Café

Grupper · 50731 inlägg · 1049 ämnen
« · 706222 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur är folk funtade ??
Friman SR: Man kunde ju inte skämma ut sig inför en kund.
Det var faktist han som bad Kyparen om råd.
Men att få till den arabiska vikningen av brödet hade jag aldrig listat ut.

Paddan: Fast det var ju inte så värst mycket folk.
Med oss var det 4-6 st . Så då gick det väll ganska fort.

Helg Ernest: Du var alltså inte tillräckligt hungrig för att knäcka koden fort och effektivt för att stilla hungern......?

Paddan: Jo , då vi han äta och få kaffe på 45 minuter

knaskamilla: I sig får man alltid, men att göra det på rätt sätt är en annan fråga.
Har man aldrig sett det förut tror man ju som vi gjorde att man skulle lägga upp det på sin lilla tallrik. Men tji fick vi.
Man skulle ju vika dom där skinntorra flaxande "Brödbitarna" på ett speciellt sätt och gräva i de 2 "klägg" högarna på serveringsfatet.
Ungefär som Pringels chippsen.
Hur faan skulle vi kunna veta att "Röran" var till brödet och inte till salladen ?

knaskamilla: Han var nog inte tilltäckligt hungrig, hade han varit det då hade han knäckt koden.... Men med Max på näthinnan då kan man bli lite vilse i pannkakan....;-)

Helg Ernest: Hoppas de har blivit snabbare på att få fram maten till lunchgästerna nu, än hur det var när jag åt där någon månad efter de hade öppnat. Då hann nästan hela lunchtimmen gå innan vi fick vår mat, fast det var riktigt god mat.

Helg Ernest:

Vadå, var det så krångligt att äta bröd med röror till att ni behövde instruktioner? Vojne, vojne,

slashpuppie: Idag testade jag en Arabisk/Libanesisk resturang i Ö-vik.
Bra och gott käk.
Fast vi fick fråga och få instruktioner hur man åt "förrätten".
Inte farligt dyrt heller. 70 Kr/person inkl. dryck och kaffe på maten.
Ungefär vad det kostar mig en lunch på MAX.

Kan rekomendera till er Ö-viksbor att ta en lunch på Afrodite.

Helg Ernest: ja du ser, därför äter jag sällan skräpmat :). Tur att det är dyrt då kanske ;)

Sv: Din favoritserie?
LL: Ingen fara, jag aktar mig väldigt noga för amerikanska remakes.

mattias - 74: Fanken du han före mej :)

Helg Ernest:

Detta får väl ändå anses som dyrt...

slashpuppie: Gött på bakfyllan och när man har bråttom typ :)

mok: mkt möjligt. McD äter jag aldrig, föredrar Burger King. Men nån gång får man la testa det här MAX dårå. Är väl ingen fan av skräpmat heller, det äter jag i yttersta nödfall...

Sv: X-Box 360 konto
Tänk vad en X-Box kan ställa till

slashpuppie:
Om du tycker detta är dyrt ?
www.max.se/food.aspx?page=meny&meny=1016&id=1148

Kolla då här !
Tyvärr står inte priserna
www.frasses.se/index.php?meny=skrov&karta=1&news=nyheter0

Men jag kan ju förtälja att ett Megaskrov kostar 75 spänn.

Sedan har dom fått gjort en burgare för TIK supporters här i byn.

+100 heter den och kostar 99 spänn.
Men då får du säkert 1 kg strips och 1 liter pepsi
och en 3 x 150 gr hamburgare.

Tycker faktist Mega skrovet räcker.

Faan va hungrig jag blir !

slashpuppie:

Max Original med cheddarost, tomat, krispig isbergssallad, lök, ketchup och originaldressing - allt omslutet av ett gyllenrostat sesambröd. Serveras med valfritt tillbehör och dryck.

Pris: 55 kr

mok:
ett problem med att äta på MC-Burger är att när du tryckt in din burgare i ansiktet, och sedan släppt väder så är du tillbaka till ruta ett igen; dvs det är som om du inte konsumerat någonting alls.

slashpuppie: Jo det e la inte det billigaste men sen blir iaf jag mättare på MAX än på McD. Så sällan jag äter på sådanna skräpställen så några kronor hit eller dit spelar ingen roll.

LL: Ungefär som den amerikanska remaken av The Office, med andra ord. Den kan jag inte alls med, medan den engelska originalserien är humor på högsta nivå. Fast amerikanerna måste ju tydligen göra remakes av utländska filmer för vem sjutton vill se exempelvis Nikita med amerikansk textning, nej huvva... då måste man ju läsa textrader samtidigt som man tittar på filmen och det är ju jobbigt.

