Café

Grupper ˇ 50779 inlägg ˇ 1049 ämnen
« ˇ 616487 ˇ »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Frisco: konstiga lag de där som byter klubbfärger hela tiden.

Önska

claesw:
Ja, jag blev så filosofisk att jag missade hela omgången. Hur gick det?

Alisandali: Jaja.

Den här då? www.hockeysnack.com/user/files/20/lll.jpg

Tack än en gång 7.

Frisco: Du är nog tyvärr inne på fel lag , tror att han söker Djurgårdens fula Löfbergs Lila tröja i fel färg
Har för mig att hemmatröjan var gul och bortatröjan röd .
Men det var ju några år sen så mitt minne kan svikta .

Sv: Wimps ands posers, leave the Hall!
willysson: Snacka goja! Det bästa som lämnat Seattle i musikväg är Metal Church. Deras två första är grymt bra.

willysson: Jag håller nog med om det, även om min egen musiksmak klart sätter -80-talshårrrdrockarna Queensrÿche före. Opetartion Mindcrime är ett mästerverk i sin genre, som håller än idag. Nirvana var jag för gammal för att falla för när dom slog igenom, Grungen var heller aldrig min stil, riktigt. Vilka som haft mest betydelse för andra band lär dock vara helt självklar.

claesw:
Smells like teens spirit!
Polly
Lithium

Nirvana simply the best!

Robban: det bästa som kommit från seattle är Nirvana....

Robban:
Å du är född -75? Då borde du ju definitivt föredra Nirvana framför 80-talsgänget Queensrÿche?

claesw: Och Nirvana var u VÄLDIGT nyskapande? Det bästa som kommit från Seattle är fortfarande Queensr˙che.

Metal Guru:
Bra! Snart blir vi så filosofiska så vi skiter i hur det går i matcherna ikväll!    ; )

Sv: Avdelning Hmmm.
Portello: Jag lider med Christer Sjögren, och hans piano.

Sv: Avdelning Hmmm.
Kanske inte avdelning Hmmm.Men definitift Avdelning nyhetstorka:

www.expressen.se/index.jsp?a=470651

claesw: Det finns mycket riktigt en definition av vad som är god konst (musik, litteratur, målningar etc) bortom subjetivt tyckande. Det finns faktiskt flera eftersom alla professorer i estetik inte alltid håller med varandra och hittar små fel i varandras argumentation. Det finns hyllmeter med avhandlingar där folk försökt formulera en definition av god konst. Och jo, det är faktiskt mycket intressantare än det låter. :)

claesw:
Jag är övertygad om att det går att finna folk som tycker att King Kobra är 'fettmycke bättre' än Mozart, och sett från deras synvinkel har de säkert rätt.
Om jag nu skulle gilla att hellre lyssna på en industrirobots monotona dunk-klonkande, än vad som vanligtvis spelas på P2/P3 och P4 så är det ju en "bättre" musiksmak för mig. På så sätt visar jag enkelt att allt musik på radion är "sämre" musiksmak.

I ditt andra exempel med klädesplaggen går det säkert att konstatera vilken kvalitet som är bäst, börjar vi däremot prata om vilka som är snyggast ger vi oss genast ut på den dimmiga och tunna isen vi nyss befann oss på.

Manowar Manowar livin´n on the road...

För ett antal år sedan var det en av de stora klubbarna i Svensk ishockey som i ett par år lät sina dräkter prydas av ett stort spelföretags nya spelsymbol ihop med klubbloggan. Efter detta valde man att byta klubbfärger helt och hållet och satsa på ett kaffebolag som annars oftast sammankopplas med ett annat elitlag.

Jag vill se de sistnämnda tröjorna, med fel färger så att säga, som deras fans i dag helst vill glömma

Metal Guru:
Hehe, jag trodde jag garderade mig eftersom jag skrev att jag inte hade någon grund för påståendet : )

Det finns säkert någon slags definition på sämre eller bättre musiksmak. De som uppskattar Mozart mer än King Kobra har säkerligen "bättre" musiksmak än de som föredrar King Kobra. Musik är ju som konst, oerhört svårt att lägga värderingar kring, men jag kan ju tänka mig att professorer och sakkunniga inom resp område är bättre skickade att bedömma kvalitén kring musik/konst än vad jag är. 
I frågasätter man det kan man ju ifrågasätta allt. T ex om verkligen Guccis kläder är av bättre kvalitet än H & M:s.

muzze:
Kan tillägga att bilden ligger bra till för att bli undansparad av mig. Det betyder att den med god marginal är "bättre än genomsnittet".

claesw:
Vad är definitionen på "bättre musiksmak" och "sämre musiksmak"?
Är det en subjektiv egen bedömning, eller har du någon formel som gör override på alla andra subjektiva egna bedömningar.

Gissar att om vi hjälps åt så kan vi definiera allt från stenålderns rytmiska dunkande med sten på stock, tills det stokastiska vita ljudmattan som importeras från kosmos och sedan förvrängs vackert genom atmosfären i framtidens muzak-radio kan definieras som "sämre musiksmak än genomsnittet".

Rip-rap (eller vad det heter) tycker jag är "sämre musiksmak än genomsnittet". Även svensktopp och instrumental xylofonjazz borde få sig en släng av "sämre musiksmak än genomsnittet". Väsen från Europe Dance Scene är jag också skeptiskt till.

muzze: Härlig bild och inte vet jag om tråden är död eller ska fortsätta. Det blir upp till dig att bestämma det. Du får i allafall önska nu

muzze:
Tråden fortsätter om du önskar.

