den stora lyckan att komma över; Orsapalten (som säkert ser likadan ut vart man än befinner sig i ovansiljan). Tunnbrödskakor bakat på grisblod, som bryts ned i stekpannan i det stekflott som blivit över efter stekfläsket, varpå man sedan häller på mjölk och kokar en stund. Det blir inte bättre än så.
Salle: Min mormor gjorde kroppkakor och inte fan var det enkom skinka i päran. Det är geografin och inget annat som bestäm. Har ätit både den ena och den tredje kombinationen.
Önske bilden blir en man med röd kilt som drar en båt.
Salle: Fjärrkontrollen är paltälskarens bäste vän.
Efter en redig portion palt (med 'smörbrunn' som enda tillbehör) stapplar man bort till favortifåtöljen och sträcker sig försiktigt efter fjärrkontrollen. Sedan sjunker man tillbaka och faller in i den paltkoma man hamnar i när maträtten stelnar som cement i mage, kropp och andra lösa lemmar.
Dagen efter vankas uppstekt palt, en maträtt som är så ochik att få människor söder om paltbältet överhuvudtaget känner till den - medan den samtidigt är det enda som kan toppa en portion nykokt palt. Och man har fått ännu en anledning att vandra in i paltkomans förlovade land.
- - - - - ps. ännu en skillnad mellan kroppkakor och palt är att ingen författar hyllningsessäer över kroppkakor.
Fel till att palt och kroppkakor är samma sak. De stora skillnaderna är att Palt görs på rå potatis och har sidfläsksbitar inuti medans Kroppkakor görs på redan kokt potatis och har skinka och lök inuti.
Palt är "grövre" i smaken och lite stabbigare är kroppkakorna.
knaskamilla: Jag håller med M G att det ser ut som Palt men jag sväljer namnet. Sen är det där ett uppläggningsfat och inte en portion. Tips: Lite tillbehör har man till denna maträtt. Inte godkänt. Kom igen nu så svår kan det väl inte vara.
1.Variera din hastighet i motsatt proportion med den tillåtna hastighetsbegränsningen.
2.Rulla ner alla fönster, vrid upp radions volym till max och ratta in P1. Headbanga i takt till det tråkiga pratet.
3.Syna personen i bilen intill när du står och väntar vid rödljuset. Hoppa sedan till förskräckt, titta med stora ögon på honom eller henne och lås din bils alla dörrar.
4.Ett ord: Kycklingdräkt.
5.Skriv orden "Hjälp mig" på bakrutan med röd färg. Ju mer färgen liknar blod, desto bättre.
6.Ha långa konversationer, titta med jämna mellanrum på passagerarsidan säte och låtsas börja gräla med den osynliga personen. Om detta utförs i en bilkö blir det pluspoäng.
7.Skratta mycket. Överdrivet mycket.
8.Stanna vid grönt ljus.
9.Stanna inte vid de röda.
10.Håll upp en Barbie/uppstoppat djur/Disneyinspirerat mjukisdjur i takluckan och vifta lite med den. En liten dans är alltid uppskattat.
11.Ät mat som kräver bestick.
12.Kör om bilar i hög fart och sakta sedan in och kör vä-ä-ä-äldigt sakta framför dem.
13.Sjung utan att ha radion på.
14.Tuta ofta och utan någon som helst motivation.
15.Vinka mycket. Om någon vinkar tillbaka, bli förbannad och peka finger åt dem.
16.Låt fotgängarna få veta vem som bestämmer.
17.Pryd din bil med ockulta symboler.
18.Häng ett otroligt stort antal Wunderbaumgranar i backspegeln. Prata med dem och klappa dem älskvärt.
19.Lobba in sopor i fönstren på de bilar vars förare slänger ut cigarettfimpar genom fönstren.
20.Ha minst fem katter i bilen.
21.Stanna och plocka upp överkörda djur. Se lite galen ut då bilar passerar.
22.Stäng av din bil vid varje rödljus. Låtsas ha väldiga problem med att starta och få igång den precis när det slår om till gult, så att du är den ende som hinner iväg innan det slår om.
23.Ha några passagerare i baksätet som utövar avancerade och högljudda sexlekar.
24.Kasta tomater.
25.Lägg dig i vänsterfilen, sakta sedan ner tills du står helt stilla. Gå ut och titta på alla bilar. Kasta tomater på dem.
Metal Guru: För oss som arbetar dagligen med barn med likartade sätt är det såklart heller inte någon chock att det kan se ut sådär. Ja, inte föräldrars uppfostringsmetoder, de är man lyckligtvis rätt så ovetande om.
För oss som går tvåårig psykologiutbildning, så kommer denna form av barnuppfostran inte som en chock. Lägg samtidigt märke till hur lydig hunden är i den pressade situation som fastnat på filmen.