Tragiskt att jag helt lyckades missa att nämna Monty Pythons Flying Circus tidigare, så då får jag väl göra det nu. Skulle gärna vilja ha den amerikanska boxen med samtliga avsnitt av serien, plus att jag skulle vilja ha de tyska avsnitten 

WaterMelonMan: Coupling är riktigt bra! Den har man garvat mycket åt. Varning dock för den amerikanska remake som finns av serien (har gått på Canal+, "Coupling USA" tror jag den heter), för den är riktigt usel!

Helt otroligt att ingen har nämnt Scrubs eller Coupling än. Två serier som är något av det enda jag tittat på under det senaste året (jag var lite sen med att upptäcka Coupling).

mok: 67:- för ett meal tycker jag e dyrt iaf....

Sv: Arbetsförmedlingen ???
250kg kärlek:

Finns alltid någon som överdriver saker och ting... Min pojkvän har för övrigt förmodligen fått jobb nu, tack vare att han går någon fördriva tiden-kurs hos AF.

Sv: Arbetsförmedlingen ???
Läste en insändare i Sundsvall Tidnings nätupplaga. Följande står skrivet:

Arbetsförmedlingen bryter mot dom mänskliga rättigheterna.
Läste för någon dag sedan en insändare värnpliktiga inte lika för lagen.
Då insåg jag att det samma är för arbetssökande. Fast olagligt.
I Svea Rikes Lag.
Lag (1994:1219) om den europeiska konventionen angående skydd för mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna.
Artikel 4 -Förbud mot slaveri och tvångsarbete.
1. Ingen får hållas i slaveri eller träldom.
2. Ingen får tvingas utföra tvångsarbete eller annat påtvingat arbete.
Vilket innebär att arbetsförmedlingen bryter mot Sveas Rikes Lag.
Enligt dom hårdare regler som arbetsförmedlingen vidtagit, innebär:
Du som arbetssökande måste söka alla ledigajobb.
Du som arbetssökande är tvungen att ta dom jobb som du får.
Om du inte söker eller nekar ett jobb, kan du som arbetssökande bestraffas med lägre A-kassa, lägre ersättning från försäkringskassa eller liknande.
Arbetsförmedlingen Tvingar dig att söka respektive ta jobb även mot din vilja, vilket bryter mot denna lag.
Arbetsförmedlingen är till för att hjälpa och förmedla lediga jobb till arbetslösa.
Arbetsförmedlingen har ingen laglig rätt att tvinga dig till arbete eller söka arbete som du inte har intresse eller kompetens för.

LFA

Detta är väl kanske att ta i. Självklart måste det finnas vissa krav från Arbetsförmedlingen om man ska få lyfta bidrag. Men att likna den metod Arbetsförmedlingen använder sig av med att bryta mot de mänskliga rättigheterna är väl att ta i.

Metal Guru: Haha jo verkar ha fått en liten dos :)

mok:
smittad av ernst udet?

slashpuppie: Jasså du e på rätt sida av jorden igen. Men vadå dyrt? Kan inte påstå jag tycker det e så stpr skillnad från McD eller BK. Mer prisvärt är det iaf.

slashpuppie: Då måste jag fråga vad du brukar ta en burgare ?
Dyrt ? Man får ju vad man betalar för.
Max har också en lågbudgetburgare, har jag för mig ?
Det finns då som tillval till Max delux för en tia.

mok: råkade hamna på Allum igår. Vi skulle ha nåt litet o äta innan middagen o kolla in på MAX nu när man hört så mycket om det. Men nån MAXburgare blev det aldrig, 17 vad dyrt det var!

Sv: Tv-tipset
mok:

Heheh... ja, något måste man ju ha koll på :)

Sv: Copy Protected....

Här är nån som glömt att Copy Protecta...

Skynda att ta hem det ej släppta Firefox 3.0 innan det troliga misstaget upptäcks.

[url=ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-trunk/?C=M;O=D]Firefox 3.0[/url]

Kickan: Nero burner brukar kunna klara det mästa

Sv: Musik
Metal Guru: Å nu blire reklamfilm...

Simpsons på ZTV. Nu, klockan 21. En hel timme! (hade inte hjärta att undanhålla er detta viktiga info:-)

Sv: Musik
ÅÅÅHHH VAD JAG ÄLSKAAAAR COVERS!!!!!!

Här kommer HAYSEED DIXIE spelandes på sin Country and Western Style version of ACE OF SPADES!