Det har nu gått tre dagar sedan den senaste bild önskningen las in. Den handlade om en bild från London.
Kommer här:

www.digitalglobe.com/images/keyhole/Keyhole-DG-London.jpg

är tråden död eller skall den fortsätta??

Paddan:
Helt utan belägg påstår jag att hockeyspelare och fans har sämre musiksmak än genomsnittet. Mycket 80-talshårdrock, vilket egentligen är en pinsam del av musikhistorien. Redan när Nirvana kom blev det betydligt bättre : )

Sv: Dax igen maiden till sverige!!!
mattias - 74:
maiden spelar högt och är skräniga och bruce skriker o låter arg...  ;)

Paddan: Jodu, här diskrimineras ingen trots tvivelaktigt musikursprung.

Lumber Jack: Overlord of Glam Metal Affairs, vilken kunglig titel.

Lumber Jack:

Folk måste ha för lite att göra.

Wimps ands posers, leave the Hall!
Äntligen lite seriös journalistik som tar tag i globala problem. Var och varannan sillmjölke knatar ju omkring och spretar fingrarna till höger och vänster, åt allt och alla. Nån ordning får det väl ändå vara. Det är ytterst få som göra denna hälsning med hedern i behåll.

Skärpning världen, mittåt!

mattias - 74: jag har inte sett den än, live men inte på tv:)

willysson:

Såg att de skall visa Konserten på Fredag igen kl 22.30 på SVT så det är ju ett ypperligt tillfälle för er som missade den :-)

Maiden Rules....

mattias - 74:Inledning till Goodby Amerika kanske är känns så rätt för mig:)
Man får tacka mattias för att han fick mig att lyssna på lite W.A.S.P, finns ju låtar man glömt genom åren:)

Sv: Eurythmics släpper samlingsskiva
willysson: Den gamla vinylplattan har jag nedstoppad i byrålådan. Nån kväll framgenom så ska jag ta en riktigt nostalgitripp och lyssna igenom alla gamla godingar. Om jag får nån tid över vill säga!

Sv: Volvo Ocean Race......
knaskamilla:
Jaja..en mindre bra förklaring men jag köper den..

gud:

Men just. Då kan man ju lika gärna sitta på ett café och diskutera alla hockeylag i Sverige.

knaskamilla:
Så man kan inte sitta på ett cafe o snacka båtrace??

knaskamilla: Det kan nog ligga något i det för segling är sport och det är inget man gör på Caféer..... Du har så rätt så, jag gippar och lägger raskt om kursen......

Friman SR:

Hör inte den här tråden hemma i Övrig sport-boken?

Den bredarschlade tanten Kapten Mike talar om nedan det är båten det... -Ge oss lite vind och sedan flyger vi lixom.... Den gode Kapten Mike får dock öka för han flyger bara i 14 knop just nu, framför sig har han ju Pirater som dundrar fram i 26 knop och avståndet bara växer lixom.... Motolblåt bläääää, segelbåt Yeah....

Jag ska inte tjöta hål i huvet på er men..... Varför åka motolblåt när man kan segla fort som bara satan..... 26 knop nu hos läbåten....

Sv: Eurythmics släpper samlingsskiva
Hardy Bacardy: säger bara bark at the moon!!!!!!

Piraterna leder och är närmast Kapstaden, Sunergy and Friends har problem... I Ericssons cockpit står loggen just nu på.....23 knop.... hehe och fortare kommer det att seglas...........

Sv: Vad gör dom nu ??
mattias - 74: Han samlar på souvenirer från staden Manchester, han är lejd av Sergei Bubka som helst samlar på ribbor han har haft å i mobilen så ringer George Weah som tycker att hela valet bara var fejk och att det var orättvist att han inte blev president å i hans lur kommer ett telefonsamtal från Maldini den äldre som hävdar benhårt att Blomqvist från Sverige är den bäste i svartröd dress någonsin när Naomi Campell brejkar den konversationen och hävdar att Kate Moss är ingen knarkare jämfört med mig och Babyshambles är veka och Beckham vars dase har varit överallt i alla fotomodeller i Madrid får nu hemlängtan och flyger hem till Manchester, han droppar vid utgången nonchalant biljetten i papperskorgen som Kanchelskis på jakt efter souvenirer galant fiskar upp....
- Faan, e jag i Manchester, jag borde ju vara i Liverpool......

Du, jag har inte en aning om vad Andrei Kanchelskis gör...........;-)

mattias - 74: käkar toblerone och testar cyklar åt maffian..

mattias - 74: Jag tror att han har nummer 47 i Moskvaklubben FC Saturn Ramenskoe (Государственное учреждение Московской области Футбольный клуб "Сатурн" Московская область)

Vad gör dom nu ??
Efter Hitta bilden tråden kom jag på en rolig grej!

Den heter vad gör dom nu...

Jag frågar efter en person vad denne gör nu!

Den som svarar får fortsätta önska!!

Jag vill veta vad den gamle ukrainske fotbollspelaren Andrei Kanchelskis gör nu!!

Stigsson: Det var mycket coolare när tävlingen hette Whitbread Around the World Race, namnet alltså.

Friman SR: Får man rekomendera en installation av Virtual Spectator och sen kan ni följa med hela racet virituellt! Jag gjorde det förra året och det var en höjdare.

Dream Team:

Vad jobbigt om de fem personer som kör skapelsen blir osams.

« ˇ 616487 ˇ »