Jag känner då inte igen henne överhuvudtaget, men en av låtarna har jag hört, Live Tomorrow. Men jag hade ingen aning om att det var en svensk tjej som sjöng den låten.
Vem i hela friden är Laleh? Den människan har jag totalt missat, vilket i och för sig inte är så konstigt, då jag inte hänger med i svängarna på äldre dar.
mattias - 74: Av de plattor som Bon Jovi släppt så är det väl egentligen bara de två första som låtit hårdrock. Iom Slippery When Wet valde man väl ett spår som man hållt fast vid ganska väl genom åren. Kanske att man experimenterade med att söka sina rötter med någon av plattorna som släpptes på -90-talet, men man kan väl knappast påstå att gruppen lidit för att man "svikit" hårdrocksstilen direkt.
Jag såg ju Priest i vintras här i stan och det lovade mer. Man är garanterat mer smakörda nu än vad man var på Sweden Rock förra året.
Sannes: Det finns bara ett dansband Sven Ingvars !!! Har ni hört när gubbarna rockar loss ? Vilket j..skt ös. Seriös dans till detta är nog bar chake och bugg för dom som kan. Jag låg med båten i selångersån en dag under gatufesten. Helt plötsligt brakar det till och blir världens ös uppe på torget. Världens rockkonsert var de. Se visade sig att det just var Sven Ingvars. Dom var mäktig, riktigt tunggung.
Sannes: Jag kunde gått och lurvat till Zlips ikväll men valde att stanna hemma då NFL-slutspelet lockade mer. Sen har man ju Maran som kommer inom kort (Zlips kommer då också förresten) som får mätta min danstarm för ett tag.
Jag tar och dammar av gammal tråd så här på kvällskvisten.
Jag åkte tidigare ikväll iväg för att svänga mina lurviga, iallafall tänkte jag det, efter 1 timme och 20 minuter så gav jag upp. Bandet spelade, som för övrigt var Arvingarna, så in i fa...fasiken högt. det var en fasansfull upplevelse. Det hjälpte inte ens med öronproppar.
Jag brukar klara av det hyfsat i vanliga fall, men just Arvingarna och tinnitus är en kombination som inte är så lyckad för min del.
Det positiva var att jag fick tillbaka hela entrepengen på 140 kronor, det var schysst gjort av dansstället.
Modos forum inbjuder till längre om mer invecklade inlägg, eftersom "chat-fenomenet" med förbirullande text inte finns. Det statiska och överblickbara är egentligen överlägset för att föra en långdragen seriös debatt på.
Däremot så finns det ju en direkthet här på HS som jag uppskattar. Här finns man och andas man tillsammans på något sätt. Man känner sig aktiv i oviktigheter som "tjuvkika", "personliga gästböcker", Brev som man ser att någon pular med i tjuvkikafönstret, eller " ngon skriver ett inlägg i den eller den gästboken." Det är en omedelbarhet som gör det svårt att sluta vara nyfiken.
Tyvärr så tenderar HS ofta att bli lite väl yta och glättighet. Det blir ofta svårt att känna motivation att gå in i seriös debatt. Man går mest och väntar på förpostfäktning med andra fans inför match, match och slutligen eftertjafs. HS höjdpunkter - primitivitet.
Modos forum måste man inte befinna sig ständigt, det räcker att någon gång om dagen gå in och kolla ställningarna.
Det är ganska många som skriver både på HS och åffisjella. Fast de som hänger på HS skriver mindre på åffisjella och av de som hänger på åffisjella är det betydligt fler som bara "tjuvläser" på HS än vad som skriver här.
HS/Sportsnack härstammar ju från Örnästet som var Timrås tillhåll innan dom kom in i finrummet. Heder att dom släppte in oss dödliga så slipper man vara på "Svenska fans" ;-)
Men vad beror det på egentligen att det är mest är Brynäs, MoDo, Timrå fans inne.
Brynäs vet jag har stängt sitt forum tv, Luleå har ett som knappt lever vad jag vet. Modos lever väl men är väl ingen flrutom Knas som skriver där från dom som tillhör HS eller?
Låt höra era synpunkter samt sanningar enl "Nisse Hult"
mattias - 74: Kan glömma AC/DC. Alldeles för dyra. Aerosmith och Def Leppard är de hetaste kandidaterna till nästa headliner. Även Bon Jovi har det ryktats om. frågetecken kring Aerosmith dock då de inte lär vara billiga heller.
Salle: Ajaj, där går det verkligen att ta på ordet besvikelse. Eller kanske ilska är ett mer passande ord. Det var i vilket fall ett sjujäkla ståtligt kaplatorn som den tålmodige mannen använt förmodligen rätt många timmar till att bygga upp. Ja, detta innan sladdmarodören till TV-reporter var framme och sabbade allt...
Nu snackar vi världsnyhet!!!! Värdens mest klassiska black metal-band, gruppen som faktiskt myntade termen på sin andra platta "Black Metal", Venom har återförenats! Som grädde på moset har man nu tagit geten vid hornen och släpper ett nytt album i mars 2006. Spelningen på Sweden Rock är dessutom exklusiv för Sverige! Den nya plattan heter, smått vitsigt eller ej, "Metal Black" och i sättningen finns Cronos jämte vapenbröderna Antton och Mykvs. Stilmässigt vet fans av bandets tidiga demoniska stenhårda sound vad de har att vänta. Venom är back in black!
Frank Drebin: Hector Savage. Från Detroit. Före detta boxare. Hans riktiga namn var Joey Chicago. Ed Hocken: Ja, just det. Han boxades under namnet Kid Minneapolis. Nordberg: Jag såg Kid Minneapolis boxas en gång. I Cincinnati. Frank Drebin: Nu tänker du nog på Kid New York. Han som kom från Philadelphia. Ed Hocken: Han dödades i ringen i Houston. Av Tex Colorado. Du vet, Arizona-Mördaren. Nordberg: Ja, just det, från Dakota. Jag kommer inte ihåg om det var norra eller södra. Frank Drebin: Norra. South Dakota var hans bror. Från West Virginia.
Världens roligaste film är tydligen utsedd. Läs dialogerna ( c :
Dr Rumack: Kapten, hur snabbt kan du landa? Flygkapten Clarence Oveur: Det kan jag inte säga. Rumack: Jodå, du kan säga det till mig, jag är läkare. Clarence Oveur: Nej, jag menar att jag inte riktigt vet. Rumack: Kan du inte försöka dig på en gissning? Clarence Oveur: Inte på två timmar minst. Rumack: Kan du inte gissa på två timmar? Clarence Oveur: Nej, jag menar att vi inte kan landa på två timmar.
Jag känner då inte igen henne överhuvudtaget, men en av låtarna har jag hört, Live Tomorrow.
Men jag hade ingen aning om att det var en svensk tjej som sjöng den låten.