Dags att gräva fram Öysten Sundes norska acapella-variant av You Really Got Me..?

Friman SR: Fast på vissa datorer funkar det att ommvandla copyskyddade skivor till mp3:or.

Det funkar inte på min nyaste stationära eller på min bärbara, men vid en hårddiskkrasch på min nyaste stationära drog jag fram en av mina gamla datorer och installerade de program jag ansåg mig behöva akut, däribland iTunes, och upptäckte att jag kunde importera även copyskyddat material till iTunes på den datorn. Den gamla datorn fick därför stå kvar även sedan den nyare repats bara för att jag skall kunna använda den till att importera de copyskyddade skivorna.

DIForever: Gött nån har koll :)

Friman SR:

Reese Witherspoon fick en Oscar för rollen som June Carter.

Friman SR: Mellenlandrar överallt jag bara jag ser en MAX. PArtille kanske inte är det bästa stället men det är nog svårt att hitta bra ställen. Men jag kan nog tänka mej en sväng dit för att få mej en maqx burgare.... o jag bor ändå åt helt fel håll.

Iran ... kärnvapen... kommunisternas dröm och USA-hatarnas dröm (!! varför?)... tills de vaknar AV EN IMPACT... då är det dags att sovra bland sin idealism...

Rapporterna når oss nästan dagligen. Varför hörs det inga röster för en varmkörning av B 52:ornas motorer? Varför startas det inga hyllingslistor till Mossad? Varför är den västliga världen passivt självmordsbenägna?

mattias - 74: Ja all kredit till Scorsese och Robbillibobban De Niro...

Men, men, men det var då det..... Jag som dyrkar Johnny Cash, slänger mig gärna med Cash-citat och klär mig med njutning i svart.... Jag har sett "Walk the line" nu.... Herregud kan man dela ut en Oscar till Joaqim Phoenix kanske??? Reese Winterspoon kan gott få en Oscar för rollen som June Carter oxå... Med en sådan fader som filmens så ska man nog inte undra hur en låt som "A boy named Sue" blev till.... Suverän film....
Det finns ju så mycket mer i hjälten Johnny's liv, nu nöjer jag mig med June Carter, Jerry Lee, Elvis och Buddy Holly.... Sen då, American Records inspelningarna... Johnny Cash möter Soundgarden och sjunger "Rusty Cage" hipp som happ...hehe Ja Cash är och förblir en hjälte å filmen duger för mig som en dyrkare av stora mått......... Jiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaa..;-)

kl 2340 Startar Tjuren Från Bronx på svt 1. En roll som De niro gick opp 30 kg för.

Enligt mig ett mästerverk av Martin Scorscese

Mycket nöje..

Nä släpp inte in nått McDonalds varthän de än vill in.... Dom har rulat länge nog här i Götet med sina äckliga hamburgare... Gamlestadens MC blev McDonalds eller nått Hells Angeles eller nått... Men nu, nu har Göteborg vaknat, äntligen får vi hit en hamburgerkedja värd namnet... Max, Max, mums Max, Max Max Max alltid Max............ Försök göra om Max till en Bandiodos eller nått den som kan....... lycka till......;-)

Som TIK-supporter så tar man alltid in MAX-restaurangen i staden man är på väg att pinka in, MAX e Norrland ju....

Fast som norrlänning och boendes i Göteborg vete faan om Max etablerar sig i Allum Partille e så jävla bra???? Faaan, jag brukar på min färd mot älskade Norrland mellanlanda på Eurostop i Örebro med läntan efter MAX hamburgare som då finns där för att då anser jag att jag är på väg mot älskade Norrland...

Faan, jag kanske måsta tanka i Partille eller nått ju........;-)

Sen jag som glykemist, MAX tänker och erbjuder, GI finns inte ens på vykort hos Hells Angeles eller Mc Donalds........hupp...;-)

Dragan 2k: Vad än värre är, jag har hört att de där motorcykelligisterna har en välbesökt lokalavdelning i Scandinavium. Goa Gubbar, jo pyttsan...

Dragan 2k:
MC Donaldsen är nog skrivet med en rackarns stor glimt i ögat.

65selander: Haha. Den är lika underbar varje gång att läsa. Framförallt tycker jag att signaturen kittlar lite extra. Ni fattar ju inte.

Så underbart.

Så klassiskt.

Sv: Roliga länkar
65selander: Precis. Det var väl lite dithän jag ville komma också. Vi kan förmodligen säkerställa att denne inte helt balanserad äldre herre kanske mådde bäst av att tas om hand av myndigheterna. Både för omgivningens och hans egens skull ;-)

« · 706222 · »